بازی Age of Empires IV
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Age of Empires 4 منتشر شد

یحیی رحیمی 4 آبان 1400 بدون دیدگاه
669 بازدید

سالها از انتشار آخرین شماره از مجموعه Age of Empires می‌گذرد و در این مدت، طرفداران بازی‌های استراتژی همچنان برای دریافت جدیدترین نسخه از بازی صبر کرده‌اند. انتظار، دیگر به پایان رسیده و بازی Age of Empires 4 با ویژگی‌های نو و گرافیکی تازه مهمان سیستم‌های گیمینگ شما خواهد شد. مایکروسافت کد بازی را برای منتقدان و سایت‌های معتبر فرستاده و در ادامه به بررسی نمرات و نقد بازی Age of Empires 4 خواهیم پرداخت.

بررسی‌های بازی Age of Empires 4 توسط سایت‌های مختلف در متاکریتیک ثبت شده و همه‌چیز آماده‌ی انتشار بازی در روز هفتم آبان است. به طور کل شاهد امتیازهای خوبی هستیم و منتقدان آن را بازگشت مناسبی برای بازی دانسته‌اند که آخرین نسخه‌اش در سال 2005 منتشر شده است. البته تغییر چندان زیادی در فرمول قدیمی بازی ایجاد نشده و انتظار انقلابی در ژانر استراتژی هم‌زمان را نداشته باشید. گفتنی است ژانر استراتژی هم‌زمان، مبارزاتی لحظه‌به‌لحظه و بدون توقف را دنبال می‌کند که محبوبیت زیادی میان مخاطبان دارد.

نقد بازی Age of Empires 4

نقد بازی Age of Empires 4

در ادامه بخشی از بررسی ثبت شده‌ی سایت‌های معتبر را خواهیم خواند و از آنجایی که بازی برای کامپیوتر منتشر شده، انتظار بررسی توسط سایت‌های بسیار زیادی را نداشته باشید. بازی امتیازهای مناسبی از سوی منتقدان دریافت کرده که در بخش نهایی مطلب، آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

IGN – امتیاز 8/10

بازی Age of Empires 4 بسیاری اوقات تجربه‌ای یکسان ارائه می‌دهد، اما زمانی که از قید و بند فرمول قدیمی بیرون می‌آید، تجربه‌ای بی‌نظیر ارائه می‌دهد. افزودن بخش‌های جدید به داستان و همچنین قسمت‌هایی مانند مغول‌ها و روس کاملاً به چشم می‌آیند؛ اما گاهی آن تازگی خود را از دست می‌دهد و وارد مسیری خسته‌کننده می‌شود، به‌خصوص که گرافیک آن برای یک اثر سال 2021 چندان چشم‌نواز و قابل‌توجه نیست.

ویندوز سنترال – امتیاز 5/5

واضح است که بازی عصر امپراتوری‌های 4، ژانر استراتژی را از نو خلق نمی‌کند، اما به بسیاری از جنبه‌های آن تعالی بخشیده است. بخش داستانی سرگرم‌کننده است و بخش چند نفره نیز کاملاً رقابتی؛ صدا و تصویر بازی نیز مناسب است. درصورتی‌که طرفداران این مجموعه بازی هستید، شماره جدید را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

PC Games N – امتیاز 8/10

محبوبیت ادامه‌دار مجموعه بازی عصر امپراتوری‌ها نشان داده که مخاطبان آماده‌ای برای بازی جدید وجود دارد. این نسخه جدید، ویژگی تازه‌ای را به میکس قبلی اضافه نمی‌کند. این بدین معنی است که تغییر چندان زیادی در سیستم اقتصادی بازی که مربوط به بیست سال پیش است، ایجاد نشده است.

Polygon

اگر بخواهید یک اثر استراتژی هم‌زمان با کیفیت را در سال 2021 تجربه کنید، این بازی انتخاب مناسبی خواهد بود. بازی جدید استودیو Relic که ادامه‌دهنده راهی است که استودیو Ensemble پیموده، شباهت بسیار زیادی به یک بازسازی مدرن از بازی Age of Empires 2 دارد تا اینکه دنباله شماره‌ی سوم باشد. در آخر مشخص شد که آپدیت یک بازی کلاسیک بیست‌ساله، ایده‌ی بسیار خوبی است.

PC Gamer – امتیاز 77/100

بازی Age Of Empires 4 دارای فونداسیون قدرتمندی برای تبدیل به اثری به‌یادماندنی است. اما این بازی زمانی منتشر شده که بازی Age of Empires 2: Definitive Edition مدت‌هاست حالت کوآپ را اضافه کرده و همچنین به کلکسیون نبردهای خود افزوده است.

نقد بازی Age of Empires 4

امتیازهای بازی

بازی عصر امپراتوری‌های 4 موفق به دریافت میانگین امتیاز 83 بر اساس 50‌ بررسی ثبت شده در سایت متاکریتیک شده است. این امتیاز اگرچه برای بازی پایین‌تر از حد انتظار است، اما عدم نوآوری کافی باعث شده تا این اثر، امتیازی بیشتر از 83 دریافت نکند. این بدین معنی نیست که با یک Age of Empires ضعیف رو‌به‌رو هستیم و در واقع، تمام آنچه یک طرفداران بازی‌های استراتژی لازم دارد را دریافت خواهید کرد.

GamesRadar+ – 100
God is a Geek – 90
DualShockers – 90
Wccftech – 90
PC Invasion – 85
Game Informer – 83
VGC – 80
VG247 – 80
NME – 80
Dexerto – 65

نقد بازی Age of Empires 4

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی استراتژی هم‌زمان چگونه است؟

سبکی از بازی استراتژیک است که تغییرات در بازی به صورت لحظه به لحظه و بدون توقف اعمال می‌شوند. تقریباً می‌توان گفت بازی استراتژیکی که نوبتی نباشد استراتژیک بی‌درنگ است. در سبک بازی جنگی موقعیت بازیکنان واحدها و ساختمان‌های تحت کنترل آن در مناطق امن در نقشه قرار دارد و به جنگ با دشمنان می‌پردازد.

۱
آیا بازی Age of Empires 4 ارزش تجربه را دارد؟

با توجه به کسب نمره متاکریتیک 83، این بازی ارزش خرید و تجربه را دارد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.