موزه وسترن Red Dead Redemption 2
یحیی رحیمی

بازی Red Dead Redemption 2 به موزه تاریخ وسترن اضافه شد

یحیی رحیمی 27 بهمن 1401 بدون دیدگاه
3,270 بازدید

بازی‌های ویدیویی یک فرم رسانه‌ای تازه‌تر نسبت به فرم‌های هنری کلاسیک همانند ادبیات، نقاشی و مجسمه‌سازی است. اما این باعث نشده تا صنعت بازی به فکر ایجاد یک تاریخچه رسمی و حفظ آثارش باشد و هر از گاهی، تعدادی از بازی‌ها در یک موزه به نمایش درمی‌آیند. تمامی آثار سری رد دد از جمله بازی Red Dead Redemption 2 در موزه تاریخ وسترن در شهر اکلاهما سیتی به نمایش درآمده‌اند. موزه اصلی این شهر به‌تازگی نمایشگاه تاریخ و زندگی و فرهنگ کابوی‌ها در غرب وحشی به راه انداخته است.

یکی از ساکنان اکلاهما با انتشار تصویری از موزه در فروم ویژه‌ی رد دد آنلاین در ردیت، این نمایشگاه را رسانه‌ای کرده است. بازی‌های مختلفی از جمله Red Dead Revolver، لوک خوش‌شانس، Gun و البته رد دد ریدمپشن 2 در تصویر دیده می‌شوند. این بازی‌ها بخشی از نمایشگاه جدید هستند که با عنوان «مرگ به دلیل اسهال خونی: شیوه‌هایی که ما وسترن بازی می‌کنیم» به نمایش گذاشته شده‌اند. این عنوان به بازی مشهور Oregon Trail اشاره می‌کند که اثر مهمی در تاریخ ویدیوگیم به‌حساب می‌آید.

موزه وسترن Red Dead Redemption 2

وب‌سایت رسمی موزه نوشته است که نمایشگاه جدید روی تجربه زندگی وسترن از طریق بازی‌، کتاب و فیلم‌هایی تمرکز کرده است که پس از سال 1970 منتشر شده‌اند. بازی‌های ویدیویی مانند Red Dead Redemption و مسیر اورگان در کنار بازی‌های رومیزی و تخته‌ای، همچنین بازی‌های نقش‌آفرینی و رمان‌های مخصوص بزرگ‌سالان و حتی کارتون و کتاب‌های کمیک هم در نمایشگاه دیده می‌شوند. برگزارکننده می‌گوید که بگذارید کودک درون شما فعال شود و بازی‌های وسترن را تجربه کنید.

Red Dead Redemption 2 یک بازی تاریخی

بازی‌های ویدیویی در طی چند دهه اخیر تلاش کرده‌اند تا بعدی تاریخی به خود بگیرند و برای نمونه بازی Red Dead Redemption 2 به‌خوبی زندگی در غرب وحشی و دوره‌ی ویژه‌ای از تاریخ نوین آمریکا را به تصویر می‌کشد. فیلم‌های وسترن نیز به یک ژانر ویژه تبدیل شده‌اند و بسیاری حتی تاریخ وسترن را به واسطه‌ی فیلم‌های وسترن اسپاگتی به یاد دارند که به باور بسیاری، یک تاریخ دروغین است. بازی‌های ویدیویی هر یک به شکلی از فضای وسترن استفاده کرده‌اند.

بازی‌های سری اساسینز کرید نیز جزو دیگر آثار تاریخی ویدیوگیم به‌حساب می‌آیند. برای نمونه بازی Assassin’s Creed Unity بازنمایی دقیق از شهر پاریس ارائه داد و پس از سوختن کلیسای نوتردام، از این بازی برای بازسازی آن کمک گرفته شد. تیم طراحی بازی، اسکن بسیار دقیقی از ساختمان‌های شهر انجام داده بودند و از مهارت آن‌ها استفاده شد. متأسفانه شرکت‌های ویدیوگیم چندان به تاریخ بازی توجه نمی‌کنند و عملاً اکثر بازی‌های قدیمی دیگر روی کنسول‌های جدید قابل‌اجرا نیستند. این در حالی است که هر بازی یک اثر هنری است که باید تا قرن‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار داشته باشد.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.