هیدتاکا میازاکی مجله تایمز
یحیی رحیمی

هیدتاکا میازاکی وارد فهرست تأثیرگذارترین افراد مجله تایمز شد

یحیی رحیمی 25 فروردین 1402 بدون دیدگاه
170 بازدید

خالق سری بازی دارک سولز و عنوان اعظم Elden Ring که پرافتخارترین بازی تاریخ به‌حساب می‌آید، وارد فهرست 100 فرد تأثیرگذار سال 2023 از دیدگاه مجله تایمز شد. او دومین بازی‌ساز مشهور است که وارد فهرست تأثیرگذارترین افراد سال می‌شود. میاموتو، خالق بازی ماریو و مدیرکل شرکت نینتندو نیز سال گذشته در فهرست 100 فرد تأثیرگذار سال قرار گرفت. موفقیت بازی الدن رینگ، هیدتاکا میازاکی را بیش از پیش سر زبان‌ها انداخت.

تمامی آثار میازاکی تأثیر شگرفی روی هنر بازی داشته‌اند. بازی‌های بلادبورن، دارک سولز، دیمونز سولز و الدن رینگ هر کدام به شکلی، الهام‌بخش بازی‌های جدید بوده‌اند. مجله تایمز وی را یکی از تأثیرگذارترین افراد سال 2023 خوانده است و وی را در دسته‌بندی نوآورترین افراد سال قرار داده است. میازاکی در کنار افرادی همانند باب ایگر، مدیرعامل شرکت والت دیزنی و نیتن فیلدر، کمدین، بازیگر و فیلم‌ساز کانادایی قرار داده است. میازاکی دومین بازی‌ساز است که وارد فهرست 100 فرد تأثیرگذار سال می‌شود.

نیل دراکمن، خالق بازی The Last of Us به این خبر واکنش نشان داد. وی خاطره روزهایی که بازی‌های دارک سولز را تجربه می‌کرد، تعریف کرد. او می‌گوید که بازی‌های میازاکی باعث می‌شود تا بازی‌کننده از هوش و توانایی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند و اینکه هنرهای تعاملی باید چگونه باشد و چطور هویت مستقلی پیدا کند. دراکمن بیشتر بازی‌های داستانی و تا حدودی نزدیک به سریال‌های تلویزیونی ساخته و تفاوت شگرفی با سبک طراحی میازاکی دارد.

هیدتاکا میازاکی Elden Ring مجله تایمز

میازاکی در فهرست 100 فرد تاثیرگذار 2023

همکاری میازاکی با جورج آر.آر مارتین در خلق بازی Elden Ring باعث شد تا این اثر در روز اول معرفی، سر زبان‌ها بیفتد. الدن رینگ در حال حاضر پرافتخارترین بازی تاریخ به شمار می‌رود و بیش از هر بازی دیگری، جایزه برده است. بیش از بیست میلیون نسخه تنها در سال اول انتشار فروخته شده است و این بازی توانست یکی از تأثیرگذارترین عناوین سال روی هنر بازی باشد. انتخاب میازاکی به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد سال، موفقیت بسیار مهمی برای وی و همچنین هنر بازی است. آخرین بار شیگرو میاموتو در سال 2007 توانسته بود به این افتخار دست پیدا کند و شانزده سال از آن موقع تابه‌حال گذشته است.

رویکرد مجله تایمز از دفعه قبل تابه‌حال تغییر یافته است. آنها سال 2007، میاموتو را فردی نامیدند که برای کودکان چاق بازی می‌سازد. به نظر می‌رسد که رویکرد این مجله تغییر یافته است و دیگر ویدیوگیم از نظر آن‌ها تنها یک سرگرمی برای کودکان چاق نیست. هیدتاکا میازاکی همچنان به افتخارآفرینی ادامه می‌دهد و مشغول تولید پروژه‌های جدید است که می‌تواند تأثیرگذاری او روی صنعت بازی را بیش از پیش افزایش دهد.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.