بهترین بازی های Call of Duty
سارا هابطی

بهترین بازی های Call of Duty ساخته استودیو Treyarch را بشناسید

سارا هابطی 4 آذر 1402 بدون دیدگاه
1,453 بازدید

در دنیای رنگارنگ و پر تلاطم بازی‌های ویدیویی امکان ندارد گیمری وجود داشته باشد که با سری بازی‌های کالاف دیوتی (Call of Duty) خاطره نداشته باشد و با دوران طلایی آن روزگاری شاد و لحظات لذت‌بخشی را برای خودش رقم نزده باشد. با این حال استودیو Treyarch به عنوان یکی از بهترین توسعه‌دهندگان در سری Call of Duty شناخته شده که به خاطر ریسک‌پذیری بالای خودش میان گیمرها معروف است. این استودیو حالت زامبی را برای سری بازی‌های کالاف دیوتی ارائه داد و با این حالت شهرت زیادی برای خودش کسب کرد. در ادامه همراه پارسی گیم با معرفی بهترین بازی های Call of Duty که توسط استودیو Treyarch ساخته شدند، باشید.

معرفی بهترین بازی های Call of Duty از استودیو Treyarch

بیش‌تر بازی‌های مجموعه Call of Duty که توسط استودیو Treyarch ساخته شده‌اند از نظر محتوایی کمبود دارد و این موضوع سعی شده است در حالت چند نفره جبران شود. نبودن نوآوری در بازی‌های این استودیو باعث افت برخی از عنوان‌ها شده است ولی آثار با کیفیت استودیو Treyarch به خوبی خودشان را نشان داده‌اند. عناوین باکیفیت و منحصر به فرد استودیو Treyarch شامل: Call of Duty: Black Ops Cold War، Call of Duty: World at War و Call of Duty: Black Ops هستند که همگی تجربه‌های متفاوت و گیم‌پلی لذت‌بخشی را به بازیکنان سبک اکشن اول شخص ارائه می‌دهند.

در حالی که مسئولیت ساخت بازی‌های مدرن Call of Duty به کم‌تر توسعه‌دهنده‌ای واگذار می‌شود اما بسیاری از کاربران، استودیو Treyarch را به عنوان سازنده بهترین بازی های کالاف دیوتی می‌دانند. شاید استودیو Infinity Ward اولین تیمی بود که کار ساخت مجموعه کالاف دیوتی را شروع کرد، اما Treyarch با بازی‌های خودش ریسک‌های واقعی را برای تیم خودش متحمل شد.

این استودیو اغلب ترجیح می‌داد به جای تمرکز بر جنگ‌های مدرن، روی دوره‌های تاریخی خاصی تمرکز کند. همچنین نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که Treyarch اولین تیمی بود که اصلی‌ترین فرنچایز Call of Duty را با حالت بازی Zombies به صنعت گیم معرفی کرد. لازم به ذکر است که بازی‌هایی که در لیست بهترین بازی های کالاف دیوتی قرار داده شده‌اند درواقع عناوینی هستند که توسط استودیو Treyarch تولید گردیده‌اند.

8) بازی Call Of Duty: Black Ops Cold War

بازی Call Of Duty Black Ops Cold War

عنوان Call of Duty Black Ops: Cold War برخلاف نظر بیش‌تر کاربران اصلا بازی بدی نیست. در واقع برای لحظات کوتاهی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما شباهت زیادی به عنوان‌های گذشته فرنچایز کالاف دیوتی دارد و نباید انتظار زیادی از این عنوان داشته باشید.

داستان بازی سعی می‌کند که دوران جنگ سرد آمریکا و روسیه را به گیمر نشان دهد، ولی هرچقدر که بازی رو به جلو می‌رود متوجه شباهت آن به عنوان Black Ops می‌شوید. روی شخصیت‌های اصلی متاسفانه زیاد کار نشده است و داستان بازی هم یک روایت کوتاه را نقل می‌کند که آن هم نیز حرف زیادی برای گفتن ندارد.

در قسمت چند نفره بازی نیز احساس نوآوری و متفاوت بودن این نسخه را حس نمی‌کنید. با این‌که نوار سلامتی باعث می‌شود رنگ دیگری به درگیری‌های مسلحانه داده شود در اصل کار زیادی برای لذت‌بخش‌تر کردن حالت چند نفره انجام نمی‌دهد. بازی Black Ops Cold War برای مدت کوتاهی برای بازیکنان می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، ولی به سرعت نور قدرت و جذابیت خودش را در روند گیم پلی، علی‌الخصوص بخش داستانی از دست می‌دهد.

  • تاریخ انتشار: 2020

7) بازی Call Of Duty 2: Big Red One

بازی Call Of Duty 2 Big Red One

بازی Big Red One یک اثر مبهم بود که اغلب طرفداران مجموعه کالاف دیوتی به طور کامل آن را فراموش کردند، زیرا در اصل تنها یک اسپین آف کوچک از عنوان موفق Call of Duty 2 بود. همچنین بعدها این اسپین آف تبدیل به یک تجربه بسیار سرگرم‌کننده شد که در طول سرمایه‌گذاری ارتش ایالات متحده در شمال آفریقا و ایتالیا، چند درگیری بسیار چالش‌برانگیز را ارائه می‌داد.

موردی که مورد توجه است کمبود محتوا برای تولید داستان فرعی به خوبی حس می‌شود، همینطور فضای آنلاینی که با آن مواجه می‌شوید از نظر ساختار فنی و کاربرپسند بودن چندان چنگی به دل نمی‌زند. این اثر در زمان شروع داستان خودش می‌تواند برای گیمرهای سبک شوتر سرگرم‌کننده باشد، اما زمانی که داستان اصلی تمام می‌شود بیش‌تر بازیکنان دیگر هیجانی برای تجربه دوباره بازی ندارند.

  • تاریخ انتشار: 2005

6) بازی Call Of Duty 3

بازی Call Of Duty 3

محبوب‌ترین عنوان بین بهترین بازی های Call of Duty، قطعا بازی Call Of Duty 3 شناخته می‌شود. بیش‌تر گیمرهایی که این بازی را در زمان خودش تجربه کرده‌اند، می‌دانند که این اثر از زمان عرضه خودش بسیار جلوتر بود.

با این حال احساس می‌شد که استودیو Treyarch زمان زیادی برای توسعه نداشته و بازی باز هم جای کار بیش‌تری داشت. در قسمت چند نفره، محیط مبارزه کمی بزرگ‌تر از دیگر عنوان‌های ندای وظیفه ساخته شده است. این اثر قدرت چندانی برای سرمایه گذاری نداشت و بیش‌تر شخصیت‌های بازی تاثیر ماندگاری از خودشان به جای نگذاشتند. با این حال گیم پلی این اثر بسیار روان و هیجان‌انگیز پیش می‌رود و قدرت اسلحه‌ها باعث می‌شوند که میدان نبرد زیباترین لحظات را برای بازیکنان خلق کند.

  • تاریخ انتشار: 2006

5) بازی Call Of Duty: Black Ops 3

بازی Call Of Duty Black Ops 3

با این‌که بازی Call Of Duty: Black Ops 3 در حالت کمپین و چند نفره خودش حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما اساسا یک عنوان خوب برای طرافداران سبک زامبی است. اولین محیطی که در بازی به نمایش گذاشته شد، منطقه Shadows of Evil بود. این شهر بسیار زیبا شما را به دهه 1940 می‌برد و بازیکنان باید در کنار حل معماهای بازی، با استفاده از اسلحه‌های قدرتمند خود زامبی‌های پایان‌ناپذیر شهر را نابود کنند.

دور بعدی محتوای بازی با عنوان Zombies Chronicles که در سال 2017 به انتشار رسید، در اینجا 8 نقشه کلاسیک دیگر را به حالت اضافه گردید که باعث بالا رفتن ارزش بازی در حالت زامبی شد. علاوه بر این، عنوان Black Ops 3 می‌تواند منحصربه‌فردترین بازی چند نفره در بین بهترین بازی های Call of Duty باشد. دویدن روی دیوارها و تقویت‌کننده‌های جت، شباهت این اثر را به بازی Titanfall بالا برد. این موضوع در واقع مسئله بدی برای فرنچایز کالاف دیوتی به حساب نمی‌آید؛ زیرا بازی حالت سرگرم‌کننده و گیم پلی روان خودش را باز هم ادامه می‌داد.

4) بازی Call of Duty: Black Ops 4

بازی Call of Duty Black Ops 4

عنوان Call of Duty: Black Ops 4 پس از انتشار خودش متاسفانه با استقبال خوبی از سمت طرفداران و منتقدان مواجه نشد، مخصوصا با باگ‌هایی که بعدا از گیم پلی بازی دیده شد. پس از این‌که نسخه بهبود یافته بازی ارائه گردید، بسیاری از بازیکنان قانع شدند که این اثر تجربه خوبی را ارائه می‌دهد. گیم پلی بازی Call of Duty: Black Ops 4 می‌تواند لحظات سرگرم‌کننده‌ای را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. با توجه به اسلحه‌ها و تجهیزاتی که در ادامه راه به شما داده می‌شود، یک تجربه لذت‌بخش را از این اثر تجربه خواهید کرد. باقی سلاح‌های بازی را باید در حالت چند نفره پیدا کنید که تعداد آن‌ها هم کم نیست.

داستان اصلی بازی نسبت به نسخه قبلی خودش یک قدم به سوی جلو برداشته بود و این موضوع در حالت زامبی نیز احساس می‌شد. در نهایت در نسخه بهبود یافته با محیط‌های جدیدی به نام Blood of the Dead و Five آشنا خواهید شد.

بازی Call of Duty: Black Ops 4 در هیچ نقطه‌ای نسبت به دیگر عنوان‌های کالاف دیوتی برتری ندارد، اما پیدا کردن اثری از Call of Duty که همه جوانب مهم را پوشش بدهد هم کار چندان راحتی نیست. البته ناگفته نماند که در این اثر فقدان محتوا در بخش داستانی و سبک زامبی تا حدودی گیمرها را ممکن است دلسرد کند. اگر می‌خواهید لذت بیش‌تری از این اثر ببرید، بهتر است بازی را در حالت چند نفره و در سبک‌های Warzone یا Blackout دنبال کنید.

  • تاریخ انتشار: 2018

3) بازی Call Of Duty: World At War

بازی Call Of Duty World At War

شاید این بازی شبیه به بازی‌های مدرن آینده جذابیت نداشته باشد، اما محتوای بازی Call of Duty: World at War از نظر احساسی و درون مایه داستانی خودش مسلما بهترین بازی سری جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود. کمپین اصلی بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا واقعیت تلخ و خشن جنگ جهانی دوم را از چشم سربازان ارتش سرخ یا تفنگداران دریایی ایالات متحده تجربه کنند. هر دوی آن‌ها داستان‌های جذابی را ارائه می‌دهند که با گان پلی جذاب و استفاده از اسلحه‌های قدیمی MP40 و PPSH هیجان گیم پلی چندین برابر می‌کنند.

مناطق حالت زامبی‌ها که در پایان با آن‌ها مواجه می‌شوید، همگی به روش‌های خاص خود بی‌نظیر هستند. دستگاه جدید Pack-A-Punch در محیط Der Riese یا سگ‌های زامبی در منطقه Shi No Numa، همه این‌ها چیزهای جدیدی را روی میز می‌آوردند که محبوبیت این حالت را افزایش دهند. در قسمت چند نفره بازی ممکن است پتانسیل خوبی از این عنوان نبینید، اما این مورد فقط یک نقص کوچک از یک اثر شگفت‌انگیز به حساب می‌آید.

  • تاریخ انتشار: 2008

2) بازی: Call of Duty: Black Ops 2

بازی Call of Duty Black Ops 2

بازی Black Ops 2 در حالت چند نفره اوج چیزی است که همه توسعه‌دهندگان در طول سال‌ها برای آن تلاش کرده‌اند. سلاح‌های قدرتمند و تجهیزات جدید عنوان Modern Warfare 2 در هیچ قسمتی از بازی دیده نمی‌شوند، همینطور سیستم کلاس pick 10 به بازیکنان کمک می‌کند تا در کنار بازی در حالت مدرن، کلاس‌های بخش سنتی را هم امتحان کنند.

متاسفانه این عنوان در بخش زامبی خودش با موفقیت زیادی روبرو نشد و بیش‌تر افراد از بخش Tranzit واقعا ناراضی بودند. با این حال داستان اصلی بازی به گیمرها اجازه می‌دهد تا با رفتار خودش روی روایت‌های این اثر تاثیر بگذارند. ساخت یک جنگ سرد واقعی در روایت بازی سبب شد سلاح‌های مرگبار و مهارت‌های کشتار جذاب‌تر و مهیج‌تری در این اثر دیده شوند. ترکیب تمام این موارد با هم سبب گردید تا یک عنوان منحصر به فرد تولید شود که ساعت‌ها بتواند گیمرها را درگیر گیم پلی سرگرم‌کننده خودش کند.

  • تاریخ انتشار: 2012

1) بازی Call of Duty: Black Ops

بازی Call of Duty Black Ops

اولین بازی Black Ops به عنوان یک نفس تازه در جان مجموعه کالاف دیوتی حس می‌شد که به حفظ شتابی که از بازی‌های اولیه Modern Warfare سوار بود کمک کرد. .با این حال هرچند که یک ده از انتشار آن می‌گذرد اما در جدول بهترین بازی های Call of Duty قرار دارد. این عنوان یکی از بهترین بازی‌های سبک تیراندازی اول شخص شناخته می‌شود که ارزش یک بار تجربه کردن را دارد. داستان اصلی بازی اصلا شباهتی به عنوان‌های گذشته فرنچایز Call of Duty ندارد و با یک رویکرد هیجان‌انگیز روان شناختی به راحتی ذهن بازیکنان را از ابتدا تا انتهای داستان به بازی می‌گیرد.

فقط در بخش داستانی نیست که این اثر به خوبی عمل کرده است، بلکه در حالت چند نفره نیز حس خوبی از تجربه بازی دریافت خواهید کرد. در سبک چند نفره غیر ممکن است که با نقشه killstreaks ارتباط عمیق نگیرید.

این عنوان دارای تنوع تسلیحاتی زیادی است که هیجان را به اوج خودش می‌رساند، همینطور حس تیراندازی با سلاح‌های Galil و AUG را تجربه خواهید کرد. بازی Black Ops به طور کلی یک بسته شگفت‌انگیز است و به راحتی هر نوع طرفداری را راضی می‌کند؛ حتی مهم نیست از کدام حالت بیش‌تر لذت می‌برد. در حالت زامبی با محیط‌هایی مثل مانند Kino و Five آشنا خواهید شد، در کنار آن سعی شده که از نقشه‌های کلاسیک نیز استفاده شود.

  • تاریخ انتشار: 2010

کلام آخر

بعد از این که استودیو Treyarch رسالتش را برای ارائه بهترین بازی های Call of Duty به اتمام رساند، دیگر توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند که زمان و خلاقیت بیش‌تری برای تولید این فرنچایز جذاب به خرج دهند. دلایل زیادی مثل کافی نبودن محتوای بازی، حالت چند نفره تقویت نشده، فقدان نوآوری در گیم پلی و داستان و موارد دیگر سبب شدند که این فرنچایز در چشم بازیکنان رنگ ببازد.

با این حال به دلیل کارهای گذشته این استودیو هنوز عنوان‌های تولید شده در صدر جدول قرار دارند. نظر شما در رابطه با ساخته‌های این استودیو بازیسازی از فرنچایز محبوب کالاف دیوتی چیست؟؟ آیا این استودیو با ساخته‌های خود توانسته طرفداران را پیش‌تر از پیش به این مجموعه جذاب کند یا خیر؟؟ شما با ارائه نظرات و تجربیات خود به تیم پارسی گیم و دیگر کاربران کمک کنید.

منبع: gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

اولین نسخه از فرنچایز Call of Duty در چه سالی و توسط کدام شرکت روانه بازار شد؟؟

 بدون هیچ شکی باید گفت که مجموعه بازی کالاف دیوتی یکی از محبوب‌ترین آثار دنیای گیم به شمار می‌آید که اولین بار توسط Infinity Ward توسعه پیدا کرد و در انتها توسط شرکت Activision در سال 2003 روانه بازار شد و صنعت گیم را وارد فاز جدیدی از بازی‌های شوتر و اول شخص برد.

۱
پرفروش‌ترین نسخه‌های مجموعه بازی Call of Duty کدام ها هستند؟؟

 از جمله پرفروش‌ترین نسخه‌های این مجموعه بازی می‌توان به (2011) Call of Duty: Modern Warfare 3، (2010) Call of Duty: Black Ops، (2009) Call of Duty: Modern Warfare 2 و به ترتیب سال‌های دیگر را نام برد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.