بهترین بازی های جنایی اندروید
سارا هابطی

با بهترین بازی های جنایی اندروید آشنا شوید

سارا هابطی 7 مرداد 1402 بدون دیدگاه
3,822 بازدید

به طور معمول اکثر گیمرها عاشق پازل و حل معماهای پیچیده و سرگرم‌کننده هستند. در حقیقت می‌توانیم بگوییم که همگی ما عاشق داستان‌های جنایی و بازی‌های پلیسی هستیم. شاید خیلی از ماها در کودکی آرزو داشتیم در آینده به یک آقا/خانم پلیس تبدیل شویم و به سراغ مجرمان و قاتلان حرفه‌ای برویم؛ اما بنا به دلایلی افراد نمی‌توانند به آرزوی خود برسند و اینجاست که بازی های ویدیویی پا به میدان می‌گذارند و با ژانرهای متنوع و جذاب خود بازیکنان را به دنیای هیجان‌انگیز و مملوء از زیبایی می‌برد. بازی هایی که در ژانر جنایی و کاراگاهی قرار دارند از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند طرفداران سبک خودشان را به بهترین شکل از خود راضی کنند. در ادامه به شما بهترین بازی های جنایی اندروید که می‌توانند حس کنجکاوی شما را تحریک کنند، خواهیم بود. همراه پارسی گیم باشید.

بهترین بازی های جنایی اندروید؛ قاتل را پیدا کن

بدون شک عناوینی که بتوانند حس کنجاوی، تفکر استراتژیک و صد البته درک ما از جزئیات را به بالاترین شکل ممکن به چالش بکشند، مسلما چیزی فراتر از یک بازی ویدیویی ساده خواهند بود. بازی های کاراگاهی موبایل یک نمونه بارز از این عناوین هستند که می‌توانند طرفداران را با پازل و معماهای گوناگون به شکل‌های متنوع به چالشی هیجان‌انگیز و مملوء از شادابی ببرند. شما با گشت و گذاری کوتاه در ژانر بازی‌های جنایی به عناوینی برخورد خواهید کرد که با ارائه داستانی منحصر به فرد، بازیکنان را به شکل هوشمندانه‌ای سرگرم کردند و توانستند آن‌ها را به کشف راز و رمزهای پنهان شده درون خود تشویق کنند. اگر می‌خواهید حس کنجکاوی و اشتیاق رازآود خود را فراتر از خواندن یک کتاب جنایی ببرید، پس پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به سراغ تجربه بهترین بازی های جنایی اندروید در میان بهترین بازی های موبایل بروید که قطعا عناوینی ویژه و منحصر به فردی را برای شما کنار گذاشته‌اند. با دانلود بازی های جنایی اندروید، خودتان را به یک کارآگاه زبده تبدیل کرده و هوش خود را به چالش بکشید.

1) بازی Who Is the Killer? Episode 1

بازی Who Is the Killer Episode 1

در بازی Who Is the Killer? Episode 1 با هفت شخصیت سر و کار دارید که باید بین این افراد قاتل واقعی را پیدا کنید. هر روز که می‌گذرد با یک جنازه روبرو خواهید شد که توسط قاتل مرموز داستان کشته شده و شما وظیفه دارید هرچه سریعتر جلوی پیشرفت قتل‌ها را بگیرید. اگر به بازی های کاراگاهی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از این بازی غافل نشوید؛ زیرا این عنوان شما را حسابی به چالش خواهد کشید.

موسیقی بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که لذت حل کردن معماهای بازی را چندین برابر می‌کند. همچنین داستان بازی به اندازه‌ای جذاب است که می‌تواند به راحتی گذر ساعت‌های بازی را از دستتان خارج کند. در بازی برای این‌که سریع‌تر قاتل را پیدا کنید، باید حتما ذهن یک جنایتکار را داشته باشید. بهتر است که مثل یک کاراگاه رفتار کنید تا متوجه شوید که در بازی چه کسی بیش‌تر دروغ می‌گوید و سرنخ‌ها چه اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

بازی هفت روز به شما فرصت می‌دهد و در این هفت روز باید قاتل واقعی را پیدا کنید، در غیر اینصورت بازی را می‌بازید. متاسفانه در پرونده‌های قتل پایان خوشی وجود ندارد و روند داستان به گونه‌ای نیست که انتظارش را داشته باشید. داستانی که برای بازی ساخته شده از قانون‌هایی شرلوک هلمز برای پروندهای خودش تبعیت می‌کند، پس کارتان در بازی آسان نخواهد بود. درست زمانی که فکر می‌کنید قاتل را پیدا کردید، با جنازه خون‌آلود دیگری برخورد خواهید کرد.

2) بازی Tiny Room Stories Town Mystery

بازی tiny room stories town mystery

اگر از یک بازی معمایی و کاراگاهی انتظار زیادی دارید، بازی tiny room stories town mystery می‌تواند تا حدودی انتظارتان را برطرف کند. داستان‌های جذاب و اسرارآمیزی که در بازی با آن‌ها مواجه خواهید شد، لذت یک بازی معمایی را توصیف ناپذیر می‌کنند. گرافیک بازی واقعا دست کمی از یک اثر هنری ندارد و حس متفاوتی را از یک بازی جنایی القا می‌کند. در این اثر نقش یک کاراگاه خصوصی را بازی می‌کنید که باید متوجه سرنوشت پدر خود شود.

در شهری که شروع به تجسس می‌کنید، هیچکس سکونت ندارد و باید دقیقا متوجه شوید که چه بلایی بر سر ساکنان شهر آمده است. شما به عنوان یک کارگاه با استفاده از سرنخ‌هایی که در محل‌های گوناگون شهر پیدا می‌کنید باید روند داستان را پیش ببرید. پازل‌ها و معماهای بازی برای کسانی در نظر گرفته شده که نسبتا در بازی‌های کاراگاهی تجربه خوبی دارند. پس اگر تازه می‌خواهید ژانر جنایی را شروع کنید، بهتر است که بازی آسان‌تری را در نظر بگیرید.

ماجراها و داستان‌های پیچیده بازی، به راحتی می‌توانند تا ساعت ها شما را غرق در خودشان کنند. محیط بازی نیز همانطور که قبلا گفتیم، به عنوان یک شاهکار هنری محسوب می‌شود که گرافیک و خلاقیت بصری آن چشم بازیکنان را نوازش می‌کند.

3) Murder in the Alps

بازی Murder in the Alps

بازی Murder in the Alps در کنار این‌که بسیار خوش ساخت و جذاب طراحی شده است، داستان پر قدرتی نیز دارد که یک نسخه تمام عیار از یک بازی (کارگاهی،جنایی) را ارائه می‌دهد. این بازی به عنوان یک اثر حرفه‌ای در ژانر جنایی شناخته می‌شود؛ زیرا شخصیت‌پردازی و طراحی داستان چیزی کم‌تر از بازی‌های کنسولی ندارد. بخش معمایی بازی، به‌گونه است که به هیچ عنوان حالت خسته‌کننده و تکرار به خودش نمی‌گیرد و یک روند جذابرا تا پایان ادامه می‌دهد.

شخصیتی که با آن بازی می‌کنید، Anna Myers نام دارد که یک روزنامه‌نگار سوئیسی است. آنا برای گذراندن تعطیلات خود راهی یک هتل بسیار زیبا در کوهستان آلپ می‌شود که تمام داستان‌های بازی از آنجا شروع می‌گردد. در مسیری که طی می‌کنید تا به هتل برسید، گرافیک بازی قدرت خودش را به رخ شما می‌کشد، به طوری که دقیقا متوجه زحمت توسعه‌دهندگان استودیوی خلاق Nordcurrent خواهید شد.

زمانی که وارد هتل کوهستانی می‌شوید، مسئول هتل شما را از تمام اتفاقاتی که در هتل افتاده است باخبر می‌کند. داستان‌های اتفاق افتاده در هتل برای روزنامه‌نگار داستان ما بسیار جذاب به نظر می‌رسد، به طوری که او را برای پیدا کردن اسرار این اتفاقات وسوسه می‌کند. ژورنالیست داستان بازی وقتی که سرنخ‌های بیش‌تری پیدا می‌کند تازه متوجه عمق فاجعه‌ می‌شود. شخصیت‌هایی که در بازی وجود دارند، به خوبی طراحی شده‌اند و به این راحتی‌ها نمی‌توانید به ماهیت اصلی آن‌ها پی ببرید.

به عنوان یک روزنامه‌نگار باید معماهای زیادی را بررسی و صحت آن‌ها را تشخیص دهید تا از پرونده قتل‌های مرموز کوه آلپ پرده بردارید. این عنوان مانند دیگر داستان‌های جنایی، تمرکز زیادی روی پیدا کردن اشیاء مخفی در بازی دارد و باید حواستان را حسابی جمع کنید تا به راحتی از آیتم‌های مخفی شده درون بازی گذر نکنید. در هر بخش بعد از پیدا کردن اشیاء گم شده و حل کردن معماها، میان‌پرده‌های کوتاهی به نمایش گذاشته می‌شوند که محتوا بازی را غنی‌تر کنند.

کار آنا در هتل کوهستانی تنها در یک فصل خلاصه نمی‌شود، بلکه در فواصل مختلف باید به دنبال رسیدن به پاسخ معماهای بازی باشد. در طراحی بازی، از بخش‌های هنری فوق‌العاد جذابی استفاده شده است که همین مورد بازی را از نظر گرافیکی در جایگاه خوبی قرار می‌دهد.

4) The Wolf Among Us 

بازی The Wolf Among Us

همانطور که از اسم بازی مشخص است، شما با موجوداتی غیر از انسان سر و کار دارید. روند بازی به صورتی است که حال و هوای فضای کمیک را تداعی می‌کند و گرافیک منحصر به فرد بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. خط داستانی بازی در شهری به نام fable رخ می‌دهد با موجوداتی که توانسته‌اند با استفاده از جادو خود را شبیه به انسان‌ها کنند. در روستای بازی کلانتری به نام Bigby زندگی می‌کند که شخصیت گرگ‌نما دارد و نمی‌خواهد چهره این روستای اسرارآمیز برملا شود.

وقتی که بازی شروع می‌شود، شخصیت اصلی داستان صحنه کتک خوردن یک زن توسط شکارچی‌ها را می‌بیند و در این موقعیت است که اولین لحظه جذاب بازی آغاز می‌گردد. کاراکتر بازی با کمک کلانتر داستان موفق می‌شود که زن جوان را نجات دهد و ماجراهای جذاب بازی را آغاز کند. بازی The Wolf Among Us با حوادثی که برای شما در نظر گرفته است، قصد دارد حسابی غافلگیرتان کند؛ پس منتظر یک داستان پر فراز و نشیب باشید.

اگر بازی The Walking Dead را بازی کرده باشید، قطعا ارتباط بهتری با این اثر خواهید گرفت؛ زیرا این دو بازی توسط یک استودیو طراحی شدند ، اما در بازی The Wolf Among Us راحت‌تر می‌توانید شخصیت اصلی را کنترل کنید و قسمت‌های مختلف بازی را بگردید.

5) Lost Lands

بازی Lost Lands

بازی سرزمین‌های گم شده، یک بازی جدید کاراگاهی و ماجراجویی است. بازی Lost Lands در ابتدا برای نسخه سیستم خانگی طراحی شد، به دلیل این‌که بازی مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفت، استودیوی FIVE-BN GAME نیز این عنوان را برای اندروید منتشر کرد. کاراکتر اصلی بازی یک مادر است که باید به دنبال پسربچه خود بگردد. جیمی توسط نوری عجیب دزدیده شده و مادر جیمی با حل کردن معماها باید هرچه سریع‌تر پسر خود را پیدا کند.

اگر بازی‌های ماجراجویی و کاراگاهی می‌توانند شما را به وجد بیاورند، به هیچ عنوان بازی Lost Lands را از دست ندهید. گرافیک پیشرفته بازی و موزیک متن این اثر، اجازه نمی‌دهد که بازی برای شما یکنواخت شود و همیشه روند بازی اتفاقات پیش‌بینی‌نشدنی‌ای به همراه خودش دارد.

6) Manor Matters

بازی Manor Matters

استودیوی ایرلندی Playrix شاهکاری را خلق کرده است که دست کمی از یک اثر هنر ندارد. البته این استودیو در کنار این بازی، پیش از این دو عنوان دیگر نیز منتشر کرده است. بازی‌های Homescapes و Gardenscapes چیزی کم‌تر از بازی Manor Matters ندارد و طرفداران خاص خودش را جذب کرده است. این استودیوی ایرلندی مهارت خاصی در ساخت بازی‌های ماجراجویی و معمایی دارد و از المان‌های طراحی دکوراسیون برای محیط بازی بهره می‌گیرد.

استودیوی Playrix غیر از عنوان‌هایی که نام بردیم، بازی‌های دیگری نیز برای بالا بردن قدرت برندینگ خود منتشر کرده است. با این حال بازی Manor Matters بخش‌های متفاوتی دارد که به تازگی به بازی اضافه شده‌اند. بخش اشیاء مخفی بازی یکی از جذاب‌ترین قسمت‌هایی است که به خوبی می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. بازی‌هایی که در سبک پازل و ماجراجویی ساخته شدند، اغلب یک روند ثابت را دنبال می‌کنند، اما در عنوان جدید Playrix، با معماهایی سروکار دارید که به این راحتی‌ها حل‌شدنی نیستند و نیاز به حوصله و خلاقیت دارند.

شخصیت داستان کارل نام دارد که یک کاراگاه حرفه‌ای بوده و برای پیدا کردن رازهای داستان، قصد دارد به عمارتی عجیب و غریب برود. زمانی که کارل وارد عمارت می‌شود، با یک روح ملاقات می‌کند که ریشه در گذشته و داستان‌های عمارت دارد. اگر به خوبی پازل‌های بازی را حل کنید و بخش‌های داستانی بازی را پیش ببرید، قسمت‌هایی از کاخ که خرابه هستند بازسازی خواهند شد. سازنده بازی، از عناوین مختلف این استودیو برای طرای بازی Manor Matters استفاده کرده و زمانی که شما مشغول بازی هستید، این موضوع را بیش‌تر حس می‌کنید.

7) Ravenhill®: Hidden Mystery

بازی Ravenhill® Hidden Mystery

اگر عنوان‌های مرموز و ماجراجویی حس خوبی را به شما منتقل می‌کنند، توصیه می‌کنیم بازی Ravenhill®: Hidden Mystery را حتما امتحان کنید. داستان بازی از آنجایی شروع می‌شود که وارد شهر ریون هیل (Ravenhill) می‌شوید. شما با استفاده از سرنخ‌های به دست آمده و معماهایی که حل می‌کنید، باید دقیقا متوجه شوید که چه اتفاقی برای شهر افتاده است. روزی شهر ریون هیل یکی از زیباترین شهرهای دنیا بوده ولی حالا مردم شهر به دلیل هجوم نیروی شوم از شهر Ravenhill فرار کرده‌اند.

دلیل این‌که چرا شهر به این روز افتاده را در حل معماهای مرموز بازی پیدا خواهید کرد. پس مسئولیت شخصیت داستان این است که دقیقا بفهمد چه ماجرایی سبب شده تا شهر ریون هیل حالت تسخیر شده به خود بگیرد. در هر قسمت از بازی باید به یک قسمت از شهر بروید و معماها و اشیاء مخفی شده را پیدا کنید. شخصیت‌پردازی در داستان بازی برای کاراکترها به خوبی انجام شده و به سختی می‌توانید شخصیت‌های خوب و بد را از هم تفکیک کنید. استودیوی روسی MyTona برای ساخت این بازی از جزئیات گرافیکی خوبی استفاده کرده است. همچنین این استودیو خلاق توانسته یک بازی همه چیز تمام را به دنیای بازی‌های معمایی ارائه دهد.

ناگفته نماند که این بازی بخش آنلاین نیز دارد. در این قسمت می‌توانید دوستان خود را ملاقات کنید و با یکدیگر جواب سخت‌ترین معماهای بازی را بیابید. همینطور می‌توانید یک گروه را تشکیل دهید و با رهبری تیم خود ماموریت‌های بازی را به سرانجام برسانید. با این‌که بازی گرافیک نسبتا بالایی دارد، حجم بازی نسبت به دیگر بازی‌های کاراگاهی و ماجراجویی کم‌تر است.

8) New York Mysteries

بازی New York Mysteries

در لیست بهترین بازی های جنایی اندروید، استودیوی FIVE-BN GAME باز هم یک شاهکار دیگر از خود به جای گذاشته است. بازی New York Mysteries عنوان دیگری از این استودیو است که باید در آن رازهای شهر نیویورک را کشف کنید. بعد از این‌که این اثر منتشر گردید، به ترتیب نسخه‌های دوم و سوم آن روانه بازار شد. تمام این نسخه‌ها ادامه‌ی داستان بازی بودند و برای این‌که داستان را بهتر متوجه شوید، باید حتما نسخه اول بازی را تجربه کنید.

در سال 1955 اتفاقاتی در شهر نیویورک رخ می‌دهد و گروهی مافیایی تصمیم می‌گیرند که کنترل شهر را به دست بگیرند. بعد از این تصمیم، اتفاقاتی عجیبی در شهر رخ می‌دهد و روسای مافیا به طرز عجیبی ناپدید می‌شوند. نخستین اتفاق در موزه ملی نیویورک شکل می‌گیرد، به این صورت که یک دود سبز اطراف یک رئیس مافیا را می‌گیرد و او به شکل عجیبی ناگهان ناپدید می‌شود.

بعد از این اتفاق، روسای دیگر مافیا هم به صورت مرموزی ناپدید می‌شوند. این ماجرا فقط به همین جا ختم نمی‌شود، بلکه گریبان‌گیر کودکان شهر نیز می‌گردد. با این تفاوت که وقتی کودکان نماد پروانه‌ای داستان را نقاشی می‌کنند، بعد از آن توسط غبار سبز ناپدید می‌شوند.

تمام نیروهای امنیتی و کاراگاه‌های خُبره دولتی تمام سعی خود را می‌کنند، اما متاسفانه به جوابی نمی‌رسند تا این‌که روزنامه‌نگاری به نام Laura James که در شبکه خبری Daily News کار می کند، وارد ماجرا می‌شود.

لارا قصد دارد که به تنهایی پرده از این راز مخوف بردارد و دلایلی که باعث این اتفاقات می‌شوند را پیدا کند. حالا باید در داستان نقش یک خانم ژورنالیست را ایفا کنید و اسنادی که برای رسیدن به جواب نیاز هستند را بیابید. لارا جیمز نقش مهمی در بازی دارد؛ زیرا جان طیف گسترده‌ای از مردم نیویورک در دستان او قرار گرفته است.

9) Criminal Case

بازی Criminal Case

با نصب بازی Criminal Case می توانید از یک بازی جذاب معمایی بهره مند شوید. در این عنوان باید پرونده هایی که مربوط به قتل هستند را بررسی کنید و به پلیس در حل کردن راز قتل ها یاری برسانید. زمانی که وارد صحنه قتل می شوید، باید به خوبی سرنخ هایی که از قاتل و مظنونین وجود دارند را بررسی کنید.

بعد از اینکه اعتراف های لازم را از افراد گرفتید، باید قاتل اصلی پروند را بیابید و او را به دادگاه بکشانید. در صورتی که در کارهای کاراگاهی استعداد خوبی دارید، Criminal Case می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

در این بازی به پلیس شهر کمک می کنید تا پرونده های جنایی سریعتر حل شوند. بازی Criminal Case تا به امروز نزدیک به ده میلیون باز دانلود و نصب شده است. در این نسخه ویژگی پیدا کردن اشیاء مخفی هم وجود دارد و باید با حل کردن رازهای بازی اشیاء گم شده بازی را پیدا کنید.

10) Duskwood – Detective Story

بازی Duskwood – Detective Story

در بین بهترین بازی های جنایی اندروید اگر به دنبال یک بازی در مورد تحقیقات جنایی می‌گردید، عنوان Duskwood – Detective Story را حتما امتحان کنید. این بازی در سبک نقش‌آفرینی است و باید پرده از جنایتی که رخ داده‌اند بردارید. اگر بازی Dead City را تجربه کرده باشید، می‌دانید که چقدر روی جزئیات بازی کار شده بود، تیم بازی Dead City رو همین اثر نیز کار کرده‌اند، پس به هیچ‌وجه این عنوان را از دست ندهید.

در داسک وود باید پرونده‌هایی که مربوط به افراد گمشده هستند را بررسی کنید تا متوجه شوید چه بر سر مردم شهر آماده است و چرا گم شدند. این شهر جنگل‌های انبوه و تاریکی دارد و اتفاقات عجیبی در تاریکی جنگل رخ می‌دهند که توصیف آن برای هر کسی آسان نیست. شما وظیفه دارید شخصی به نام هنا دانفورد را پیدا کنید. مامورین پلیس و گروه جنایی زمان زیادی صرف پیدا کردن هنا کرده‌اند، ولی هنوز هیچ اثری از او نیافتند.

آیا هنا را ربوده‌اند یا این‌که اتفاق هولناکی برای او در جنگل رخ داده است؟ آیا از مظنون بازی به خوبی بازجویی کرده‌اید یا مدارک و سرنخ‌های بازی به طور کامل بررسی شده‌اند؟ پیدا کردن جواب این سوالات بستگی به این دارد که چقدر باهوش‌تر از ربایندگان یا قاتلین بازی باشید. بازی Duskwood – Detective Story می‌تواند به شما کمک کند تا میزان مهارت کاراگاهی خود را به چالش بکشید.

11) I am innocent

بازی I am innocent

بازی I am innocent عنوانی است که در سبک خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این اثر تنها یک بازی نیست، بلکه به شما اجازه می‌دهد با افراد مختلف صحبت کنید یا با آن‌ها تماس بگیرید، یا این‌که به شبکه‌های اجتماعی افراد گوناگون نفوذ کنید و اطلاعات آن‌ها را استخراج نمایید. زمانی که شروع به بازی می‌کنید، شاید تا حدودی با فضای بازی غریب باشید. در ابتدا چت‌هایی که شخصیت اصلی باز کرده است را بررسی می‌کنید و با این افراد آشنا می‌شوید.

به مرور زمان بازی شخصیت‌های دیگری را نیز به شما معرفی می‌کند و این‌گونه است که به طور ناخواسته وارد جریان آدم‌ربایی خواهید شد. جالب بودن روند داستان این بازی بخاطر شکل چت کردن آن با افراد مختلف است. در واقع داستان بازی با چت کردن پیش می‌رود و همین موضوع این اثر را خاص و جذاب می‌کند.

توسعه‌دهندگان بازی برای این‌که بازی فقط حالت چت کردن نداشته باشد، بخشی را به عنوان پاسخ‌های آماده نیز در نظر گرفته‌اند. انتخاب‌هایی که در چت می‌کنید باعث می‌شوند که رابطه شما با فرد مقابل بد یا خوب شود. برای این‌که به اطلاعات افراد مختلف برسید، باید حتما اکانت آن‌ها را هک کنید و این کار نیاز به حل کردن پازل‌های بازی دارد.

12) Ace Attorney Trilogy

بازی Ace Attorney Trilogy

اگر تجربه بازی با کنسولی مثل نینتندو را داشته باشید، ممکن است تا حدودی بازی Ace Attorney Trilogy را بشناسید. کمپانی کپکام این عنوان را برای نسخه اندروید منتشر کرده تا طرفداران بازی را افزایش دهد و افراد بیش‌تری لذت بازی Ace Attorney Trilogy را تجربه کنند. در بین کاراکترهای بازی باید یک شخصیت را از بین شخصیت‌هایی مثل فینیکس رایت، آپولو جاستیس و آتنا سایکس انتخاب کنید و ثابت کنید که موکلتان گناهی ندارد.

بله در بازی نقش یک وکیل را دارید که باید به جمع‌آوری مدارک و مستندات موکل خود را تبرئه کند. اگر در بین بازی های کاراگاهی موبایل به دنبال یک عنوان خاص می‌گردید که کم‌تر کسی آن را بازی کرده باشد، پیشنهاد می‌کنیم حتما بازی Ace Attorney Trilogy را برای یک بار هم که شده تجربه کنید. هر پرونده‌ای که با موفقیت حل می‌شود، رتبه شما در وکالت را افزایش می‌دهد تا در نهایت تبدیل به یک وکیل عالی رتبه شوید.

شخصیت‌های بازی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی هستند و طراحی دلنشین بازی نیز کمک کرده تا محبوبیت بازی چندین برابر شود. به عنوان یک وکیل می‌توانید به صحنه‌های جرم سر بزنید و مدارکی که نیاز دارید را جمع‌آوری کنید تا بتوانید در دادگاه وظیفه خود را به خوبی انجام دهید. گیم پلی در عین حالی که بسیار روان و جذاب است، می‌تواند برای شما اعتیادآور نیز باشد و تا ساعت‌ها نگذارد به کار دیگری جز بازی کردن بپردازید.

13) Jekyll & Hyde

بازی Jekyll & Hyde

بازی Jekyll & Hyde از یک رمان الهام گرفته است، اما بد نیست بدانید که داستان از رمان اصلی فراتر می‌رود و جزئیات بیش‌تری را به بازیکنان انتقال می‌دهد. با این‌که گرافیک بازی دو بعدی است، اما ماجرای جذاب بازی شما را به راحتی سرگرم خود می‌کند. اگر رمان دکتر جکیل و آقای هاید نوشته رابرت لوییس استینسون را خوانده باشید، تا حدودی با داستان اصلی بازی آشنا هستید.

نقش اصلی بازی، آقای آترسون نام دارد که یک وکیل وظیفه‌شناس است. آترسون می‌خواهد شخصی به نام هاید را پیدا کند اما اتفاقی عجیبی برای روح و روان وکیل داستان رخ می‌دهد. نقطه عطف بازی تنها داستان فوق‌العاده جذاب آن نیست، بلکه سبک ماجراجویی و طراحی جذاب بازی محبوبیت این اثر را چندین برابر کرده است.

14) Nobodies: Murder Cleaner

بازی Nobodies Murder Cleaner

اگر در بهترین بازی های جنایی اندروید وظیفه داشتید که قاتلین را پیدا کنید، در بازی Nobodies: Murder Cleaner با وظایف جدیدی روبرو خواهید شد. در این عنوان صحنه‌های جرم را پاکسازی کنید و اثری از مدارک جرم باقی نگذارید. ایده ساختن این بازی قطعا در عنوان‌های دیگر جنایی دیده نمی‌شود و همین مورد سبب شده که بازی از هر جهت خاص شود. تمام ماموریت‌هایی که در بازی انجام می‌‌دهید ارتباط مستقیم با یک سازمان ضد تروریستی دارد.

اعضای این سازمان ضد تروریستی، یک گروهک تروریستی را از بین برده‌اند و تمام افراد این گروه به صورت مخفیانه کشته شده‌اند. این گروهک تروریستی بمب‌های میکروبی و شیمیایی زیادی ساخته‌اند و با استفاده از آن‌ها کشتار بزرگی را به راه انداخته بودند. بازی در مکان‌های مختلفی انجام می‌شود، حالا وظیفه شما در موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اید چیست؟

در بازی Nobodies: Murder Cleaner نه قهرمان بازی هستید و نه کاراگاهی که بخواهد اسرار مرموز قتل را برملا کند. در این اثر مسئول یک تیم پاکسازی صحنه جرم هستید و باید مدارک و استنادی که برای گروه ضد تروریستی تبعات دارند را پیدا کنید. بعد از این‌که تیم واکنش سریع تروریست‌ها را کشتند، باید وارد صحنه جرم شوید و جنازه‌ها را از بین ببرید و تمام شواهدی که بعدا برای تیم ضد تروریستی دردسرساز می‌شوند را نابود کنید.

کارتان در بازی زیاد آسان نیست و مسئولیت‌ها به دو قسمت تقسیم می‌شوند. اول از همه باید مکان‌های مختلف مجرمین را پیدا کنید و به مامورین اعلام کنید، بعد از این‌که کار تیم پاکسازی تمام شد، باید به خوبی بتوانید تمام مدارکی که در صحنه جرم وجود دارند را از بین ببرید. تمام ماموریت‌هایی که در بازی دارید به شکل پازل هستند و شما با حل کردن آن‌ها وارد بخش دیگری می‌شوید. برای حل کردن معماهای بازی، چندین روش را می‌توانید امتحان کنید و فقط یک روش برای حل کردن پازل‌های بازی طراحی نشده است.

15) Detective Story: Jack’s Case

بازی Detective Story Jack’s Case

در بین بازی های کاراگاهی موبایل، بازی Detective Story: Jack’s Case یکی از جذاب‌ترین بازی‌هایی است که می‌تواند شما را به راحتی مجذوب خود کند و معماها را در یک فضای ماجراجویانه ارائه دهد. استودیوی معروف Azur Interactive Games Limited، چند سبک متفاوت را در این عنوان باهم تلفیق می‌کند و یک بازی جذاب و متفاوت را به بازیکنان ارائه می‌دهد. در این عنوان در کنار این‌که می‌توانید معماها و قسمت پازلی بازی را دنبال کنید، این فرصت را دارید که به دنیا اشیاء گم شده نیز بگردید.

در بازی نقش یک کاراگاه خصوصی را دارید که باید چالش‌هایی که پیش رو دارید را برطرف کنید. داستان بازی با این‌که بسیار جذاب است، اما پیچ و خم‌های خودش را نیز دارد. روند ماجرای بازی از شهر فیلادلفیای شروع می‌شود و تمام اتفاقا در این شهر رخ می‌دهند. زمانی که جک در دفتر خود کار می‌کند، متوجه بسته‌ای می‌شود که مامور پست برای او آورده است. زمانی که جعبه پستی را بررسی می کند؛ ماجراجویی آغاز می‌شود.

16) Detective’s Choice: Choices Game RPG

بازی Detective’s Choice Choices Game RPG

شخصیت اصلی داستان بازی، جک جریکو نام دارد که در بازی نقش یک کاراگاه خصوصی را بازی می‌کند. کار کاراگاه داستان بازی این نیست که به دنبال یک همسر خیانتکار بگردد، یا این‌که شرکای دزد یک تجارت را پیدا کند. ماموریت کاراگاه در ساعات شبانگاه شروع می‌شود و باید در تاریکی تحقیقات خود را انجام دهد.

داستان بازی از آنجا آغاز می‌گردد که یک خانم وارد دفتر کاراگاه می‌شود و به او می‌گوید که در خطر است و به پول زیادی نیاز دارد. در طول بازی با قاتلان روانی و اوباشی مواجه می‌شوید که نیاز است با روش‌های خاصی با آن‌ها برخورد کنید. در این بین باید با معماهای بازی نیز درگیر شوید. اما با انجام تمام این کارها می‌توانید هزینه زندگی خودتان را تامین کنید؟

تصمیاتی که در حین ماموریت‌ها و تحقیقات می‌گیرید، پایان بازی را مشخص می‌کنند و اگر انتخاب‌های اشتباهی انجام دهید، انتظار یک پایان خوب را نداشته باشید. بازی به‌گونه‌ای طراحی شده که افراد نابینا هم بتوانند از تجربه بازی لذت ببرند.

17) Homicide Squad

بازی Homicide Squad

اگر در بین بهترین بازی های جنایی اندروید به دنبال یک بازی کاراگاهی خوش ساخت با طراحی خوبی می‌گردید، حتما بازی Homicide Squad را امتحان کنید. در ابتدا بازی با دو شخصیت تورینو و لامونته مواجه می‌شوید، این دو نفر به شما کمک می‌کنند که دوباره آرامش و نظم را به خیابان‌های نیویورک بازگردانید. قتل‌هایی که در شهر نیویورک رخ داده‌اند، از مردم سلب آرامش کردند و بیش‌تر ساکنین شهر می‌ترسند که از خانه‌های خود بیرون بروند.

وقتی وارد صحنه جرم می‌شوید باید تمام مدارک و مستنداتی که در صحنه وجود دارند را بررسی کنید تا به حقیقت قتل‌هایی که انجام شدند، پی ببرید. بازی Homicide Squad حس متفاوتی از یک ماجراجویی جنایی را برای شما تداعی می‌کند و با طراحی عالی خود لحظات سرگرم‌کننده‌ای را به ارمغان می‌آورد. برای این‌که بازی روند جذاب‌تری داشته باشد، 500 ماموریت در نظر گرفته شده است. همچنین می‌‌توانیم به شخصیت‌سازی و موسیقی متن جذاب این اثر اشاره کنیم.

18) Hidden Cats: Detective Agency

بازی Hidden Cats Detective Agency

در صورتی که علاقه‌ای به دیدن جنازه و صحنه‌های جرم ندارید، بازی Hidden Cats: Detective Agency شرایط متفاوتی در اختیارتان قرار می‌دهد. این عنوان در عین تمام سادگی که دارد، معماهایی را ارائه می‌کند که ساعت‌ها می‌تواند شما را سرگرم خودش کند. تمام بازی‌هایی که توسط استودیوی HyperBeard ساخته می‌شوند، گرافیک دو بعدی دارند و تا حد امکان سعی می‌کنند که بازی‌ها ساده باشند. تمام بازی‌های این استودیو امضای خاص خودشان را دارند و گرافیک کارتونی آن‌ها ویژگی یکسان همه این عناوین است.

در بین بهترین بازی های جنایی اندروید، بازی Hidden Cats: Detective Agency یک عنوان خاص است که در آن باید پازل‌ها و معماهای بازی را به شکل متفاوتی بررسی کنید. در این عنوان نقش یک کاراگاه را بازی می‌کنید که توسط آژانس کاراگاهی برای انجام یک ماموریت جذاب استخدام شده‌اید.

کاراگاه داستان ما باید تمام گربه‌هایی که در شهر گم شده‌اند را پیدا کند. تمام جزئیات باید به خوبی بررسی شوند تا در بین عکس‌ها، گربه‌های پنهان شده را پیدا کنید. بعد از این‌که در یک مرحله تمام گربه‌ها را پیدا کردید، وارد مراحل سخت‌تر و چالش‌های دشوارتر بازی خواهید شد. در این بازی می‌توانید به شهرهای مختلف سفر کنید و ماموریت‌هایی که در پیش دارید را به سرانجام برسانید. در نگاه اول بازی برای تمام سنین طراحی شده است، اما سازنده بازی به خاطر بعضی از موارد آن را فقط برای گروه سنی بالای دوازده سال پیشنهاد می‌کند.

19) The Last Express

بازی The Last Express

اگر به داستان‌های قدیمی و سبک کلاسیک علاقه دارید، با بازی The Last Express می‌توانید به سال 1914 مسافرت کنید و از یک داستان معمایی جذاب لذت ببرید. داستان بازی در یک قطار سریع‌السعیر لوکس و زیبا اتفاق می‌افتد. این قطار از پاریس حرکت می‌کند و مقصدش شهر قسطنطنیه است. داستان این عنوان در سال‌های جنگ جهانی اول رخ می‌دهد و شخصیتی که با آن بازی می‌کنید یک دکتر آمریکایی است.

کاراکتر اصلی یعنی Robert Cath گذشته مرموزی دارد، اما دلیل اصلی سفر او با این قطار تنها نامه‌ای است که از دوستش دریافت می‌کند. شخصیت داستان در مسیر سفر خود با داستان‌های متفاوتی مواجه می‌شود، همه نوع داستانی از ماجراهای عاشقانه گرفته تا قتل در این سفر رخ می‌دهند. همچنین داستان‌های شکل می‌گیرند که Robert Cath حتی انتظار آن‌ها را ندارد.

20) Lost Echo

بازی Lost Echo

در لیست بهترین بازی های جنایی اندروید، بازی Lost Echo از جایگاه خاصی برخوردار است. این عنوان ماجراجویی زیبا، اول از همه برای گوشی‌های آیفون طراحی شد، پس از استقبال گسترده از این بازی ، توسعه‌دهندگان پورت اندرویدی آن را روانه بازار کردند. شخصیت داستان بازی گرگ (Greg) نام دارد و در یک اتفاق عجیب نامزدش کلوئی (Chloe) از جلوی چشمان او ناپدید می‌گردد. Greg باید دلیل تمام این اتفاق‌ها را بفهمد و نامزد خود را پیدا کند.

این اثر به تمام افرادی که به بازی‌های پازلی و معمایی علاقه دارند پیشنهاد می‌شود؛ زیرا داستان بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به شدت اعتیادآور است. وقتی شروع به بازی می‌کنید، گرافیک بازی حسابی دلبری خواهد کرد و به طوری که متوجه خوش ساخت بودن آن می‌شوید. در کنار خوش ساخت بودن، موزیک متن بازی حس متفاوتی از یک اثر ماجراجویی را تداعی خواهد کرد.

21) Layton Brothers: Mystery Room

بازی Layton Brothers Mystery Room

نسخه‌های اولیه بازی Layton Brothers: Mystery Room برای سیستم‌های خانگی معرفی شد، اما به دلیل استقبال کاربران، استودیوی LEVEL-5 Inc تصمیم گرفت که این عنوان را برای نسخه اندروید نیز منتشر کند. در نسخه‌های قدیمی بازی باید شخصیت پروفسور لیتون را هدایت می‌کردید، اما در نسخه جدید بازی هدایت یک کاراکتر دختر را در اختیارتان قرار می‌دهد که کاتریل نام دارد.

کاتریل قصد دارد که یک آژانس کاراگاهی احداث کند و به دنبال پدرش بگردد تا زودتر او را پیدا کند. کاتربل در بازی یک سگ سخنگو دارد و با کمک این سگ، تمام معماها و پرونده‌هایی که در بازی وجود دارند را بررسی می‌کند.

شخصیت اصلی داستان یعنی کاتریل در حین انجام ماموریت‌ها متوجه می‌شود که پدرش با یک توطئه بزرگ ناپدید شده است، پس باید تمام سعی خود را کند تا تمام ابعاد این توطئه را روشن سازد. اگر از آن دست از گیمرها هستید که به بازی های کاراگاهی موبایل علاقه دارند، به هیچ‌وجه این بازی را از دست ندهید.

برای طراحی بازی Layton Brothers: Mystery Room از المان‌های مدرن کمک گرفته‌اند، همچنین بر روی شخصیت‌های بازی کار زیادی انجام شده است تا کاربران در حین بازی ارتباط بهتری با این شخصیت‌ها بگیرند.

22) Criminal Minds: The Mobile Game

بازی Criminal Minds The Mobile Game

وقتی صحبت از بهترین بازی های جنایی اندروید می‌‌‌‌شود، غیر ممکن است پای بازی Criminal Minds: The Mobile Game به میان کشیده نشود. خودتان را آماده کنید چون در این اثر باید معمای پرونده‌های جنایی زیادی را روشن سازید. ایده ساخت این عنوان از یک سریال الهام گرفته شده و با روایت  داستان‌های جنایی مختلف گیمرهای بازی معمایی را به چالش دعوت می‌کند. در بازی نقش یک کاراگاه را بازی می‌کنید که باید از پس ماموریت‌ها و پرونده‌هایی قتل های مرموز بربیاید.

هر مرحله‌های که وارد آن می‌شوید، پروندهای خاص خودش را دارد و پس از اتمام تمام پرونده‌های جنایی وارد مراحل سخت‌تر بازی خواهید شد. گیم پلی بازی Criminal Minds: The Mobile Game تمام تلاش خود را می‌کند که حس متفاوتی را نسبت به دیگر بازی‌های جنایی به کاربران ارائه دهد.

قبل از این‌که وارد هر مرحله از بازی شوید، یک سکانس کوتاه از نحوه شکل‌گیری جنایت مشاهده خواهید کرد. با جمع‌آوری سرنخ‌ها و مدارکی که به دست می‌آورید باید جرم مظنون خود را ثابت کنید. تیم سازنده به گونه‌ای این بازی را طراحی کردند که هم از داستان بازی لذت می‌برید و هم گیم پلی بازی شما را برای پیدا کردن هرچه سریع‌تر قاتل قلقلک می‌دهد.

23) Her Story

بازی Her Story

بازی Her Story در سال 1994 رخ می‌دهد، در این سال شخصیتی به نام هانا اسمیت وارد اداره پلیس می‌شود و گزارش گم شدن شوهر خودش را می‌دهد. پس از گذشت زمان، مشخص می‌شود که شوهر او به قتل رسیده است و تمام ماموران پلیس سوءظن‌های خود را به سمت هانا می‌برند. به عنوان بازیکن در این بازی باید مهارت زبان انگلیسی خوبی داشته باشید؛ زیرا هر دوره‌ای که از هانا بازجویی می‌شود باید تمام سرنخ‌هایی که از صحبت‌های او به دست می‌آورید را بررسی کنید تا سریع‌تر به حقیقت ماجرا برسید.

گیم پلی بازی روی یک صفحه مانتیور قدیمی نمایش داده می‌شود و کاربر باید تمام فیلم‌های کوتاه بازجویی را از این صفحه مشاهده کند. فایل‌های بازجویی‌های هانا به طور پیش فرض در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرند و بازیکنان خودشان باید با جستجو کلمات هر فایلی که مدنظر دارند را پیدا کنند. اولین کلمه‌ای که باید آن را سرچ کنید کلمه قتل یا (Murder) است و پیدا کردن باقی کلمات به خودتان سپرده می‌شود. مجموع کل ویدئوها 270 عدد ویدئو است که در ابتدا شروع داستان، پنج ویدئو در اختیارتان قرار داده می‌شود.

24) Another Case Solved

بازی Another Case Solved

بازی Another Case Solved یکی از جالب‌ترین داستان‌های بازی های کاراگاهی موبایل را دارد. در این عنوان نقش یک کاراگاه مشهور را بازی می‌کنید که در شهری ساکن است که خوردن آبنبات و شیرینی در آن ممنوع است. در بازی وظیفه دارید که متوجه شوید که چه اتفاقی برای این شهر رخ داده است که خوردن شیرینی در آن غیرقانونی محسوب می‌شود. تمام شواهدی که در بازی وجود دارند را باید جمع‌آوری کنید و از مظنونان داستان بازجویی نمایید تا به حقیقت پشت پرده این شهر عجیب پی ببرید.

روند بازی این امکان را به شما می‌دهد که کاراگاه داستان را با توجه به سلیقه خود شخصی‌سازی کنید. مواردی مثل لباس و موارد مختلف را می‌توانید به راحتی تغییر دهید. با مسیر داستان بازی با پرونده‌های زیادی روبرو خواهید شد که شیرینی داستان بازی را چندین برابر خواهند کرد. ماموریت‌های کوتاه‌تری هم به شما پیشنهاد می‌شود تا کیف پولتان را پر کنید

25) Detective House Escape

بازی Detective House Escape

در بازی Detective House Escape نقش یک کارگاه را دارید که باید تمام سعی خود را کند که هرچه زودتر پروفسور جی آر تامپسون را پیدا کند. داستان بازی در یک خانه روایت می‌شود که اتاق‌های مختلف و زیادی دارد و بازیکنان باید با حل کردن پازل‌ها و معماهای بازی، مهارت کاراگاهی خود را افزایش دهند. در کنار پیدا کردن اشیاء گم‌شده، باید تمام پازل‌های بازی را حل کنید و مکان‌های مخفی را بیابید. در حین بازی باید تمام سعی خود را کنید تا بفهمید که آیا می‌شود پروفسور آر را پیدا کنید یا خیر.

برای این‌که کار کاراگاهی خود را در بازی تکمیل کنید، نیاز دارید که به بررسی سرنخ‌ها و کلیدهای مختلف بازی بپردازید. برای طراحی بازی از گرافیک سه بعدی استفاده شده است تا جذابیت بصری بازی برای کاربران چندین برابر شود و روند بازی حالت یکنواختی به خود نگیرد. در حین حل کردن معماها بازی باید از منطق خود نیز کمک بگیرید؛ زیرا استفاده از تکنیک‌های کاراگاهی تنها راه‌حل نیست.

کلام آخر

تنوع و شکل‌های مختلفی در ژانر بازی های کاراگاهی وجود دارد و تا زمانی که رمز و راز وجود دارند؛ راه بازی های جنایی ادامه خواهد داشت. به طور معمول تمرکز و هوش و ذکاوت افراد در حل معماهای جنایی، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. پیشرفت کردن در بازی‌های کاراگاهی بسیار آهسته خواهد بود و بازیکنان به هیچ‌وجه نباید در حل اسرار جذاب بازی عجله کنند. با این حال ما با جستجو در عناوین پرشور کاراگاهی اندروید، سعی کردیم لیستی از برجسته‌ترین و بهترین بازی های جنایی اندروید را برای شما آماده کنیم تا علیرغم سادگی خود، تجربه یک کاراگاه جنایی حرفه‌ای را به بازیکنان منتقل کند. در آخر شما عزیزان می‌توانید با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با تیم پارسی گیم و دیگر کاربران در معرفی بهترین‌ها نقش مهمی را ایفا کنید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

چگونه بهترین بازی های جنایی اندروید را انتخاب کردیم؟

اگر واقعا نمی‌دانید در ژانر جنایی و کاراگاهی چه عناوین بهترین هستند، به فهرست جامع و رنگارنگ ما نگاهی عمیق بیاندازید؛ قطعا بازی مدنظر خود را پیدا خواهید کرد. بازی‌های جنایی می‌توانند با داستان مجذوب‌کننده و به شدت درگیرکننده خود شما را ساعت‌ها غرق بازی کنند.

۱
بهترین بازی جنایی اندروید کدام‌ها هستند؟

بازی‌های جنایی برای هر طرفداری عنوانی خاص و سرگرم‌کننده کنار گذاشته است و شما می‌توانید با انتخاب هر یک از آن‌ها ساعت‌های به شدت هیجان‌انگیز و به یادماندنی برای خودتان رقم زنید.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.