سرویس PS Plus
ارحام ادبخواه

عدم عرضه بازی های انحصاری پلی استیشن در روز عرضه برای PS Plus

ارحام ادبخواه 29 خرداد 1402 بدون دیدگاه
76 بازدید

طبق گفته‌های شرکت سونی با وجود موفقیت‌هایی که بازی Stray به همراه داشت، هنوز برنامه‌ای برای عرضه بازی های انحصاری در روز عرضه برای پلی استیشن پلاس (PS Plus) وجود ندارد. ظاهرا آن‌ها نمی‌خواهند در این زمینه با Xbox Game Pass رقابت کنند.

هنگامی که سرویس جدید پلی استیشن پلاس و سطوح سه‌گانه آن معرفی شد، طرفداران انتظار داشتند برای رقابت با ایکس باکس گیم پس هم که شده، بازی‌های انحصاری در روز عرضه وارد این سرویس شوند. اما شرکت سونی نظر دیگری داشت و از همان ابتدا اعلام کرد تصمیمی مبنی برای انجام چنین کاری ندارد. حالا و با گذشت زمان، ظاهرا شرکت ژاپنی از این موضوع راضی به نظر می‌رسد و قرار است سیاست خود در قبال Day-One Releaseها را حفظ کند.

طبق گفته‌های نیک مگوایر (Nick Maguire)، رئیس سرویس اشتراکی پلی استیشن، عدم عرضه بازی‌های انحصاری پلی استیشن در روز عرضه برای پلی استیشن پلاس کاملا منطقی به نظر می‌رسد. طبق عقیده مگوایر این موضوع زمینه‌ساز فروش مستقیم بازی می‌شود تا گیمرهای بیش‌تری برای خرید مجزای آن اقدام کنند. این موضوع باعث می‌شود که آمار فروش انحصاری‌ها در 12، 18 و 24 ماه پس از عرضه اولیه با ثبات به کار خود ادامه دهد.

نیک مگوایر اعتقاد دارد که انحصاری‌های کنسول پلی استیشن همچنان آنقدری جذاب هستند که مخاطبان را تشنه نگه دارند و در همان روزهای ابتدایی فروش خوبی را تجربه کنند. البته در این میان آثاری استثنا مانند بازی Stray وجود دارند که در همان روز عرضه در دسترس مشترکین PS Plus Extra و Premium قرار می‌گیرند و عملکرد چشم‌گیری هم از خود بر جای می‌گذارند. با این حال، این استثنائات باعث تغییر تصمیم سونی نمی‌شود و آن‌ها می‌خواهند روند مورد بحث را برای سال‌های آتی نگه دارند.

سرویس PS Plus

احتمال اضافه شدن بازی های انحصاری در روز عرضه به PS Plus 

البته عدم عرضه انحصاری‌های پلی استیشن در روز عرضه برای پلی استیشن پلاس بحث جدیدی نیست و در چند وقت اخیر همواره داغ بوده است. در ادامه این عبارت باید بدانید که جیم رایان (Jim Ryan)، مدیرعامل بخش پلی استیشن، اعتقاد دارد که انجام این کار باعث شکسته شدن روند انحصاری‌های فوق‌العاده سونی می‌شود و آن را تعضیف می‌کند. با این حال، رایان با گفتن اینکه سیاست موجود ممکن است در آینده تغییر پیدا کند، طرفداران را کمی امیدوار کرد؛ اما با این حال هنوز زمان تغییر فرا نرسیده و نباید فکر آن را در ذهن خویش نگه داشت.

در کنار موارد ذکر شده باید بدانید که با وجود این صحبت‌ها، هنوز هم بازی‌های وجود دارند که در روز ابتدایی راه خود را به PlayStation Plus پیدا کنند. منتها به مراتب این آثار First-Partyهای بزرگ و تاثیرگذاری مانند God of War Ragnarok و Marvel’s Spider-Man 2 نیستند. ولی ما پیش از این با ویدیو گیم‌هایی نظیر Stray و Ghost of Tsushima: Legends روبرو بوده‌ایم که هم در روز اول به سرویس اشتراکی مورد بحث راه یافتند و هم آمار قابل توجهی از بازیکنان همزمان را ثبت کردند.

راستی فراموش نکنید که طبق اطلاعات منتشر شده، سونی قصد دارد امکان استریم بازی‌های پلی استیشن پلاس به صورت ابری را در دسترس کاربران قرار دهد. هرچند که هنوز تاریخ مشخصی برای این ویژگی مشخص نشده، اما در صورت تحقق می‌تواند PS Plus را یک قدم به Xbox Game Pass نزدیک‌تر کند.

نظر شما در مورد عدم عرضه انحصاری پلی استیشن در روز عرضه برای پلی استیشن پلاس چیست؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: VideoGamesChronicles

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.