تریلر Alan Wake 2
هادی اسماعیل‌زاده

از تریلر بازی Alan Wake 2 چه نکاتی متوجه شدیم؟

هادی اسماعیل‌زاده 10 دی 1400 1 دیدگاه
829 بازدید

سرانجام دنباله بازی Alan Wake، به صورت رسمی معرفی شد. بسیاری ساخت دنباله این بازی توسط استودیوی Remedy را غیرممکن می‌دانستند اما حال مشخص شده که این توسعه‌دهنده فنلاندی، در چند سال گذشته مشغول کار بر روی این پروژه بوده است؛ پروژه‌ای که شامل خریداری حق مالکیت معنوی بازی از مایکروسافت، رونمایی از Remedy Connected Universe و بازسازی نسخه کلاسیک و اصلی بازی Alan Wake که در سال 2010 عرضه شد، می‌شود. اولین تریلر نسخه دنباله، برخی از محیط‌های بازی را با سکانس‌های لایو اکشن ترکیب می‌کند ولی در این مطلب قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر به نکات تریلر Alan Wake 2 داشته باشیم.

نکات تریلر بازی Alan Wake 2

اگرچه هنوز نمی‌توان خیلی در مورد گیم پلی صحبت کرد، با این حال تریلر رونمایی از بازی، سرنخ‌های زیادی از داستان و محیط Alan Wake 2 را دربرمی‌گرفت. در این مطلب سعی کرده‌ایم تا تمام نکات تریلر Alan Wake 2 را بررسی کنیم. به گفته رمدی، سبک بازی در دسته بقا و وحشت قرار می‌گیرد و فعلاً بازه انتشار آن، به سال 2023 موکول شده است. در این مطلب، به 20 نکته از تریلر Alan Wake 2 اشاره کرده‌ایم که به 4 سکانس تقسیم شده‌اند.

تریلر Alan Wake 2

جنگل

در اولین سکانس از تریلر رونمایی بازی، آلن را می‌بینیم که در جنگل ایستاده و اطراف او با جزئیاتی احاطه شده است که باید توجه بیشتری به آن‌ها کرد.

1- جسد مرده

اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، جسد انسانی است که روی میز پیک‌نیک درازکش شده و شما را به یاد هانیبال لکتر می‌اندازد. نکته جالب‌توجه این است که به نظر نمی‌رسد با جسد یک Taken سروکار داشته باشیم؛ به خصوص با توجه به این که Taken‌ها بعد از کشته شدن، در هوا محو می‌شوند. به نظر می‌رسد که کسی (شاید آلن؟)، آن مرد را کشته و یا شاهد هم آلن به صورت اتفاقی با این صحنه وحشتناک روبرو شده است. مجریان قانون نیز به وضوح در صحنه حضور داشته‌اند زیرا آن‌ها حداقل 38 مدرک، از جمله جسد برهنه و عجیب‌وغریب را علامت زده‌اند.

2- سر گوزن (یا ماسک؟)

زیر میز پیک‌نیک در سمت راست، سر یک گوزن قرار دارد؛ اگرچه ظاهر آن به‌قدری تمیز است که بیشتر شبیهِ یک ماسک، به نظر می‌رسد. شاید مردی که جسد او روی میز دراز کشیده، یک ضیافت گوزن برگزار کرده است؟ اگر این یک ماسک باشد، ممکن است در آینده نیز آلن ویک با چیزی شبیه به ضیافت گوزن روبرو شود؛ موضوعی که در بخش‌های بعدی تریلر، نمود بیشتری پیدا می‌کند.

3- مثلث‌های روی‌هم

در اولین نگاه اجمالی به تریلر، متوجه مثلث‌هایی روی‌هم می‌شویم که روی درخت سمت چپ حک شده‌اند و بعداً در طول تریلر، تبدیل به نمادی تکراری می‌شوند. در این مورد، مثلث‌ها طوری چیده شده‌اند که به صورت شمالی و جنوبی، با هم هم‌پوشانی دارند. هرچند که قبلاً این نماد را در بازی Alan Wake ندیده‌ایم اما در بسته الحاقی AWE برای بازی کنترل، چیزی شبیه به آن را در مونتاژی سریع از تصاویر نامشخص، مشاهده می‌کنیم.

به نظر می‌رسد این نماد مربوط به فرقه درخت است؛ یک گروه مرموز که تاکنون تنها در چند مکان مبهم مانند این یکی، به آن‌ها اشاره شده است. فعلاً نمی‌دانیم انگیزه آن‌ها چیست و چه کسانی در این گروه هستند. تنها اطلاعاتی که داریم، نام گروه است. به گفته یکی از طرفداران پروپاقرص رمدی، فرقه درخت با این نماد مرتبط است و به نظر می‌رسد که فعالیت آن‌ها به واتری و واشنگتن، محدود می‌شود.

4- یک کابین (شاید هم کابین نباشد)

در سمت راست و در پس‌زمینه تصویر، کابینی را می‌بینیم. اولین ذهنیت ما به سمت بازسازی کابین Bird Leg رفت؛ جایی که آلن ویک اولین ماجراجویی کابوس‌وار خود را شروع کرد. اما نه تنها محل قرارگیری این کابین با کابین Bird Leg که در جزیره کوچکی در وسط دریاچه کالدرون قرار داشت، مطابقت ندارد، بلکه سقف آن کمی با کابین Bird Leg متفاوت است. این یکی شامل یک نقطه اوج دیگر در سقف و مابین دو پنجره است که مسلماً در بازی اول و تریلر جدید، بسیار شبیه هم به نظر می‌رسند. با این حال، به احتمال زیاد این فقط یک کابین در جنگل است ولی نمی‌توان از این شباهت هم چشم‌پوشی کرد.

5- تابلوی دریاچه Cauldron

نمی‌توان خط پایین تابلو را تشخیص داد اما اگر بین درخت بزرگ و کابین را نگاه کنید، تابلویی برای دریاچه کالدرون پیدا خواهید کرد. آیا این نشان‌دهنده وجود بدنه آب در آن نزدیکی است؟ احتمالاً همینطور باشد اما تا زمانی که نتوانیم بقیه نوشته‌های روی تابلوی بزرگ را رمزگشایی کنیم، نمی‌توان از این بابت مطمئن شد.

6- فلاسک قهوه

فلاسک آبی‌رنگ نمادین Deer Diner شاید ارتباط چندانی به داستان نداشته باشد اما همچنان یک رفرنس جالب است. کسانی که از بازی قبلی لذت برده‌اند و تمام تلاش خود را برای به‌دست‌آوردن اچیومنت‌ها کرده باشند، حتماً این فلاسک‌ها و جستجوی عذاب‌آور برای پیدا کردن تمامی آن‌ها را به یاد دارند.

تریلر Alan Wake 2

شهر

با وارد شدن به منظره شهری، سرنخ‌های بیشتری شروع به ظاهر شدن می‌کنند. در ادامه به بررسی نکات تریلر Alan Wake 2 که در منظره شهری پیدا کرده‌ایم، خواهیم پرداخت.

7- متل Oceanview

در همان نگاه اول، چراغ‌های قرمز پرجنب‌وجوش تابلوی Oceanview Motel در سمت چپ پس‌زمینه دیده می‌شود. اگر بازی Control را تجربه کرده باشید، می‌دانید که Oceanview یک «Threshold» است و به عنوان نوعی نقطه اتصال عمل می‌کند؛ مانند یک ایستگاه قطار بین واقعیت و فضاهای فیزیکی در جهان ما. در بسته الحاقی  AWE در بازی کنترل، جسی فادن، قهرمان داستان، توانست در Oceanview، نگاهی اجمالی به آلن داشته باشد. ممکن است آلن یاد گرفته باشد که چگونه از این طریق، سفر کند یا شاید هم به طور تصادفی به آن برخورده باشد.

8- ایستگاه مترو Caldera St

قبلاً در RCU، اشاره‌ای به خیابان Caldera نداشتیم. با این حال، ما می‌دانیم که دریاچه Cauldron، یک کالدرا یا دریاچه‌ای است که در اثر فوران آتشفشانی به وجود آمده است. این موضوع دوباره به دنیای آلن اشاره می‌کند که ساختاری خارق‌العاده و شکل‌پذیر دارد.

9- مثلث‌های بیشتر

می‌توانیم مثلث‌های بیشتری را در سمت چپ سکانس ببینیم که در ایستگاه اتوبوس کشیده شده‌اند. عجیب است که این بار مثلث‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند نه روی یکدیگر و به نظر می‌رسد این یکی، شکل رایج‌تر این نماد باشد. شاید هم این یکی، به چیزی غیر از نماد فرقه اشاره دارد؟ شاید به برخورد دو جهان موازی اشاره می‌کند، یا ارتباطی به نماد هرم هیئت مدیره در بازی کنترل دارد.

10- پیدایش

در آن سوی Oceanview، می‌توانیم تابلوی نئونی دیگری را ببینیم که به نظر می‌رسد بر روی آن، عبارت «پیدایش» نوشته شده است. ما از بازی Quantum Break به خاطر داریم که شخصی در حال بررسی ناپدید شدن آلن ویک بود و بنا به دلایلی، آن را به Monomyth Campbellian مرتبط می‌دانست. Monomyth که به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود، داستانی از «عزیمت، پیدایش و بازگشت» را روایت می‌کند.

دست‌نوشته آلن در بازی اصلی، قرار بود «عزیمت» نام داشته باشد و اخیراً شنیده‌ایم که داستان آلن ویک 2، طبق تیزر لایو اکشنی که در Quantum Break یافت شد، «بازگشت» نام دارد. حال با ظاهر شدن عبارت «پیدایش»، آیا می‌توان گفت که داستان آلن ویک، یک سه‌گانه برنامه‌ریزی‌شده است یا شاید این تریلر، قسمت میانی ماجرا است که به «بازگشت» واقعی آلن در بازی Alan Wake 2 اشاره دارد؟

11- تامِ شاعر

در باجه تلفن در سمت چپ، به وضوح می‌توانیم پوستر Tom The Poet را تشخیص دهیم، شاید این همان پوستری باشد که در دقایق اولیه بازی Alan Wake می‌بینیم. این پوستر به توماس زین اشاره دارد؛ شخصیتی که ممکن است چیزی شبیه به سفر وحشتناک آلن را چندین دهه قبل از او تجربه کرده باشد.

12- جشن شبانه

در کنار پوستر تام، پوستر دیگری به سختی به چشم می‌خورد که یک دلقک و عبارت Night Gala، بر روی آن نقش بسته است. واقعاً نمی‌توانیم حدس بزنیم که این یکی به چه معناست اما فراموش نکنید، هیچ‌چیز تصادفی در دنیای Remedy رخ نمی‌دهد؛ بنابراین دیر یا زود از داستان پشت پرده این یکی هم باخبر خواهیم شد. چه این پوستر مربوط به یک برنامه تلویزیونی باشد، چه یک رویداد زنده و یا یک خاطره درهم‌پیچیده که در دنیای واقعی، روی دیوار چسبانده شده است؛ در هر صورت به زودی از آن سردر خواهیم آورد.

13- ساعت

در سمت چپ، یک ساعت را می‌بینید که به نظر می‌رسد زمان 10: 10 را روی صفحه خود نشان می‌دهد. این زمان یا به صورت تصادفی انتخاب شده است یا شاید انتخاب اعداد آینه‌ای، اشاره‌ای به شخصیت دیگر آلن، یعنی Mr. Scratch داشته باشد. اما این آخرین اشاره به این موجود شیطانی در تریلر نیست.

14- برند آبجوی Ahma

در بازی Alan Wake Remastered، آیتم‌های جدیدی در قالب چند آگهی، به شهر برایت فالز اضافه شد که به نظر می‌رسید اضافه شدن آن‌ها، از اهمیت خاصی برخوردار باشد. یکی از آن‌ها، آگهی شرکت آبجوی Ahma بود؛ یک دمنوش محلی ساخت برایت فالز در واتری. Ahma در زبان فنلاندی به معنای «گرگ» است. احتمالاً نوشیدنی Ahti در بازی کنترل را به خاطر داشته باشید؛ زمانی که بازیکنان، کارت پستال مربوط به این نوشیدنی را پیدا می‌کنند، متوجه می‌شوند که سرایدار مشهور بازی، در شهر برایت فالز اقامت دارد.

تریلر Alan Wake 2

شهر برایت فالز

Bright Falls نیز سرنخ‌هایی در مورد Alan Wake 2، در خود جای داده است. در ادامه به بررسی نکات تریلر Alan Wake 2 در سکانس شهر برایت فالز می‌پردازیم.

15- نقل قول توماس زین در تابلوی اغذیه فروشی

در سمت راست، پشت یک کامیون غذافروشی، تابلویی قرار دارد که روی آن نوشته شده است: «نقل قول روز: وقتی رفتی، دوستانت او را ملاقات خواهند کرد». این اشاره‌ای مستقیمی به صحبت‌های توماس زین خطاب به آلن، در مورد Mr. Scratch است. آیا این نقل قول در اینجا به این معنی است که مکان‌هایی که ما دیده‌ایم، مکان‌های ملموسی در جهان نیستند و روح آلن در زمان و مکان واقعی نمود پیدا کرده است؟ و آیا این بدان معناست که Mr. Scratch دوباره بازگشته است؟

16- هشتاد و یکمین ضیافت گوزن

بنری بر روی غذاخوری Oh, Deer Diner در سمت چپ صحنه قرار دارد که روی آن نوشته شده است: «ضیافت گوزن – هشتاد و یکمین سالگرد». در نسخه اول سال 2010، آلن و آلیس درست به موقع برای شصت و هشتمین جشنواره سالانه گوزن‌ها وارد برایت فالز شدند. این بدان معناست که در Alan Wake 2، زمان در دنیای آلن به مانند دنیای واقعی سپری شده است. زمانی که بازی در سال 2023 وارد بازار شود، 13 سال فاصله بین دو نسخه بازی، وجود خواهد داشت.

17- Coffee World

مانند تابلوی آبجو Ahma که برای اولین بار در نسخه ریمستر بازی اصلی ظاهر شد، در اینجا نیز نشانه‌هایی از Coffee World را مشاهده می‌کنیم که ظاهراً، مورد علاقه ساکنان محلی Watery است. مانند شرکت آبجو، به نظر می‌رسد Coffee World، محصول خود را با استفاده از ذخایر آب محلی دم می‌کند. در اینجا این ذهنیت بوجود می‌آید که شاید چیز خاصی در مورد آب واتری وجود دارد. یک پوستر دنیای قهوه در بسته الحاقی AWE نیز وجود دارد که در یک تابلوی تحقیقاتی ظاهر می‌شود و به فرقه درخت اشاره می‌کند. اگر راز ناخوشایندی در واتری وجود دارد، آیا این احتمال هست که ساکنان آن، عامدانه با فروش قهوه و آبجو به برایت فالز، به دنبال فاسد کردن آن باشند؟ مطمئناً یک جای کار می‌لنگد اما ما هنوز کامل مطمئن نیستیم که واتری، چه رازی در خود دارد.

تریلر Alan Wake 2

کلوزآپ آلن

در سکانس آخر، روی صورت آلن زوم می‌شود. این لحظه کوتاه و ترسناک، چند راز دیگر را در خود دارد. در ادامه نکات تریلر Alan Wake 2 را در صحنه کلوزآپ آلن، بررسی کرده‌ایم.

18- چراغ جادویی آلن

به نظر می‌رسد در دست آلن، چراغی بدون سایه قرار دارد. این موضوع شاید خیلی مهم به نظر نرسد اما نکته عجیب در مورد آن این است که این چراغ، به هیچ منبعی وصل نیست. به نظر می‌رسد آلن می‌تواند مانند کاری که با کلیکر کرد، این وسیله را نیز به قدرت آغشته کند. شاید این نشانه آلنی باشد که قوی‌تر و توانمندتر شده است.

19- لامپ واقعاً جادویی آلن

آلن نه تنها لامپ را بدون هیچ منبع قدرت مشخصی، روشن کرده است، بلکه خود لامپ نیز ظاهری جادویی دارد. شاید طراحی جادویی لامپ، یک طراحی صرفاً نمادین باشد اما در هر صورت، احتمالاً به یک موجود افسانه‌ای در فرهنگ فنلاندی، به نام کیجو اشاره دارد. طبق افسانه‌ها، کیجوها «موجودات انسان‌نمای کوچک و زیبا با بال‌هایی مانند سنجاقک یا پروانه هستند. آنها در برکه‌های جنگلی یا علفزارهای مه آلود، معمولاً در دنیایی موازی زندگی می‌کنند».

با توجه به این که Remedy Connected Universe در حال حاضر، مفاهیم زیادی را از فرهنگ عامه بیرون کشیده است (مانند بابا یاگا، کابین پای پرنده و Yggdrasil)، آیا طراحی لامپ با ظاهر کیجو نیز اشاره به مفهوم فرهنگی خاصی دارد؟

تریلر Alan Wake 2

20- Mr. Scratch هیولای داستان است

آخرین تصویری که می‌بینیم، هیچ شباهتی به آلن طبیعی ندارد؛ با دندان‌های آغشته به خونی که کاملاً آماده است تا گوشت قربانی بعدی خود را از استخوان جدا کند. این احتمال وجود دارد که این تصویر در واقع متعلق به Mr. Scratch باشد زیرا تریلر از قبل هم اشاره‌هایی به او داشت و این تصویر ترسناک نیز شبیه به چیزی است که آلیس، در یک گزارش صوتی در بسته الحاقی AWE بازگو می‌کند. او در آن فایل می‌گوید که نسخه‌ای از آلن، از او دیدن کرده است و توصیفات او، بسیار شبیه به آنچه است که در اینجا می‌بینیم. در بازی Alan Wake’s American Nightmare، ما آقای اسکرچ را دیدیم که چندین قتل مرتکب شد و او دقیقاً شبیه به آلن است.

به پایان بررسی نکات تریلر Alan Wake 2 رسیدیم. اگر شما نیز متوجه سرنخ یا نکته دیگری از تریلر شده‌اید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. بازی Alan Wake 2 قرار است در تاریخی نامشخص در سال 2023، بر روی کنسول‌های نسل جدید و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

منبع: Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

مهمترین نکته در تریلر Alan Wake 2 چیست؟

شاید مهمترین نکته تریلر، اشاره های فراوان به Mr. Scratch و احتمالاً نشان دادن ظاهر او در پایان تریلر باشد. هرچند در بازی Alan Wake's American Nightmare شاهد نابود شدن او بودیم اما به نظر می‌رسد که در Alan Wake 2، او دوباره بازگشته است؟

۱
Mr. Scratch کیست؟

Mr. Scratch بدل آلن ویک است که اولین بار در پایان بازی Alan Wake ظاهر شد. در دمویی که برای Alan Wake 2 ساخته شده، از Mr. Scratch به عنوان «بدل خبیث آلن ویک»، «یک قاتل سریالی مافوق‌طبیعی» و «بخشی بزرگ از برنامه‌های رمدی برای نسخه دنباله» نام برده شده است.

۲
توماس زین کیست؟

توماس زین شاعری است که در سال 1970، از شهر برایت فالز دیدن می‌کند و با الهام از آن، اشعاری را می‌سراید که واقعیت را دستخوش تغییراتی می‌کند. او صاحب کابین پای پرنده در جزیره دایور بود؛ همان جایی که آلن ویک در طول نسخه اول بازی، در آن اقامت داشت.

۳
آلن ویک کیست؟

آلن یک رمان‌نویس مطرح آمریکایی و پروتاگونیست اصلی مجموعه Alan Wake است. او پس از دوسال وقفه در حرفه نویسندگی، به پیشنهاد همسرش آلیس و به همراه او، به تعطیلاتی در شهر برایت فالز می‌رود. اما اوضاع وقتی به هم می‌ریزد که آلیس توسط نیرویی ناشناخته، ربوده می‌شود و آلن برای پیدا کردن او، باید با اهالی تسخیر‌شده شهر رودررو شود و رویدادهای داستانی را تجربه کند که به خاطر نمی‌آورد خودش نوشته باشد.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    XD

    مهمان

    بی صبرانه و با اشتیاق زیاد منتظرم

    پاسخ دهید