فروش Hogwarts Legacy (هاگوارتز لگسی)
علیرضا نظری

فروش Hogwarts Legacy در هفته اول 80 درصد بیشتر از Elden Ring

علیرضا نظری 26 بهمن 1401 بدون دیدگاه
554 بازدید

هاگوارتز لگسی که به تازگی برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل فعلی منتشر شده، از منظر تجاری در بریتانیا شروعی چشمگیر داشته است. طبق آخرین گزارش‌های فروش هفتگی در بریتانیا، بازی Hogwarts Legacy در هفته گذشته به راحتی تبدیل به پروفروش‌ترین بازی منطقه شده است.

در واقع، فروش بازی Hogwarts Legacy در هفته اول انتشار، 80 درصد بیشتر از بازی Elden Ring در سال گذشته است. با این اوصاف می‌توان گفت اثر مذکور بسیار خوب عمل کرده و یک دستاورد مهم برای استودیو Avalanche به حساب می‌آید. هاگوارتز لگسی همچنین بزرگترین عرضه در بین بازی‌های هری پاتر تا به امروز محسوب می‌شود. به طوری که رکورد نسخه محبوب Harry Potter and the Philosopher’s Stone در سال 2001 را با 64 درصد فروش بالاتر شکست داد و حتی 2 درصد از بیشترین فروش خود در یک هفته فراتر رفت.

علاوه بر این، گفته می‌شود که 82 درصد از فروش هاگوارتز لگسی روی پلی استیشن 5 بوده و 18 درصد باقیمانده روی ایکس باکس سری ایکس است. همچنین شایان ذکر است که هیچ‌یک از این موارد فروش، نسخه دیجیتالی بازی را به خود اختصاص نمی‌دهند. با توجه به اینکه این بازی برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در 4 آوریل (15 فروردین) و برای نینتندو سوییچ در ماه جولای (تیر) عرضه می‌شود، احتمالا تا مدتی دیگر، همچنان عملکرد خوبی در نمودارهای فروش خواهد داشت.

فروش Hogwarts Legacy (هاگوارتز لگسی)

Hogwarts Legacy پرفروش‌‌ترین بازی هفته گذشته انگلستان

اثر God of War Ragnarok به عنوان پرفروش‌ترین بازی انحصاری پلی استیشن 5، با افزایش فروش 10 درصدی به لطف یک باندل اختصاصی برای PS5، جایگاه خود نسبت به هفته گذشته را حفظ کرده است. در حالی که بازی FIFA 23 با 3 درصد کاهش فروش، از جایگاه اول به سوم سقوط کرده و از سوی دیگر، بازی Dead Space با کاهش 52 درصدی فروش، از رتبه سوم به هفتم سقوط کرده است. بقیه آثار چارت فروش نیز تحت سلطه بازی‌های نینتندو سوییچ هستند.

به دلیل تخفیف‌ها، تعدادی از آثار سوییچ در جدول بالا رفتند. بازی Animal Crossing: New Horizons با 40 درصد افزایش فروش، هفت پله صعود کرد و به جایگاه پنجم رسید. Super Mario Bros U Deluxe با جهش هشت پله‌ای به جایگاه دهم رسید و Mario Strikers: Battle League Football با فروش 197 درصدی 25 پله صعود کرد. در ادامه می‌توانید نگاهی به 10 بازی پرفروش هفته گذشته‌ی انگلستان (منتهی به 11 فوریه) بیندازید.

  1. Hogwarts Legacy
  2. God of War Ragnarok
  3. FIFA 23
  4. Mario Kart 8 Deluxe
  5. Animal Crossing: New Horizons
  6. Call of Duty: Modern Warfare 2
  7. Dead Space
  8. Nintendo Switch Sports
  9. Minecraft (Switch)
  10. New Super Mario Bros. U Deluxe

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.