کنسول نسل جدید Xbox ایکس باکس پلی استیشن 6
یحیی رحیمی

تاریخ عرضه کنسول نسل جدید Xbox؛ ارزان‌تر از پلی استیشن 6

یحیی رحیمی 28 آذر 1402 بدون دیدگاه
170 بازدید

هنوز چند سال تا عرضه کنسول نسل جدید Xbox باقی مانده است، اما اطلاعات مختصری فاش شده که قیمت و تاریخ عرضه را برملا کرد. اسناد فاش‌شده دادگاهی مایکروسافت و FTC نشان می‌دهد که کنسول نسل جدید ایکس باکس در سال 2026 عرضه می‌شود. این کنسول قرار است قبل از پلی استیشن 6 وارد بازار شود و با قیمت کمتر، رقابت را برای سونی دشوار کند. رقابتی که سونی از آن هراس دارد و در ایمیل‌های فاش‌شده به آن اشاره کرده است.

ویدیو تازه‌ای توسط RedGamingTech منتشر شده است. این ویدیو بر اساس اسناد فاش‌شده FTC تهیه شده است. منابع متعدد از عرضه کنسول جدید Xbox در سال 2026 خبر می‌دهند. این کنسول همچنین از پردازنده Zen 5 شرکت ای‌ام‌دی استفاده می‌کند. از آنجایی که تولید انبوه پردازنده Zen 6 تا آن زمان غیرممکن است، مایکروسافت به نسل فعلی بسنده کرده است. تراشه‌های Zen 5 هنوز به‌طور رسمی وارد بازار نشده‌اند، اما گفته می‌شود که قدرت پردازشی آن 30 درصد بیشتر از Zen 4 خواهد بود.

مایکروسافت می‌خواهد کنسول نسل بعدی را زودتر از پلی استیشن 6 عرضه کند. ردموندی‌ها می‌خواهند روند مشابه Xbox 360 را تکرار کنند و خود را بازار سخت‌افزار سریع‌تر وفق دهند. کنسول جدید به‌اندازه PS6 قدرتمند نخواهد بود، اما انتشار زودتر و همچنین با قیمت کمتر اجازه می‌دهد تا آنها بعدها مدل‌های قدرتمندی را وارد بازار کنند و خلأ پیش‌آمده را پر کنند. به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌خواهد دو کنسول جدید در نسل بعد عرضه کند. یکی از آنها ارزان‌تر خواهد بود و تمرکز آن روی کلاود گیمینگ است.

کنسول نسل جدید Xbox ایکس باکس پلی استیشن 6کنسول نسل جدید Xbox

ردموندی‌ها سرمایه‌گذاری زیادی روی گیم پس و سرویس کلاود گیمینگ انجام داده‌اند. شایعات زیادی نیز از عرضه یک دستگاه ابری منتشر شده است. کنسول مشابه ایکس باکس سری اس وابسته به اینترنت خواهد بود و قدرت پردازشی زیادی نخواهد داشت. مایکروسافت امیدوار است بتواند سخت‌افزار فیزیکی را حذف کند و به‌طور کامل به کلاود گیمینگ رو بیاورد. استراتژی که در حال حاضر قابل‌اجرا نیست و گیمرها علاقه‌ای به کلاود گیمینگ و سرویس‌های ابری نشان نمی‌دهند.

شایعات تازه‌ای از سخت‌افزار و زمان عرضه PS5 Pro منتشر شده است. سونی قدرتمندترین کنسول تاریخ را اواخر 2024 عرضه خواهد کرد. آنها به دنبال شروع نسل بعدی در سال 2028 هستند. سونی عجله‌ای برای شروع نسل بعدی ندارد و هنوز استودیوهای بزرگش، بازی‌هایشان را عرضه نکرده‌اند. مایکروسافت برعکس به دنبال عرضه مدل پرو ایکس باکس نیست. آنها ترجیح می‌دهند تا کنسول نسل بعدی را زودتر عرضه کنند و سپس برای مدل‌های قوی‌تر آماده شوند. نظر شما چیست؟ آیا شروع نسل بعدی در سال 2026 منطقی است؟

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.