بازی Nier Automata
یحیی رحیمی

خالق Nier Automata: لزومی ندارد بازی‌ها سرگرم‌کننده باشند

یحیی رحیمی 5 بهمن 1401 1 دیدگاه
347 بازدید

یوکو تارو در مصاحبه‌ی تازه‌ای به ساخت بازی Nier جدید پرداخته است و صحبت‌هایی رمزآلود را بیان کرد. او می‌گوید که بازی نیر جدید ممکن است فردا منتشر شود یا حتی 35 سال دیگر و پاسخ دقیقی به سؤال نداده است. تارو مدتی پیش گفته بود که پس از Nier Replicant دیگر بازی جدیدی نمی‌سازد و اینکه او هر کاری برای پول انجام خواهد داد و به نظر می‌رسد که این بار هم طرفداران را دست انداخته است و با آن‌ها شوخی کرده است. وی می‌گوید که لزومی ندارد حتما بازی‌ای که می‌سازد سرگرم‌کننده یا فان باشد.

خالق سری بازی Nier در ویدیو «تاریخ NieR» اطلاعات تازه‌ای در اختیار طرفداران قرار داده است. شوئی یوشیدا، مدیر بخش بازی‌های مستقل پلی‌استیشن هم در ویدیو جدید حضور دارد و به یوکو تارو می‌گوید که آیا او نقش کاملی به‌عنوان کارگردان در پروژه‌های جدید ایفا می‌کند یا خیر؟ تارو در جواب می‌گوید که او شخصاً کنترل پروژه‌ها در دست ندارد، زیرا که او فکر می‌کند که بازی‌سازهای جوان و بااستعدادی در تیم حاضر هستند و لازم نیست که شخصاً کارگردانی کند.

تمامی اعمال یوکو تارو یک جنبه‌ی خلاقانه دارند و او همیشه خود را نسبت به دیگر بازی‌سازها جدا کرده است. وی همیشه یک ماسک بزرگ استفاده می‌کند و هیچ‌گاه میان عموم ظاهر نمی‌شود. او از پرسونا مخصوص سری Nier استفاده می‌کند و همچنین گفتاری شبیه بازی دارد و صحبت‌های او همانند بازی پر از معنی و رمز و راز هستند. بازی Nier Automata هم پر از چنین رازهایی است. یک هکر سال 2021 کد تقلب ویژه‌ای کشف کرد که امکان حذف بخش پایانی را فراهم می‌کند. این رازها سال‌ها در بازی پنهان مانده بود. حتی تعدادی گفتند که بخش مخفی در بازی وجود دارد.

Nier Automata جدید

نظر یوکو تارو در مورد بازی Nier جدید

سازنده‌های بازی نیر حدود یک ساعت در مورد تاریخچه این سری صحبت کرده‌اند و اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید به تماشای آن بپردازید. یوکو تارو در بخشی از صحبت‌هایش می‌گوید که داده‌های مربوط به تروفی و اچیومنت‌ها را بررسی نکرده است و می‌گوید که 90 درصد بازی‌کنان هم نظر خود را در مورد بازی به اشتراک نگذاشته‌اند. وی همچنین معتقد است که بازی‌ها نباید حتماً سرگرم‌کننده باشند و به‌عنوان خالق بازی دوست دارد که نوع تازه‌ای از سرگرمی بسازد اما این کار ساده‌ای نیست. بخش پایانی مصاحبه هم به آینده سری بازی Nier اختصاص دارد و سازنده‌ها در این مورد نظرات خود را بیان می‌کنند.

سایتو به شوخی می‌گوید که یوکو تارو برای پول هر کاری خواهد کرد، اما تصمیم نهایی به تارو بستگی دارد و وی معتقد است که بازی بعدی ساخته خواهد شد. تارو در پاسخ می‌گوید که هیچ قولی نمی‌تواند بدهد و او مشغول پروژه‌هایی است که وقتی برای او باقی نمی‌گذارند. ممکن است حتی ساخت بازی بعد 35 سال هم طول بکشد.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    علی

    مهمان

    منظورش اینه هر دری وری ساختیم بخرید بازی کنید

    پاسخ دهید