ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us (لست اف اس)
محمد صادق شجاعی

ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us

محمد صادق شجاعی 11 اسفند 1401 1 دیدگاه
941 بازدید

تازه‌ترین اپیزود سریال لست اف اس در عین وفاداری به بسته الحاقی Left Behind، حاوی ارجاع‌های مختلفی به بازی‌ها و موارد مختلف است. در این مطلب ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us را مرور خواهیم کرد.

فصل اول سریال لست اف اس روز‌های پایانی خود را پشت سر گذاشته و تنها دو قسمت از آن باقی مانده است. قسمت به نمایش گذاشته شده در هفته جاری اقتباسی از بسته الحاقی Left Behind متعلق به بازی The Last of Us است. در این اپیزود الی و دوستش یعنی رایلی وارد یک مرکز خرید متروکه می‌شوند. قسمت 7 سریال The Last of Us تا حد زیادی به داستان اصلی وفادار بوده و حاوی بخش‌هایی است که برای بازیکنان آشنا هستند. علاوه بر این، نیل دراکمن (نویسنده) و لیز جانسون (کارگردان) تعدادی زیادی از ایستراگ ها را در ساخته خود قرار داده‌اند.

پس از نمایش تلاش‌های الی برای درمان جول و تصمیمش برای رها کردن او، اپیزود هفتم سریال لست اف اس به سراغ گذشته می‌رود. داستان از جایی آغاز می‌شود که الی روی تختش در مرکز آموزش فدرا نشسته است. اتاق این شخصیت حاوی چندین ایستراگ با محوریت اپیزود‌های قبلی و بازی‌ها است. علاقه الی به فضا، کتاب خواندن یا بازی‌های ویدیویی را می‌توانید به این واسطه مشاهده کنید. وقتی که رایلی به صورت مخفیانه وارد اتاق شده و الی را به تجربه یک سفر رویایی متقاعد می‌کند، ارجاع به گذشته آغاز می‌شود.

قسمت 7 سریال The Last of Us این فرصت را در اختیار بینندگان قرار می‌دهد که الی و انگیزه‌های او را بهتر درک کنند. با این که اپیزود 3 بخش‌های جدید بسیاری را به نمایش می‌گذارد، اما اپیزود مذکور به بسته الحاقی Left Behind وفادار بوده و آخرین روز از زندگی رایلی را به تصویر می‌کشد. بازیکنان به این واسطه متوجه می‌شوند که چرا الی قادر به رها کردن جول نیست. در ادامه ایستراگ‌های قسمت 7 سریال The Last of Us را معرفی می‌کنیم.

ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us (لست اف اس)

اتاق الی

در اتاق الی چندین اشاره به مکالماتی که در اپیزود‌های قبلی سریال لست اف اس رخ داده، وجود دارد. کتاب جوک او را روی میز کنار تختش قابل مشاهده است. الی در قسمت 3 سریال The Last of Us بخش‌هایی از این کتاب را برای جول می‌خواند. همچنین الی در حالی در اتاقش دیده می‌شود که مشغول خواندن کتاب کمیک Savage Starlight است. این بخش ارجاعی به لحظه‌ای است که او با سم در مورد آن صحبت می‌کند. دیوار اتاق پر از پوستر‌های فضایی است که اشاره‌ای به مکالمه الی با جول در مورد رویای فضانورد شدن محسوب می‌شوند.

ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us (لست اف اس)

آهنگ Take on Me

در دقایق ابتدایی قسمت 7 سریال The Last of Us مشخص می‌شود که الی همانند بازی لست اف اس، دارای یک واکمن است که با استفاده از آن آهنگ‌های مورد‌علاقه خود را گوش می‌دهد. برای مثال الی در مرکز آموزش فدرا آهنگ All or None از گروه Pearl Jam را گوش می‌دهد. آهنگ Take On Me از گروه A-Ha یکی از آثار محبوب در بین طرفداران سری The Last of Us است که به عنوان آهنگ پس‌زمینه در زمان حضور رایلی و الی در مرکز خرید و کشف پله برقی پخش می‌شود. این آهنگ از آن جهت اهمیت دارد که الی در بازی The Last of Us Part 2 اقدام به باز‌خوانی آن می‌کند.

ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us (لست اف اس)

لباس الی

در طول فصل اول سریال The Last of Us بارها الی را با انواع لباس‌ها اعم از پیراهن‌های آستین بلند و ژاکت‌ها دیده‌ایم. در قسمت هفتم سریال مذکور، او برای اولین بار پیراهن آستین کوتاهی را پوشیده که طرح آن مشابه لباس الی در بسته الحاقی ‌Left Behind بازی The Last of Us است. لازم به ذکر است که این قسمت مربوط به دوران قبل از گاز گرفته شدن الی بوده و او برای مخفی نگه داشتن زخم خود مجبور به پوشیدن لباس‌های آسیتن بلند نیست.

ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us (لست اف اس)

پوستر فیلم Dawn of the Wolf

در حالی که رایلی و الی در مشغول گشت و گذار در مرکز خرید هستند، در یک سکانس پوستر فیلمی به نام Dawn of the Wolf نمایش داده می‌شود. در بازی لست اف اس، جول به الی می‌گوید که قبل از شیوع بیماری و قرار گرفتن دنیا در شرایط آخر‌الزمانی، به همراه دخترش یعنی سارا، یک فیلم نوجوانانه را تماشا کرده است. فیلمی که آن‌ها تماشا کرده‌اند همان فیلمی است که پوستر آن در سریال The Last of Us دیده می‌شود. همچنین پوستر این فیلم را می‌توانید در ابتدای بازی لست اف اس در اتاق سارا ببینید.

ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us (لست اف اس)

بازی Mortal Kombat 2

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، در قسمت 7 سریال The Last of Us بخش مربوط به آرکید که علاقه‌مندان منتظر آن بودند، به نمایش گذاشته شد. در اپیزود سوم سریال مذکور، الی یک دستگاه آرکید بازی مورتال کامبت 2 را پیدا کرده و با جول در مورد تجربه آن به همراه یکی از دوستانش صحبت می‌کند. در اپیزود هفتم سریال لست اف اس می‌بینیم که الی و رایلی در قالب بازی مورتال کامبت 2 با یکدیگر مبارزه می‌کند و فیتالیتی شخصیت ملینا اجرا می‌شود. در اپیزود سوم الی در مکالمه خود با جول به شخصیت ملینا و فیتالیتی او اشاره می‌کند.

ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us (لست اف اس)

تفنگ‌های آب‌پاش

در بخشی از قسمت 7 سریال The Last of Us، رایلی به الی می‌گوید که برای او یک هدیه در نظر گرفته است. الی بلافاصله می‌پرسد که آیا هدیه او «یک تفنگ آب‌پاش است؟» و رایلی جواب می‌دهد که «چیز بهتری» در نظر گرفته است. این سوال الی اشاره‌ای به بسته الحاقی Left Behind بازی لست اف اس است. در این DLC رایلی یک تفنگ آب‌پاش به الی داده و آن‌ها وارد نبرد با یکدیگر می‌شوند.

ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us (لست اف اس)

رستوران Macho Nacho

در حالی که الی و رایلی در مرکز خرید مشغول انجام کارهای مختلف هستند، در فودکورت با رستورانی به نام Macho Nacho رو‌به‌رو می‌شوند. این رستوران که در دیگر بازی استودیو ناتی داگ یعنی Uncharted 4: A Thief’s End به آن اشاره شده، در بسته الحاقی Left Behind نیز دیده می‌شود. در بازی انچارتد 4، شخصیت النا می‌گوید که به عنوان اولین شغل، در رستوران Macho Nacho کار کرده است.

ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us (لست اف اس)

نسخه دوم کتاب جوک

سر‌انجام در قسمت 7 سریال The Last of Us منشا کتاب جوک الی مشخص می‌شود. در اپیزود‌های قبل الی را در حال خواندن جوک‌های این کتاب دیده‌ایم. در اپیزود جدید سریال لست اف اس مشخص می‌شود که همانند بازی، این کتاب در واقع هدیه‌ای از رایلی است. این دو نفر جوک‌هایی را خوانده و می‌خندند که در یکی از دیالوگ‌های اختیاری بسته الحاقی Left Behind نیز شنیده می‌شوند.

ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us (لست اف اس)

ماسک‌های هالووین

قبل از حمله افراد آلوده، الی و رایلی ماسک‌های هالووین را پوشیده و در یک فروشگاه متروکه در مرکز خرید به رقص و پایکوبی می‌پردازند. در بسته الحاقی Left Behind بازی The Last of Us، بازیکنان فروشگاه مشابهی را کشف کرده و ماسک گرگ را امتحان می‌کنند. سپس چندین دیالوگ اضافه وجود دارد که الی و رایلی در هنگام امتحان کردن ماسک‌های دیگر رد و بدل می‌کنند. یکی از آن‌ها ماسک دلقک است که نمونه آن را در قسمت 7 سریال The Last of Us می‌بینید.

ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us (لست اف اس)

آخرین مکالمه الی و رایلی

پس از این که الی و رایلی متوجه می‌شوند توسط افراد آلوده گاز گرفته شده‌اند، صحنه‌ای دلخراش را به نمایش گذاشته و به آرامی سرنوشت خود را می‌پذیرند. رایلی دیالوگی را به زبان می‌آورد که مستقیما از بازی لست اف اس آمده است. او می‌گوید: «ما می‌‌توانیم شاعرانه رفتار کنیم و در کنار هم عقل‌مان را از دست بدهیم». مکالمه الی و رایلی به همین ترتیب به پایان رسیده و سریال به زمان حال بر‌می‌گردد.

سریال The Last of Us بامداد هر دوشنبه از شبکه HBO و سرویس استریم HBO Max پخش می‌شود. مدتی پیش فصل دوم این سریال تایید شد و نیل دراکمن اعلام کرد که در قالب آن وقایع بازی لست اف اس 2 به نمایش گذاشته می‌شود. نظر شما در مورد ایستراگ های قسمت 7 سریال The Last of Us چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    کیارش

    مهمان

    یه ایستراگ من خودم کشف کردم، نگفتی. بگمش؟

    پاسخ دهید