Tekken 8 کراس پلی
علیرضا نظری

بازی Tekken 8 از قابلیت کراس پلی پشتیبانی می‌کند

علیرضا نظری 23 فروردین 1402 بدون دیدگاه
691 بازدید

کاتسوهیرو هارادا، کارگردان و خالق سری بازی تکن، به تازگی تایید کرده است که بازی Tekken 8 (تکن 8) از قابلیت کراس پلی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، Rollback Netcode نیز برای بخش چند نفره پیاده‌سازی می‌شود تا مشکلات تاخیر در اتصال به سرورهای آنلاین را تا حد ممکن کاهش دهد.

شرکت Bandai Namco در هفته‌های اخیر تریلرهای متفاوتی از گیم پلی Tekken 8 منتشر کرده است که به دنبال آن اضافه شدن چندین شخصیت جدید به فهرست مبارزان بازی تایید شده‌اند. در همین حال، کاتسوهیرو هارادا، کارگردان و تهیه‌کننده سری Tekken نیز اخیراً در توییتر، در پاسخ به سوالات طرفداران، به افشای جزئیات هیجان انگیزی از بازی تکن 8 پرداخته است.

دو جزئیات مهم که طرفداران از شنیدن آنها خوشحال خواهند شد، این است که بازی Tekken 8 از Rollback Netcode استفاده کرده و این اثر در هنگام عرضه دارای قابلیت Cross-Play خواهد بود. همچنین، این اولین بازی از این سری است که از کراس پلی در بخش آنلاین پشتیبانی می‌کند و بازیکنان می‌توانند بدون توجه به پلتفرمی که در دسترس دارند، با یکدیگر بازی کنند.

هارادا می‌گوید دلیل اینکه این ویژگی‌ها قبلاً توسط بندای به صورت رسمی اعلام نشده بود، این است که در بازی‌های مبارزه‌ای امروزی، وجود آن‌ها یک امر طبیعی محسوب می‌شود و سر و صدای بیشتر برای اعلام این ویژگی منطقی نبود. وی همچنین اشاره کرد که در گذشته سعی داشته تا قابلیت کراس پلی را در بازی Tekken 7 قرار دهد، اما مایکروسافت و سونی مانع از اقدامات او شدند.

Tekken 8 کراس پلی

قابلیت‌های جدید Tekken 8

خالق سری تکن در ادامه صحبت‌های خود بیان کرده است که تکن 8 با قابلیت‌ها و شخصیت‌های بسیار بیشتری نسبت به بازی Street Fighter 6 عرضه خواهد شد. این بدان معناست که Tekken 8 در زمان عرضه بیش از 18 کاراکتر خواهد داشت. تاکنون، لیست تایید شده شخصیت‌ها با افرادی مانند جین کازاما، کازویا میشیما، جون کازاما، لینگ شیائویو، لارس الکساندرسون، مارشال لا، پل فینیکس، کینگ، جک-8 و غیره همراه بوده است.

بازی Tekken 8 هم اکنون برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی در حال توسعه است. هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای آن اعلام نشده است، اما به گفته بندای نامکو، این اثر در اوایل سال آینده میلادی منتشر خواهد شد. شرکت سازنده ظاهرا تایید کرده که نسخه بتا Tekken 8 در آینده‌ ارائه می‌شود و بدین ترتیب بازیکنان می‌توانند قبل از عرضه بازی آن را تجربه کنند.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.