بازی الن ویک 2
یحیی رحیمی

بازی Alan Wake 2 ژانر ترس و بقا را دگرگون خواهد کرد

یحیی رحیمی 13 بهمن 1401 بدون دیدگاه
310 بازدید

کایل راولی، کارگردان بازی الن ویک 2 در مصاحبه‌ای تازه گفته است که این بزرگ‌ترین اثر تاریخ رمدی است و اینکه بازی Alan Wake 2 تأثیر زیادی روی ژانر ترسناک و بقا خواهد داشت. وی در گفتگو با گیمزرادار در مورد تغییرات شماره‌ی دوم نسبت به بازی اصلی صحبت کرده است و مدعی است که بازی اول بیشتر از جنبه اکشن مشابه داستان‌های استفن کینگ پیروی می‌کرد تا اینکه یک تجربه ترسناک واقعی باشد. استودیو هنوز آماده‌ی رونمایی از تغییرات کامل و تغییر ژانر بازی نیست و بازی نیازمند توسعه بیشتر است.

کارگردان بازی در مورد تغییرات ژانر Alan Wake 2‌ گفت: «آنچه می‌خواهم بگویم آن است که ما در حال ساخت خلق برداشت رمدی از ژانر ترسناک و بقا هستیم. گیم‌پلی، داستان، فضا و موسیقی تماماً به این ژانر تعلق دارند و این مسئله‌ای مهم برای ما بود.» در حال حاضر ظاهر بازی و روند جدید مشخص نیست و نمی‌دانیم که آیا تغییر ژانر آن‌چنان که استودیو می‌گوید، به چشم خواهد آمد یا خیر؟ جنبه بقا بازی Alan Wake بیشتر به یافتن باتری برای چراغ‌قوه مربوط بود و باید دید که چه تغییری در این مورد ایجاد شده است.

ژانر بازی Alan Wake 2

تغییرات بازی Alan Wake 2

استودیو رمدی بدون شک با استفاده از ابزارهای گرافیکی، یک فضای وحشتناک ایجاد کرده است. آن‌ها همچنین بازی Control را در اختیار دارند و با استفاده از تجربه اخیر، بدون شک بازی طعم و بوی خاصی به الن ویک 2‌ خواهند داد. کارگردان در ادامه به اهمیت بازی جدید اشاره کرد و اینکه Alan Wake 2 بزرگ‌ترین پروژه‌ای است که تابه‌حال روی آن کار کرده‌اند: «حس می‌کنم هیچ‌گاه الن ویک را رها نکردم و همیشه انگیزه‌ی بازگشت به آن وجود داشت. داستان بیشتری برای روایت حاضر بود و شخصیت‌‌ها فضای بازی باارزش‌تر از آن بودند که فراموش شوند.»

رمدی می‌گوید که داستان این سری در طی این مدت به بلوغ رسیده و رشد پیدا کرده است. مضامین تازه‌ای به آن نفوذ کرده است و سم لیک در طی چند سال اخیر، ایده‌های تازه‌ای به آن تزریق است. کارگردان می‌گوید که پس از انتشار کنترل، همه‌چیز برای ساخت الن ویک 2 آماده بود:‌ «رؤیای Alan Wake 2 در طی این سال‌ها همچنان زنده ماند و خاص‌تر شد. این بزرگ‌ترین پروژه ما تابه‌حال است و باید کارهای بزرگی انجام شود. تنها بحث ایده و کانسپت نیست، بلکه باید زمان‌بندی مناسب باشد و شریک‌های درستی پیدا شوند.»

رمدی امیدوار است که بتواند الن ویک 2 را امسال منتشر کند. سم لیک مدتی پیش گفته بود که آشنایی طرفداران با این اثر باعث شده تا آن‌ها به مسائل جدی‌تری بپردازند و دست آن‌ها در خلق بازی بازتر باشد. ورود کامل به ژانر ترسناک و بقا هم می‌تواند شماره‌ی دوم را به موفقیتی باورنکردنی برساند.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.