کنسول PS5 Pro
یحیی رحیمی

کنسول PS5 Pro احتمالاً در سال 2024 عرضه می‌شود

یحیی رحیمی 24 اسفند 1401 بدون دیدگاه
550 بازدید

تام هندرسون در گزارش جدید خود به ساخت کنسول PS5 Pro اشاره کرده است. نسخه حرفه‌ای کنسول پلی استیشن 5 طبق گفته وی در حال تولید است و قرار است در اواخر سال 2024 به بازار عرضه شود. هندرسون می‌گوید که سونی هیچ برنامه‌ای برای عرضه کنسول PS6 تا سال 2028 ندارد و تا پنج سال آینده از کنسول بازی فعلی پشتیبانی خواهد کرد.

گزارش‌های مختلف از مدل‌های پلی استیشن 5 وجود دارد. گزارش معتبری از نسخه بدون دیسک PS5 منتشر شده است. این مدل جدید قرار است امسال عرضه شود و به بازی‌کنان امکان جدا کردن دیسک و استفاده از کنسول به‌صورت دیجیتال را می‌دهد. تام هندرسون به این شایعات افزوده است و از یک مدل دیگر PS5 خبر می‌دهد. منابع نزدیک به سونی می‌گویند که مدل جدید پلی‌استیشن 5 با دیسک جداشونده قرار است جایگزین مدل اصلی شود. تولید مدل اصلی از دور خارج می‌شود و دلیل آن، برطرف کردن ایرادها و مشکلات تولید است.

شرکت سونی کنسول PS4 Pro را سال 2016 عرضه کرد. این کنسول سه سال پس از PS4 وارد بازار شد و شایعه جدید با رویکرد پیشین شرکت سونی همخوانی دارد. تام هندرسون می‌گوید که مدل پرو قرار است قدرت سخت‌افزاری بیشتری داشته باشد و کارت گرافیک جدید آن، امکان اجرای بازی‌ها با وضوح 4K و ری‌تریسینگ را ساده‌تر کند. پلی‌استیشن 5 در حال حاضر امکان اجرای بازی‌ها با 60 فریم در وضوح 4K را ندارد و تنها چند بازی محدود از این گزینه بهره می‌برند.

کنسول PS5 Pro

عرضه PS5 Pro در سال آینده

پتنت جدید سونی که توسط مارک سرنی، مهندس ارشد پلی‌استیشن ثبت شده است؛ خبر از بهبود قابلیت‌های ری‌تریسینگ می‌دهد. مدل جدید قرار است عملکرد بهتر و سرعت بیشتری داشته باشد، البته اطلاعات موثق در دست نیست. سونی هیچ واکنشی به گزارش‌های اخیر نشان نداده است و همچنان به فروش مدل جدید ادامه می‌دهد. انتظار می‌رود که تولید کنسول پلی استیشن 5 در ادامه سال میلادی افزایش یابد.

سونی امیدوار است که در سریع‌ترین زمان ممکن به میزان فروش 60 میلیون کنسول برسد. یکی از مدیران سونی گفته بود که اکثر مالکان PS4 هنوز مدل جدید را تهیه نکرده‌اند و امیدوار است که سریع‌تر به کنسول جدید کوچ کنند.

شایعاتی در مورد ساخت کنسول PS6 هم منتشر شده است. یک منبع معتبر گفته است که مارک سرنی، معمار اصلی کنسول جدید خواهد بود و طراحی مدل ششم را آغاز کرده است. هندرسون معتقد است که پشتیبانی از PS5 تا پایان 2028‌ ادامه دارد و کنسول جدید به این زودی‌ها معرفی نمی‌شود. سونی به‌تازگی قابلیت‌های نرم‌افزاری بیشتری ارائه کرده است. ادغام پلی‌استیشن با دیسکورد تکمیل شد و همچنین انتقال فایل‌های ذخیره از کنسول قبلی به جدید ساده‌تر شده است.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.