بهترین بازی های قدیمی اندرویدی
کسری کاظمی

بهترین بازی های قدیمی اندرویدی

کسری کاظمی 28 اسفند 1401 3 دیدگاه
48,819 بازدید

پیش از اختراع تلفن‌های هوشمند، شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که صنعت گیم روزی در خدمت صفحه نمایش‌های کوچکی باشد که برایش پول‌سازترین محصولات را تولید می‌کنند. با این حال این اتفاق به‌مرورزمان رخ داد و امروزه شاهد این هستیم که بازی های موبایلی، محبوب‌ترین آثار درون صنعت گیم هستند. این موضوع را می‌توان به دلیل قابل دسترس بودن و همچنین ارزان بودن گوشی‌های هوشمند نسبت به کنسول‌های بزرگ و کامپیوترهای گیمینگ دانست. حتی بسیاری از این بازی ها به طور کامل رایگان هستند. پس بیایید در این مقاله به کلاسیک‌ترین و بهترین بازی های قدیمی اندرویدی در طول تاریخ بپردازیم.

سفر به گذشته با بهترین بازی های نوستالژیک اندرویدی

این روزها بدون تلفن‌های هوشمندی که چندین بازی جذاب بر رویشان نصب باشد، قطعاً در سفرهای قطار و اتوبوسی، خسته‌کننده‌ترین لحظات را سپری خواهیم کرد. در طول سال‌ها، صنعت گیم موبایل، بازی‌های باورنکردنی را تولید کرده که این روزها به عنوان کلاسیک در نظر گرفته می‌شوند. این موضوع می‌تواند به دلیل گیم پلی جذاب، خط داستانی جذاب، مکانیک‌های تأثیرگذار و انقلابی یا ارزش نوستالژی محض در میان بهترین بازی های موبایل باشد. خیلی از این بازی ها مسیر را برای صدها و حتی هزاران عنوان دیگر باز کردند. پس بیایید سوار ماشین زمان شده و به دورانی برویم که همه چیز، از جمله بازی ها بسیار ساده‌تر از این روزها بود.

20) The Room

بازی The Room

The Room محصول 2012 از استودیوی بازی سازی Fireproof است. The Room یک بازی پازل محور ماجراجویی است که مجموعه‌ای از جعبه‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که حاوی پازل هستند. این معماها را می‌توان با استفاده از مکانیسم‌های فیزیکی حل کرد. با استفاده از مکانیسم‌های مختلف صفحه لمسی، بازی به شما امکان می‌دهد حرکات واقعی مانند نگاه کردن به اطراف، چرخاندن کلیدها یا روشن و خاموش کردن کلیدها را تقلید کنید. خط داستانی The Room شامل شخصی است که در مورد پنجمین عنصر کلاسیک دوران باستان تحقیق می‌کند که “تهی” نامیده می‌شود. این بازی معمایی یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین آثار ژانر ماجراجویی بوده که تابه‌حال بر روی تلفن‌های هوشمند منتشر شده و می‌تواند ساعت‌ها ذهن شما را درگیر خود کند.

19) Monument Valley

بازی Monument Valley

Monument Valley یک تجربه فوق‌العاده آرام و سورئال است که به هر کسی را که آن را بازی می‌کند، آرامش عجیبی هدیه خواهد کرد. این بازی به دست تیم Ustwo Games ساخته شده و در سال 2014 منتشر شد. ماهیت اصلی این بازی و استایل کاملاً متفاوت گیم پلی‌اش در رابطه با قابلیتی است که محیط را دست‌کاری می‌کنید تا یک شاهزاده خانم را به مقصد نهایی خود هدایت کرده و همچنین از هیولاهای کلاغی دوری کنید. طراحی هنری مینیمالیستی با مکانیک مبتنی بر پازل که Monument Valley بر آن تکیه دارد، پیش می‌رود. این بازی شکوه بصری و تجربه خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد که شما را از همان ابتدای مسیر مجذوب می‌کند. این بازی و نسخه دومش، بدون شک جایگاهی در لیست بهترین بازی های قدیمی اندرویدی دارند.

18) Hill Climb Racing

بازی Hill Climb Racing

در شماره اول بازی Hill Climb Racing بازیکن یک راننده را در سراسر مناطق تپه‌ای کنترل می‌کند، در طول مسیر سکه‌ها را جمع آوری می‌کند و آنها را برای ارتقاء ابزار مختلف ماشین و خود وسایل نقلیه خرج می‌کند، در حالی که مراقب نخوردن سر راننده به نقاط مختلف و همچنین تأمین سوخت وسیله نقلیه است. بازیکن می‌تواند شیرین کاری‌هایی مانند راندن وسیله نقلیه به هوا برای مدت طولانی یا چرخاندن آن برای به دست آوردن سکه‌های بیشتر انجام دهد که پس از مسابقه ممکن است برای ارتقاء یا باز کردن مراحل جدید و وسایل نقلیه (از جمله کامیون هیولا، دوچرخه خاکی، تانک و سورتمه بابانوئل) خرج شود. این بازی در سال 2012 به دست تیم Fingersoft0kom ساخته شده و یکی از اعتیادآورترین بازی ها در ژانر رانندگی بی نهایت است که شما را برای ساعت‌ها درگیر می‌کند.

17) Vector

بازی Vector

Vector یک بازی در سبک دونده بی نهایت و پارکور است که در سال 2012 به دست تیم Nekki ساخته شده است. در داستان بازی، شما توسط مردی تعقیب می‌شوید که تنها هدفش دستگیری شما و بازگرداندن شما به جریان سیستم برده داری است. در حین دویدن با موانع زیادی روبرو خواهید شد که با انجام حرکات پارکور مانند پریدن یا چرخیدن از روی میزهای اداری، غلتیدن از روی لبه‌ها، سر خوردن زیر میزها و غیره می‌توان بر آنها غلبه کرد. شخصیت‌های بازی شبح‌های مشکی واضحی هستند که در برابر پس‌زمینه‌های شهری که به‌خوبی رندر شده‌اند، خودنمایی می‌کنند. پاک‌سازی موفقیت آمیز مراحل به زمان بندی شما بستگی دارد. هنگام انجام اقدامات لازم باید بسیار دقیق باشید در غیر این صورت گرفتار خواهید شد و باید دوباره بازی را اجرا کنید.

16) Asphalt 8: Airborne

بازی Asphalt 8 Airborne

Asphalt 8 یک بازی مسابقه‌ای است که در زمان عرضه به واسطه نوآوری‌ها و پیشرفت‌هایش نسبت به سایر بازی های ماشینی موبایلی، همه گیمرها را غافلگیر کرده و همچنان نیز محبوبیت زیادی دارد. مکان‌های زیادی برای مسابقه، مأموریت‌های متنوع و ماشین‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. حالت‌های مختلفی درون بازی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. می‌توانید به صورت آنلاین با سایر مسابقه دهندگان در سراسر جهان بازی کنید یا فقط با دوستان خود با استفاده از چند نفره کوآپ بازی کنید. این بازی به دست تیم بزرگ و افسانه‌ای Gameloft توسعه یافته و در سال 2013 منتشر شده است. تأثیر مستقیم این بازی را بر روی عناوین ژانر مسابقه‌ای به وضوح می‌شود مشاهده کرد و به راحتی در لیست بهترین بازی های قدیمی اندرویدی قرار می‌گیرد.

15) Plague Inc

بازی Plague Inc

Plague Inc. یک بازی شبیه‌سازی استراتژیک است که توسط استودیوی بازی سازی مستقل مستقر در بریتانیا Ndemic Creations توسعه یافته و در سال 2013 منتشر شده است. در جریان گیم پلی، بازیکن یک پاتوژن ایجاد می‌کند و آن را تکامل می‌دهد تا جمعیت انسانی را با یک بیماری همه گیر مرگبار نابود کند. این بازی از یک مدل اپیدمی با مجموعه‌ای پیچیده و واقعی از متغیرها برای شبیه سازی گسترش و شدت طاعون استفاده می‌کند. با این حال، قبل از اینکه انسان‌ها (حریف) درمانی برای طاعون ایجاد کنند، تایمری برای تکمیل بازی وجود دارد. این بازی پس از رخ دادن اپیدمی جهانی کرونا، میلیون‌ها بار دیگر دانلود شده و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و عجیب‌ترین بازی های موبایلی تاریخ هم شده که قطعاً همه گیمرها باید تجربه‌اش کنند.

14) Plants vs. Zombies

بازی Plants vs. Zombies

Plants vs Zombies یک بازی دفاع از قلعه بوده که توسط Electronic Arts منتشر شده است. داستان بازی حول یک آخرالزمان زامبی است که در آن بازیکن باید انواع مختلفی از گیاهان را در باغ جلوی خانه خود پرورش دهد تا از آن در برابر انبوه زامبی‌ها دفاع کند. هر گیاه دارای خاصیت خاصی است که زامبی‌ها نمی‌توانند آن را تحمل کنند. برخی از گیاهان قابلیت دفاعی داشته و بسیاری نیز حمله می‌کنند. بازی Plants vs. Zombies بدون شک از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین بازی های دفاع از قلعه در تاریخ است که میلیون‌ها نفر را سرگرم کرده و چندین دنباله مختلف نیز برایش ساخته شد. با این حال، نسخه اصلی این فرنچایز که در سال 2009 منتشر شده است، جذاب‌ترین بوده و به راحتی در لیست بهترین بازی های نوستالژیک اندرویدی قرار می‌گیرد.

13) Modern Combat 5: Blackout

بازی Modern Combat 5 Blackout

کمپانی بازی سازی Gameloft که بالاتر درباره آن صحبت کردیم، علاوه بر بهترین فرنچایز ماشین سواری بر روی موبایل‌ها، یکی از بهترین سری بازی های تیراندازی و اکشن را نیز در اختیار دارد. بازی های Modern Combat سبک تیراندازی اول شخص را به طور کامل بر روی موبایل‌ها متحول کرده و از شهرت فراوانی برخوردار هستند. بازی Modern Combat 5: Blackout هم آن نسخه از سری بوده که همچنان دارای محبوبیت زیادی است. گیم پلی بازی Modern Combat 5: Blackout شبیه به ورودی‌های قبلی این سری است. بازیکن می‌تواند شوتری را روی موبایل خود تجربه کند که پیش از این تجربه‌اش تنها بر روی کنسول‌ها ممکن بود. این بازی در سال 2014 منتشر شد و نشان داد که موبایل‌ها آینده صنعت گیم خواهند بود.

12) Minecraft

بازی Minecraft

هدف اصلی بازی سندباکس Minecraft که دارای گرافیک سه بعدی بلوکی است این است که بازیکنان هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این دقیقاً همان چیزی است که بازی Minecraft را بسیار جذاب می‌کند. حالت‌های بازی، مانند حالت بقا وجود دارد که در آن کاربران باید تمام تلاش خود را برای حفظ سلامتی خود و زنده ماندن در دنیای Minecraft انجام دهند، و همچنین حالت‌های بازی دیگری که بازیکنان باید با اوباش کنترل‌شده با هوش مصنوعی مبارزه کنند، اما محبوب‌ترین و پربازدیدترین حالت بازی در Minecraft حالت خلاقانه‌ای است که در آن بازیکنان به منابع زیادی که ممکن است نیاز داشته باشند و همچنین توانایی پرواز دسترسی دارند. این اثر در سال 2012 منتشر شده و پرفروش‌ترین بازی تاریخ است.

11) Doodle Jump

بازی Doodle Jump

Doodle Jump یکی از محبوب‌ترین بازی های موبایلی چند سال اخیر است. ایده بازی این است که کاربر از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر بپرد تا آنجا که ممکن است پیش رود. پلتفرم‌ها اغلب ممکن است با سرعت‌های مختلف حرکت کنند و همچنین موانع زیادی مانند سیاه‌چاله‌ها بر سر راه شما وجود خواهد داشت. شما همچنین می‌توانید یک جت پک بردارید تا سریع‌تر حرکت کنید و به سمت دشمنانی شلیک کنید که سعی می‌کنند با استفاده از توپ‌ها شما را از بین ببرند. این بازی در سال 2009 توسط Lima Sky  منتشر شده و با اینکه ظاهر و موضوعی بسیار ساده نیز دارد، ولی همچنان یک تجربه اعتیادآور بوده که ساعت‌ها سرگرمتان خواهند کرد. با بیش از پنجاه میلیون بار دانلود، Doodle Jump در فروشگاه Google Play دارای رتبه 4.4 از 5 ستاره است.

10) Geometry Dash

بازی Geometry Dash

در Geometry Dash، بازیکنان یک بلوک مربعی را کنترل می‌کنند که به سرعت از میان یک سری موانع بر اساس ریتم موسیقی عبور می‌کند. به اندازه کافی آسان، مگر نه؟ برخی از مراحل برای مبتدیان مناسب هستند، اما همان‌طور که پیش می‌روید، می‌توانید مهارت خود را با مراحل که سخت تا تقریباً غیرممکن هستند آزمایش کنید. بازی از زمان انتشار در سال 2013 میلیون‌ها بازیکن را به دلیل گیم‌پلی با شدت بالا و موسیقی دل‌انگیزش جذب کرده است. کاربران همچنین می‌توانند مراحل بازی را برای خود طراحی کرده و آنها را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند که بازی را تازه و هیجان انگیز می‌کند. Geometry Dash تنها دارای 21 مرحله رسمی است، اما به دلیل طرف‌داران گسترده آن، بیش از 79 میلیون مرحله سفارشی در حال حاضر ایجاد شده است.

9) Jetpack Joyride

بازی Jetpack Joyride

سازندگان Fruit Ninja موفقیت بزرگ خود را با موفقیت دیگری یک سال بعد دنبال کردند. Jetpack Joyride برای اولین بار در سال 2011 منتشر شد و هم یک موفقیت نقدی و هم تجاری بود و همه به دلیل گرافیک روان و عنصر اعتیاد آورش مورد علاقه همه قرار گرفتند. به نظر می‌رسد که مردم از بازی در نقش کاراکتر جت پک سوار سیر نمی‌شوند. در حالی که او در یک میدان بی‌پایان برای جمع‌آوری سکه‌ها پرواز می‌کند و در عین حال از موانع، موشک و پرتوهای لیزر اجتناب می‌کند. در زمان انتشار، Jetpack Joyride به طور گسترده‌ای بهترین بازی در ژانر بازی های دونده بی پایان در نظر گرفته می‌شد. اما حتی تا به امروز، گرافیک بازی همچنان پابرجاست و اکنون با کیفیتی کلاسیک، در لیست بهترین بازی های نوستالژیک اندرویدی قرار می‌گیرد.

8) Candy Crush Saga

بازی Candy Crush Saga

چه کسی فکرش را می‌کرد که یک بازی پازل ساده با آب نبات‌های رنگارنگ تبدیل به غول امروزی در میان بازی‌های موبایل شود؟ Candy Crush در سال 2012 به عنوان یک بازی فیس بوک شروع شد و زمانی که به سرعت طرف‌داران زیادی پیدا کرد، با بیش از 4 میلیون بازیکن فعال در تنها چند هفته انتشار به عرصه بازی های تلفن همراه آورده شد. Candy Crush دومین بازی موبایلی پر دانلود در دهه 2010 بود و حتی تا به امروز، این بازی بیش از 250 میلیون کاربر ماهانه را به ثبت رسانده است. Candy Crush ممکن است امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین مادران و خاله‌های ما شهرت داشته باشد، اما در اوایل دهه 2010، هرکسی که به دنبال سرگرمی بود، آب‌نبات‌های راه‌راه را با هم ترکیب کرده و بمب‌های رنگی درست می‌کرد.

7) Cut the Rope

بازی Cut the Rope

کمک به یک موجود سبز برای دریافت شیرینی‌هایش هرگز به اندازه زمانی که Cut the Rope در سال 2010 منتشر شد لذت‌بخش نبود. در این بازی پازل مبتنی بر فیزیک، بازیکنان باید طناب‌ها را بریده، ستاره‌ها را جمع‌آوری کنند و شیرینی‌هایی را برای دوست خود Om Nom بیاورند. گرافیک دوست‌داشتنی Cut the Rope همراه با مراحل واقعاً چالش‌برانگیزش باعث شد که این بازی برای مخاطبان گسترده‌ای جذاب باشد؛ از عاشقان مشتاق پازل گرفته تا کودکان خردسال که برای اولین بار در مورد فیزیک می‌آموزند. نیازی به گفتن نیست که این بازی در اوایل دهه 2010 مورد علاقه مردم بود و به دلیل نوآوری‌هایی که در سبک پازل و معمایی داشت، به راحتی می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در لیست بهترین بازی های نوستالژیک اندرویدی برای خود به دست بیاورد.

6) Flappy Bird

بازی Flappy Bird

Flappy Bird را به یاد دارید؟ یک بازی که در کنار عمر کوتاهی که داشت، با انتشار در سال 2014، دنیا را همانند طوفان تکان داد. هدف بازی و کنترل‌هایش بسیار ساده است. شما باید کنترل پرنده‌ای را با کلیک کردن بر روی صفحه به دست گرفته و از برخورد به لوله‌های سبز جلوگیری کنید تا بیشترین امتیاز را به دست آورید. امتیاز بالا در Flappy Bird مانند یک نشان افتخار بود و مردم بی وقفه در موردش برای دوستان خود لاف می‌زدند. اگر به یک امتیاز سه رقمی رسیدید، یک افسانه هستید. استفاده بیش از حد و اعتیاد چند بازیکن به بازی باعث شد تا توسعه دهنده بازی را از فروشگاه‌های برنامه در فوریه 2014 حذف کند. اما تنها در این دو ماه کوتاه محبوبیت، Flappy Bird بازی شماره 1 در iOS و Android بود که باعث حضورش در لیست شده است.

5) Fruit Ninja

بازی Fruit Ninja

Fruit Ninja عنوانی بوده که به خوبی نشان دهنده شروع عصر صفحه نمایش لمسی در تلفن‌های همراه است. هنگامی که Fruit Ninja برای اولین بار در iOS و Android در سال 2010 منتشر شد، مردم به شکل غیرقابل‌باوری به آن معتاد شدند. گیم پلی بازی به اندازه کافی ساده بود: تمام میوه‌های روی صفحه را برش دهید و از برش دادن بمب‌ها خودداری کنید. اما به دلیل استفاده از فناوری صفحه نمایش لمسی که در آن زمان هنوز تازه بود، Fruit Ninja به سرعت تبدیل به یک کلاسیک شد. هر برش هندوانه، سیب و پرتقال با استفاده از تیغه کنترل شده با لمس، جذاب لذت بخش بود. این یک بازی ساده با گیم پلی اعتیادآور است که به دلیل داشتن عمری چندین ساله، به راحتی می‌تواند در لیست بهترین بازی های نوستالژیک اندرویدی قرار می‌گیرد.

4) Subway Surfers

بازی Subway Surfers

Subway Surfers برای اولین بار در سال 2012 منتشر شد و به سرعت موفق شد شهرتی جهانی پیدا کند. در این بازی دونده بی‌پایان، شما یک شهرنشین با هنر گرافیتی هستید که در ایستگاه قطار می‌دوید و سکه‌ها و پاور آپ‌ها را جمع‌آوری می‌کنید، در حالی که از قطار و پلیس در تعقیب اجتناب می‌کنید. این یک بازی سریع و بسیار اعتیاد آور است که میلیاردها نفر آن را بدون اغراق دوست دارند. در واقع، Subway Surfers در سال 2018 به عنوان اولین بازی که در گوگل پلی به 1 میلیارد دانلود رسیده، تاریخ ساز شد. Subway Surfers با گیم پلی ساده‌اش که با به‌روزرسانی‌های مداوم برای تازه نگه داشتن ارزش بازی غنی شده است، حتی پس از گذشت 10 سال از انتشار اولیه، یکی از محبوب‌ترین بازی های تاریخ صنعت بازی موبایلی باقی مانده است.

3) Angry Birds

بازی Angry Birds

قبل از اینکه Angry Birds با یک سریال انیمیشنی و یک یا دو فیلم موفق در گیشه به نمادی فرهنگی تبدیل شود، برای اولین بار در سال 2009 یک بازی معمولی موبایلی بود. در آن زمان و پس از آن هیچ بازی کاملاً شبیه آن وجود نداشت. بازی ای که پرندگان چند رنگ را در یک تیرکمان می‌اندازد تا خوک‌های دشمن را که در سازه‌های مختلف پناه گرفته بودند، از بین ببرید. در اوایل دهه 2010، همه در حال بازی Angry Birds بودند و به راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید. این بازی یکی از اعتیادآورترین و درگیرکننده‌ترین چیزهایی است که تابه‌حال در صنعت گیم خلق شده است. بعلاوه، گیم پلی بازی قابل درک است، اما با هر مرحله چالش‌برانگیزتر و هیجانی‌تر می‌شود. این بازی بدون شک در لیست بهترین بازی های نوستالژیک اندرویدی قرار می‌گیرد.

2) Temple Run

بازی Temple Run

Temple Run یک بازی دونده سه بعدی بی پایان از استودیو Imangi محصول 2011 است. مفهوم بازی ساده است. یک کاوشگر در حال فرار از دست گروهی از میمون‌های شیطانی است که او را تعقیب می‌کنند. به عنوان کاربر، باید کاوشگر را هدایت کنید، به منظور جلوگیری از موانع و بن‌بست‌ها و همچنین جمع‌آوری بیشترین تعداد سکه و پاور آپ در حین دویدن، انگشت خود را به چپ، راست، بالا و پایین بکشید. شما می‌توانید شخصیت اصلی را تغییر دهید، و همچنین از بین طیف گسترده‌ای از پاور آپ‌ها، زمانی که سکه‌های کافی جمع آوری می‌کنید، قدرت اصلی خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، قدرت آهنربا وجود دارد که به شما امکان می‌دهد سکه‌ها را بدون کشیدن انگشت جمع آوری کنید. با طراحی خلاقانه گیم پلی، Temple Run یک شاهکار موبایلی است.

1) Clash of Clans

بازی Clash of Clans

در نهایت در پایان لیست بهترین بازی های نوستالژیک اندرویدی می‌رسیم به عنوانی که بیشترین جنجال و درگیری را در تاریخ بازی های موبایلی برای خود کسب کرده است. بازی Clash of Clans اسمی است که چه گیمر باشید و چه نه قطعاً با آن برخوردی از دور یا نزدیک داشته‌اید. این بازی عنوانی استراتژی با ویژگی دفاع از قلعه بوده که الهام بخش کپی‌کنندگان بی‌شماری است. این بازی توانست کمپانی سازنده‌اش یعنی SuperCell را تبدیل به یکی از پول‌سازترین استودیوهای بازی سازی موبایلی در تاریخ تبدیل کند که تا امروز نیز باقی مانده است. پدیده ساختن روستا و عضو شدن در قبیله‌های مختلف با سایر بازیکنان، بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین و خاص‌ترین اتفاقاتی است که تابه‌حال درون صنعت گیم موبایل رغم خورده و دیگر هم تکرار نمی‌شود.

جمع بندی

بازی‌های موبایلی در دهه گذشته بسیار پیشرفت کرده‌اند؛ به‌طوری‌که هر سال گرافیک‌ها شیک‌تر و گیم‌پلی بازی ها نیز دیوانه‌وارتر می‌شود. اما در اوایل دهه 2010، قبل از دوران بازی‌های محبوب امروزی مانند Genshin Impact و PUBG Mobile، همه ما همان بازی‌های آرکید قدیمی و بسیار ساده ولی اعتیادآور را با تلفن‌های همراه خود بازی می‌کردیم. اگرچه از نظر فنی به کلاسیکی دیگر بازی‌های قدیمی نیستند، ولی پیشرفت‌های انجام شده در بازی‌های موبایلی در چند سال گذشته باعث شده که این بازی‌ها قدیمی به نظر برسند. شاید خیلی از گیمرهای موبایلی مدرن، حتی نتوانند به اکثر بازی های لیست نگاه بیندازند.

امروزه بسیار آسان است که به سیل بازی‌هایی که در فروشگاه‌های App Store و Google Play پر شده است معتاد شوید و تحت تأثیر قرار بگیرید. سیل بازی‌های کپی‌کننده از آثار بزرگ‌تر و فهرست بلندبالایی از عناوینی وجود دارد که به زور حداقل‌ها را در سطح بصری/مکانیکی انجام می‌دهند. در لیست بهترین بازی های نوستالژیک اندرویدی سعی داشتیم تا به آثاری بپردازیم که به هیچ وجه کپی از بازی های دیگر نبودند و به دلیل اورجینال بودنشان، توانستند موج‌های جدیدی را نیز راه بیندازند. با این حال نمی‌توان همه بازی ها را در یک لیست جای داد. شما نیز دست به کار شده و محبوب‌ترین بازی های نوستالژی اندرویدی را معرفی کنید.

منبع: NoypiGeeks

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بدترین بازی موبایلی در طول تاریخ چیست؟

بازی Kick-Ass: The Game بر اساس فیلمی به همین نام با میانگین نمرات 24 از 100، به عنوان بدترین بازی موبایلی تاریخ شناخته می‌شود.

۱
سودآورترین بازی موبایلی در طول تاریخ چیست؟

بازی Honor of Kings از سوی ناشر چینی Tencent Games که در سال 2015 منتشر شد، با سودی بیش از 14 میلیارد دلار، پردرآمدترین بازی موبایلی است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    عرشیا

    مهمان

    میگم شما هم به علت سوختن تبلت هاتون دیگه این بازیا رو نکردین یا فقط من اینجور بودم؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ارمان

    مهمان

    خیلی عالی ولی زیاد قدیمی نیستن

    پاسخ دهید
    • Avatar

      kasra در پاسخ به ارمان

      مهمان

      داداش برا ۱۳ سال پیشن?