افت فروش EA FC 24
یحیی رحیمی

افت فروش سی درصدی FC 24 در مقایسه با FIFA 23

یحیی رحیمی 10 مهر 1402 1 دیدگاه
1,958 بازدید

کریس درینگ، مدیر وب‌سایت گیم‌اینداستری جزئیات فروش دیسک بازی FC 24 در کشور انگلستان را به اشتراک گذاشته است. هفته آغازین اف سی 24 در انگلستان نسبت به هفته اول بازی FIFA 23 کم‌فروغ‌تر بوده است. فروش دیسک بازی حدود 30 درصد نسبت به فیفا 23 افت پیدا کرده است. اف سی 24 پس از بازی Zelda Tears of the Kingdom در جایگاه دوم پرفروش‌ترین بازی‌ها در هفته اول عرضه در انگلستان قرار گرفته است.

انگلستانی‌ها نسبت به سال گذشته، استقبال کمتری از بازی اف سی 24 انجام داده‌اند. فروش بازی نسبت به فیفا 23 حدود 30 درصد کم شده است. باید خاطرنشان کرد که شرکت الکترونیک آرتز به دنبال یک تأثیر زودهنگام برای برند جدید می‌گردد و انتظار داشت که شروع طوفانی داشته باشد. اسم مجموعه بازی فوتبالی شرکت EA پس از 25 سال تغییر یافت. مذاکرات میان EA و فدراسیون جهانی فوتبال بر سر تمدید قرارداد و حق استفاده از اسم رسمی فیفا و رقابت‌های ملی به نتیجه نرسید و شرکت آمریکایی تصمیم به تغییر برند گرفت.

نکته قابل‌توجه، افزایش فروش کارتریج نینتندو سوییچ بازی FC 24 است. نسخه جدید بازی مخصوص پلتفرم نینتندو پس از سال‌ها تغییرات مهمی به خود دیده است و بازی‌کنان مشتاق شده‌اند تا آن را تجربه کرده‌اند. مالکان کنسول سوییچ می‌توانند از قابلیت‌هایی مانند آلتیمت تیم استفاده کنند و از قابلیت کراس‌پلی برای بازی با دیگر دوستانشان بهره ببرند. نسخه جدید بازی بالاخره از موتور فراست‌بایت استفاده می‌کند و EA پس از سال‌ها یک بازی درخور این کنسول منتشر کرده است.

افت فروش EA FC 24افت فروش FC 24

در حال حاضر آمار فروش FC 24 در انگلستان نسبت به فیفا 23 منفی است و تنها نسخه مخصوص نینتندو رشد داشته است. گفتنی است بزرگ‌ترین تغییر بازی اف سی 24، ترکیب فوتبال مردان و زنان در بخش آلتیمت تیم است. این باعث شده تا بازیکنان زن و مرد کنار همدیگر بازی کنند. تغییر جدید چندان به مذاق طرفداران خوش نیامده است و بسیاری از این تغییر استقبال نکرده‌اند. منتقدان نیز با توجه به تغییر برند و افزایش آزادی عمل برای ارائه حالت‌های جذاب، انتظار تغییرات بزرگی داشتند. EA همچنان بازی قبلی را با تغییرات جزئی با قیمت هفتاد دلار به فروش می‌رساند.

گفتنی است فروش دیجیتالی‌ بازی‌ها در طی چند سال اخیر نسبت به فروش دیسک یا نسخه فیزیکی افزایش یافته است. ممکن است افراد زیادی نسخه دیجیتالی را خریده باشند. آمار فروش بازی FC 24 در کشور انگلستان حائز اهمیت است. بیشترین میزان طرفداران این سری در انگلستان حضور دارند و افت فروش نشان می‌دهد که 30 درصد از گیمرها که نسخه قبلی را خریده‌اند، دلیلی برای تهیه دیسک بازی جدید در هفته اول انتشار پیدا نکرده‌اند. نظر شما چیست؟ آیا FC 24 را خریداری کرده‌اید؟

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    فرشاد

    مهمان

    سلام.شرکت EA کانادایی هستش نه آمریکایی.با سپاس

    پاسخ دهید