یحیی رحیمی

Nvidia به دنبال معرفی نسل جدید کارت گرافیک‌های خود با حافظه GDDR6 است

یحیی رحیمی 14 فروردین 1397 بدون دیدگاه
724 بازدید

در چند هفته گذشته دو کنفرانس بزرگ، توسعه‌دهندگان بازی (GDC) و فناوری گرافیکی Nvidia(GTC) برگزار شد و در هر دو این‌ها هیچ خبری از نسل جدید کارت گرافیک‌ها یا در کل خبر بزرگی از این عرصه ندیدیم و درنتیجه هنوز نمی‌دانیم که چه در پیش داریم؛ اما به نظر می‌رسد که برنامه توسعه حافظه‌های GDDR6 جزئیات پنهانی در خود دارد و با دقت به آن پی می‌بریم که Nvidia به دنبال عرضه نسل 11 کارت گرافیک‌های خود در ماه جولای میلادی یا تیر شمسی است.

این کمپانی در کنفرانس GTC خود بیان کرده است که تولیدکننده چیپ های GDDR6 به دنبال بالا بردن تولید خود در سه‌ماهه پیش رو است و Nvidia نیز از این چیپ ها در محصولات خود استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود که این چیپ ها در تجهیزات اتومبیل‌های خودران استفاده می‌شود اما Nvidia برای طراحی نسل بعدی کارت گرافیک‌هایش روی این حافظه‌های حساب باز کرده است.

این گفته‌ها در حد شایعه هستند و هنوز معلوم نیست که آیا تأمین‌کننده این چیپ ها کمپانی SK Hynix خواهد بود یا خیر؛ اما اگر این کمپانی به‌عنوان تأمین‌کننده انتخاب شود؛ شاهد تولید انبوه آن‌ها خواهیم بود و درنتیجه این شایعه رنگ واقعیت پیدا خواهد کرد و احتمالاً این اتفاقات در ماه ژوئیه یا اوت میلادی رخ خواهند داد. گفته می‌شود که تولید قطعه‌های GDDR6 گران‌تر از نسل قبلی هستند و نسبت به GDRR5، حدود 20 درصد قیمت بالاتری دارند. البته در صورت افزایش مصرف‌کنندگان هزینه تولید آن‌ها نیز پایین خواهد آمد.

SK Hynix تنها کمپانی نیست که به ساخت حافظه‌های GDDR6 می‌پردازد. سامسونگ و Micron نیز در این عرصه فعال هستند و حتی سامسونگ تولید انبوه حافظه‌های 16 گیگا بیت این مموری ها را شروع کرده است. GDDR6 ادامه‌دهنده راه GDDR5/GDDR5X است. این حافظه عملکرد بهتری را با ولتاژ پایین‌تری به ارمغان آورده است و استفاده از آن‌ها در کارت گرافیک می‌تواند تغییرات گسترده‌ای را در صنعت بازی‌سازی ایجاد کند.

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.