بازی Sonic Frontiers
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Sonic Frontiers: سونیک خودتی؟

یحیی رحیمی 17 آبان 1401 بدون دیدگاه
895 بازدید

از همان زمان معرفی بازی Sonic Frontiers مشخص بود که با یک بازی سونیک متفاوت روبه‌رو هستیم که می‌تواند در تاریخ 31 ساله این موجود آبی و سریع تفاوت ایجاد کند. حاشیه‌های عجیبی برای این بازی ایجاد شد و پس از آنکه طرفداران درخواست تأخیر بازی را کردند و سازنده این درخواست را رد کرد، بالاخره به مرحله انتشار رسیدیم. منتقدان با بررسی بازی در هفته گذشته، بالاخره نمرات و نقد بازی Sonic Frontiers را منتشر کردند و می‌توانیم ببینیم آیا ماجراجویی جدید سونیک، ارزش تجربه را دارد یا خیر؟

سونیک فرانتیرز نمرات عالی دریافت نکرده و اکثر امتیازها در بازه هفت تا هشت از 10 هستند. ایراداتی به روند بازی گرفته شده، اما بسیاری می‌گویند که المان‌های آشنای این سری همچنان دیده می‌شود و حتی این بازگشت سونیک به دوران خوش گذشته حساب می‌شود. به‌هرحال نظرات متفاوت است و سعی می‌کنیم در مطلب خلاصه نقد بازی Sonic Frontiers به اکثر آن‌ها بپردازیم.

نقد بازی Sonic Frontiers

نقد بازی Sonic Frontiers

بررسی اولیه بازی نشان می‌دهد که دنیای جهان‌آزاد این اثر برعکس گفته‌ها با بازی زلدا قابل مقایسه نیست و بلکه جهانی با مفهومی ساده پیش رو داریم. این جهان با بعد اکشن پر شده و می‌بینیم که جزایر متفاوت و چالش‌های مختلفی بازی‌کننده را سرگرم می‌کنند. طراحی چالش‌ها به نوعی است که احساس دل‌زدگی پیش نمی‌آید و این بازی پلتفرمر مناسبی است که می‌توان تا پایان سال میلادی بازی کرد و همچنان از آن لذت برد.

GameSpot – امتیاز 7 از 10

من کاملاً با مسیر جدید سری سونیک موافقم، اما این بازی Sonic Adventure است که همچنان به‌عنوان قالبی برای بازی‌های سه‌بعدی سونیک در 24 سال گذشته شناخته می‌شود و امیدواریم که فرانتیرز بتواند چنین قالبی برای نسل آینده باشد. این بازی خالی از عیب و ایراد نیست و بدون شک جا برای پیشرفت وجود دارد، اما این مسکات تند و تیز بالاخره در مسیر درستی قرار گرفته است. از جمله ایرادات بازی به حرکات سونیک اشاره کرد و همچنین روند بازی هم بسیار تکراری می‌شود، اما جهان آزاد بازی برای کاوش عالی است.

نقد بازی Sonic Frontiers

IGN – امتیاز 7 از 10

بازی Sonic Frontiers بدون شک تحولی تجربی و به طرز عجیبی لذت‌بخش از بازی‌های سونیک است که با آن‌ها بزرگ شدیم. جهان‌های آزاد آن تنوع زیادی دارند و پر از تاریخ سونیک از بازی‌های کلاسیک اولیه تا مینی‌گیم‌های سرگرم‌کننده و ساده هستند. بعضی قابلیت‌های جدید همانند تغییر از حالت سه‌بعدی به دوبعدی، شیوه‌های تازه‌ای پدید آورده که به تجربه بازی می‌افزاید، اما تمام تغییرات دلپسند نیستند و برای نمونه جنگیدن چنگی به دل نمی‌زند و آزمایش و خطا در این زمینه نتیجه‌ی خوبی نداشته است.

GameInformer – امتیاز 7.75 از 10

اگرچه ایراداتی وجود دارند، اما سونیک فرانتیرز همچنان یکی از بهترین بازی‌های سه‌بعدی سونیک در سال‌های اخیر است. اولین تلاش برای خلق یک فضای آزاد تحسین‌برانگیز است و نمی‌توانم صبر کنم و ببینم که تیم سونیک چطور این فرمول را در بازی‌های آینده تکرار می‌کند؛ اما واضح است که این فرمول نهایی شده است. فعلاً می‌توانم بگویم که تلاش اولیه برای ورود به جهانی جدید برای مسکات تند و تیز سگا معرکه بوده است.

Gamesradar – امتیاز 2/5

بازی Sonic Frontiers نوعی از داستان‌سرایی خفیف اما همچنان سرگرم‌کننده را در بر دارد که به‌سادگی می‌تواند طرفداران ریز و بزرگ را راضی کند، اما از اینکه به‌عنوان یک کودک مجبور به تجربه تعدادی از سکوبازی‌های وحشتناک این بازی شوم متنفرم. آیا تبدیل سونیک به یک بازی جهان‌باز تلاشی بلندپروازانه بود؟ بله آیا نتیجه داد؟ به هیچ وجه!

نمرات بازی سونیک فرانتیرز

نمرات بازی Sonic Frontiers

با پرداختن به نقد بازی Sonic Frontiers وقت آن است نگاهی به امتیازهای کلی بیندازیم. اثر جدید سگا توانسته بر اساس 51 بررسی ثبت‌شده در متاکریتیک، امتیاز 73 را کسب کند که از این لحاظ به‌عنوان یک بازی خوب در نظر گرفته می‌شود که فاصله زیادی با عالی و شاهکار دارد.

Attack of the Fanboy – 90
DualShockers – 80
Game Rant – 80
Push Square – 80
VGC – 80
IGN Italia – 69
GamesHub – 40
Digital Trends – 20

متاکریتیک Sonic Frontiers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.