بازی Starfield
یحیی رحیمی

فیل اسپنسر: Starfield کسی را مجاب به فروش PS5 نمی‌‌کند

یحیی رحیمی 15 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه
148 بازدید

بحث‌ در مورد نبود یک بازی تراز اول مناسب از سوی استودیوهای داخلی ایکس‌باکس بالا گرفته است. مایکروسافت در سال جاری هنوز اثر بزرگی منتشر نکرده است و چشم همه به بازی Starfield است. فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس با حضور در پادکست Kinda Funny به وضعیت آشفته بازی Redfall‌ پرداخت و مسئولیت انتشار ضعیف آن را بر عهده گرفت. وی همچنین می‌گوید که تنها بازی Starfield وضعیت فروش ایکس‌باکس را بهبود نمی‌بخشد و قرار نیست کسی به خاطر این بازی، کنسول PS5 خود را بفروشد.

اسپنسر در ادامه مصاحبه به وضعیت فروش کنسول ایکس باکس اشاره کرد و این برند را با پلی‌استیشن و نینتندو مقایسه کرد. اسپنسر برعکس گیمرها فکر می‌کند و معتقد است که تنها بازی باکیفیت، وضعیت آن‌ها را بهبود نمی‌بخشد. وی در این مورد گفت: «این صحبت‌ها را شنیده‌ام که تنها ساخت بازی عالی می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد. چنین چیزی واقعیت ندارد، اینکه ما دنبال ساخت بازی عالی برویم و یک‌شبه میزان فروش کنسول به شکل تعجب‌آوری افزایش پیدا کند.»

مدیر ایکس باکس در ادامه افزود: «می‌دانم این حرف‌ها افراد زیادی را ناراحت خواهد کرد، اما این واقعیت امر است. اینکه شما در حال حاضر در جایگاه سوم بازار کنسول‌ها قرار دارید و دو شرکت دیگر نیز بسیار قدرتمند هستند. آن‌ها کاملاً روی بستن قراردادهایی متمرکز هستند که می‌تواند شرایط برای ما در ایکس‌باکس را دشوار کند و مسئولیت بر عهده ماست و تقصیر بر عهده هیچ‌کس دیگری نیست.» اسپنسر معتقد است که مایکروسافت نسل پیشین را به شکل عجیبی از دست داد و در حال حاضر رقابت با سونی و نینتندو، کار ساده‌ای نیست.

بازی Starfield PS5 ایکس باکس

صحبت‌های متفاوت مدیر ایکس باکس

فیل اسپنسر در واکنش به افرادی که می‌گویند باید به عقب بازگشت گفت: «صحبت‌هایی هست که باید به عقب بازگردیم، آن زمانی که کارتریج و دیسک در میان بود و هر نسل جدید نیز آغاز تازه‌ای بود و می‌توانستید سهم خود در بازار کنسول را تغییر دهید. دنیای امروز ما دیگر به آن شکل نیست. دیگر آن‌طور نیست که بازی استارفیلد از لحاظ کیفی، 11 از 10 باشد و گیمرها شروع به فروش کنسول PS5 خود کنند. چنین چیزی قرار نیست رخ دهد.»

مصاحبه اخیر مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ تفاوت زیادی با مصاحبه‌های پیشین دارد. وی به‌جای اظهار امیدواری، حقیقت را به زبان آورده است و معتقد است که کار آن‌ها برای رقابت در این بازار دشوار است. به‌خصوص که فرایند خرید اکتیویژن بلیزارد به بن‌بست خورده است و ممکن است ضربه بزرگی به آن‌ها وارد کند. نظر شما چیست؟ آیا بازی Starfield اثر جدید سازنده Fallout 4 می‌تواند وضع مایکروسافت را بهبود بخشد؟

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.