بازی کامپیوتر استیم 2023
سارا هابطی

استیم رکورد تاریخی تعداد انتشار بازی کامپیوتر در سال 2023 را شکست

سارا هابطی 19 دی 1402 بدون دیدگاه
75 بازدید

در حالی که تمامی پلتفرم‌ها از تعداد بازی‌های وارد شده خود در سال 2023 می‌گویند، حال نوبت به سرویس محبوب و پرطرفدار استیم رسیده که در خبر تازه‌ای متوجه شدیم این سرویس در سال 2023 بیش از 14 هزار بازی ویدیویی را به بازیکنان ارائه کرده است.

با توجه به نمودار گزارشاتی که سایت مستقل تجزیه و تحلیل SteamDB منتشر کرده، می‌توانیم ببینیم که سرویس استیم در سال 2023 توانسته بیش از 14535 بازی متنوع و جذاب را به طرفداران ارائه کند. بنابراین می‌توان گفت که سرویس استیم تقریبا 2000 بازی بیش‌تر نسبت به سال 2022 عرضه نموده است. به گفته شرکت تجزیه و تحلیل دیگری به نام Circana، نزدیک‌ترین پلتفرم دیگری که در ایالت متحده توانسته در سال 2023 نزدیک به 2360 را منتشر کند؛ پلتفرم نینتندو سوییچ بوده است.

با یک نگاه کلی می‌توانیم ببینم که بازی‌هایی که استیم در سال‌های گذشته منتشر کرده چندین برابر افزایش داشته و تنها طی پنج سال، سرویس Steam از انتشار 8134 بازی در سال 2019 به بیش از 6000 عنوان جذاب در سال گذشته رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که سرویس استیم قرار است در سال 2024 با قدرت بیش‌تری به انتشار بازی‌های ویدیویی بپردازد. تازه چند روز از سال جدید میلادی می‌گذرد که استیم اقدام به عرضه 80 بازی متنوع دیگر کرده است. پرفروش‌ترین بازی سال استیم نیز Hogwarts Legacy است که رکورد تعجب‌آوری به ثبت رسانده است.

اگر همین روند تا پایان سال 2024 ادامه داشته باشد، طرفداران باید خودشان را آماده انتشار تقریبا 29000 بازی هیجان‌انگیز روی این پلتفرم جذاب کنند. همچنین باید بگوییم که دلایل افزایش بسیار زیاد تعداد بازی‌ها روی این پلتفرم شامل افزایش دموکراتیزه‌سازی ابزارهای توسعه بازی و همچنین ضعف مدیریتی Valve است.

بازی کامپیوتر استیم 2023عرضه بیش از 14 هزار بازی کامپیوتر در سال 2023 روی استیم

این موضوع علاوه بر این‌که موجب شادی و هیجان طرفداران گردیده، بلکه از طرفی باعث شده تا بازیکنان مثل سابق نتوانند به راحتی به جستجوی بازی مورد نظر خودشان بپردازند. این حجم از بازی وارد شده بر سرویس منجر به افزایش عناوین بی‌کیفیت خواهد شد و در نهایت ممکن است بازیکنان نتوانند بازی مدنظر خودشان را پیدا کند. شکایت‌های زیادی در همین رابطه با فروشگاه الکترونیکی نینتندو نیز وارد شده که در سال 2023 توانسته 2000 بازی مختلف را عرضه کند.

البته که باید گفت این تعداد از بازی‌های فروشگاه الکترونیکی نینتندو، تقریبا نصفه نصف عناوین منتشر شده سرویس استیم در سال 2023 بوده است. این موضوع باعث شده تا طرفداران از نینتندو بخواهند که مدیریت بیش‌تر و سختگیرانه‌تری را روی پلتفرم خود انجام دهد. همچنین ناگفته نماند که طی خبر دیگری متوجه شدیم شرکت Valve اعلام کرده سرویس استیم توانسته رکورد بازیکنان همزمان را بشکند و به ثبت رکورد بیش از 33.6 میلیون کاربر فعال همزمان در سال 2024 برسد. نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا استیم با ادامه همین روند می‌تواند محبوبیت خود را بیش‌تر کند یا خیر؟

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.