الکترونیک آرتز، ناشر سری FIFA، لیگ برتر فوتبال انگلستان
محمد صادق شجاعی

الکترونیک آرتز با لیگ برتر فوتبال انگلستان قرارداد می‌بندد

محمد صادق شجاعی 27 بهمن 1401 بدون دیدگاه
241 بازدید

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت الکترونیک آرتز، ناشر سری FIFA، در آستانه عقد یک قرارداد 6 ساله با لیگ برتر فوتبال انگلستان با مبلغ هنگفتی است.

2023 سال بزرگی برای مجموعه فیفا خواهد بود. این امر از آن جهت بوده که EA Sports و سازمان فیفا به همکاری طولانی مدت خود پایان داده‌اند. از امسال سری بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال شرکت الکترونیک آرتز با نام EA Sports FC شناخته می‌شود. اگر‌چه این مجموعه نام فیفا را از دست می‌دهد، اما همچنان بزرگ‌ترین لایسنس‌ها را در ورزش فوتبال در اختیار دارد.

در این راستا، Sky Sports گزارش کرده که شرکت EA در حال نهایی کردن قراردادی با لیگ برتر انگلستان است. این قرارداد که اعتبار 6 ساله خواهد داشت، دارای ارزشی برابر با 488 میلیون پوند است. این رقم دو برابر ارزش قرارداد فعلی است. در این گزارش آمده است که قرارداد لیگ انگلستان با الکترونیک آرتز به اطلاع باشگاه‌ها رسیده و انتظار می‌رود سالیانه بیش از 80 میلیون پوند دریافت شود. در قبال پرداخت این مبلغ، شرکت EA لایسنس تیم‌های محبوبی از جمله منچستر سیتی، آرسنال و لیورپول را در اختیار خواهد داشت.

قرارداد الکترونیک آرتز با لیگ برتر فوتبال انگلستان نشان‌دهنده قدرت این لیگ است. در حال حاضر EPL به لطف معاملات تلویزیونی سودآور به پرسود‌ترین لیگ فوتبال در سطح جهان تبدیل شده است. این امر موجب شده که لیگ برتر فوتبال انگلستان به یک بنگاه اقتصادی بین‌المللی تبدیل شده و بتواند ستاره‌های بزرگی مثل ارلینگ هالند را به دست بیاورد.

الکترونیک آرتز، ناشر سری FIFA، لیگ برتر فوتبال انگلستان

الکترونیک آرتز بیشترین تعداد لایسنس را در اختیار دارد

به رسمیت شناختن EA Sports FC توسط EPL دستاورد بزرگی برای الکترونیک آرتز محسوب می‌شود. سازمان فیفا درخواست یک میلیارد دلار را داشت که با استقبال EA مواجه نشده است. به این واسطه پس از حدود 30 سال شرکت مذکور لایسنس فیفا و جام جهانی را از دست داده و باید مجموعه خود را با نام EA Sports FC ادامه دهد. با این وجود، الکترونیک آرتز با صد‌ها تیم و ورزشکار قرارداد بسته و لایسنس بیش از 30 لیگ فوتبال را در اختیار دارد.

این امر موجب می‌شود که EA Sports FC برتری بزرگی نسبت به رقیب خود یعنی eFootball، محصول شرکت کونامی، داشته باشد. این مجموعه قرارداد‌های ارزشمندی با باشگاه‌هایی از جمله بارسلونا، منچستر یونایتد و اینتر میلان امضا کرده است. سری بازی‌های فیفا به لطف حالت FIFA Ultimate Team که محبوبیت زیادی در بین بازیکنان دارد، سودآوری بالایی برای الکترونیک آرتز داشته و میلیارد‌ها دلار را به این شرکت تزریق کرده است.

EA ادعا کرده است نبود محدودیت‌های لایسنس موجب می‌شود که این شرکت آزادی‌های بیشتری در زمینه خلاقیت داشته باشد و بتواند موارد تازه‌ای را به سری فوتبال خود اضافه کند. برای مشاهده این موارد باید تا اواخر سال میلادی جاری و انتشار اولین بازی EA Sports FC صبر کنیم.

منبع:  IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.