بازی CS:GO
یحیی رحیمی

بازی CS:GO در خط مقدم مبارزه با پروپاگاندا روسیه

یحیی رحیمی 14 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه
561 بازدید

یک روزنامه فنلاندی از بازی CS:GO به‌منظور ارائه گزارش‌های واقعی در مورد یورش نظامی روسیه به اوکراین استفاده می‌کند. این روزنامه با ایجاد یک اتاق اختصاصی، خبرهای رسمی را به گوش گیمرهای روسی می‌رساند و به این شکل، سانسور رسانه‌های روسیه را دور می‌زند. روسیه اکثر وب‌سایت‌های خارجی را در طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر مسدود کرده است تا جلوی پخش اطلاعات صحیح را بگیرد. بازی کانتراسترایک در خط مقدم مبارزه با محدودیت‌های رسانه‌ای روسیه قرار گرفته است.

روزنامه Helsingin Sanomat به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات یک نقشه جدید برای بازی Counter-Strike Global Offensive ارائه کرد. هدف از انجام این کار، پخش گزارش‌های مستقل و ادامه فعالیت‌های روزنامه‌نگاری حرفه‌ای در خلال جنگ اوکراین است. دبیرکل تحریریه این روزنامه فنلاندی در ایمیلی که به گیمزرادار فرستاد، نوشت:‌ «روسی‌ها فرصت اندکی برای دریافت اطلاعات مستقل در مورد حمله نظامی پوتین به اوکراین دارند.»

وی در ادامه افزود: «البته دنیای گیمینگ و گیمرها هنوز تحت کنترل نیستند. به همین دلیل بود که تصمیم گرفتیم تا یک روزنامه را داخل جهان محبوب‌ترین بازی جنگی قرار دهیم. ما نقشه‌ یکی از شهرهای اسلاو را ساختیم که به‌واسطه جنگ نابود شده است. این نقشه یک اتاق مخفی دارد که به گیمرهای روسی امکان دسترسی آزاد به اطلاعات مستقل و بدون سانسور به اتفاقات هولناک جنگ اوکراین را به زبان مادری‌شان فراهم می‌کند.»

بازی CS:GO جنگ روسیه اوکراین

اتاق خبری مخفی بازی CS:GO

این نقشه De_vonya نام دارد. بخش دوم اسم این نقشه به معنی «جنگ» است. در واقع واژه‌ای روسی است که مقامات دولت فدرال روسیه از ابتدا جنگ با اوکراین از آن پرهیز کرده‌اند و جزو واژه‌های ممنوعه قرار داده‌اند. روسیه، یورش به خاک اوکراین را یک عملیات نظامی می‌داند. در تصویر زیر می‌توانید نگاهی به اتاق مخفی گفته‌شده بیندازید. این اتاق با تیتر خبری پر شده است و همچنین تصاویر واقعی جنگ به نمایش گذاشته شده‌اند. بخشی از تصاویر توسط این روزنامه تهیه شده‌اند تا فجایع جنگ اوکراین را برای گیمرهای روسی نمایش دهند.

دبیر تحریریه در ادامه افزود:‌ «مردم عام روسیه تقریباً هیچ اطلاعی از جنایات جنگی ارتش روسیه علیه افراد غیرنظامی‌ اوکراین ندارند. یکی از تأثیرگذارترین خبرها در این اتاق مخفی، مربوط به یک مرد اوکراینی است که به فروشگاه مراجعه می‌کند. سربازان روسی در این حین، خانواده او را به پرتاب موشک به قتل می‌رسانند. این اتاق مخفی باهدف مجبور کردن گیمرهای روسی ساخته شده است تا با واقعیت جنگ در اوکراین روبه‌رو شوند.»

نقشه De_vonya در حال حاضر قابل دانلود از طریق بازی CS:GO است و می‌توانید آن را شخصاً بررسی کنید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.