samsung g9
یحیی رحیمی

با مانیتور 49 اینچ فوق خم جدید Samsung Odyssey G9 آشنا شوید

یحیی رحیمی 14 دی 1398 بدون دیدگاه
2,110 بازدید

تا به حال نمونه های عجیبی از مانیتورهای گیمینگ را مشاهده کرده ایم. به خصوص مانیتورهای 49 اینچ که چندان قدیمی نیستند اما تا به حال چندین نسخه از آن‌ها ساخته شده است. حالا سامسونگ یک غول به تمام معنا را در صنعت مانیتورهای گیمینگ به نام Samsung Odyssey G9 معرفی کرده است که در واقع یک 49 اینچ فوق خم است و نمونه آن تا به حال هیچ گاه دیده نشده است.

مدل Odyssey G9 همچنین دارای سایز 32 اینچ و البته مدل Odyssey G7 با 27 اینچ نیز هست و به قول خود سامسونگ، این اولین مانیتورهایی هستند که دارای خم فوق العاده عمیق 1000R هستند. اما این عدد چه معنی دارد؟ با جستجویی کوتاه می توانید بفهمید که R مخفف شعاع است و این عدد نیز اندازه در مقیاس میلی متر است. در نتیجه 1000R به معنی یک انحنا با شعاع 1000 میلی متر است. با توجه به تست های انجام گرفته روی چشم انسان، دقیقا شعاع دید ما نیز همین اندازه است.

در حالت کلی می توان گفت که مدل های Odyssey G7 و Odyssey G9 از مانیتورهای 1800R موجود در بازار کیفیت بهتری دارندو هر چند که شعاع خم این صفحه نمایش بسیار عجیب و غریب است و ممکن است در نگاه اول اصلا وجود چنین چیزی باورتان نشود. سامسونگ در تعریف مانیتور جدید خود گفته است که طراحی جدید یک تجربه کاملا متفاوت را به گیمرها می دهد.

اگر نگاهی به مشخصات سخت افزاری این صفحه نمایش بیندازیم، می توانیم پنل DQHD یا همان دوبرابر Quad-HD را با رزولوشن 5120×1440 و نرخ ریفرش فوق سریع 240 هرتزی و زمان پاسخ 1 میلی ثانیه ببینیم. پنل این صفحه نمایش نیز VA است که از فناوری نقطه کوانتومی استفاده می کند. این صفحه نمایش از فناوری AMD FreeSync پشتیبانی می کند و میزان روشنایی 1000 نیتس را نیز فراهم آورده است.

نسخه 32 اینچ این مانیتور اما دارای پنل با رزلوشن 2560×1440 و کیفیت QHD است و روشنایی 600 نیتس است. قرار است تمام این مدل ها در رویداد هفته آینده CES معرفی شوند. فعلا قیمت این مانیتورها مشخص نشده است اما خود را برای یک قیمت نجومی آماده کنید. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.