ساخت بازی Callisto Protocol (کالیستو پروتکل)
سارا هابطی

هزینه ساخت بازی The Callisto Protocol حدود 160 میلیون دلار بوده است

سارا هابطی 28 دی 1401 بدون دیدگاه
575 بازدید

طی جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، بازی The Callisto Protocol (کالیستو پروتکل) برخلاف صرف بودجه ساخت 160 میلیون دلاری باز هم نتوانسته انتظارات مخاطبان و شرکت‌های سرمایه‌گذار را برآورده کند و به خاطر همین مشکل، شرکت کرافتون (Krafton) قیمت سهام خود را کاهش داده است.

طبق میزان برآوردهایی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری و فروش اوراق بهادار از میزان فروش بازی منتشر کردند، نشان می‌دهد که بازی The Callisto Protocol برخلاف بودجه ساخت 160 میلیون دلاری نتوانسته انتظارات را برآورده کند و همین امر منجر شده تا شرکت‌های  Daishin Securities ،Samsung Securities ،Shinhan Securities ،KIWOOM Securities ،Korea Investment & Securities  و Hyundai Motor Securities عرضه بازی کالیستو پروتکل را یک شکست برای شرکت کرافتون تلقی کنند و ارزش سهام این شرکت را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

کالیستو پروتکل توسط استودیو Striking Distance با بودجه 200 میلیارد وون در طول سه سال در دست توسعه بوده است. این میزان بودجه تقریبا به 160 میلیارد دلار آمریکا قابل تبدیل است که این هزینه با توجه به میزان فروش بازی، به‌زودی جبران نخواهد شد. شرکت سهامدار Samsung Securities طی گزارشی اعلام کرد که انتظار داشتند فروش روز عرضه بازی کالیستو پروتکل به 5 میلیون نسخه برسد. اما متاسفانه این انتظار از میزان فروش برآورده نشده و طی بیانیه دیگری این شرکت اعلام کرد که با توجه به رتبه‌بندی فروش بازی The Callisto Protocol، رسیدن به میزان فروش 2 میلیون نسخه در سال جاری آسان نخواهد بود.

ساخت بازی Callisto Protocol (کالیستو پروتکل)

ناامیدی سهامداران از فروش بازی The Callisto Protocol

به گفته تحلیلگران و کارشناسان، فروش کم بازی کالیستو پروتکل به خاطر عدم دریافت امتیاز بالا از سایت متاکریتیک و مشکلات فنی متعدد آن در سرویس استیم بوده است. از سوی دیگر یک تحلیلگر در شرکت Samsung Securities اظهار داشته است تا زمانی که بازی نتواند به فروش بالایی دست پیدا کند، شرکت کرافتون با کاهش ارزش سهام بیشتری روبرو خواهد شد. طبق گزارش تجاری که شرکت کرافتون منتشر کرده، آن‌ها چیزی حدود 160 میلیون دلار برابر با 4.3 میلیون دلار در سال 2020، 62 میلیون دلار در سال 2021 و 91.7 میلیون دلار از ژانویه تا سپتامبر 2022 برای ساخت بازی کالیستو پروتکل هزینه کردند.

بازی کالیستو پروتکل برای اولین بار توسط کاربران سرویس استیم با انتقادات و نظرات منفی روبرو شد که دلیل این انتقادات، مشکلات فنی بسیار زیاد بازی گزارش شده بود. توسعه‌دهندگان به سرعت پچ روز عرضه بازی را منتشر کردند که توانست تا حدودی مشکلات به واسطه آن رفع شد. اما باز هم ایراداتی وجود داشت که نگذاشت این بازی ترسناک انتظارات طرفداران را برآورده کند. با این حال توسعه‌دهندگان اعلام کردند هم‌اکنون مشغول کار روی بزرگ‌ترین آپدیت بازی کالیستو پروتکل هستند که قابلیت‌های جدیدی از جمله اضافه شدن حالت New Game Plus و یک درجه سختی جدید را شامل می‌شود.

در حالی که طرفداران بازی کالیستو پروتکل انتظار محتوا و به‌روزرسانی‌های جدید را دارند، میزان فروش فعلی بازی موارد خوبی را در مورد عملکرد مالی این عنوان نشان نمی‌کند. اکنون توپ در زمین شرکت Krafton است، زیرا این شرکت در حال آماده شدن برای انتشار گزارش مالی در مورد درآمدهای سه ماهه چهارم خود است که این گزارش روی آمار فروش بازی The Callisto Protocol در مقیاس وسیعی تمرکز دارد. بازی The Callisto Protocol هم‌اکنون روی کنسول‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر در دسترس کاربران قرار دارد.

منبع: Dualshockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.