رنگ راهنمای Resident Evil 4 Remake
یحیی رحیمی

بازی‌کنان از رنگ زرد راهنمای Resident Evil 4 Remake راضی نیستند

یحیی رحیمی 16 مهر 1402 5 دیدگاه
1,871 بازدید

گیمرها و بازی‌سازها بار دیگر بر سر یک موضوع تازه به اختلاف خوردند. بازی‌کنان از رنگ زرد اشیاء راهنمای Resident Evil 4 Remake رضایت ندارند و می‌گویند که این میزان راهنمایی به حس کاوش و واقع‌گرایی بازی ضربه زده است. در سوی دیگر بازی‌سازها می‌گویند که همه گیمرها نمی‌توانند روند بازی را بدون راهنمایی‌های کوچک دنبال کنند و مجبورند که یک سری آیتم‌ها را برجسته کنند، رنگ بزنند یا در مکان ویژه‌ای قرار دهند که کاملاً جلوی چشم باشد.

این اولین بار نیست که چنین انتقاداتی نسبت به راهنمایی‌های ویدیوگیم بیان می‌شود. مادسازها امسال تلاش کردند تا رنگ زرد را از نردبان‌ها و جعبه‌های موجود در رزیدنت اویل 4 پاک کنند. انتقادات بار دیگر در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) بالا گرفت و این بار بازی‌سازها واکنش نشان دادند. فردی تصویری از Resident Evil 4 Remake منتشر کرد و نوشت که رنگ زرد واقعاً غیرضروری است و چرا از آن استفاده شده است و حتی آن را توهین به درک و هوش بازی‌کننده و غیرواقعی خواند. عده دیگری نیز همراه او شدند و نوشتند که این فیلترها باید اختیاری شوند.

استیون اسپوهن از بازی‌سازها معروف در واکنش به این فرد نوشت که رنگ زرد برای افرادی که قوه شناختی و بصری آن‌ها مشکل دارد یک راه‌حل عالی است. او در ادامه گفت: «شاید بعضی از آن متنفر باشند و برای همین است که من همیشه گزینه خاموش کردنش را قرار می‌دهم تا اینکه شما هر تجربه‌ای که می‌خواهید را داشته باشید.» باید خاطرنشان کرد که رنگ‌آمیزی اشیاء باعث می‌شود تا همه گیمرها با هر توانایی بتوانند بازی را تجربه کنند. البته اگر این رنگ و راهنمایی هم نباشد، بدون شک گم می‌شوید و اندکی باید بیشتر برای دنبال کردن بازی تلاش کنید.

رنگ راهنمای Resident Evil 4 Remakeانتقاد از رنگ راهنمای Resident Evil 4 Remake

پاسخ‌های دیگری از سوی بازی‌سازها مطرح شده است. خالق بازی‌های Dusk و Iron Lung در واکنش گفت که وقتی درجه گرافیکی یک بازی افزایش می‌یابد و محیط پیچیده و شلوغ می‌شود، آنگاه هدایت کردن بازی‌کنان به مسیر درست ساده نخواهد بود. در واقع وجود نویز بصری باعث شده تا راهی به‌جز راهنمایی محیطی وجود نداشته باشد. حتی یکی از بازی‌سازهای ارشد در واکنش نوشت که گیمرها از رئالیسم کامل لذت نخواهند برد و چنین راهنمایی‌ها کاملاً لازم است.

دامیون شوبرت از کارگردان‌های هنری معتقد است که ای کاش وضوح محیطی به همین سادگی بود و نیازی به راهنمایی وجود نداشت. او مدعی است که هر چه به‌سوی هنر واقع‌گرا پیش برویم، نیاز به راهنمایی‌های بصری بیشتر خواهد شد. در نتیجه غوطه‌وری (Immersion) به این معنی نیست که چقدر گیاهان واقعی به نظر می‌رسند، بلکه سعی می‌کند تا جریان و روان‌بودن تجربه بازی را بسنجد. در نتیجه مواردی می‌توانند حس غوطه‌وری را از بین ببرند که جریان روان بازی را تخریب کنند. با این حساب راهنمایی و رنگ‌آمیزی اشیاء Resident Evil 4 Remake به ایمرسیو بودن آن کمک می‌کند و این خلاف گفته بازی‌کنان است.

راهنمای رزیدنت اویل 4جوزف هانتر هم نوشت که مطمئن باشید رنگ زرد پس از این اضافه شده که بازی‌ساز جلسه پلی‌تست را بررسی کرده و دیده که هیچ‌کدام از تسترها نمی‌توانند مسیر درست را طی کنند. نظر شما چیست؟ آیا بازی‌های ویدیویی نیازی به راهنمایی و چنین سرنخ‌هایی دارند؟

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    Leader

    مهمان

    والا رنگ زرد زدن رو نردبونی که درست جلو روتونه یه خورده اغراق آمیزه و یه جورایی موهن
    حالا فرض هم که برا راهنمایی باشه باید بصورت پیش فرض غیرفعال باشه و هر کس که بخواد فعالش کنه مثل tutorial که اول بازی میزارن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    A.Y

    مهمان

    والا تنها دغدغه من نداشتن سیستم برا بازی کردنه وگرنه صورتیم باشه من مشکلی ندارم??

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Haji

    مهمان

    گزینه های روشن خاموش کردنش توی ستینگ باشه بهتره که. هم خدا هم خرما

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Ali در پاسخ به Haji

      مهمان

      من کلا مشکلی ندارم ولی از نظر من برای کسایی که یه دفعه با گرافیک بالا مواجه میشن ضروریه خود من وقتی آنچارتد ۴ بازی کردم جزییاته زیادش اذیت میکرد و فکر کنم بدون اون رنگ آمیزی خاص لبه ها ادامه دادنش یکم رو مخ بود واسم

  • Avatar

    پویا

    مهمان

    به چه چیزایی گیر میدن، فک کن الان دغدغۀ اصلیم این باشه که چقدر رنگ زرد به کار رفته توی بازی! انقدر بی‌دغدغه باشم که با استفادۀ زیاد از رنگ زرد در بازی مشکل داشته باشم.

    پاسخ دهید