بهترین بازی های بقا کامپیوتر
کسری کاظمی

بهترین بازی های بقا کامپیوتر

کسری کاظمی 7 دی 1401 بدون دیدگاه
11,225 بازدید

جذابیت عمیق بازی های بقا به سادگی قابل درک است. به خوبی می‌دانید که مبارزه برای زنده ماندن در DNA ما رمزگذاری شده است، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چرا در تجربه بازی های بقا برای گیمرهای زیادی در سراسر دنیا جذاب است و طیف گسترده‌ای از آن‌ها در بین بهترین بازی های pc مشاهده می‌شود. بهترین بازی‌ های بقا کامپیوتر بازیکنان را به سوی محدودیت‌های خود سوق می‌دهند، آنها را با مشکلات سختی مواجه می‌کند و سپس توانایی‌های گیمر را برای یافتن راه‌حل‌های خلاقانه به چالش می‌کشد. این عناوین معمولاً دشوار و چالش برانگیز هستند و گیمرهای کم حوصله نباید به سراغشان بروند؛ با این حال اگر غرق گیم پلی اعتیادآورشان شوید، زمین گذاشتنشان به این سادگی‌ها نخواهد بود.

زنده ماندن در شرایط سخت با بهترین بازی های بقا کامپیوتر

بازی بقا دقیقاً چیست؟ اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، تعریف این ژانر می‌تواند کمی گیج کننده باشد. می‌توانید استدلال کنید که عناوینی مانند Amnesia: The Dark Descent و Outlast بازی های بقا هستند؛ زیرا هدف اصلی زنده ماندن است؛ با این حال برای ما، برچسب «بقا» بیشتر به بازی هایی مربوط می‌شود که شما را ملزم به جمع آوری و تخصیص منابعی برای زنده ماندن در شرایط سخت محیطی می‌کنند. این بازی ها از شما می‌خواهند که غذا، سوخت یا موارد دیگر را برای کنترل متغیرهای خاص پیدا کنید. بنابراین سعی در این داشتیم که در این مقاله، تعدادی از  شایسته‌ترین و بهترین بازی های بقا pc تاریخ را گرد هم بیاوریم.

15) V Rising

بازی V Rising

شاید کمی تقلب به نظر برسد که بازی V Rising را در لیست بهترین بازی های بقا کامپیوتر قرار دهیم؛ زیرا این عنوان هنوز در حالت Early Access قرار داشته و به صورت رسمی منتشر نشده است. با این حال این بازی با جمع آوری میلیون‌ها مخاطب در سراسر دنیا ثابت کرده که قرار است آینده روشنی داشته باشد. در جریان گیم پلی این بازی بقا، می‌توان المان‌هایی از سبک MMORPG را نیز مشاهده کرد. همچنین شما به عنوان خون آشامی بازی می‌کنید که باید در جریان بازی منابع مختلف جمع آوری کرده، نیروهای خود را تقویت کند و سپس با باس‌های چالش برانگیزی که در مسیر قرار می‌گیرند، به مبارزه بپردازد.

هر سرور بازی V Rising از چهل بازیکن پشتیبانی می‌کند و سیستم مبارزات آن نیز با الهام از آثار MOBA با دوربین بالا به پایین طراحی شده است. همچنین شخصیت اصلی برای زنده ماندن به خوردن خون انسان‌ها نیازمند بوده و باید این جنبه را نیز در نظر داشته باشید. توانایی‌های مختلفی مانند قابلیت ساختن یک قصر باشکوه برای خون‌آشام خود، از نکات مثبت این بازی است. شما می‌توانید پایگاه خود را در یک قلعه گوتیک قدرتمند ساخته و NPCها را مسحور کنید تا به عوامل وفادار شما تبدیل شوند.  V Rising ترکیب خوبی از RPG و سیستم‌های بقای مدرن را به ارمغان می‌آورد و یکی از بهترین بازی های مستقل چند سال اخیر است.

14) RimWorld

بازی RimWorld

مستعمره‌های سرگردان درون بازی RimWorld چیزهای زیادی برای نبرد و نگران شدن دارند: حیوانات وحشی، حملات مهاجمان، بیماری‌ها، اعتیاد به مواد مخدر و حتی استعمارگران دیگر. دنیای این بازی مکان سختی برای زنده ماندن بوده است و زنده نگه داشتن اعضای گروه خود نیز کار آسانی نخواهد بود. این بازی با قرار دادن شما به عنوان رهبر اصلی یک مستعمره، وظیفه سختی بر روی شانه‌هایتان قرار می‌دهد که باید تمامی آن‌ها را به صورت هم‌زمان مدیریت کنید. امکان باخت و مرگ در بازی بالا بوده و هر لحظه ممکن است چیزی اشتباه پیش برود. ولی جذابیت اصلی این بازی در همین غیر منتظره بوده اتفاقاتش خواهد بود.

شبیه سازی دقیق این بازی به این معنی است که زنده ماندن چیزی فراتر از تغذیه مناسب استعمارگران است. اگر یکی از مستعمره نشینان شما با شریک زندگی خود وارد دعوای شدید شود، دچار افسردگی شده و از خوردن غذا امتناع کند، فرقی نمی‌کند فریزر پر از غذا داشته باشید و اگر آن مستعمره‌نشین تنها پزشک باشد چه؟ اکنون، اگر کسی به شدت آسیب ببیند که حتماً اتفاق می‌افتد، ممکن است نتواند کمک‌های پزشکی را که به شدت به آن نیاز دارد، دریافت کند. همه چیز، از استرس گرفته تا هوای گرم غیر قابل فصل، می‌تواند برای کلنی شما تبدیل به عذابی جدی عذاب باشد. الحق که با یک بازی بقای به شدت طبیعی و منحصر به فرد طرف هستیم.

13) Valheim

بازی Valheim

بازی مستقل Valheim نیز که در ابتدا به صورت Early Access منتشر شده بود، با مکانیک‌های نوآورانه‌اش، سریعاً جمعیت زیادی را درون خود جلب کرد که نتیجه آن انتشار بازی به صورت کامل بود. دنیایی عظیم که به‌صورت رویه‌ای ایجاد شده است، باس‌فایت‌های ترسناک، و سیستم‌های پایگاه سازی عالی به طرز شگفت‌انگیزی با عناصر بقا مانند آشپزی و صنایع دستی ترکیب می‌شوند. بازی کردن به صورت انفرادی عالی است، اما Valheim واقعاً در کوآپ می‌درخشد، و بازیکنان می‌توانند خود را با ساختن پایگاه مشغول کنند یا برای یافتن قاره‌های ناشناخته و جدید، به سفرهای خطرناکی در سراسر دریا بروند.

می‌توان ادعا کرد که Valheim واقعاً یک بازی بقا نیست، زیرا هیچ نوار اندازه گیری گرسنگی و تشنگی برای پیگیری وجود ندارد و مرگ هرگز مجازات وحشتناکی را برایتان ایجاد نمی‌کند. با این حال، هنگامی که روی یک نقشه غول‌پیکر با هیچ ابزار و نیرویی می‌افتید، به سرعت متوجه خواهید شد که چرا بسیاری آن را به‌عنوان یکی از بهترین بازی های بقا کامپیوتر به دلیل تغییراتی که در این ژانر ایجاد می‌کند، می‌شناسند. Valheim در حالی که از مکانیک‌های بقای کلاسیک دوری می‌کند، به جای آن به سایر حوزه‌های این ژانر که آن را بسیار جذاب می‌کنند، نگاه کرده، یعنی خود را تبدیل به یک نیمه خدای همه‌جانبه می‌کند.

12) Grounded

بازی Grounded

بازی Grounded نسخه بقایی است که از سوی استودیوی معروف و شناخته شده Obsidian Entertainment به دست ما رسیده است. این کمپانی که به ساخت آثار نقش آفرینی عمیقش معروف است، این بار تصمیم گرفته تا ژانر متفاوتی را آزمایش کند. هدف بازی ساده است: شخصیت اصلی در یک حیات خلوت ساده به اندازه کوچکی تبدیل شده و حال محیط برایش همانند یک جنگل است. در محاصره عنکبوت‌های قاتل، پرندگان گرسنه و مورچه‌های مزاحم، می‌توانید با بریدن تیغه‌های علف و علوفه برای غذا و نوشیدنی با برشته کردن شته‌ها و جمع آوری قطرات شبنم، پایگاهی برای خود بسازید و بقا را با ظاهری کودکانه تجربه کنید.

Obsidian بارها و بارها نشان داده است که آنها نه تنها یکی از بهترین توسعه دهندگان در صنعت هستند، بلکه از امتحان کردن چیزهای مختلف ترسی ندارند.  Grounded نمونه کامل آن است. در حالی که Obsidian به عنوان استاد RPG شناخته می‌شود، آنها هنگام ساخت Grounded، یک بازی بقای خانواده پسند که بزرگ‌ترین تهدید شما عنکبوت‌ها هستند، را به ما ارائه کردند. این بازی از فیلم‌هایی مانند Honey, I Shrunk the Kids الهام گرفته و گرافیک کارتونی و بامزه آن، شما را به یاد تماشای انیمیشن‌های جذاب تلویزیونی می‌اندازد. اگر به دنبال یک بازی بقای کمتر چالش برانگیز ولی جذاب هستید، Grounded را از دست ندهید.

11) Raft

بازی Raft

ایده قرار گرفتن بر روی یک قایق چوبی ساده در اقیانوسی عظیم و گسترش دادن آن و زنده ماندن در آن شرایط بدون شک خارق‌العاده به نظر می‌رسد. این ایده برای اولین بار به ذهن سازندگان بازی Raft افتاد که نتیجه‌اش، یکی از بهترین بازی های بقا کامپیوتر در طی چند سال اخیر است. هر چند کوسه‌ها وجود دارند و آن‌قدر گرسنه هستند که اگر نتوانند شما را بخورند، به خوردن خانه شناور شما بسنده می‌کنند. شما باید به هر شکل که می‌توانید، غذا و آب تازه پیدا کنید و در عین حال قایق خود را شناور نگه دارید و آن را تقویت کید. خوشبختانه، شما می‌توانید با یک دوست بازی کرده و شانس خود را برای زنده ماندن دو برابر کنید.

کوسه‌ها تنها یکی از چیزهایی هستند که باید در اینجا به آنها توجه کنید. Raft دارای پیچش‌های جالب زیادی در این ژانر است، از جمله ارتباطی خنده دار با مرغ‌های دریایی و زباله‌های شناور که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. با اینکه بازی تا حدودی دشوار و چالش برانگیز است، ولی همواره ارزش تجربه با دوستان را داشته و می‌تواند لحظات فراموش نشدنی ای را برایتان ایجاد کند. اگر از آن بازیکنانی باشید که از المان‌های پیچیده سایر بازی های بقا خسته شده‌اید و به دنبال یک سفر آرامش بخش در دریای بیکران هستید، همین حالا Raft را دانلود کرده و این رؤیا را به حقیقت تبدیل کنید. فقط مواظب هیولاهای آدم خوار دریا باشید.

10) Frostpunk

بازی Frostpunk

بخشی شبیه ساز شهرسازی و بخشی بقا، Frostpunk تمام و کمال یک چالش حقیقی و درگیرکننده بوده و دقیقاً همان چیزی است که از یکی از بهترین بازی های بقا کامپیوتر انتظار دارید. شما رهبر یک جامعه خیالی تاریخی در اواخر قرن نوزدهم هستید و باید شهری را در طول زمستان مرگبار بسازید و سپس از آن نگهداری کنید. مدیریت منابع و انتخاب نحوه زنده ماندن کلید موفقیت بوده و همیشه هم خوشایند نیست، زیرا همه در پایان زنده نمی‌مانند. کاوش به شما کمک خواهد کرد، زیرا می‌توانید منابع اضافی و سایر بازماندگان را پیدا کنید که البته یک ریسک هم هست. این یک بازی زیبا و متعادل است که مدتی طول می‌کشد تا به آن مسلط شوید.

آن‌هایی که نمی‌توانند به درستی ذخیره‌سازی مواد غذایی، منابع سوخت و سایر مواد مختلف خود را تخصیص دهند، خود را با جمعیتی رو به مرگ خواهند دید که تمایل به جنگ داخلی دارند. Frostpunk فقط برای زنده ماندن شخصی نیست، بلکه در مورد اطمینان از زنده ماندن همه است، و این می‌تواند یک کار فوق‌العاده دشوار باشد. بازیکنان در این بازی فقط نیازی به جمع آوری وسایل اختصاصی ندارند، بلکه باید به سؤالات سخت انسانی و اخلاقی پاسخ دهند و تصمیمات سختی بگیرند تا بتوانند در نهایت از یک زمستان دیوانه‌وار جان سالم به در ببرند. این بازی خارق‌العاده بدون شک تا مدت‌ها از ذهن شما پاک نخواهد شد.

9) Minecraft

بازی Minecraft

به دلیل شهرت خارق‌العاده بازی Minecraft، مخصوصاً در بین گیمرهای کم سن و سال، اغلب به چشم یک بازی کودکانه به آن نگاه می‌شود؛ این موضوع باعث شده تا اهمیت آن به عنوان یک بازی بقای بی نظیر به‌مرورزمان فراموش شود. استخراج مواد معدنی، ساخت ابزار و طراحی سرپناه همچنان در بازی مثل همیشه پرتنش است. با یک چشم تماشای غروب خورشید و یک گوش برای ناله‌های زامبی‌ها، Minecraft می‌تواند یک بقای بی نظیر برای تمامی گیمرها باشد. ساختن اولین سلاح‌های مناسب شما یک دستاورد بزرگ به نظر می‌رسد و جستجوی غذا در یک منظره حماسی و ناشناخته، ترس و لذت زیادی به همراه دارد.

Minecraft شاید تأثیرگذارترین بازی بقای جهان باز باشد که در دهه گذشته وارد بازار شده است. چه آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، نمی‌توان انکار کرد که پرفروش‌ترین بازی دنیا به شکل گیری و شکل دادن ژانر فعلی بقا آن گونه که ما می‌شناسیمش کمک کرد. نحوه زنده ماندن در Minecraft کاملاً به شما بستگی دارد. شما می‌توانید یک قلعه استادانه بسازید و یک بازی به سبک دفاعی انجام دهید یا سلاح‌های هیجان‌انگیزی بسازید و به خطرناک‌ترین مناطق جهان بروید و استعداد و فلز خود را آزمایش کنید. جهان به معنای واقعی کلمه بی پایان است و مملو از شگفتی‌های طبیعی شگفت انگیز است که باید کشف شود.

8) Terraria

بازی Terraria

امکان ندارد بتوانیم درباره یکی از بهترین بازی های بقا کامپیوتر یعنی Minecraft صحبت کنیم و نامی از شریک جرمش یعنی Terraria نیاوریم. جدا کردن Minecraft و Terraria در طول این سال‌ها بسیار دشوار بوده است. در حالی که دومی به اندازه اولی محبوب نیست، اما همچنان یک موفقیت شگفت‌انگیز است. آنها از نظر مکانیک اصلی، خیلی با هم فاصله ندارند، اما دنیای 2 بعدی 16 بیتی Terraria ممکن است برای جلب نظر گیمرهای قدیمی کافی باشد. انگار که در حال تجربه یک بازی کلاسیک نینتندو هستید. این بازی بیشتر بر روی سیستم مبارزات تمرکز داشته و از این جهت نیز خود را شبیه به آثار قدیمی کرده است.

همچنین بازی Terraria کمتر بر روی المان‌های اصلی بازی های بقا یعنی جمع آوری منابع و آب و غذا می‌پردازد و هدف اصلی بازی، تجربه یک ماجراجویی فراموش نشدنی است. گیمرهایی که از ماجراجویی در دخمه‌ها و سیاه‌چاله‌ها، مبارزه با باس‌ها و پیدا کردن گنج‌ها لذت می‌برند، می‌توانند Terraria مکان جدید زندگی‌شان برگزینند. شما می‌توانید باشخصیت‌های فرعی دوست شده، به وسیله حالت مولتی پلیر به همراه دوستانتان به دخمه‌ها سفر کرده و از شنیدن موسیقی متن بی نظیر بازی لذت ببرید. Terraria خاص‌ترین بازی درون این لیست بوده که اگر ظاهرش جذبتان کند، می‌تواند برایتان تبدیل به یکی از تجربه‌های فراموش نشدنی شود.

7) The Long Dark

بازی The Long Dark

این ماجراجویی سرد شبیه به بسیاری از بازی های ذکر شده در بالا است، اما به دلیل اتمسفر و دنیایش، مقداری المان ترس و لرز واقعی را هم درون خود جای داده است. همچنین بر خلاف سایر عناوین موجود در این لیست، بازی The Long Dark حالت داستانی نسبتاً جالبی (به نام Wintermute) نیز دارد. بازی در سرمای شدید شمال کانادا می‌گذرد و زامبی‌ها را با خرس‌ها و جزایر گرمسیری را با برف‌های مرگبار جابه‌جا می‌کند. مادر طبیعت در اینجا دشمن واقعی شماست، و برای مبارزه با او باید شمارش کالری خود را بالا نگه دارید، بدن خود را هیدراته نگه دارید و هر زمان که برای گذراندن شب متوقف می‌شوید، شعله‌ای روشن کنید.

گرافیک زیبا و خیره کننده The Long Dark آن را به یک بازی کاملاً هنری تبدیل می‌کند، اما اجازه ندهید که ظاهرش شما را فریب دهد. هر خطای کوچک در بازی سرعتتان را کاهش می‌دهد و شما را مجبور می‌کند طولانی و سخت درباره کاری که انجام داده‌اید فکر کنید. این بازی بدون شک سرمای واقعی را به وجود هر گیمر وارد کرده و حس تنهایی و کوچک بودن در محیطی عظیم، بدون شک جای تقدیر دارد. این المان‌های ساده، ولی مؤثر باعث شده‌اند که این بازی در میان خیل عظیمی از بازی های هم سبک خود برجسته شده و تبدیل به یکی از بهترین‌ها شود. The Long Dark یک بازی بقای کلاسیک و بسیار چالش برانگیز است.

6) Don’t Starve

بازی Don’t Starve

زمانی که بحث فریب خوردن از ظاهر ساده و بامزه یک بازی مطرح می‌شود، شاید هیچ عنوان دیگری در این لیست نتواند با Don’t Starve رقابت کند. این بازی به همان اندازه تاریک، بی‌رحمانه و غیر قابل بخشش است که بهترین بازی های بقا کامپیوتر دیگر هستند. حضور المان‌های سبک Roguelike باعث شده همه چیز از جمله مکان هیولاها، ابزارهای مفید و مواد غذایی کاملاً تصادفی باشد و هیچگاه ندانید که قرار است چه حرکتی انجام دهید. شما در هر لحظه از این بازی به جمع آوری غذا، مبارزه با موجودات خطرناک جنگل و تولید اسلحه می‌پردازید. این بازی در هر لحظه‌اش به شما چیز تازه و غافلگیرکننده‌ای ارائه خواهد کرد.

Don’t Starve همچنین یک بازی است که در آن باید زمان و منابع خود را به دقت مدیریت کنید، زیرا در صورت رخ دادن یک خطا و مردن شخصیت اصلی، به هیچ وجه امکان برگرداندن وی وجود ندارد. این مکانیک Permadeath یک چالش واقعی به این بازی بقای خارق‌العاده اضافه کرده که اکثر بازی های دیگر از آن فراری هستند. ظاهر بامزه و دوست داشتنی بازی همچنین از نکات مثبتش بوده که می‌تواند هر گیمری را به سوی خود جلب کرده و برای ساعت‌ها درگیرش کند. بسته‌های الحاقی فراوانی هم برای این بازی بقای زیبا وجود دارند که پس از خسته شدن از محتوای اصلی، می‌توانید آن را هم برای ساعت‌ها تجربه کنید.

5) ARK: Survival Evolved

بازی ARK Survival Evolved

ARK: Survival Evolved نه تنها بهترین بازی بقا با محوریت دایناسورها است، بلکه مسلماً یکی از بهترین بازی های دایناسوری است که تا کنون ساخته شده است. قطعاً حضور جانوران ماقبل تاریخ همه چیز را بهتر می‌کند. این یک بازی بقا است که تمام فرمول‌های آشنا را رعایت کرده است: درختان را قطع کنید تا چوب بگیرید، از چوب برای ساختن سرپناه استفاده کنید، حیوانات را بکشید تا غذا پیدا کنید و به ناچار بمیرید زیرا فراموش کرده‌اید آب بنوشید. با این حال، آرک با گنجاندن هیولاهای غول آسای منقرض شده که هم می‌خواهند شما را شکار کنند و بخورند، از الگوی معمول بازی های بقا فراتر می‌رود و شدیداً اورجینال است.

با کمی پشتکار، می‌توانید دایناسورهای بازی را رام کنید و سوارشان شوید. علاوه بر این، جنگ‌های سرد بین قبایل بزرگ در حالی که به دنبال تسلط بر دنیا هستند، در جریان است. سازندگان بازی به شکل استادانه محدودیت‌های خلقت را در یک بازی بقا فرا می‌خوانند. بازیکنان حرفه‌ای و وفادار ARK: Survival Evolved هزاران ساعت را درون این دنیای خاص و بی نظیر صرف کرده‌اند. داشتن حس واقعی پیشرفت و اهداف، باعث می‌شود زمان شما در Ark با ارزش باشد، و این چیزی است که بسیاری از ماجراجویی‌های بقا با آن مشکل دارند. ARK: Survival Evolved بدون شک از بهترین بازی های بقا کامپیوتر است.

4) No Man’s Sky

بازی No Man’s Sky

قطعاً زمانی وجود داشت که No Man’s Sky مایه خنده کل دنیای بازی بود. این عنوان نمونه بارز این بود که چرا بازیکنان نباید عمیقاً در شوق کیک استارتری هیجان انگیز بیفتند و مطلقاً نمی‌توان انکار کرد که بازی در مدت زمان زیادی نتوانست همه وعده‌های خود را به طرف‌داران امیدوارش تحویل دهد. اما شما واقعاً باید توسعه دهندگان را به خاطر پایبند بودن به عنوانشان تحسین کنید که تمام انتقادها و واکنش‌های منفی را به آرامی پذیرفتند. هم اکنون بازی No Man’s Sky سایه‌ای از خود سابق بد خود است. این اثر بقای فضا محور در حال حاضر نسخه بسیار بهتری است و می‌تواند برای تجربه با دوستان نیز عنوان بسیار عالی ای باشد.

این هنوز هم بازی‌ای نیست که به ما قول داده شده بود، اما قطعاً یکی از منحصربه‌فردترین گزینه‌های موجود در ژانر خود بوده و از نظر گرافیکی نیز یکی از زیباترین چیزهایی است که می‌توانید پیدا کنید. همان‌طور که شاید بدانید، بازی حول محور جستجو در فضای بیکران و یافتن منابع باارزش از روی سیارات بی پایانش است. حال که بازی به‌روزرسانی‌های مختلفی از جمله بسته‌های الحاقی، حالت مولتی پلیر مناسب و قیمت بسیار پایینی دریافت کرده، می‌توان بر روی تجربه‌اش به مدت زمان طولانی حساب جدی ای باز کرد. اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های بقا کامپیوتر در فضاهای بی کران هستید، No Man’s Sky برای شما خواهد بود.

3) Rust

بازی Rust

اگر DayZ به شروع فرمول «بازی های بقای چالش برانگیز» که سال‌ها پیش شروع شد کمک کرد، بازیکنان می‌توانند به Rust برای اصلاحات و تکمیل کردن آن اشاره کنند. با کنار زدن انبوه زامبی‌های مرگبار، Rust به جای آن بر بقای مستقیم تمرکز می‌کند و بازیکنان را در تلاش برای تسلط بر یک منطقه خاص وارد جدال با سایر بازیکنان می‌کند. به لطف پاک شدن مداوم سرورهای بازی، از “بیش از حد قوی” شدن بازیکنان جلوگیری می‌شود و باید در هر بازه زمانی از اول شروع کرده و زمین بازی را برای کسانی که در این زمان‌های حیاتی وارد جریان می‌شوند باز کنید. این موضوع علاوه بر تعادل، شما را ترغیب به ادامه دادن می‌کند.

Rust به همان اندازه که یک بازی بقا است، فریبکاری و تصمیم گیری جدی و لحظه‌ای را هم هسته اصلی خود قرار داده است. فقط کسانی که می‌توانند از خطر اجتناب کنند، سطح سر خود را حفظ کنند و قوی‌تر شوند واقعاً در صدر قرار می‌گیرند. اگر تحمل درد بالایی دارید، ممکن است Rust برای شما ساخته شده باشد! گفته می‌شود اگر به دنبال یک بازی بقا هستید که اعصابتان را خرد کند Rust را انتخاب کنید. آیا بازی های بقای دیگر به اندازه کافی سخت نیستند؟ Rust خود را به عنوان تنها یک هدف اصلی تبلیغ می‌کند: زنده ماندن در مکانی که همه چیز می‌خواهد شما را بکشد؛ زمین، حیات وحش، آب و هوا، و البته، بازیکنان دیگر.

2) Subnautica

بازی Subnautica

Subnautica بسیار امیدوارکننده‌تر و آرامش‌بخش‌تر از بسیاری از ماجراجویی‌های بقا درون لیست است. با اینکه شما مردی تنها هستید که در دریای یک سیاره بیگانه گم شده‌اید، اما این بازی تماماً در مورد خو گرفتن با محیط جدید و تبدیل این سرزمین ناآشنا به خانه خود است. این بازی با محیط‌های زیردریایی رویایی اش، یکی از زیباترین گرافیک‌هایی را دارد که در میان بازی های بقا پیدا می‌کنید. شما اعماق اقیانوس را در زیردریایی خود کاوش می‌کنید و به دنبال مواد جدید در سنگرهای دریایی و در میان صخره‌های مرجانی می‌گردید. وقتی آیتم‌های مورد نیاز خود را پیدا کردید، می‌توانید شروع به ساختن پایگاه‌ها در کف اقیانوس کنید.

عناصر بقای بازی شامل نیازهای غذا و آب است که اکثر بازی‌های این ژانر درون خود دارند؛ اما بدیهی است که یک مشکل مهم‌تر در Subnautica وجود دارد: اکسیژن. شما نمی‌توانید آب دریا را تنفس کنید، بنابراین سطح اکسیژن و مصرف شما باید همیشه در ذهن شما باشد. با توجه به اینکه دائماً در معرض خطر غرق شدن هستید، واقعاً باید با دقت و تصمیمات درست پیش بروید تا مطمئن شوید که تا آخرین قطره از زندگی غواص خود را استفاده می‌کنید. هر بازی بقا سایه شومی دارد که شما را در طول گیم پلی دنبال می‌کند، اما در اینجا به سادگی O2 خوب و دوست داشتنی است که ابتدایی‌ترین المان طبیعت برای زنده ماندن همه موجودات است.

1) The Forest

بازی The Forest

در نهایت به پایان لیست بهترین بازی های بقا کامپیوتر رسیدیم و باید از عنوان تقدیر کنیم که به گونه‌ای، تمامی فرمول‌ها و قابلیت‌های این ژانر را به شکل کلاسیک دارد. این بازی The Forest نام داشته که در سال 2014 منتشر شد. این بازی در زمان انتشار از مشکلات زیادی رنج می‌برد. داستان به هم ریخته بود و مکانیک‌های زیادی وجود داشت که به سادگی آن‌طور که در نظر گرفته شده بود کار نمی‌کردند. این برای ایجاد اختلاف برای هر عنوانی کافی است، اما توسعه دهندگان پشت سر The Forest به پروژه خود پایبند بودند و به گسترش ماجراجویی بقای اول شخص سه بعدی خود ادامه دادند تا اینکه بالاخره به نتیجه رسیدند.

تقریباً مانند هر بازی بقای اکشن، The Forest به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از اینکه با هیولاهای فراوان روبرو شوید، با محیط و المان‌های محیطی آشنا شوید. با این حال، کاری که بازی متفاوت انجام می‌دهد، این است که انتظارات شما را در مورد واکنش این موجودات آدم‌خوار به اقدامات شما زیر سؤال می‌برد. برخلاف بسیاری دیگر از دشمنان در بازی‌های ویدیویی، آدم‌خوارهای The Forest شدیداً تهاجمی نیستند، و این چیزی است که آنها را بسیار ترسناک می‌کند. آن‌ها به سمت شما می‌آیند، در فاصله دورتر از شما متوقف می‌شوند، رفتار شما را مطالعه می‌کنند و سپس دور شده و دیگر دیده نمی‌شوند. یک وحشت واقعی!

جمع بندی

فراتر از یک نوار سلامتی ساده، در بازی‌های بقا، بازیکنان باید در مواردی مانند گرسنگی، تشنگی، دمای شدید، بیماری و سایر تهدیدات، سلامت خود را مدیریت کنند. کاوش، جمع آوری منابع، ساخت ابزار و وسایل، ساختن پناهگاه، و شکار، ماهیگیری، آشپزی و کشاورزی از دیگر ویژگی‌های رایج در بازی های بقا هستند. برخی از بازی‌های بقا فقط حول محور مراقبت از خود نیستند، بلکه با مدیریت منابع، تصویب قوانین و حل مشکلات اجتماعی، یک مستعمره یا شهرک را با خیال راحت در شرایط سخت هدایت می‌کنید. این مسیر البته این سادگی‌ها هم نبوده و مشکلات طبیعی و انسانی مختلفی در انتظار گیمرهای بی خبر خواهد بود.

قطعاً همه به این فکر کرده‌ایم که با قرار گرفتن در سخت‌ترین شرایط ممکن، چگونه باید خود را از مرگ حتمی نجات دهیم. قطعاً ترس و وحشت فراوانی با این افکار به وجود می‌آید؛ ولی نگران نباشید، زیرا بازی های بقای زیادی ساخته شده‌اند تا این شرایط را برایتان شبیه سازی کرده و حتی مقداری آموزش هم در مسیر برایتان فراهم کنند. در این مقاله سعی داشتیم تا به تعدادی از بهترین بازی های بقا کامپیوتر در طول تاریخ بپردازیم که با گیم پلی‌های پیچیده و چالش برانگیز و دنیاهای خاصشان، کاربر را برای صدها ساعت درگیر کنند. اگر شما نیز موارد شایسته‌ای می‌شناسید که از لیست جامانده‌اند، آن را در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

منبع: Game Rant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پرفروش‌ترین بازی بقا تاریخ چیست؟

بازی Minecraft با فروش بیش از 250 میلیون نسخه از زمان انتشارش، نه تنها پرفروش‌ترین بازی بقا، بلکه از پرفروش‌ترین بازی های تاریخ است.

۱
بدترین بازی بقا تاریخ چیست؟

بازی Alone in the Dark: Illumination با دریافت میانگین نمرات 16 از وب سایت متاکریتیک، لقب بدترین بازی بقا تاریخ را از آن خود کرده است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.