پلی استیشن شوکیس
یحیی رحیمی

طرفداران سونی از پلی استیشن شوکیس رضایت ندارند

یحیی رحیمی 5 خرداد 1402 بدون دیدگاه
277 بازدید

طرفداران پلی استیشن حدود هجده ماه برای یک نمایش بزرگ از سوی سونی منتظر ماندند و نتیجه آن‌چنان که پیش‌بینی می‌کردند نبود. در حالی از گیم پلی مارول اسپایدرمن 2 رونمایی شد و همچنین گیم پلی آلن ویک 2 را دیدیم و ریمیک متال گیر سالید 3 هم معرفی شد، اما طرفداران از پلی استیشن شوکیس راضی نیستند. عده زیادی می‌گویند که دلیل بسیار بزرگی برای اینکه به مالکیت PS5 افتخار کنند وجود ندارد. در ادامه به دلایل طرفداران خواهیم پرداخت.

نکته قابل‌توجه که بسیاری از طرفدارهای سونی به آن اشاره کردند، این بود که بازی‌های بزرگ معرفی‌شده در PlayStation Showcase برای ایکس‌باکس هم منتشر می‌شوند. این مسئله موجی از ناراحتی را میان طرفدارهای سونی برانگیخت، زیرا آن‌ها منتظر انحصاری‌های بزرگ از سوی استودیوهای قدیمی پلی استیشن بودند. ساب‌ردیت پلی‌استیشن پس از مراسم پر از نظرات انتقادی شد. مراسمی که قرار بود فاز دوم PS5 را آغاز کند، فازی که به نظر پر از بازی‌های لایو سرویس است که هنوز در ابتدای تولید قرار دارند.

یکی از کاربران ردیت در واکنش به پلی استیشن شوکیس نوشت: «استیت آو پلی بازی‌های مستقل، چرا برای این آشغال باید هیجان‌زده شوم.» افراد دیگر هم این نظر را تائید کردند و می‌گویند که پلی‌استیشن بیشتر به نمایش بازی‌های شرکت‌های همکار پرداخت تا اینکه از بازی‌های خود رونمایی کند. حس و حال مراسم سونی پس از یک سال غیبت، قابل‌مقایسه با مراسم‌های E3 در نسل هشتم نبود. جایی که طرفدارها تا ماه‌ها در مورد بازی‌ها صحبت می‌کردند و از مراسم تعریف می‌کردند. مراسم‌های E3 سونی ارتباط نزدیکی با طرفدارها برقرار می‌کرد و تنها یک سری تریلرها پشت سر هم نمایش داده نمی‌شد.

پلی استیشن شوکیس PlayStation Shocase

عدم رضایت از پلی استیشن شوکیس

بخش دیگری از انتقادها به بازی‌های معرفی‌نشده اختصاص داشت. در حالی که بسیاری منتظر حضور Bloodborne در مراسم بودند و اینکه این اثر برای کامپیوتر پورت می‌شود یا حداقل ریمستر آن برای PS5 رونمایی می‌شود. این اتفاق رخ نداد. خبری از بخش چندنفره The Last of Us نبود و همچنین قسمت دوم بازی Final Fantasy 7 هم غایب بود. بازی‌هایی که در مراسم پلی‌استیشن شوکیس قبلی هم نمایش داده شدند، غایب بودند. این مسئله احساس خوبی به طرفدارهای سونی نداد. بخش دیگری از انتقادها هم به دستگاه استریم بازی پلی استیشن اختصاص داشت که تنها یک صفحه‌نمایش بود و نیاز به روشن بودن PS5 برای استریم بازی وجود دارد.

چندین منتقد در مورد وضعیت پلی استیشن شوکیس اظهارنظر کردند. آن‌ها می‌گویند که استودیوهای اصلی سونی چند سالی است ساکت هستند و باز هم در مراسم حضور نداشتند. در واقع اسپایدرمن 2 تنها بازی مهم استودیوهای پلی استیشن است که امسال منتشر می‌شود. با این حساب سال 2023 برای استودیوهای سونی سوت و کور خواهد بود. باید دید آیا مراسم PlayStation Showcase سال آینده بیشتر روی استودیوهای داخلی تمرکز می‌کند تا همکارها و بازی‌های مستقل. نظر شما چیست؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.