xbox one
یحیی رحیمی

مایکروسافت ممکن است صدای شما را از طریق Xbox One شنیده باشد

یحیی رحیمی 3 شهریور 1398 بدون دیدگاه
842 بازدید

اخیرا اعلام شده است که پیمان کاران مایکروسافت به صداهایی که کاربران Xbox جلوی کنسول Xbox One خود بیان کرده اند گوش داده اند. گفته شده است که صدای کاربران Xbox One ممکن است به اشتباه در اختیار پیمانکارانی قرار گرفته باشد که وظیفه بهبود کیفیت انتقال صدا و دستورهای صوتی کنسول را برعهده دارند.

اگر یادتان باشد، اوایل قرار بود که کنسول Xbox One قادر به دریافت دستورات صوتی از طریق گفتن عبارت Xbox یا Hey Cortana باشد. این قابلیت بعدها اضافه شد اما خود توسعه دهندگان مایکروسافت روی آن کار نکرده اند و وظیفه بهبود آن به یک سری افراد دیگر سپرده شده است. اخیرا وب سایت Motherboard فاش کرده است که این پیمانکاران به مکالمات کاربران گوش داده اند و این تنها مربوط به Xbox نمی شود و بلکه حتی تماس های اسکایپ نیز از طریق دستیار مجازی مایکروسافت به نام کورتانا گوش داده شده اند.

یکی از همین پیمان کاران به این وب سایت گفته است که بسیاری از صداهایی که آن‌ها گوش داده اند، مربوط به خاموش کردن کورتانا بوده است و به نظر کاربران وسط بازی از صحبت های این دستیار مجازی خوششان نیامده باشد و البته چت های معمولی داخل بازی نیز گوش داده شده اند. این ویژگی در سال 2013 و توسط کینکت ارایه شد و بسیاری آن زمان نگران بودند که مبادا مایکروسافت بتواند صدای آن‌ها را بشوند و البته مایکروسافت آن موقع گفت که کینکت دارای امنیت بالایی است و به این راحتی اطلاعات در دسترس کسی قرار نمی گیرد.

البته این پیمان کار از کار با مایکروسافت راضی بوده است و گفته است که بازی های رایگان مختلفی به او نیز داده اند. البته مایکروسافت استفاده از کورتانا در کنسول Xbox One را به طور کلی کنار گذاشت و این حفره فعلا بسته شده است اما می شود از طریق اپ های اندروید و iOS نیز باز صدای کاربران را شنید. البته باید نگران این موضوع شد زیرا که مایکروسافت از این موضوع با خبر است و به طور کلی شنیدن صدای کاربران را لغو کرده است و دیگر چنین حرفه ای در دسترس افراد نیست.

البته همیشه قبل از جمع آوری صدای کاربران از افراد یک رضایت نامه نیز گرفته می شود و این صداها نیز بیشتر به منظور بهبود کیفیت استفاده می شوند و این طور نیست که نگران جدی مطرح باشد. نظر شما چیست؟

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.