هزینه تولید سریال The Last of Us
یحیی رحیمی

تمیزی بیش از حد کانادا هزینه تولید سریال The Last of Us را افزایش داد

یحیی رحیمی 11 بهمن 1401 1 دیدگاه
359 بازدید

بخش بزرگی از فیلم‌برداری سریال The Last Of Us در کشور کانادا و شهرهای مختلف آن انجام شده است. گفتنی است تنها هزینه تولید قسمت اول این سریال ده میلیون دلار بوده است و شبکه HBO، چند صد میلیون دلار برای آن بودجه در نظر گرفته است. اقتباس تلویزیونی از یک بازی ویدیویی با چنین سطح جزئیاتی، نیازمند هزینه زیادی است. مدیر تولید سریال به‌تازگی گفته است که انتخاب کانادا منجر به افزایش هزینه آن‌ها شده است، زیرا که این کشور بیش از حد تمیز بوده و شباهتی به یک منطقه آخرالزمانی نداشته است.

درحالی‌که سریال لست آو آس، بخش‌هایی از شهر بوستون آمریکا را به تصویر می‌کشد، اما بخش اعظم فیلم‌برداری در آلبرتا کانادا انجام شده است. طراح تولید و ست فیلم‌برداری سریال به نام جان پاینو در گفتگو با مجله Vanity Fair به چالش‌های فیلم‌برداری سریال لست آو آس اشاره کرده است و اینکه چطور کانادا به یک چالش اساسی برای آن‌ها تبدیل شد. طبق گفته‌ی وی، یافتن لوکیشن‌های مخصوص یک سریال پساآخرالزمانی و تاریک در کانادا، کار ساده‌ای نبوده است.

هزینه تولید سریال The Last of Us کانادا

هزینه تولید سریال The Last of Us

همان‌طور که می‌دانید فضای سریال The Last of Us با ساختمان‌های تخریب‌شده پر شده است و همچنین ویروس و بیماری هم تمام سطح شهر را پر کرده است. تولیدکننده می‌گوید که کانادا تمیزتر از آن بوده که بتوانند چنین محیطی ایجاد کند. وی معتقد است که یافتن شهرهای با سبک معماری وسترن در کانادا دشوار نیست و آن‌ها بخشی از سریال که در تگزاس جریان داشت را در کانادا فیلم‌برداری کردند. وی معتقد است که شباهت جالبی میان کانادا و سبک معماری مربوط به وسترن وجود دارد. در این سبک معماری از چوب برای ساخت سازه استفاده می‌شود و منطقه‌ای با حس ناشناخته ایجاد می‌شود.

وی در ادامه می‌گوید که آن‌ها نیازمند یک منطقه با کارخانه‌ای قدیمی و کهنه بودند و فکر می‌کرد که چنین محلی به‌سادگی در کانادا پیدا می‌شود. وی اعتراف می‌کند که آن‌ها حتی نتوانسته‌اند یک پمپ‌بنزین قدیمی و کهنه پیدا کنند و کانادا بیش از حد تمیز و تازه ساخت بوده است: «آرام به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از چیزهایی که فکر می‌کردیم در محل می‌توانیم سریعاً فیلم‌برداری کنیم را باید بسازیم. همچنین معماری موردنظر ما هم آنجا نبود. من واقعاً از این مسئله شکه شدم. کانادا کشور بسیار تمیزی است.»

همان‌طور که تولیدکننده سریال The Last of Us می‌گوید، کانادا تمیزتر و تازه‌‌تر از آن بوده که بتواند لوکیشن اصلی سریال باشد. این باعث شده تا هزینه تولید ست فیلم‌برداری و دکوپاژ افزایش یابد. تیم تولید مجبور شده تا تمامی جزئیات صحنه را بسازد. قسمت سوم سریال لست آو آس این هفته پخش شد و شاهد معرفی دو شخصیت جدید بودیم.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    سلام ولی من بعد خوندن این مقاله شوکه شدم مطمئنا تو ایران واسه هر فیلم آخرالزمانی لوکیشن هست

    پاسخ دهید