بهترین بازی های جهان باز روی گیم پس
سارا هابطی

معرفی بهترین بازی های جهان باز روی گیم پس

سارا هابطی 5 دی 1402 2 دیدگاه
7,197 بازدید

سرویس گیم پس یکی از بهترین چیزهایی است که به کمک آن می‌توانید انواع بازی‌های جذاب را در ژانرهای مختلف با یک بار پرداخت تجربه کنید. این بازی‌ها عناوینی در سبک و ژانرهای پرطرفدار هستند. اغلب بازی‌هایی که در Game Pass ارائه می‌شوند، به صورت جهان باز هستند و طیف وسیعی از امکانات و چالش‌های مختلف را دربرمی‌گیرند. عناوینی مثل Grand Theft Auto 5، State of Decay 2 و Disney Dreamlight Valley از جمله بازی های جهان باز Game Pass به حساب می‌آیند که روی این سرویس محبوب به گیمرها عرضه می‌گردد. در ادامه همراه ما با معرفی بهترین بازی های جهان باز روی گیم پس باشید که سفری به دنیای بازی های جهان باز گیم پس خواهیم داشت.

بهترین بازی های جهان باز روی گیم پس؛ تجربه‌ای به یادماندنی

در جهان بازی های جهان باز Game Pass می‌توانید در هر منطقه از بازی با استفاده از هوش مصنوعی تقویت شده شروع به ساختن لحظات شیرین و به یادماندنی کنید. علاوه بر این بیش‌تر بازی های جهان باز Game Pass از نظر گیم پلی و داستان قطعا نسبت به دیگر بازی‌های منتشر شده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

اکثر بازی‌هایی که در گیم پس ارائه می‌شوند، تاییدیه‌های لازم را از سمت منتقدین و گیمرها گرفته‌اند، فرقی ندارد که عنوان اصلی در چه سبکی برای بازیکنان در طول این سال‌ها ارائه شده است. اگر Xbox Game Pass دارید، چند مورد از بهترین آثار منتشر شده را در دسترس خواهید داشت. Xbox Game Pass حاوی تعداد زیادی بازی جهان باز از تمام سبک‌های مختلف است که در این لیست سعی کرده‌ایم بهترین و جالب‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

1) بازی Assassin’s Creed Odyssey

بازی Assassin’s Creed Odyssey

در سری بازی Assassin’s Creed با جزئیات جذابی روبرو خواهید شد که هر کدام نشان‌دهنده زمان خاصی از تاریخ هستند. همچنین مکان‌های تاریخی که در هر نسخه وجود دارد، تاریخ یک عصر خاص را برای گیمرها یادآوری می‌کند. در بازی اساسینز کرید اودیسه می‌توانید یونان باستان را در دوران جنگ Peloponnesian ببینید و فضای جذاب آن زمان را تجربه کنید.

نقشه بازی شامل مکان‌های تاریخی و دیدنی زیادی مثل The Parthenon و Sanctuary of Olympia است که می‌توانید از نزدیک آن‌ها را ملاقات کنید یا از این مکان‌های باستانی بالا بروید. از طرف دیگر، می‌توانید در درگیرهای بین آتن و اسپارتا حضور داشته باشید و با هر طرف از این گروه‌ها به تصاحب بخش‌هایی از یونان باستان بروید. با این حال، شما در این بین ماموریت خود را انجام می‌دهید و گروه‌هایی که باعث نابودی خانوادتان شده‌اند را از بین می‌برید.

  • زمان انتشار: 2018
  • تیم توسعه‌دهنده: Ubisoft

2) بازی Gotham Knights

بازی Gotham Knights

در بازی Gotham Knights، بتمن اصلی مرده است و مسئولیت مراقبت از شهر گاتهام به افرادی مثل Batgirl، Nightwing، Robin و Red Hood سپرده می‌شود. این یک فرضیه کلی است که این افراد در اصل شوالیه‌های شهر گاتهام هستند و شما را برای مواجه شدن با یک دنیای سرگرم‌کننده جهان باز آماده می‌کنند.

هر شب به عنوان یکی از اعضای Bat-family برای گشت زنی بیرون می‌روید تا عدالت را بار دیگر به شهر گاتهام برگردانید. باید در طول شب در اطراف شهر پرسه بزنید و تبهکاران و جانیان را کتک بزنید. به طور کلی وظیفه اصلی شما در بازی مقابله با رفتار شرورانه افراد تبهکار برای خراب کردن شهر گاتهام است. همه این‌ها به معنای شرکت در مبارزات هیجان‌انگیز beat ’em up style و حضور در ماموریت‌های مخفی به حساب می‌آیند.

  • زمان انتشار: 2022
  • تیم توسعه‌دهنده: WB Games Montreal

3) بازی Starfield

بازی Starfield

استارفیلد در زمانی اتفاق می‌افتد که بشریت تبدیل به یک نژاد فضانورد شده است و توانسته فراتر از منظومه شمسی به کهکشان‌ها سفر کند. پس قطعا با یک بازی جهان باز عظیم طرف هستیم؛ زیرا سیارات زیادی در بازی وجود دارند که می‌توانید ساعت‌ها در آن‌ها به ماجراجویی بپردازید.

شما در بازی قهرمانی را کنترل خواهید کرد که شخصا خودتان آن را خلق کردید و به او داستانی برای تجربه  داده‌اید. شما می‌توانید با انجام بازی استارفیلد به دنیاهای فرای تصور سفر کنید و با موجودات و بیگانگان سرزمین‌های راه شیری آشنا شوید.

  • زمان انتشار: 2023
  • تیم توسعه‌دهنده: Bethesda

4) بازی No Man’s Sky

بازی No Man’s Sky

عنوان No Man’s Sky به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های بازی‌های جهان باز شناخته می‌شود. با این حال این اثر از زمان عرضه خودش به شکل قابل توجهی بهبود پیدا کرده و این روزها تبدیل به یک بازی هیجان‌انگیز سبک بقا شده است. در بازی No Man’s Sky می‌توانید کاملا آزادانه به معدن‌های مختلف هر سیاره سر بزنید و از آن‌ها منابع مورد نیازتان را استخراج کنید.

همچنین در کنار فضای جذاب ماجواجویانه بازی می‌توانید از یک داستان جذاب نیز لذت کافی را ببرید. تمام داستان بازی در مورد لذت کشف شگفتی‌های جهان است، اما شما می‌توانید این موضوع را نادیده بگیرید و فقط به ماموریت‌های ماجراجویانه خودتان ادامه بدهید.

  • زمان انتشار: 2016
  • تیم توسعه‌دهنده: Hello Games

5) بازی Forza Horizon 5

بازی Forza Horizon 5

ژانر مسابقه‌ای به خاطر ماجراجویی‌های دنیای باز خودش دارای بازیکنان و طرفداران منحصر به فرد ویژه‌ای است. به هر حال، مسابقات معمولاً در مسیرهای تعریف شده اتفاق می‌افتند. بازی Forza Horizon 5 یک دنیای کاملا باز را به طرفداران ژانرهای مسابقه‌ای ارائه می‌دهند و مسابقات تنها به مسیر جاده‌ای خلاصه نمی‌شود.

روی جلوه‌های بصری بازی به خوبی کار شده است و می‌توانید دنیای جذاب مکزیک را از نزدیک لمس کنید. رانندگی در منطقه‌های گوناگون بازی یک تجربه جذاب و وصف‌ناپذیر است که حس آرامش‌بخشی را القا می کند. همچنین مکانیک رانندگی به صورتی طراحی شده که لذت کافی از رانندگی را در این مناطق ببرید.

  • زمان انتشار: 2021
  • تیم توسعه‌دهنده: Playground Games

6) بازی Grand Theft Auto 5

بازی Grand Theft Auto 5

بازی Grand Theft Auto 5 یکی از بهترین پیشنهادهایی است که می‌توانید در این لیست به سراغ تجربه‌اش بروید. اگر با سری جی تی ای آشنا باشید، قطعا می‌دانید که بیش‌تر این عناوین حول محور سبک اکشن ماجراجویی می‌چرخند. در آخرین نسخه از سری که توسط شرکت راک‌استار منتشر شد، شما کنترل سه شخصیت اصلی بازی را برعهده می‌گرفتید که مایکل، فرانکلین و ترور نام داشتند.

این سه نفر در واقع مجرمانی هستند که به یکدیگر کمک می‌کنند تا سرقت‌های بزرگ و جنایت‌های زیادی را انجام دهند. اما داستان فقط در سرگرمی و دزدی‌های بزرگ خلاصه نمی‌شود، بلکه این سه نفر در تمام طول داستان حمایت دولت را برای خودشان دارند.

تمام این اتفاق‌ها در شهر زیبای سان آندریاس رخ می‌دهد که در واقع نسخه کپی شده از شهر لس آنجلس آمریکا است. اگر نخواهید ماموریت‌های بازی را انجام دهید، می‌توانید در جهان زیبای سان اندریاس پرسه بزنید و از سرگرم‌های جانبی بازی لذت ببرید. فکر نکنیم تا به امروز گیمری باشد که به سراغ تجربه بازی Grand Theft Auto 5 نرفته باشد.

  • زمان انتشار: 2013
  • تیم توسعه‌دهنده: Rockstar North

7) بازی State Of Decay 2

بازی State Of Decay 2

بهترین بازی های Open World روی گیم پس مکان‌های زیادی برای ماجراجویی و سرگرم شدن دارند، اما بازی State Of Decay 2 یک مورد استثنایی است. بیش‌تر مکان‌های این اثر دارای خطرات زیادی هستند و هر لحظه ممکن است با شرایطی بحرانی و غیر قابل تصور مواجه شوید. جهان مملو از زامبی شده و قطعا زندن ماندن در آن الویت بیش‌تری نسبت به ماجراجویی دارد.

در این شرایط منطقی است که پناهگاه امنی را را پیدا کنید و برای زنده ماندن در آنجا بمانید. پایگاه‌هایی در دنیای State Of Decay 2 وجود دارند که شرایط مناسب را برای زنده ماندن فراهم می‌کنند. با این حال احتیاج دارید که برای تامین منابع مورد نیاز و انجام ماموریت‌های متنوع، دلی به طبیعت بزنید و با خطرات احتمالی روبرو شوید. شما در طول بازی تعدادی از بازماندگان را کنترل می‌کنید که برای زنده ماندن آن‌ها باید شرایط خوبی را برایشان محیا کنید.

  • زمان انتشار: 2018
  • تیم توسعه‌دهنده: Undead Labs

8) بازی Disney Dreamlight Valley

بازی Disney Dreamlight Valley

اگر به دنیای فانتزی و داستان‌های شخصیت‌های کارتونی علاقه دارید و به کاراکترهای دیزنی فکر می‌کنید، بازی Disney Dreamlight Valley دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. در محیط‌های مختلف بازی و در زیست‌بوم‌های دنیای این اثر با شخصیت‌های همچون میکی ماوس روبرو می‌شوید. همچنین در کنار شخصیت‌های جذاب دیزنی با کاراکترهای فیلم‌های پیکسار هم ملاقات گرمی نیز خواهید داشت.

عنوان Disney Dreamlight Valley یک اثر شبیه‌سازی شده است که شباهت‌های زیادی به زندگی واقعی دارد. در این اثر تنها زیر پرچم برندهای معروف بازی نمی‌کنید، بلکه انسانی هستید که در میان چهره‌های معروف زندگی می‌کند.

  • زمان انتشار: 2022
  • تیم توسعه دهنده: Gameloft

9) بازی Burnout Paradise Remastered

بازی Burnout Paradise Remastered

مجموعه Burnout به نظر یک بازی جهان باز نرمال به نظر نمی‌آید، اما با اولین تجربه غیرعادی بودن و خاص بودن آن را احساس خواهید کرد. شما در بازی Burnout Paradise Remastered باید بیش‌تر درگیر تخریب دیگر وسایل نقلیه شوید تا گشت و گذار در فضای زیبای بازی. با این حال در عنوان Burnout Paradise به خوبی دیدیم که ماجراجویی و تخریب خودروهای مختلف تا چه اندازه می‌تواند هیجان‌انگیز باشد و جذابیت خودش را ایجاد کند.

این بازی به شما این امکان را می‌دهد که با سرعت نور در اطراف شهر پارادایس رانندگی کنید و پرش‌های دیوانه‌کننده‌ای انجام دهید. همچنین می‌توانید در مسیر رانندگی خودتان در رویداد و جشنواره‌های ویژه شرکت کنید. هدف اصلی بازی این است که گواهینامه رانندگی خودتان ارتقا دهید و قفل ماشین‌های سرعتی  بیش‌تری را باز کنید. با این حال سازنده این اثر قصد داشته که مسابقات رانندگی را با نهایت هرج و مرج پیش ببرید.

  • زمان انتشار: 2008
  • تیم توسعه دهنده: Alex Ward

10) بازی Just Cause 4: Reloaded

بازی Just Cause 4 Reloaded

مجموعه بازی‌های Just Cause به خاطرسبک جهان باز و درگیری‌های خشنی که دارد، تا حد زیادی بین گیمرهای سبک جهان باز پر طرفدار است. بازی Just Cause 4 دنباله‌رو تمام جذابیت‌ و صحنه‌های خشنی است که در عنوان‌های قبلی تکرار شده‌اند. در داستان جدید بازی شخصیت ریکو رودریگز قهرمان داستان به کشوری خیالی سولیس می‌رود تا روایت جدیدتری را آغاز کند. این جزیره جذاب و پر جنب و جوش دارای زیست‌بوم‌های زیادی است که بعدا با آن‌ها بیش‌تر آشنا خواهید شد.

به دلیل حضور در این جزیره شانس این را دارید که به طور آزادانه هر جایی که می‌خواهید سر بزنید. اگر خیلی از محیط‌های ماموریتی یا مناطق مورد نظرتان دور شدید، نگران نشوید؛ زیرا برای دسترسی بهتر به مکان‌ها مختلف امکان استفاده از جابه‌جایی سریع (فست تراول) را دارید. همچنین در این عنوان مثل نسخه‌های قبلی بازی می‌توانید از امکاناتی مثل قلاب‌گیره‌دار و لباس بالدار برای پرواز استفاده کنید.

  • زمان انتشار: 2018
  • تیم توسعه‌دهنده: Square Enix

11) بازی Halo Infinite

بازی Halo Infinite

عنوان Halo Infinite اولین سری بازی‌های اول شخص است که تجربه زندگی در دنیای بزرگ‌تری را در صنعت گیم به شما هدید می‌دهد. پس از اتمام قسمت مقدمه بازی، باقی داستان براساس حلقه Halo روایت خواهد شد.

دنیای زیبای که در بازی Halo Infinite می‌بینید، در کنار جنگل‌ها و مراتع سرسبز خودش پایگاه‌های دشمن را نیز در خودش گنجانده است. بعد از این‌که حسابی در مناطق مختلف رانندگی کردید، به کمپ‌های دشمنان هم سری بزنید و حساب کارشان را دستشان بگذارید. دشمنان داستان بازی اعضای گروه Banished هستند که کاراکتر اصلی بازی قصد نابودی آن‌ها را دارد.

  • زمان انتشار: 2022
  • تیم توسعه‌دهنده: 343 Industries

12) بازی The Outer Worlds

بازی The Outer Worlds

داستان بازی The Outer Worlds در آینده رخ می‌دهد که در آن بشریت توانسته تمام جهان هستی را تبدیل به مستعمره خودش کند. در دنیای استعماره شده جدید تمام انرژی بشر صرف این می‌شود که هر طور که شده به ستاره Halcyon برسد. تمام کشتی‌هایی که برای رسیدن به این ستاره ارسال شده‌اند متاسفانه سالم برنگشتند و با خسارات جبران‌ناپذیری روبرو شدند. خیلی از مردم در خواب رسیدن به این ستاره هستند.

هدف شما در بازی این است که سیاره‌ها و ستاره‌هایی مثل Halcyon را کشف کنید و جلوی یخ زدن همنوعانتان را بگیرید. هر کدام از سیاره‌هایی که سر راهتان قرار می‌گیرند، دنیای خودشان را دارند و می‌توانید در جهان زیبای آن‌ها به ماجراجویی بپردازید.

  • زمان انتشار: 2019
  • تیم توسعه‌دهنده: Obsidian Entertainment

13) بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

بازی LEGO Star Wars The Skywalker Saga

بازی Lego Star Wars: The SkyWalker Saga بسیار جذاب به شما امکان می‌دهد تا 9 فیلم اصلی لایو اکشن جنگ ستارگان را در قالب لگو تجربه کنید. این صحنه‌ها یادآور لحظات بسیار عمیق و رضایت‌بخش هستند و تمام سکانس‌های اصلی سریال را پوشش می‌دهند. در طول این سری فیلم‌ها، قهرمانان اصلی داستان به صحنه‌های درگیری و مناطق شگفت‌انگیز در سراسر کهکشان سفر می‌کنند.

در این اثر به یاد ماندنی شما می‌‌توانید به برخی از سیاره‌هایی که توسط لگو بازسازی شده‌اند، سر بزنید. بنابراین فقط با یک بازی جهان باز سروکار ندارید، بلکه تجربه سفر به جهان‌های کوچک‌تر را نیز خواهید داشت. همچنین در کنار ماجراجویی خود می‌توانید از وسایلی که در جاهای مخفی بازی پیدا می‌کنید، لذت کافی را ببرید.

  • زمان انتشار: 2022
  • تیم توسعه‌دهنده: Traveller’s Tales

14) بازی Sunset Overdrive

بازی Sunset Overdrive

جریان بازی Sunset Overdrive در شهری می‌گذرد که تعداد زیادی از انسان‌ها تبدیل به موجودات جهش‌یافته شده‌اند. همه این اتفاقات به خاطر نوشیدن یک نوشابه انرژی‌زا سمی رخ داده است. قهرمان داستان بازی قبل از این دقیقا در کارخانه‌ای کار می‌کرده که از این نوشیدنی‌ها به مردم می‌دادند. شخصیت بازی باید از دنیای که روسای کارخانه ساخته‌اند پا به فرار بگذارد. همینطور در این بین قصد دارد که مسئولان اصلی این فاجعه انسانی را به دست قانون بسپارد تا عدالت در مورد آن‌ها انجام شود.

در این فرآیند از شهرهای بزرگ عبور کنید و این کار را باید با پریدن از روی دیوارهای مختلف انجام دهید. این مورد را به یاد داشته باشید که تمام حرکت‌های کاراکتر اصلی براساس سبک شوتر سوم شخص طراحی شده‌اند تا لحظات جالب و هیجان‌انگیزتری را به بازیکنان انتقال دهند.

  • زمان انتشار: 2014
  • تیم توسعه‌دهنده: Insomniac Games

15) بازی Middle-Earth: Shadow Of War

بازی Middle-Earth Shadow Of War

همانطور که از اسم بازی Middle-Earth: Shadow of War پیداست، این بازی در دنیای Tolkien’s Middle-Eath اتفاق می‌افتد که جهانی باز و پر از فانتزی را برای کاوش در اختیار شما قرار می‌دهد. این جهان دارای چندین منطقه مختلف است که از نظر المان‌های گرافیکی و بصری تفاوت‌های زیادی باهم دارند.

در کدام از این سرزمین‌ها کارهای مرتبط به خودشان را باید انجام دهید، از جمله درگیر شدن با سیستم نمادین بازی که Nemesis نام گرفته است. تمام درگیری‌هایی که انجام می‌دهید روی مبارزات بعدی تاثیر خواهند گذاشت. برای مثال اگر با فرمانده یک ارتش بجنگید، برد یا باخت شما در مبارزه شما باعث می‌شود که قدرت فرمانده دشمن برای ارتش کم یا زیادتر شود.

در هنگام نبرد یا کاوش مناطق مختلف از خدمه اختصاصی برخوردار هستید که بعدا می‌توانید از آن‌ها برای مقالبه با نیروهای سائورون استفاده کنید. این قابلیت به شکل جالبی سبب می‌شود که انگیزه بیش‌تری برای ادامه دادن داستان بازی داشته باشید.

  • زمان انتشار: 2017
  • تیم توسعه‌دهنده: Monolith

16) بازی Dragon Age: Inquisition

بازی Dragon Age Inquisition

بازی Dragon Age: Inquisition یک عنوان کاملا جهان باز نیست و تقریبا دنیایی که با آن سروکار دارید گسترده و پهناور نبوده؛ البته که دارای فضایی به اندازه کافی برای ماجراجویی دارد. در عوض، تعداد زیادی مناطقی کوچک‌تری نیز وجود دارند که می‌توانید آزادانه آن‌ها را کاوش کنید. سازنده‌های این عنوان زیبا برای محیط بازی از تنوع خوبی استفاده کرده‌اند و فضایی از بازی وجود ندارد که بعد از گذراندن چند دقیقه از آن احساس خستگی کنید.

هر کجا که بروید، همیشه یک سری ماموریت هستند که برای تکمیل داستان منطقه و جستجو نقاط دیدنی نقشه وجود داشته باشند. هیچ مکانی کاملاً امن نیست، پس هر جایی از نقشه بروید باید منتظر حضور دشمنانتان باشید. برخی از این مهاجمان همراه با اژدها به شما حمله می‌کنند، بنابراین باید آماده هر نوع اتفاقی باشید. شما به این مکان‌ها می‌روید تا دوستان و متحدین خودتان را پیدا کنید و نقشه‌های دشمنان اصلی بازی را بر هم بزنید.

  • زمان انتشار: 2014
  • تیم توسعه‌دهنده: BioWare

17) بازی Immortals Fenyx Rising

بازی Immortals Fenyx Rising

بازی Immortal Fenyx Rising به شدت از اساطیر یونان الهام گرفته، بنابراین داستان بازی در سرزمین خدایان به نام جزیره طلایی اتفاق رخ می‌دهد. نقشه بازی به چند قسمت تقسیم می‌شود و هر قسمت از آن دارای سرزمینی است که خدای باستانی خودش را دارد. این دنیای فوق‌العاده زیبا به دلیل سبک هنری جذابش می‌تواند تا ساعت‌ها شما را محو خودش کند. قهرمانانی که با سلیقه خودتان شخصی‌سازی می‌کنید، می‌توانند از مکان‌های مختلف بالا بروند یا این‌که در آسمان پرواز کنند.

قهرمان داستان شما باید خدایانی را بازگرداند که توسط موجود شیطانی معروف به Typhon از جایگاه و قدرت آن‌ها ربوده شده است. در روند بازی باید بتوانید جلوی تمام نقشه‌های شیطانی این موجودات را بگیرید و نگذارید روی دنیا تسلط پیدا کنند.

  • زمان انتشار: 2014
  • تیم توسعه‌دهنده: Ubisoft Quebec

18) بازی Watch Dogs 2

بازی Watch Dogs 2

تمام داستان بازی Watch Dogs 2 در شهر خلیجی سانفرانسیسکو اتفاق می‌افتد. یک نسخه جدا از سری اصلی بازی نیز منتشر شده است که ماموریت‌های جدیدتری دارد و به شما امکان می‌دهد تا در مناطق مختلف شهر سانفرانسیسکو بدون هیچ محدودیتی پرسه بزنید.

این شهر زیبا مملو از مغازه‌هایی است که می‌توانید برای شرکت در مسابقات مختلف به آن‌ها سر بزنید. بازی Watch Dogs 2 یک عنوان غیر مسابقه‌ای است که بهترین رقابت‌های تنگاتنگ را ارائه می‌دهد. در این مسابقات می‌توانید از قایق بادبانی یا هواپیا بدون سرنشین استفاده کنید تا جایزه اصلی را برنده شوید. یادتان نروید که شما در واقع یک هکر هستید که با فناوری‌هایی گوناگونی قادر به انجام ماموریت‌های بزرگ‌تری است. برای مثال می‌توانید از دانش هکری خود برای نابودی شرکتی به نام Blume استفاده کنید.

  • زمان انتشار: 2016
  • تیم توسعه‌دهنده: Ubisoft Montreal

19) بازی Far Cry 5

بازی Far Cry 5

معمولا داستان‌های بازی Far Cry در مناطق عجیب و غربی روایت می‌شوند. بازی فارکرای 5 این مجموعه از این روند پیروی نمی‌کند، بلکه از منطقه مونتانا الگو گرفته و یک منطقه بازسازی شده را از این شهر به  نمایش می‌‌گذارد. با این حال زیست بومی که در آن گیم پلی بازی را انجام می‌دهید، زیبایی‌های چشم‌نوازی دارد که در نسخه‌های قبلی این مجموعه دیده نشدند. برای این‌که وقت شما تنها به گذراندن ماموریت‌های اصلی خلاصه نشود، سازنده بازی تعدادی ماموریت‌های جانبی و پایگاه‌های بین راهی برای کاوش کردن تدارک دیده است.

در کنار گذراندن ماموریت‌های مختلف، می‌توانید وقت خود را صرف جمع کردن کلکسیون‌های معروف این کنید. مثل سری‌های گذشته، وقتی وارد طبیعت می‌شوید، باید مراقب حیوانات وحشی باشید. در هر زیست بوم ممکن است شکارچی‌های زیادی از جمله ببر یا پلنگ به شما حمله کنند. تمام مناطق مختلف بازی دست یک خانواده شرور و جذاب است و رهبری این خاندان توسط فردی به نام joseph seed انجام می‌شود. هدف اصلی کاراکتر بازی نجات دادن دوستان خود از چنگال این خانواده و متوقف کردن فعالیت آن‌ها است.

  • زمان انتشار: 2018
  • تیم توسعه‌دهنده: Ubisoft Montreal , Ubisoft Toronto

20) بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim

بازی The Elder Scrolls 5 Skyrim

در ماموریت اصلی بازی اسکایریم داستانی را باید پیش ببرید که در آن باید جلوی نابودی جهان توسط یک اژدها گرفته شود. در هر صورت رسیدن به این مرحله تا حدودی زمانبر خواهد بود؛ زیرا در بین راه با ماموریت‌های زیادی مواجه خواهید شد. اگر شانس بیاورید و تمرکز خود را فقط روی انجام دادن کمپین اصلی بازی بگذارید، در غیر این صورت با انبوهی از ماموریت‌ها و چالش‌های مختلف روبرو می‌شوید که وقت سرخاراندن برایتان نمی‌گذارد.

نقشه بازی اسکایریم عظمت خودش را دارد و ساعات زیادی را می‌توانید صرف پیدا کردن و کشف رازها و مکان‌های جدید کنید. علاوه بر این در هر منطقه ماموریت‌های جانبی زیادی وجود دارند که حسابی بتوانند سرگرمتان کنند. در کم‌تر عنوانی دیده می‌شود که این حجم از محتوا در یک دنیای بزرگ به اندازه اسکایریم رخ دهد.

  • زمان انتشار: 2011
  • تیم توسعه‌دهنده: Bethesda

21) بازی Assassin’s Creed Origins

بازی Assassin’s Creed Origins

سری Origins در بین بازی‌های Assassin’s Creed یکی از بزرگ‌ترین نقشه‌های تاریخی را دارد. در این عنوان جذاب تیم توسعه‌دهنده سعی کرده که مصر باستان را به زیباترین حالت ممکن بازسازی کند. در نسخه Origins با شاهکارهای معماری آن زمان یعنی اهرام جیزه و ابوالهول برخورد خواهید کرد و جدا از بازدید و لذت بردن از آن‌ها، می‌توانید از تمام سازه‌ها بالا بروید.

این مکان‌های زیبا باستانی و با ارزش، تنها بخش کوچکی از تمام معماری‌ها و سازه‌های کهن مصر هستند. درست است که این مکان‌ها با ارزش و دیدنی هستند، اما نباید تمام وقتتان را فقط صرف کاوش و پیدا کردن گنج در آن‌ها کنید. ادامه دادن خط داستان اصلی بازی نیز مانند کاوش مکان‌های باستانی مصر لذت خودش را دارد که نباید از آن غافل شوید. داستان بازی در مورد شخصی به نام Medjay است که به اسم Bayek شهرت دارد، او سعی می‌کند که انتقام پسر از دست رفته خودش را بگیرد.

  • زمان انتشار: 2020
  • تیم توسعه‌دهنده: Ubisoft

22) بازی Minecraft

بازی Minecraft

بازی ماینکرافت یکی از معروف‌ترین عنوان‌های جهان باز تمام تاریخ بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید. هر نسخه جدیدی که از این عنوان منتشر می‌شود، سازوکار جدید را از سبک بقا در یک دنیای پر هیاهو را ارائه می‌دهد. دنیای بازی ماینکرفت به اندازه‌ای بزرگ است که هر بازیکن می‌تواند مکان متفاوتی را برای خودش کشف کند، البته این مناطق دارای شباهت‌هایی نیز هستند. برای مثال دو بازیکن مختلف ممکن است در سرزمین خود با منابع و دشمنان مشابهی روبرو شوند.

با منابعی که در اختیارتان قرار می‌گیرد می‌توانید شهر رویایی خودتان را داشته باشید و از آن لذت ببرید. جدا از تمام این‌ها، بازی به شما آزادی عمل می‌دهد تا روند گیم پلی را براساس سلیقه خودتان پیش ببرید. ناگفته نماند که یک حالت خاص وجود دارد که با شکست دادن دشمن اصلی که Ender Dragon نام دارد فعال خواهد شد. همچنین شما می‌توانید از انجام این حالت صرف نظر کنید و تنها به کشاورزی و گسترش زمین خود بپردازید.

  • زمان انتشار: 2011
  • تیم توسعه‌دهنده: Mojang Studios

23) بازی Batman: Arkham Knight

بازی Batman Arkham Knight

در سه گانه بازی‌های بتمن،بازی Batman: Arkham Knight به عنوان بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین نسخه میان طرفداران به شمار می‌آید. در روند داستان بازی با شخصیتی به نام Scarecrow آشنا خواهید شد که قصد حمله به شهر گاتهام را دارد. شهروندان شهر برای حفظ جان خود مدام در حال فرار به قسمت‌های مختلف شهر هستند. با تمام این مشکلات باز هم برخی از مردم شهر گاتهام را به طور کامل ترک نمی‌کنند و هنوز افراد شرور و برخی از قربانیان بی گناه در شهر حضور دارند.

به عنوان شخصیت بتمن باید بتوانید به قسمت‌های مختلف شهر سر بزنید و جلوی شکل گرفتن جنایت‌های متعدد را بگیرید. برای این کار نیاز دارید که از تجهیزات خاصی برای انجام این فعالیت‌ها استفاده کنید، مواردی همچون: قلاب‌های دستی و بت موبیل. در هنگام تردد خود در شهر می‌توانید بعضی از تبهکاران را دستگیر کنید یا مقر اصلی آن‌ها را بیابید. در حین ادامه دادن ماموریت اصلی و ردگیری دشمن اصلی خودتان، باید دشمنی جدیدتری به نام Arkham Knight را هم شناسایی کنید.

  • زمان انتشار: 2015
  • تیم توسعه‌دهنده: Rocksteady

24) بازی Fallout New Vegas

بازی Fallout New Vegas

بازی Fallout: New Vegas به شما اجازه نمی‌دهد تا در یک شهر شیک و پیشرفته یا ساحلی گرم قدم بزنید، بلکه باید در یک دنیای پساآخرالزمانی زندگی خودتان را نجات دهید. برای شروع شاید تا حدودی تصور زندگی در چنین شرایطی کار آسانی نباشد، اما مناطق جهنمی زیادی وجود دارند که می‌توانید از جذابیت بصری آن‌ها لذت ببرید. در این مسیر پر چالش و خطرناک افراد دیگری نیز هستند که می‌خواهند شما را نجات یا به طور کامل از بین ببرند.

برای این که در کنار ادامه دادن داستان اصلی ماموریت جانبی نیز دریافت کنید، باید به افراد مختلف سر بزنید و مشغول صحبت با آن‌ها شوید. هر فعالیتی که در منطقه و روند داستانی بازی انجام می‌دهید در شکل‌گیری خط داستانی این عنوان تاثیر خودش را خواهد گذشت. همه چیز از یک انتقام‌جویی ساده شروع می‌شود و باید دنبال فردی بگیرید که در ابتدای داستان قصد جان شما را کرده بود.

  • زمان انتشار: 2010
  • تیم توسعه‌دهنده: Obsidian Entertainment

25) بازی Yakuza 0

بازی Yakuza 0

بازی Yakuza 0 مسئول کنترل چندین قهرمان به نام‌های Kiryu و Majima هستید و باید داستان این اثر زیبا را با این شخصیت‌ها پیش ببرید. هر کدام از این کاراکترها در مناطق جداگانه زندگی می‌کنند و شما باید هر منطقه را به خوبی برای پیدا کردن آیتم‌های مورد نیاز بگردید. شخصیت Kiryu بیش‌تر زمان خود را در منطقه‌ای به نام Kamurocho می‌گذراند، در حالی که Majima مکان ثابتی برای گذراندن وقت خودش ندارد. هر کدام از مناطق بازی به عنوان یک دنیای بزرگ شناخته نمی‌شوند، اما مکان‌های زیادی برای ماجراجویی دارند.

در هر منطقه می‌توانید فعالیت‌های زیادی را انجام دهید؛ از تفریحاتی مثل کارائوکه گرفته تا شنا در استخر و موارد متنوع جذاب دیگر لذت ببرید. به هرحال به هر جایی که سر می‌زنید افرادی هستند که با صحبت کردن با آن‌ها ماموریت‌های جانبی جدیدی را دریافت خواهید کرد. تنها منطقه‌ای که در آن فعالیت خاصی انجام نمی‌شود، محله Kamurocho است که روایت اصلی بازی براساس مالکیت این منطقه پیش می‌رود.

  • زمان انتشار: 2015
  • تیم توسعه‌دهنده: Ryu Ga Gotoku Studio

جمع‌ بندی

به طور کلی در سرویس گیم پس فرقی ندارد شما از چه سبک و سیاقی در بازی‌های ویدیویی لذت می‌برید، همیشه عنوانی برای جلب توجه شما در این سرویس محبوب و پرمخاطب وجود دارد. سبک‌هایی مثل ماجراجویی و عنوان‌های جهان باز، جز بهترین ژانرهایی هستند که می‌توانید آن‌ها را در Game Pass به راحتی پیدا کنید. فرقی ندارد اگر بخواهید در شهر سان اندریاس جنایت کنید یا درگیر دنیاهای فانتزی مانند دیزنی شوید؛ بهترین بازی های Open World روی گیم پس شما را در جهانی قرار می‌دهد که کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشید. در نهایت ما سعی کردیم از بهترین بازی های جهان باز روی گیم پس دعوت کنیم که در لیست جذاب ما قرار داشته باند. نظر شما در این رابطه چیست؟ چه عنوان دیگری می‌توانست در لیست بهترین‌های ما قرار گیرد؟ شما عزیران می‌توانید نظرات باارزش و سازنده خودتان را با تیم پارسی گیم و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

معروف‌ترین بازی در سبک جهان باز کدام‌ها هستند؟؟

 برای نام بردن از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آثار جهان باز می‌توان به بازی‌هایی همچون ماینکرفت،‌ اسکایریم، No Man’s Sky و موارد دیگر اشاره داشت.

۱
فانتزی‌ترین بازی جهان باز گیم پس کدام است؟؟

فانتزی‌ترین عنوانی که می‌توانید همین حالا به سراغ تجربه‌اش روی سرویس گیم پس بروید، بازی Disney Dreamlight Valley است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • علی

    علی

    مهمان

    جای اسیسن کرید والهالا و واچ داگ ۳ دراین لیست خالیه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    UNKNOWN

    مهمان

    سلام مطلب خوبی بود
    لطفا یه وقتی هم یه لیست از بازی هایی که کرک نشدن و تو گیم پس هستن مثل Lies of P.
    چون pc پلیرا اکثر ایتمای لیست رو میتونن با کرک پلی بدن من به شخصه خیلی طرفدار بخش مولتی پلیر نیستم‌‌ واس همینم اگه گیمی که کرک داره میرم سراغ کرک چون بعضی سایتا نیم بها هستن از لحاظ حجم به صرفه ترن.

    پاسخ دهید