پک بازی FIFA 23
یحیی رحیمی

اتریش خرید و فروش پک‌ های FIFA 23 را قمار اعلام کرد

یحیی رحیمی 14 اسفند 1401 بدون دیدگاه
264 بازدید

یک دادگاه اتریشی حکم رسمی در مورد پک‌های بازیکن بازی FIFA اعلام کرده است. خرید و فروش این پک‌ها در کشور اتریش به منزله قمار در نظر گرفته می‌شوند و دادگاه به سونی دستور داده است که هزینه پرداخت‌شده برای آیتم‌های درون بازی FIFA 23 و فیفاهای قبلی را بازگرداند. دادگاه محلی هرماگور کشور اتریش، حکم تازه‌ای صادر کرده است که طبق آن، تمامی شرکت‌ها به‌منظور کسب درآمد از پک‌های بازی فیفا باید مجوز رسمی دریافت کنند.

کشورهای اروپایی در طی چند سال اخیر، قوانین سفت و سختی علیه ریزتراکنش‌ها در بازی فیفا اعمال کرده‌اند. تعدادی از کشورها، خرید و فروش آیتم و پک بازیکن را شکلی از قمار خوانده‌اند و جلوی فروش و معامله این پک‌ها را گرفته‌اند. حکم جدید دادگاه محلی اتریش پس از بررسی پرونده‌ای علیه شرکت سونی اعلام شده است. طبق متن شکایت، یک بازی‌کننده در یک شب حدود 300 یورو در بازی فیفا خرج کرده است و به دلیل آنکه سونی از هرگونه خرید و فروش درون بازی، سهمی دریافت می‌کند؛ مجبور است که مبلغ پرداخت‌شده را بازگرداند.

شاکی که یک شرکت حقوقی است، می‌گوید که پس از ثبت شکایت فهمیده است که خرید درون بازی دارای ماهیت اعتیادآور است و از لوت باکس‌ها به همین دلیل انتقاد کرده‌اند. این شرکت معتقد است که خرید هر لوت‌باکس باعث ترشح اندکی دوپامین می‌شود و بازی‌کننده برای ترشح بیشتر دوپامین، دست به خرید بیشتر می‌زند. این مسئله باعث شده تا فردی در یک شب، 300 یورو برای خرید پک بازیکن هزینه کند. گزارش‌هایی از موارد شدیدتر مانند هزینه ده‌ها هزار دلار منتشر شده است و لوت‌باکس‌ها در بازی‌های EA به یک مشکل اساسی تبدیل شده‌اند.

پک بازیکن FIFA 23 فیفا

ممنوعیت فروش لوت‌باکس در FIFA 23

تمامی پک‌های بازی FIFA در کشور اتریش به‌عنوان شکلی از قمار شناخته شدند و شرکت EA و مالکان پلتفرم‌های بازی باید برای کسب درآمد از آن‌ها، مجوز قانونی دریافت کنند. حکم دادگاه هنوز به قانون تبدیل نشده است و باید مراحل قانونی را طی کند. به نظر می‌رسد که شرکت EA با کسب مجوز قمار مشکلی نداشته باشد و این اتفاق در مناطق دیگری نیز تکرار شده است. با توجه به اینکه شکایت علیه سونی و EA ثبت شده است، احتمال اینکه تنها میزان درآمد سونی تحت تأثیر قرار گیرد، وجود دارد.

سونی در حال حاضر واکنشی به حکم دادگاه نشان نداده است. بدون شک بازگردانی 300 دلار برای آن‌ها کار ساده‌ای است، اما باید دید آیا دیگر مشتریان هم شکایت مشابهی تنظیم خواهند کرد یا خیر؟ به نظر می‌رسد که روند شکایات علیه EA و سونی در اتریش شدت بگیرد و این دو نیازمند پرداخت خسارت جدی‌تر شوند و همچنین پای دیگر شرکت‌ها همچون مایکروسافت و نینتندو هم به این پرونده باز شود.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.