المپیک ورزش‌های الکترونیک
یحیی رحیمی

انتقاد شدید از فهرست بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیک

یحیی رحیمی 11 اسفند 1401 بدون دیدگاه
228 بازدید

کمیته بین‌المللی المپیک از فهرست بازی‌های مخصوص رویداد المپیک ورزش‌های الکترونیک موسوم به Olympic Esports رونمایی کرد. این بازی‌ها شامل عناوینی مانند Just Dance و Virtual Regatta هستند که با انتقاد شدید گیمرها و طرفداران بازی‌های ویدیویی مواجه شده‌‌اند. بسیاری از بازی‌های مهم ای‌اسپورت در فهرست رسمی کمیته المپیک قرار ندارند.

کمیته IOC در ماه ژوئن امسال، هفته المپیک ورزش‌های الکترونیک را برگزار می‌کند. این رویداد رسمی با حضور ورزشکارهای حرفه‌ای آغاز به کار می‌کند و حدود یک هفته ادامه خواهد داشت. کمیته المپیک روز گذشته از فهرست بازی‌های حاضر در مسابقات رونمایی کرد و بسیاری از عناوین رقابتی همانند Overwatch 2 و راکت لیگ غایب هستند. طرفداران ورزش‌های الکترونیک نسبت به انتخاب‌های انجام‌شده انتقاد کرده‌اند و معتقدند که کمیته المپیک، درکی از ورزش‌های الکترونیک ندارد.

IOC به‌جای انتخاب بازی‌های رقابتی، بازی تکواندو مجازی، جاست دنس و Zwift‌ (بازی دوچرخه‌سواری مجازی) را انتخاب کرده است. علاوه بر آن‌ها بازی‌های دیگری مانند WBSC eBaseball، شطرنج مجازی و گرن توریسمو 7 انتخاب شده‌اند. کمیته المپیک طوری بازی‌ها را انتخاب کرده که در دسته‌بندی‌های ورزشی قرار داشته باشند. برای نمونه از ورزش بیس‌بال یک بازی انتخاب شده است. این کار در مورد دیگر ورزش‌ها همانند تنیس، تیراندازی با کمان، دوچرخه‌سواری، موتور اسپرت، قایق‌سواری و تکواندو تکرار شده است.

المپیک ورزش های الکترونیک Olympic Esports

فهرست بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیک

اعلام فهرست بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیک با واکنش همگان مواجه شد. هزاران نفر نسبت به انتخاب‌ها اعتراض کردند و می‌گویند که این رویداد با هویت ورزش‌های الکترونیک هم‌خوانی ندارد. تیم ای‌اسپورت FaZe با انتشار تصویری به تمسخر کمیته المپیک پرداخت. برگزارکننده مسابقات رسمی راکت لیگ هم نوشت که بازی‌ آن‌ها کجاست؟ در واقع راکت لیگ را می‌توان ورزشی‌ترین عنوان ممکن دانست. تقریباً هیچ‌کدام از بازی‌های اعلام‌شده دارای مسابقات مداوم و رسمی نیستند. معلوم نیست ورزشکاران این بازی‌ها چطور قرار است به المپیک فراخوانده شوند و چطور انتخاب می‌شوند.

  1. Tic Tac Bow
  2. WBSC eBaseball
  3. Chess
  4. Zwift
  5. Just Dance
  6. Gran Turismo
  7. Virtual Regatta
  8. Virtual Taekwondo
  9. Tennis: Clash

کمیته المپیک با اعلام این فهرست نشان داد که آگاهی کافی در مورد eSports را ندارد. ورزش‌های الکترونیک به نسخه مجازی ورزش‌های واقعی خلاصه نمی‌شود. بلکه مهارت در بازی‌هایی مانند کانتر استرایک و دوتا 2 متفاوت‌ از مهارت لازم برای بازی‌های اعلام‌شده است. همچنین بسیاری از بازی‌های اعلام‌شده هیچ‌گونه مسابقات رسمی ندارند. کمیته المپیک هیچ واکنشی به انتقادات نشان نداده است. هفته المپیک ورزش‌های الکترونیک در تاریخ 22 ژوئن در شهر سنگاپور آغاز به کار خواهد کرد. گفتنی است المپیک تابستانی، سال آینده در پاریس برگزار می‌شود.

منبع:‌ Dexerto

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.