شوتر اکسترکشن پابجی PUBG
یحیی رحیمی

سازندگان پابجی در حال ساخت رقیب Escape from Tarkov هستند

یحیی رحیمی 2 آذر 1402 بدون دیدگاه
198 بازدید

شرکت Krafton، سازنده بازی پابجی در حال گسترش این مجموعه و ساخت بازی‌های فرعی است. گزارش مالی جدید این شرکت نشان می‌دهد که یک بازی فرعی با نام رمز «پروژه Black Budget» در حال ساخت است. این پروژه در واقع یک شوتر اکسترکشن مشابه بازی Escape From Tarkov است که قرار است در نیمه دوم سال 2024 به‌طور رسمی منتشر شود.

اکسترکشن شوتر یک زیر ژانر شوترها و به طبق اکشن حساب می‌شود که نبردهای PvPvE در نقشه‌های سندباکس و وسیع را ارائه می‌دهد. در واقع گیمر علاوه بر آنکه باید با دیگر بازی‌کنان بجنگد، لازم است با محیط هم تعامل داشته باشد و زنده بماند. در عین حال وظیفه اصلی، استخراج آیتم‌ها خواهد بود. این نوع شوترها در میان بازی‌سازها محبوبیت پیدا کرده‌اند و حتی حالت DMZ برای بازی کالاف دیوتی وارزون به همین شکل ساخته شد. بسیاری از شرکت‌ها از جمله پلی‌استیشن به دنبال توسعه بازی تازه‌ای در این ژانر هستند.

بازی پابجی توانست ژانر بتل رویال را به‌نوعی تثبیت کند و نشان دهد که می‌توان بازی‌های موفقی به این شکل ساخت. بسیاری سعی کردند تا حالت بتل رویال H1Z1‌ و البته پابجی سال 2017 را تکرار کنند و در نهایت عناوین موفقی نیز منتشر شد. فورتنایت، ایپکس لجندز و وارزون توانستند جامعه بازی‌کنان زیادی پیدا کنند و بتل رویال را به یک ژانر ماندگار تبدیل کنند. به نظر می‌رسد که این ژانر به پایان خط رسیده است و نوآوری خاصی در دل آن باقی نمانده است. بازی‌سازها به همین دلیل روی ساخت شوتر اکسترکشن سرمایه‌گذاری می‌کنند که جای زیادی برای پیشرفت دارد.

شوتر اکسترکشن پابجی PUBGشوتر اکسترکشن پابجی

در حال حاضر اطلاعات زیادی از شوتر اکسترکشن پابجی موجود نیست. تنها می‌دانیم که PUBG Studios‌ روی آن کار می‌کند و قرار است در نیمه دوم سال 2024 منتشر شود. کانسپت اولیه نشان می‌دهد که بازی در یک جهان تاریک قرار دارد و متفاوت با پابجی فعلی خواهد بود. سازندگان Dave the Diver امروز از گیم پلی یک شوتر اکسترکشن رونمایی کردند که می‌تواند رقیب بازی فرعی پابجی شود. بازی جدید به نام Nakwon حول ویژگی‌های مانند ساخت مقر، جمع‌آوری منابع و زنده ماندن ساخته شده است. این نشان می‌دهد که چند سال آینده انبوهی از این شوترها را خواهیم دید.

بازی ماراتون شرکت بانجی که ریبوت حساب می‌شود نیز در همین ژانر قرار دارد. بازی Arc Riders از سوی استودیو Embark نیز در حال ساخت است. این استودیو بازی The Finals را ساخته است و نسخه آزمایشی آن توانست میلیون‌ها نفر را جذب کند. استودیوهای زیادی در حالت تولید شوترهای PvPvE هستند و باید دید آیا بار دیگر کرفتون مشابه بتل رویال، پرچم‌دار این ژانر نیز خواهد شد و ایده‌های تازه‌ای به دل آن تزریق خواهد کرد یا خیر. پروژه «بودجه سیاه» سال آینده معرفی می‌شود.

پابجی رقیب Escape from Tarkovمنبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.