قیمت کنسول Xbox Series X و Xbox Series S
یحیی رحیمی

قیمت کنسول Xbox Series X / S در سوئد افزایش یافت

یحیی رحیمی 2 اسفند 1401 بدون دیدگاه
150 بازدید

گیمرهای سوئدی از امروز مبلغ بیشتری برای خرید دو کنسول Xbox Series X / S‌ خواهند پرداخت. در حالی که مایکروسافت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کنسول نداشت، اما این اتفاق به‌آرامی در حال رخ دادن است. قیمت Xbox Series X حدود پنجاه دلار افزایش یافته و به 600 دلار رسیده است. افزایش قیمت به‌زودی در کشورها و مناطق بیشتر اعمال می‌شود.

مایکروسافت قیمت Xbox Series X را ماه گذشته در کشور ژاپن افزایش یافت. ژاپن اولین کشوری بود که طعم افزایش قیمت ایکس باکس را چشید. فیل اسپنسر، مدیر مایکروسافت گیمینگ در ماه اکتبر سال گذشته گفت که آن‌ها برنامه‌ای برای افزایش قیمت تا پایان سال (2022) ندارند، اما گزینه‌های تازه را بررسی می‌کند و به دلیل افزایش هزینه‌ها، احتمال افزایش قیمت وجود دارد. وی گفته بود که ثبات قیمت تا آخر نسل امکان‌پذیر نیست و شرایط اقتصادی باعث شده تا قیمت تولید محصول افزایش یابد و در نتیجه قیمت فروش هم باید روند مشابه را طی کند.

قیمت Xbox Series S مشابه پرچم‌دار ایکس‌باکس، افزایش یافته است. قیمت ایکس باکس سری اس از 347 دلار به 376 دلار رسیده است. این محصول هنگام عرضه با قیمت 300 دلار و همچنین اشتراک گیم پس فروخته می‌شد. شرایط اقتصاد جهانی و تورم ناشی از کرونا و جنگ اوکراین باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها از جمله اینتل به فکر افزایش قیمت محصولاتشان باشند. سونی نیز سال گذشته قیمت PS5 را در سراسر جهان افزایش داد.

قیمت کنسول Xbox Series X و Xbox Series S

افزایش قیمت ایکس باکس

مایکروسافت در حال حاضر واکنشی به افزایش قیمت Xbox Series X در کشور سوئد نشان نداده است. رسانه‌ها با فیل اسپنسر تماس گرفته‌اند و منتظر یک بیانیه رسمی هستند و در صورت انتشار بیانیه، این مطلب آپدیت خواهد شد. نینتندو دیگر بازیگر بازار کنسول‌ها در سوی دیگر، همچنان قیمت کنسول سوییچ را حفظ کرده است. نینتندو به‌تازگی گفته است که برنامه‌ای برای کاهش قیمت این محصول ندارد و این در حالی است که سوییچ وارد مرحله‌ی پایانی شده است. شایعاتی در مورد معرفی کنسول جدید نینتندو منتشر شده است، اما این شایعات تائید نشده‌اند.

قیمت کنسول ایکس باکس در کشور ایران هم افزایش یافته است. در حالی که کنسول‌های بازی داخل ایران توسط خرده‌فروش‌ها وارد می‌شوند، اما افزایش سرسام‌آور قیمت دلار و افت ارزش پول باعث شده تا قیمت کنسول‌های بازی سر به فلک بکشند. برای نمونه Xbox Series S که حدود هشت میلیون تومان قیمت داشت در حال حاضر با قیمت‌های فراتر از چهارده میلیون تومان فروخته می‌شود. به نظر می‌رسد که موج افزایش قیمت کنسول بازی همچنان ادامه دارد.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.