تنظیمات گرافیک Alan Wake 2
یحیی رحیمی

تنظیمات گرافیک Alan Wake 2 که باید قبل از شروع تغییر دهید

یحیی رحیمی 5 آبان 1402 21 دیدگاه
3,843 بازدید

بازی Alan Wake 2 امروز منتشر شد و به‌عنوان پیشتاز گرافیک در نسل جدید مورد تحسین قرار گرفت. هر چند که سیستم مورد نیاز الن ویک 2 بحث و جدل زیادی به همراه داشت، اما نسخه کامپیوتر قابل تجربه است و می‌توان آن را دانلود و اجرا کرد. در این مطلب تنظیمات گرافیک Alan Wake 2 که باید به‌صورت دستی اعمال کنید را گوشزد می‌کنیم تا تجربه‌ای بهتر داشته باشید.

بنچمارک ویژه الن ویک 2 تهیه شده است. هنگام فعال‌سازی FSR و DLSS می‌توانید بازی را با سیستم‌های معرفی‌شده اجرا کنید. واقعیت آن است که بازی جدید رمدی از لحاظ گرافیکی یک سر و گردن از عناوین دیگر بالاتر است و حتی می‌توان آن را Crysis نسل جدید خواند. البته این باعث نشده تا از پس تجربه بازی برنیامد. در صورتی که سیستم شما ضعیف‌تر از سیستم اعلام‌شده است، بهتر است وضوح بازی را کاهش دهید. گفتنی است تجربه بازی روی حالت Low هم همچنان مناسب است و لازم نیست حتماً فشار زیادی به کارت گرافیک وارد کنید.

تنظیمات گرافیک Alan Wake 2

یک سری تنظیمات گرافیک Alan Wake 2 اعلام شده که می‌تواند تجربه شما را بهتر کند. این تنظیمات در منو اصلی فعال نیست و دلیل فعال نبودن هم مشخص نیست. به نظر می‌رسد که منو تنظیمات نیازمند آپدیت است. اما جای نگرانی نیست و می‌توان تنظیمات را به‌صورت دستی اعمال کرد. کافی است کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • فایل‌های کانفیگ الن ویک 2 در پوشهLOCALAPPDATA%\Remedy\AlanWake2 قرار دارند. این پوشه را در درایو C پیدا کنید.
  • پس از پیدا کردن پوشه، فایل renderer.ini را بیابید و آن را باز کنید و تنظیمات زیر را اعمال کنید:
  1. m_bVignette – این گزینه را به False تغییر دهید
  2. m_bDepthOfField – این گزینه را به False تغییر دهید تا عمق میدان خاموش شود
  3. m_bLensDistortion – این گزینه را به False تغییر دهید

تنظیمات گرافیک Alan Wake 2پس از اعمال این تغییرات، دو گزینه Film Grain و Motion Blur را داخل منو تنظیمات اصلی بازی غیرفعال کنید. خواهید دید که تصویر وضعیت بهتری پیدا می‌کند. این تغییرات باعث می‌شود تا نرم‌افزار آپ‌اسکیل‌کننده مانند DLSS و FSR بهتر عمل کنند. تصویر نهایی بهتر و پایدارتر خواهد بود و لرزش و لگ از بین می‌رود.

یک سری گزینه‌های فرعی هم وجود دارند. برای نمونه m_fSSAASharpening داخل همان فایل به شما اجازه می‌دهد تا میزان بهبود تصویر توسط DLSS و FSR‌ را تنظیم کنید. درصد اعمال بسته به کارت گرافیکی که دارید قابل تغییر است. مثلاً اگر سخت‌افزار ضعیفی دارید، درصد آن را افزایش دهید. در نهایت گزینه m_fFieldOfViewMultiplier داخل همان فایل را پیدا کنید. میزان آن در حالت عادی روی 1.0 قرار دارد. اندکی آن را افزایش دهید تا میدان دید شما بهتر شود.

نکته: اعمال تنظیمات زیر باعث می‌شود تا میزان فریم شما در بازی بهتر شود:

منبع: Techpowerup

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 21 دیدگاه
  • Avatar

    Alistark

    مهمان

    سلام من بازی رو نصب کردم ارورYour GPU driver is outdated. Please update it to a newer version.رو میده ولی مشخصات سیستم من با این بازی همخونی داره گرافیک هم ۳۰۵۰ rtx فقط ۴ گیگ Shader Model 6.5این هم میگه نداری ؟

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به Alistark

      پشتیبانی

      سلام دوست عزیز درایور کارت گرافیکتون رو آپدیت کنید

مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 21 دیدگاه