شرکت اسکوئر انیکس در روز 23 فوریه با برگزاری رویدادی زنده به مناسبت پنجسالگی بازی NieR: Automata، تولد بازی را جشن گرفت. برنامههای مختلفی برای این روز در نظر گرفته شده بود و علاوه بر کوییزهای مختلف و اعلام خبرهای جدید از جمله معرفی انیمه NieR Automata ، رازهای پنهان بازی هم رونمایی شد. یوکو تارو، خالق بازی نیر، در مورد دلیل وجود یک کد تقلب در بازی میگوید که پایان اصلی را فاش میکند. گفتنی است این مطلب پایان بازی را لو میدهد و مطالعه آن به افرادی که بازی را تجربه نکردهاند؛ توصیه نمیشود.
استریم زنده پنجسالگی بازی NieR Automata در دو بخش کلی برگزار شد. بخش اول را میتوان در یوتیوب پیدا کرد که شامل برنامههای مختلف و اعلام خبرهای جدید است؛ اما بخش دوم مراسم تنها در اختیار افرادی قرار گرفت که پریمیوم Niconico را داشتند. این بخشی بود که یوکو تارو از راز جالب بازی پرده برداشت و دلیل وجود کد تقلب را افشاء کرد. گفتنی است استریم حدود سه ساعت و 32 دقیقه طول کشید و سؤالات جالبی هم از طرفداران پرسیده شد.
راز مخفی NieR Automata
همانطور که گفتیم، بخش دوم استریم به صورت اختصاصی پخش شد و شامل یک جلسه پرسش و پاسخ با یوکو تارو و تولیدکننده بازی بود. اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید، بدون شک NieR Automata را تمام کردهاید و در غیر این صورت به خواندن ادامه ندهید. همانطور که میدانید، کد تقلب مخفی شما را به پایان E بازی میرساند و دقیقاً قبل از همان لحظه که بازی از شما درخواست حذف فایل ذخیره و ارسال آن برای بازیکننده دیگری را میکند. یوکو تارو دلیل وجود چنین کدی را توضیح داد. خالق بازی نیر در این مورد گفت:
شما تنها میتوانید آن بخش شوتم آپ پایانی را به لطف دادههای دیگر بازیکنان رد کنید؛ درست است؟ ما در مرحله نهایی توسعه فهمیدیم که اولین نفر که به پایان درست بازی میرسد، نمیتواند از بقیه کمک بگیرد و در نتیجه هیچکس نمیتواند بازی را تمام کند.
سایتو در جواب به تارو گفت: «بله از آنجایی که هیچ دادهای از بازیکنان در سرور ذخیره نمیشود و ما در مراحل پایانی این را فهمیدیم (میخندد)». یوکو تارو در ادامه راز مخفی NieR Automata را فاش میکند و میگوید که آنها مجبور به استفاده از یک نسخهی تجاری بازی شدهاند تا بتوانند این کد را فعال کنند. وی افزود:«دیگر توسعهدهندگان به من گفتند که از همان دادههای به دردبخور خودمان در هنگام توسعه برای بازی نهایی استفاده کنیم». این پیشنهاد توسط تارو رد شده است و او معتقد است که در این صورت، بازی خراب میشد و پایان از بین میرفت.
تولیدکننده در مورد پایان صحیح بازی NieR Automata میگوید که آنها مجبور به آپلود اطلاعات توسط آن کد مخصوص شدند. درواقع پلاتینیم گیمز میتوانست از یک کد تقلب استفاده کند؛ اما آن دادهها مربوط به کارمندان استودیو بود و در واقع آنها شب انتشار بازی پس از تجربه پرولوگ، کد را وارد کردهاند و سپس دادهها را در سرور آپلود کردهاند. افرادی که بازی را قبل از انتشار شروع کردهاند؛ نمیتوانستند پایان واقعی را ببیند و استودیو به این شکل جلوی فاجعه را گرفته است.
منبع: DualShockers
دیدگاه کاربران
تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه