فیل اسپنسر اتحاد بین بازی‌سازان و بازیکنان
محمد صادق شجاعی

فیل اسپنسر: شرکت‌های بازی‌سازی نباید بین بازیکنان و سازندگان فاصله ایجاد کنند

محمد صادق شجاعی 4 بهمن 1401 بدون دیدگاه
79 بازدید

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس، از مراسم New York Game Awards استفاده و بیان کرد که شرکت‌های فعال در زمینه بازی‌های ویدیویی باید در جهت اطمینان از اتحاد بین بازیکنان و بازی‌سازان حرکت کنند.

به تازگی مراسم نیویورک گیم اواردز 2023 برگزار و در قالب آن حلقه منتقدان بازی‌های ویدیویی در نیویورک از بهترین آثار و فعالان صنعت ویدیو گیم تقدیر کرد. یکی از جوایز این مراسم، جایزه Andrew Yoon Legend بوده که به افراد یا سازمان‌هایی با دستاورد‌های هنری و نوآوری‌های استثنایی اهدا می‌شود. برنده این جایزه در مراسم امسال، رئیس بخش Xbox یعنی فیل اسپنسر بود.

فیل اسپنسر در هنگام دریافت جایزه Andrew Yoon Legend، با تاکید بر وظیفه بازی‌های ویدیویی برای ایجاد شادی در دورانی که بیشترین حجم از ناامیدی در جهان وجود دارد، اظهار کرد که مدیران شرکت‌های فعال در زمینه ویدیو گیم باید از دریافت هر چه بیشتر انرژی مثبت به جای تجربه منفی توسط بازیکنان اطمینان حاصل کنند.

فیل اسپنسر در این باره گفته است: «امروزه بزرگ‌ترین مسئولیت ما به عنوان بازی‌سازان و مدیران صنعت ویدیو گیم، الهام و شادی بخشیدن است. هر یک از صد‌ها اثری که بازیکنان در حال حاضر و در آینده به آن‌ها دسترسی دارند، دعوت‌نامه‌ای برای شادی و نشاط است. آثاری مثل Halo ،God of War ،Vampire Survivors و Peppa Pig، بازی‌های بزرگ و کوچک، بازی‌های موبایل  و آثار مستقل، هر کدام به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شادی را در بطن زندگی‌مان به ما القا کنند. این آثار به حدی شادی را به زندگی مردم وارد می‌کنند که در مورد آن صحبت کرده و با دیگران به اشتراک می‌گذارند.»

فیل اسپنسر اتحاد بین بازی‌سازان و بازیکنان

فیل اسپنسر همچنان به ادغام اکتیویژن بلیزارد با ایکس باکس

رئیس ایکس باکس در ادامه گفته است: «ما تمام افرادی که در مراسم New York Game Awards حاضر شده‌ایم و تمامی استودیو‌هایمان در سراسر جهان، همگی بخشی از روند ایجاد شادی در بین مردم هستیم. بازی‌سازان ما در دوران کنونی که فرهنگ نقد وجود نداشته و افراد مختلفی به دلیل اظهار نظر کنار گذاشته می‌شوند، شجاعانه و عمدا دیدگاه‌های خود را به جهان ارائه می‌دهند. بازیکنان زمان خود را به تجربه آثار ما اختصاص می‌دهند و در قالب آن‌ها تجدید قوا کرده و خستگی خود را رفع می‌کنند.»

در پایان فیل اسپنسر چنین بیان کرده است: «از ما مدیران صنعت ویدیو گیم خواسته شده است که از شادی حاصل از بازی‌ها محافظت کرده و آن را پرورش دهیم. از ما خواسته شده است که این دسته از تجربیات را بهبود بخشیده، آن‌ها را ایجاد و رشد دهیم. ما باید به دنبال دیدگاه‌های مختلف بوده و خود را با انبوهی از آن‌ها احاطه کنیم. باید برای تفاوت‌های بین تجربه‌ها و مناطق مختلف ارزش قائل شویم. باید زمانی که به دیگران گوش می‌دهیم، همدلی را تمرین کنیم. ما باید از تفرقه بین بازیکنان و بازی‌سازان دوری کنیم و در عوض به سمت یکدیگر برویم تا شادی را تقویت کنیم. این اثر واقعی بازی‌های ویدیویی است.»

رئیس ایکس باکس در حالی فعالان صنعت ویدیو گیم را به اتحاد دعوت می‌کند که به دلیل تلاش مایکروسافت برای به دست آوردن مالکیت اکتیویژن بلیزارد، شرکت‌های بسیاری به مخالفت و ابراز نگرانی روی آورده‌اند. در مصاحبه‌ای با پادکست Second Request در ماه دسامبر سال گذشته، فیل اسپنسر ادعا کرد که سونی یکی از مخالفان اصلی قرارداد بین ردموندی‌ها و ناشر سری Call of Duty است.

با این حال، علی‌رغم نگرانی‌های شرکت سونی مبنی بر انحصاری شدن مجموعه‌های موفق اکتیویژن بلیزارد از جمله کالاف دیوتی، شرکت مایکروسافت علنا متعهد شده است که چنین رویکردی را دنبال نخواهد کرد.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.