دیزنی EA
یحیی رحیمی

دیزنی با خرید EA فعالیت در حوزه ویدیوگیم را افزایش می‌دهد

یحیی رحیمی 19 مهر 1402 1 دیدگاه
167 بازدید

باب ایگر، مدیرعامل شرکت دیزنی طبق گزارش‌ها به دنبال خرید یک ناشر بزرگ بازی مانند الکترونیک آرتز است. گزارش جدید بلومبرگ نشان می‌دهد که دیزنی به دنبال گسترش فعالیت در حوزه بازی‌های ویدیویی است. دیزنی با خرید شرکت EA می‌خواهد به‌جای فروش لاینسس بازی‌هایش به یک غول بازی‌سازی با امکان ساخت و انتشار بازی‌های فرست‌پارتی عظیم تبدیل شود.

باب ایگر دوره دوم مدیریت در دیزنی را سپری می‌کند. چندین شرکت بزرگ از جمله پیکسار، مارول، لوکاس فیلم و فاکس در دوره مدیریت او تصاحب شدند. دیزنی در حال حاضر مجموعه‌های بزرگی از جمله جنگ ستارگان، ابرقهرمان‌های مارول و عناوین فاکس را در اختیار دارد. ورود آن‌ها به حوزه تولید بازی با توجه به فرنچایزهای متعدد، آن‌ها را از سپردن حق امتیاز استفاده از آثارشان به دیگر استودیوها بی‌نیاز می‌کنند.

هفته گذشته گزارشی منتشر شد که نشان داد دیزنی از بازی‌های مارول رضایت ندارد. میزان درآمد از این بازی‌ها قابل‌توجه نیست و همچنین کیفیت آن‌ها نیز بحث‌برانگیز است. خرید شرکت بزرگی مانند EA می‌تواند نقش آن‌ها در حوزه ویدیوگیم را بسیار پررنگ کند. شرکت EA ماه مه سال گذشته به دنبال یک خریدار می‌گشت. تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت باعث شد تا EA تصمیم به ادغام با شرکت بزرگ‌تری بگیرد.

مدیرعامل الکترونیک آرتز در جلسه مالی سال گذشته به شایعات فروش استودیوهایش واکنش نشان داد. او گفت که آن‌ها در موقعیت فوق‌العاده‌ای قرار دارند و به‌زودی به بزرگ‌ترین ناشر مستقل در حوزه هنرهای تعاملی تبدیل خواهند شد. این نشان می‌دهد که EA نیازی به ادغام با شرکت بزرگ‌تری برای افزایش درآمد ندارد. او در ادامه افزود که برنامه‌ریزی درستی برای سرگرم کردن نسل جدید گیمرها انجام شده است و آن‌ها در موقعیت عالی قرار دارند. خرید EA توسط دیزنی می‌تواند درآمد سرشاری برای آن‌ها فراهم کند.

خرید EA دیزنی خرید EA برنامه جدید دیزنی

گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد که بازگشت باب ایگر از بازنشستگی و به دست گرفتن سکان دیزنی برای دومین بار، چندان نتیجه‌بخش نبوده است. اعتصاب سراسری نویسندگان و بازیگران هالیوود به پروژه‌های آن‌ها ضربه زده است. او در گفتگو با CNBC گفته بود که سطح انتظار نویسندگان قابل‌قبول نیست و آن‌ها پا فراتر از گلیم خود دراز کرده‌اند. چالش‌های بزرگ دیزنی نیازمند مدیریت هوشمندانه‌ای است. مدیران ارشد به باب ایگر پیشنهاد کرده‌اند که هر چه زودتر یک ناشر بازی‌های ویدیویی را تصاحب کند. الکترونیک آرتز در حال حاضر گزینه اول آن‌ها است. آنها قرارداد انحصاری جنگ ستارگان را با هم دارند و بازی Jedi Fallen Order را طی قرارداد منتشر کردند.

مدیران شرکت EA سال گذشته با چندین کمپانی عظیم از جمله دیزنی، اپل و آمازون مذاکره کردند. نتیجه مذاکرات مشخص نیست و به نظر می‌رسد که EA تصمیم گرفته تا همچنان یک ناشر مستقل بماند. تحلیل‌گران معتقدند که خرید EA توسط دیزنی نتیجه خوبی برای صنعت بازی نخواهد داشت و منجر به انحصاری شدن مجموعه‌های مارول و جنگ ستارگان خواهد شد. نظر شما چیست؟

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Majid

    مهمان

    Evil + Evil = Super Evil

    پاسخ دهید