ساخت بازی DayZ 2
ارحام ادبخواه

ساخت بازی DayZ 2 آغاز شده است

ارحام ادبخواه 11 تیر 1402 1 دیدگاه
474 بازدید

ظاهرا روند لو رفتن اطلاعات از دادگاه FTC و سندهای مایکروسافت تمامی ندارد و در جدیدترین نشت اطلاعات، متوجه شروع ساخت بازی DayZ 2 شده‌ایم. طبق این اطلاعات بازی Arma 4 تنها پروژه در دست ساخت استودیو Bohemia نیست و باید منتظر دنباله بازی DayZ هم باشیم.

روند خرید اکتیویژن-بلیزارد توسط شرکت مایکروسافت سر دراز دارد و ظاهرا به این زودی‌ها تمام نخواهد شد. اما مسئله جذابی که وجود دارد این است که در حین دادگاه‌های مربوط به این قرارداد، اطلاعات جالبی از دنیای بازی‌های ویدیویی لو می‌رود. ما پیش از این شاهد اطلاعاتی مانند بازی جدید سازندگان هیتمن و داستان انحصار استارفیلد بوده‌ایم و جزئیات جالبی به دست آوردیم. اما در جدیدترین اخبار مربوط به سندهای لو رفته دادگاه FTC (که با هدف نظارت بر خرید اکتیویژن-بلیزارد توسط مایکروسافت برگزار می‌شود) متوجه شدیم که استودیو اهل جمهوری چک Bohemia در حال ساخت یک اثر مورد انتظار است.

طبق این اطلاعات روند ساخت بازی DayZ 2 آغاز شده است تا یکی از موفق‌ترین بازی‌های بقای تاریخ (که خود DayZ باشد) میزبان یک نسخه جدید شود. استودیو Bohemia که بیش‌تر به خاطر دو مجموعه DayZ و Arma معروف است، در طی سالیان اخیر محبوبیت بالایی به دست آورده است. هرچند که آن‌ها در این میان آثار دیگری مانند بازی Ylands و Vigor را هم ساخته‌اند، اما ظاهرا این ساخته‌ها هیچ وقت به موفقیت چشم‌گیری نرسیدند.

با گذر از این موضوع، طبق اسناد رسمی ارائه شده در دادگاه FTC استودیو مورد بحث در حال حاضر روی سه پروژه Arma Reforger، Arma 4 و DayZ 2 کار می‌کند. از میان این سه نام ذکر شده، بازی Arma Reforger همین حالا هم در دسترس قرار دارد و می‌توانید به تجربه آن بپردازید. اما باید توجه داشته که Reforger بازی بزرگ و تحسین شده‌ای نیست و بیش‌تر با هدف کسب تجربه بیش‌تر برای Arma 4 منتشر شده است. علاوه بر این‌ها باید بدانید که خود استودیو Bohemia سال پیش میلادی ساخت بازی Arma 4 را تایید کرد، اما از آن موقع تا زمان نوشتن این مطلب اطلاعات قابل توجهی ارائه نکرده است.

ساخت بازی DayZ 2

بازی DayZ 2 پس از Arma 4 منتشر خواهد شد

با این حال، این توسعه‌دهنده اهل جمهوری چک هیچ وقت به طور رسمی ساخت بازی DayZ 2 را تایید نکرده بود و می‌خواست آن را به عنوان یک پروژه مخفی نگه دارد. اما با توجه به این موضوع که بازی DayZ 2 قرار است پس از Arma 4 منتشر شود، احتمالا مدت زمان زیادی با عرضه این اثر Survival و زامبی محور فاصله داریم.

جالب است بدانید که نسخه اول DayZ حدود پنج سال در حالت Early Access قرار داشت و پس از یک مدت زمان طولانی به طور رسمی منتشر شد. به طوری که نسخه Early Access در سال 2013 در دسترس قرار گرفت و نسخه کامل نهایی، پنج سال بعد و در سال 2018 به دست مردم رسید. حال اینکه روند ساخت بازی DayZ چگونه است و آیا استودیو Bohemia روند مشابهی را در پیش می‌گیرد، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نظر شما در مورد شروع ساخت بازی DayZ 2 چیست‌؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    iShawn420

    مهمان

    بازی dayz یکی از قشنگ ترین بازی های survival بود امیدوارم نسخه بعدیش بیاد و بتونه کم و کاستی های نسخه اولشو جبران کنه و سطح استودیو Bohemia رو بالا ببره و بنظرم این اتفاق میوفته اگه از اشتباهاتشون درس گرفته باشن.

    پاسخ دهید