نقد بازی 2 Cities Skylines
یحیی رحیمی

نمرات و خلاصه نقد بازی Cities Skylines 2: کمیت یا کیفیت؟

یحیی رحیمی 28 مهر 1402 بدون دیدگاه
514 بازدید

استودیو Colossal Order پس از سال‌ها توسعه بسته الحاقی برای بازی Cities Skylines، تصمیم به انتشار شماره دوم گرفت. بازی جدید یک لحظه مهم و اساسی برای این مجموعه به‌حساب می‌آید و طرفداران بی‌شمار بازی، مدت‌هاست بی‌صبرانه منتظر بازی دوم هستند. منتقدان در طی هفته گذشته به تجربه بازی پرداخته‌اند و نظرات خود را به اشتراک گذاشته‌اند. در این مطلب خلاصه‌ای از نقد Cities Skylines 2 را ارائه می‌دهیم و خواهیم دید که آیا بازی جدید ارزش تجربه را دارد یا خیر؟‌

یکی از تغییرات ویژه بازی دوم، افزودن انبوهی از ایده‌های تازه است. بازخوردهای طرفداران به‌طور کامل در بازی جدید گنجانده شده است. سیستم‌های شبیه‌سازی دقیقی طراحی شده‌اند و بازی دوم، جنبه‌های مدیریت شهری را پراهمیت‌تر نشان می‌دهد. اما آیا نتیجه کار با انتظارات استودیو همخوانی دارد؟ منتقدان نظرات ضد و نقیضی ارائه کرده‌اند.

نقد Cities Skylines 2

بررسی کوتاه مطالب نقد Cities Skylines 2 در مجلات و رسانه‌های خارجی نشان می‌دهد که اختلاف‌نظر زیادی وجود دارد. به نظر می‌رسد که نویسندگانی که بازی را تجربه کرده‌اند، چندان با این ژانر و نسخه قبلی آشنا نیستند. البته نبود یک سری قابلیت‌ها هنگام انتشار و همچنین مشکلات اجرایی مانند افت فریم و لگ باعث شده تا امتیاز بالایی به این بازی داده نشود. اما ایراد کار کجاست؟

نقد بازی 2 Cities SkylinesPCGamer – امتیاز 77/100

هر چه شهر شما بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود، مشکلات پرفرمونس بازی هم بدتر می‌شوند. وقتی جمعیت شهرم به 45 هزار نفر رسید که جمعیت چندان زیادی نیست، تصمیم گرفت تا آن را رها کنم و یک شهر جدید بسازم، زیرا که فریم‌ریت به زیر 30 رسید. این در حالی است که از RTX 4070 Ti استفاده می‌کنم و امیدوار بودم یک تجربه روان داشته باشم. نسبت به آینده بازی خوش‌بینم و این هم مثل بازی اول با محتوای الحاقی و تغییرات زیاد بهتر خواهد شد. امیدوارم که Cities Skylines 2 بتواند بالاخره روزی بازی بهتری از شماره اول شود.

GameInformer – امتیاز 7.5/10

امتیاز دادن به این بازی کار ساده‌ای نیست. هر چه در سیستم‌های پیچیده بازی بیشتر فرو می‌روم، قابلیت‌های هیجان‌انگیزی پیدا می‌کنم. دنباله بازی بلندپرواز است و می‌خواهد بازی‌کنان هم‌زمان صدها مورد مختلف را برای ساخت شهر رؤیایی‌شان کنترل کنند. اما مشکلات فنی بازی باعث شده تا به موفقیت آن ضربه وارد شود.

 نقد بازی 2 Cities SkylinesPCGAMESN – امتیاز 7/10

دو مشکل وجود دارند که به بازی ضربه زده‌اند. ابتدا گسترش نقشه و وسعت آن است که باعث شده پس از مدتی دیگرلذتی در آنچه می‌سازید نیابید. در بازی اول چند ساعت اول با یک شهر کوچک روبه‌رو می‌شوید و حس نزدیکی به آن را پیدا می‌کنیم. در بازی دوم همان ابتدا می‌توانید فضای زیادی خریداری کنید و سپس یک شهر عظیم بسازید و می‌بینید که اواسط بازی هستید و می‌بینید که تصمیمات و برنامه‌ریزی شما چندان تأثیری روی شهر نگذاشته‌اند. مشکل دوم نیز عملکرد بازی است که باعث شده تا زمان لودینگ طولانی باشد، هنگام زوم کردن فریم افت کند، جزئیات کاهش یابد و شهر هنگام پردازش بازی مدتی قفل شود. در نهایت این بازی‌ای است که تمام بازخوردهای بازی‌کنان را گنجانده است و می‌تواند روزی به بهترین بازی شهرسازی موجود تبدیل شود.

 نقد بازی 2 Cities Skylinesنمرات بازی Cities Skylines 2

با مطالعه خلاصه نقد Cities Skylines 2 وقت آن است نگاهی به امتیازهای کلی بیندازیم. این بازی توانسته امتیاز 77 را در Metacritic دریافت کند و به نظر می‌رسد که مشکلات فنی بازی در حال حاضر بسیار زیاد است.

God is a Geek – 85
Gamepressure – 85
VideoGamer – 80
VG247 – 80
TheGamer – 80
GameWatcher – 75
GameStar – 74
Game Rant – 70
PC Invasion – 65
IGN – 60
GamesRadar – 40

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.