نقد Super Mario Bros Wonder
یحیی رحیمی

نمرات و خلاصه نقد Super Mario Bros Wonder: جادوی نینتندو

یحیی رحیمی 27 مهر 1402 بدون دیدگاه
229 بازدید

شرکت نینتندو امسال تصمیم گرفت تا یکی از سری‌های قدیمی را زنده کند و ایده‌های تازه‌ای در کالبد سوپر ماریو نوستالژیک بدمد. سوپر ماریو واندر بالاخره به مرحله انتشار رسید و نقدها و امتیازهای اولیه نشان می‌دهند که با یکی از بهترین بازی‌های سال روبه‌رو هستیم. در این مطلب به خلاصه نقد Super Mario Bros Wonder می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را به اطلاع شما خواهیم رساند.

بازگشت دوران دوبعدی ماریو با استقبال گیمرها و منتقدان مواجه شده است. استودیو سازنده بودجه مناسبی برای توسعه بازی در اختیار داشته است و همچنین دست آن‌ها برای افزودن ایده‌های تازه باز بوده است. نسل جوانی از گیمرها به نینتندو پیوسته‌اند و این موجب تغییر رنگ و بوی ماریو شده است. اما منتقدان چه نظری دارند.

نقد بازی Super Mario Bros Wonder

اکثر رسانه‌ها از عدم تغییر فرمول بازی‌های سوپر ماریو صحبت کرده‌اند. بسیاری انتظار داشتند که انقلابی در بازی‌های ماریو دوبعدی ببیند که این اتفاق رخ نداده است. در عین حال یکی از بهترین و مفرح‌ترین بازی‌های سوپر ماریو دوبعدی با انبوهی از ایده‌های تازه پیش روی شماست.

نقد Super Mario Bros Wonderیوروگیمر – امتیاز 5/5

همیشه وقتی یک بازی ماریو منتشر می‌شود، از من می‌پرسند که این یکی در مورد چیست؟ فضایی است مثل گلکسی؟ یا سبکی قدیمی مثل New Super Mario دارد؟ در مورد واندر باید بگوییم که طرح دقیقی وجود ندارد، هر مرحله طرح خودش را دارد و هر بخش مرحله هم طرح مخصوص به خود. برای همین است که اسمش را سوپر ماریو واندر گذاشته‌اند. این یک آبشار از ایده‌های بی‌پایان است که ماریو را به مکان‌های شگفت‌انگیز و عجیبی می‌برد.

گیم‌اسپات – امتیاز 9/10

انتخاب اسم Super Mario Bros Wonder تصمیم بزرگی برای بازی است. طوری است که اگر حتی یک ثانیه از بازی شما را به تعجب نیندازد، آنگاه در نوع خودش شکستی محسوب می‌شود. اما سوپر ماریو واندر در کمال تعجب توانسته از پس این چالش بربیاید و نتیجه آن یک اثر مدرن کلاسیک است. افکت‌های واندر قابلیت فوق‌العاده‌ای هستند که خلاقیت را به اوج رسانده‌اند. این بازی جانشین موفقی برای Super Mario World است و به پایه و اساس بازی‌های دوبعدی ماریو در ادامه تبدیل خواهد شد.

نقد Super Mario Bros WonderIGN – امتیاز 9/10

سوپر ماریو واندر استاندارد تازه‌ای برای عناوین دوبعدی ماریو تعریف می‌کند. بازی زیبا، زنده و مفرح است و توانست مرا به شکل‌های خلاقانه‌ای سورپرایز کند. افکت‌های واندر که مرحله را طی چند ثانیه زیر و رو می‌کند، خلاقیت را هر بار به اوج می‌رساند. در نهایت ماریو فیل یا تبدیل ماریو به فیل فوق‌العاده است. این بازی یک جانشین موفق و قرن بیست و یکمی برای Super Mario World است و فکر نمی‌کنم تعریفی بهتر و بالاتر از این پیدا شود.

Nintendo Life – امتیاز 9/10

ساده بگویم که Super Mario Bros Wonder بهترین بازی دو بعدی ماریو از زمان سوپر ماریو ورلد است. این هوشمندانه‌ترین و جذاب‌ترین بازی دو بعدی ماریو از سال 1991 است و گل‌ها و افکت‌های واندر و بخش آنلاین باعث شده تا یک ماجراجویی بی‌نظیر و بی‌نهایت خلاقانه ایجاد شود. عملکرد بازی در حالت دستی و داک بی‌نقص بود و حس می‌کنم با یکی از بهترین پلتفرمرهای چند سال اخیر روبه‌رو هستیم. البته چیز آن‌چنان ژانرشکن و انقلابی ندیدم.

نقد سوپر ماریو واندرنمرات بازی Super Mario Bros Wonder

با مطالعه خلاصه نقد Super Mario Bros Wonder باید گفت که با یکی از بهترین عناوین دو بعدی ماریو در طی دو دهه اخیر روبه‌رو هستیم. این بازی توانسته میانگین امتیاز 93 را در متاکریتیک ثبت کند و خود را کاندید بهترین بازی سال 2023 کند.

Comicbook – 100
Metro – 100
Nintenderos – 100
VGC – 100
GamesRadar+ – 100
VG247 – 100
Nintenduo – 92
PlaySense – 85
Forbes – 85
NME – 80

نمرات Super Mario Bros Wonder

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.