یحیی رحیمی

سونی ممکن است قابلیت Cross-Play با کنسول Xbox را فعال کند

یحیی رحیمی 18 اسفند 1397 بدون دیدگاه
648 بازدید

مساله Cross-Play یا فراپلتفرم مدتی است که سونی را تحت تاثیر خود قرار داده است و این کمپانی ژاپنی مدت زیادی است که درخواست های توسعه دهندگان برای فعال کردن این قابلیت را بی جواب گذاشته است و حتی گفته است که علاقه ای به وصل کردن کنسول خود به Xbox و دیگر کنسول ها ندارد. سونی این قابلیت را برای Fortnite فعال کرد و به نظر می رسد که حالا دست بازتری برای بازی های دیگر داشته باشد.

اما آیا این قابلیت را در کنسول های نسل بعدی به عنوان یک آپشن رسمی خواهیم دید یا خیر؟ اخیرا یک مصاحبه با مدیرعامل استدیو Void Studios صورت گرفته است و همان طور که می دانید این استدیو چند روز پیش بازی Eternity: The Last Unicorn را منتشر کرده است. او در مورد قابلیت فراپلتفرم صحبت کرده است و جواب اینکه آیا Cross-Play یک ویژگی تعیین کننده برای کنسول های نسل بعدی خواهد بود یا خیر را داده است. او گفت:

به عنوان یک توسعه دهنده نمی توانم چیزی را با اطمینان بگویم. ما نیاز داریم که ابتدا صحبتی رسمی در این مورد بشنویم و چندین تست نیز روی آن انجام گیرد و حالا تنها می توانیم گمانه زنی کنیم که کنسول نسل بعدی دارای این قابلیت خواهد بود یا خیر. اگر به عنوان یک بازیکن حرف بزنم، خیلی دوست دارم که با دوستانم در هر پتلفرمی که باشند بازی کنم.

این یک انتخاب است و باید به درخواست های بازیکنان نیز جواب دهند و من فکر می کنم که Cross-Play یک ایده فوق العاده خوب برای بازیکنان است.
تلاش های اخیر سونی اما کاملا میدان را عوض کرده است و به نظر می رسد که سونی نیز نرم شده است و می خواهد که این قابلیت را برای بازی های دیگری در دسترس قرار دهد. همین چند هفته پیش بود که رئیس PlayStation گفته بود که هر توسعه دهنده ای که می خواهد از فرا پلتفرم استفاده کند، لازم است درخواست دهد. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.