بهترین بازی های نقش آفرینی اندروید
سارا هابطی

آشنایی با بهترین بازی های نقش آفرینی اندروید

سارا هابطی 29 دی 1401 3 دیدگاه
4,170 بازدید

اگر چند سال پیش به طرفداران سبک نقش‌آفرینی می‌گفتید که روزی این سبک انقلابی عجیب و غریب در سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند ایجاد می‌کند، احتمالا هیچ‌کس حرفتان را باور نمی‌کرد و شاید هم ممکن بود شما را دیوانه خطاب کنند. اما با گذشت تنها چند سال، صنعت بازی‌سازی و پلتفرم‌‌ موبایل به گونه‌ای شگفتی‌سازی باورنکردنی در دنیای بازی‌های ویدیویی ایجاد کرد که دیگر هیچ غیرممکنی وجود ندارد و تمامی عناوین در هر سبکی با هر گرافیکی می‌توانند در سیستم عامل اندروید و آی‌اواس ظاهر شوند. در ادامه با معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی اندروید تعدادی از بازی های موبایل rpg جذاب را خواهید شناخت.

از آنجایی که گیمرهای کامپیوتر و کنسول‌ها دهه‌ها است که از تجربه بازی‌ های RPG (نقش‌آفرینی) لذت می‌برند و این ژانر به یکی از اساسی‌ترین سبک بازی‌های صنعت گیم به حساب می‌آید، پس منطقی است با پیشرفت امروزی گوشی‌های هوشمند، پا به عرصه این صنعت رو به پیشرفت بگذارند و طرفداران خود را با بهترین بازی های اندروید هیجان‌زده کنند. البته از طرفی نیز سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس بستری قابل اعتماد برای اجرا شدن این ژانر از بازی‌های ویدیویی فراهم کرده‌اند تا بازیکنان کمبودی از نظر گرافیک، گیم پلی و موارد دیگر احساس نکنند. در ادامه این مقاله ما قصد داریم به سراغ بهترین بازی های نقش آفرینی اندروید برویم و آشنایی مختصری با بهترین آن‌ها پیدا کنیم. همراه ما باشید.

بازی های نقش آفرینی اندروید؛ سفری خیال‌انگیز به سرزمین‌های رویایی

پیشنهاد فراری به دنیای دیگر و شروع یک ماجراجویی لذت‌بخش و بزرگ، اکنون در حال حاضر شاید پیش از هر زمان دیگری یک پیشنهاد کاملا قانع‌کننده باشد. خوشبختانه سبک نقش‌آفرینی با ارائه بهترین‌های خود می‌تواند به اندازه‌ای این پیشنهاد را عملی کند و ما را به سرزمینی شگفت‌انگیز و مملو از داستان‌های خارق‌العاده ببرد. همگی ما امروزه در حال حاضر در عصری قرار داریم که تکنولوژی در پیشرفته‌ترین حالت خودش قرار دارد و می‌تواند هرباره با یک اختراع هیجان‌انگیز طرفداران خود را به وجد بیاورد.

استودیو‌های بازی‌سازی موبایل شاید بیش‌تر از هر زمان دیگری در دوران شکوفایی و رشد خود به سر می‌برند؛ زیرا توسعه‌دهندگان هرروزه به کیفیت و خوش ساختی خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و از طرفی سخت افزار و نمایشگر تلفن‌های هوشمند قدرت بالایی را از خود نشان داده‌اند. بازی های نقش آفرینی اندروید به ما اجازه می‌دهند که چندین ساعت در دنیایی خیال‌انگیز غرق شویم و هیجانی لذت‌بخش را برای خودمان رقم بزنیم. حال اگر موافقید، بدون اتلاف وقت به سراغ معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی اندروید برویم.

1) بازی Battle Chasers: Nightwar

بازی Battle Chasers Nightwar

اجازه دهید شما را از همین ابتدا با یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌ های rpg موبایل به نام Battle Chasers: Nightwar آشنا کنیم که توانسته با دنیای فوق‌العاده هیجان‌انگیز خود طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای آن‌ها خلق کند. این عنوان با الهام‌گیری از بازی‌های بزرگ و کلاسیک سبک RPG توانسته به اثری دست یابد که توجه همگان را به خود جلب کند و موجب تحسین بازیکنان گردد.

روایت بازی از آنجایی شروع می‌شود که شما کنترل شخصیت اصلی داستان یعنی گالی (Gully) را برعهده می‌گیرید تا پدرش آراموس (Aramus) را پیدا کند و به خوشبختی سابق خودش بازگردد. بازیکنان به همراه گالی به دنیایی خواهد رفت که سیاهی آن را فرا گرفته و دشمنان به بدترین شکل ممکن به قتل و غارت دیگر افراد سرزمین‌ها می‌پردازند.

خوشبختانه با پیشروی در داستان، قهرمانان دیگری برای کمک به شما اضافه می‌شوند و مسیر بازی را برای شما راحت‌تر می‌کنند. گرافیک و جزئیات بازی بسیار عالی و تحسین‌برانگیز است و باید گفت که نسخه موبایلی Battle Chasers: Nightwar تفاوت آنچنانی با بازی‌های کنسولی ندارد و می‌تواند با گیم پلی روان و زیبای خود، طعم لذت‌بخشی را از تجربه یک عنوان جذاب و کم‌نظیر را به بازیکنان هدیه کند.

2) بازی Black Desert Mobile

بازی Black Desert Mobile

با توجه به محبوبیت بالایی که بازی Black Desert در کنسول‌های خانگی به دست بیاورد، جای تعجبی باقی نمی‌ماند که توسعه‌دهندگان آن را روی سیستم عامل اندروید نیز پورت کنند و ما امروزه شاهد شگفتی‌سازی عجیب و غریب بازی Black Desert Mobile باشیم. جالب اینجاست که طراحان به گونه‌ای این بازی را برای سیستم عامل اندروید طراحی کردند که یک سری از مشکلاتش را رفع کرده و کنترلی بهتر و روان‌تری را به گیمرها ارائه کرده است.

بهینه‌سازی بازی Black Desert Mobile به قدری خوب بوده که می‌تواند در فاصله بسیار کمی در مقایسه با یک بازی کنسولی قرار بگیرد. استودیو کُره‌ای Pearl Abyss مسئولیت ساخت این اثر خوش‌ساخت و با کیفیت را داشته است و  در طول دو سال، بیش‌ترین کار را روی این عنوان انجام داده است تا بتواند بهترین خروجی را به طرفداران ارائه کند. بازی در سرزمینی خیالی و مملو از قهرمان افسانه‌ای در جریان است و تا چشم کار می‌کند، موجودات ماورایی در آن حضور دارند. اگر گوشی شما از سخت افزار قدرتمندی استفاده می‌کند، همین حال فرصت را از دست ندهید و به سراغ یکی از گرافیکی‌ترین و زیباترین بازی‌های نقش آفرینی گوشی بروید.

3) بازی Eternium

بازی Eternium

می‌خواهید با یکی از واقعی‌ترین چهره‌های سبک نقش‌آفرینی روبرو شوید، بازی Eternium در مقابل شما حضور دارد. این عنوان ادعا می‌کند که اولین بازی در این سبک است که از قابلیت‌های موبایل و کنترل‌های لمسی آن بهره برده و حال و هوای آثار کلاسیک این سبک را زنده کرده است. بازی ایتریوم (Eternium) یک عنوان فوق‌العاده خوش‌ساخت بوده که با داستان و گیم پلی عمیق خود بازیکنان را سرگرم می‌کند.

بازیکنان با انتخاب کلاس‌های مختلف می‌توانند کاراکتر خود را به دلخواه شخصی‌سازی کنند و در نهایت با پیشروی در داستان به مهارت و آیتم‌های هیجان‌انگیزی دسترسی پیدا کنند. بازی Eternium از جمله عناوین آفلاین بوده که داستان مفصلی دارد و می‌تواند گیمرهای زیادی را درگیر ماجرا و چالش‌های هیجان‌انگیز خود کند. اگر به دنیای فانتزی و اسکلتی Diablo علاقه دارید، قطعا از تجربه بازی Eternium لذت خواهید برد و بدون شک در لیست بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل شما نیز قرار خواهد گرفت.

4) بازی Evoland 2

بازی Evoland 2

در این بخش شما را تنها با یک بازی آشنا نمی‌کنیم، بلکه یک بازی با مخلوطی از سبک‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد و آن هم جزء اثر جالب توجه و زیبای Evoland 2 نیست. این عنوان شما را به سفری شگفت‌انگیز به دل بازی‌های شناخته شده در دنیای گیم می‌برد و بازیکنان در آن محیط می‌توانند تجربه کم‌نظیر و هیجان‌انگیزی را تجربه کنند. به طور مثال شما ممکن است با شخصیت اصلی بازی اوولند 2 (Evoland 2) به دنیای بازی زلدا، بمبرمن و ماریو و کلی موارد دیگر که همین حال در ذهنتان دارید، بروید و از قرار گرفتن در آن محیط شگفت‌زده شوید.

بازی به معنای کامل زیبا و از ایده‌های مختلفی برای خلق اثری خارق‌العاده و منحصر به فرد الهام گرفته است تا عنوانی در سبک RPG به طرفداران ارائه کند. داستان از این قرار است که شما با انتخاب شخصیت دو بعدی مورد نظر و شخصی‌سازی آن، وارد دنیای با گرافیک تک بعدی و کاملا ساده می‌شوید؛ هرچه در بازی پیشروی کنید، قفل فن‌آوری‌های جدیدتر و گرافیک‌های مدرن‌تر برای شما باز می‌شود.

در نهایت تا حدی می‌توانید در بازی ماجراجویی و اکشن اوولند 2 پیشرفت کنید که در آخر قفل آخرین قابلیت‌های بازی باز شود و به گرافیک عصر مدرن و 3D/HD برسید؛ شگفت‌انگیز نیست؟ بازی Evoland 2 علاوه بر این‌که نگاهی گسترده به آثار کلاسیک و محبوب دنیای بازی‌های ویدیویی دارد، بلکه به اثری فراموش‌شدنی برای بازیکنان تبدیل خواهد شد. اگر به تجربه بازی‌های خاص علاقه دارید، عنوان Evoland 2 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

5) بازی Genshin Impact

بازی Genshin Impact

به گفته برخی افراد یکی از بازی‌هایی که در سال 2020 به طور کلی سبک بازی‌های نقش‌‌آفرینی را متحول کرد و چندین قدم آن را به جلو حرکت داد، بازی Genshin Impact ساخته استودیو COGNOSPHERE PTE. LTD بود. این بازی نه تنها جزء بهترین های بازی های نقش آفرینی اندروید به حساب می‌آید، بلکه به خاطر گرافیک چشم‌نواز و گیم‌پلی روان خود توانسته چشم هر بازیکنی را به خود جذب و او را تشویق به انجام بازی کند. این بازی ابتدا برای کنسول‌های پلی استیشن و کامپیوتر پورت شد و بعد از مدتی به خاطر استقبال بالا، توسعه‌دهندگان آن را روی سیستم عامل اندروید منتشر کردند.

بازی از نظر یک عنوان موبایلی هیچ کمبودی ندارد و می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز و به یادماندنی را برای این سبک از عناوین خلق کند. جالب اینجاست بدانید این عنوان شباهت قابل توجه‌ای به بازی محبوب The Legend Of Zelda دارد و در برخی مواقع حتی مکانیسم مشابهی از گیم پلی را به کاربران ارائه می‌کند. با این حال بازی Genshin Impact دنیایی مملو از محتوا در مقابلتان قرار می‌دهد که شما براساس نوع بازی خود می‌توانید در این جهان گسترده به گشت و گذار، حل معما و مشکلات آن بپردازید. به طور کلی بازی گنشین ایمپکت (Genshin Impact) شما را به مهمانی پرزرق و برق‌دار و مملو از خوراکی‌های مختلف دعوت می‌کند؛ آیا به این ضیافت باورنکردنی خواهید رفت؟

6) بازی Raid: Shadow Legends

بازی Raid Shadow Legends

با همراهی اسطوره‌هایی از دنیای سایه‌ها به جنگ با پلیدی که در سراسر جهان به وجود آمده بروید و صلح و نشاط را در سرزمین‌های افسانه‌ای به وجود بیاورید. این تعریفی مختصری از بازی جالب و هیجان‌انگیز Raid: Shadow Legends است که بازیکنان با استفاده از قهرمانان باید در مقابل دشمنان و اهریمنان ایستادگی کنند و دنیایی به نام تلریا (Teleria) را از دست نیروهای تاریکی نجات دهند.

بازی Raid: Shadow Legends از تمامی نژادها قهرمان دارد و بازیکنان می‌توانند از میان 16 گونه از اسطوره‌های افسانه‌ای به دلخواه انتخاب کنند و با تشکیل گروه‌های مختلف به جنگ با نیروهای پلید بروند. کلیت بازی به مبارزات آنلاین میان بازیکنان مرتبط می‌شود و هدف اصلی شما پرورش گونه‌های مختلفی از قهرمانان و آماده‌سازی آن‌ها برای رویارویی با دشمنان است.

از جادوگران گرفته تا موجودات اهریمی و اِلف‌ها و کلی گونه‌های دیگر در این باز وجود دارند و خوشبختانه دست بازیکنان در انتخاب آن‌ها باز است و محدودیتی در انتخاب آن‌ها وجود ندارد. دنیای فانتزی و پر از جادو بازی Raid: Shadow Legends موجب شده تا طرفداران زیادی به آن جذب شوند و آن‌ها می‌توانند با پشت سر گذاشتن چالش‌های نفس‌‌گیر و به شدت هیجان‌انگیز مهارت‌های خود را بسنجند. جالب اینجاست طراحان از هر سبکی از سبک‌های اکشن گرفته تا استراتژیکی، تاکتیکال و موارد دیگر ایده گرفتند و با ترکیب آن‌ها یکی از مهم‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی را ایجاد کرده‌اند.

7) بازی Stardew Valley

بازی Stardew Valley

اگر بخواهیم از زوایای مختلف به بازی Stardew Valley نگاه کنیم، از بسیاری جهات این عنوان به عنوان یک جانشنین معنوی برای بازی محبوب و خاطره‌انگیز Harvest Moon به شمار می‌آید و با لحنی ساده و کلاسیک توانسته همان شغل کشاورزی و ارتباط با دیگران را در سیستم عامل اندروید و آی‌او‌آس به تصویر بکشد. داستان بازی از این قرار است که طی یک ارث و میراث، مزرعه‌ای از پدربزرگتان به شما ارث می‌رسد و حال بازیکنان وظیفه دارند که نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا این مزرعه را به دوران باشکوه خودش بازگردد.

در بازی استاردو ولی (Stardew Valley) هر آنچه که فکر می‌کنید، وجود دارد و بازیکنان می‌توانند به انجام کارهای مختلف و متنوعی از کشاورزی گرفته تا دامپروری و موارد دیگر بپردازند. جالب اینجاست که طراحان به فکر کاربران امروزی نیز بوده‌اند و حالت چند نفره آنلاین را نیز برای راحتی بازیکنان درون بازی قرار داده‌اند تا کاربران با همکاری یکدیگر کارهای خانه و مزرعه را انجام دهند. البته ناگفته نماند که این حالت آنلاین بازی اختیاری بوده و شما می‌توانید در زمانی که به آن نیاز دارید به سراغش بروید.

بازی استاردو ولی به معنای کامل در رابطه با شروع زندگی در زمینی خالی از سکنه و آوردن امید و نشاط است. به طور کلی بازی Stardew Valley یکی از بهترین‌های بازی‌ های rpg موبایل است که بازیکنان می‌توانند همین حالا به تجربه آن بپردازند و خوشبختانه برای انجام این بازی نیاز به سخت افزار بسیار بالایی ندارید.

8) بازی Soul Knight

بازی Soul Knight

به دنیای رنگارنگ با همراهی موجودات بامزه و سرگرم‌کننده علاقه دارید؛ بازی Soul Knight بلیتی هیجان‌انگیز به این دنیا است، پس بشتابید. از جمله آثاری که توانست در مدت بسیار کوتاه توجه افراد زیادی را به خود جلب کند، بازی خوش‌ساخت و هیجان‌انگیز Soul Knight بود. اگر به گیم پلی و محیط بازی سول نایت (Soul Knight) اعتیاد پیدا کنید؛ دیگر گذر زمان برای شما به هیچ‌وجه معنا پیدا نخواهد کرد و غرق در دنیایی سراسر آشوب خواهید شد که باید برای از بین بردن پلیدی بجنگید.

گرافیک بازی سول نایت آنطور که برخی افراد انتظار دارند در حد یک بازی کنسولی نیست، اما برای افرادی که به دنبال یک تجربه هیجان‌انگیز و گذران اوقات خود هستند کاملا گزینه مناسبی بوده است. بازی شامل مراحل بسیار زیادی می‌شود که شما باید برای پشت سر گذاشتن هر مرحله، خودتان را تا دندان مجهز کنید. لازم به ذکر بوده که برخی مراحل دارای چالش‌های سختی هستند و نیاز به تسلط بازیکنان روی گیم پلی و مهارت‌های شخصیت خود دارند. هرچه تسلط شما بر روی مهارت و گیم پلی شخصیتتان بیش‌تر باشد، شانس پیروزیتان بیش‌تر است. بازی Soul Knight می‌تواند از آن دست از تجربه‌های فراموش‌نشدنی برای گیمرها باشد که می‌توانند با سبک نقش‌آفرینی و روگ‌لایک آن ساعت‌های لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنند.

9) بازی Diablo Immortal

بازی Diablo Immortal

سری بازی‌های دیابلو جزء آن دسته از آثار محبوب و خوش‌ساخت به حساب می‌آیند که طرفداران جهانی و پروپاقرص بسیار زیادی دارد و انتشار پورت سیستم عامل اندروید برای مخاطبان می‌تواند خبر خوبی تلفی شود. بازی Diablo Immortal به بهترین شکل نبرد میانی بین شیاطین و فرشتگان را به تصویر می‌کشد و یک تجربه فوق‌العاده هیجان‌انگیز و جذاب را به طرفداران سبک نقش‌آفرینی هدیه می‌کند.

بازیکنان در گروه‌های چند نفره به نبردی هیجان‌انگیز با شیاطین می‌روند و در آخر باید برای نابودی باس‌فایت سرسخت و قدرتمند به جنگی خونین بروند. خوشبختانه طراحان بازی دست بازیکنان را در شخصی‌سازی کاراکتر و مهارت‌های قهرمانان باز گذاشتند و آن‌ها می‌توانند از میان کلاس‌های مختلف یکی را به دلخواه انتخاب کنند. بازی Diablo Immortal علاوه بر این‌که طراحی خوبی را در گیم پلی بازی به اجرا درآورده، بلکه طراحان این عنوان توجه ویژه‌ای به گرافیک و محیط بازی داشتند تا بازیکنان در طول مسیر خسته نشوند و بازی تازگی خود را بتواند حفظ کند. در نهایت اگر به دنبال یک بازی معروف و شناخته شده در سبک نقش‌آفرینی MMO می‌گردید، قطعا تجربه بازی Diablo Immortal از بهترین انتخاب‌های شما در میان بهترین بازی های rpg موبایل خواهد بود.

10) بازی The Elder Scrolls: Blades

بازی The Elder Scrolls Blades

شاید کسی باور نمی‌کرد روزی سیستم عامل‌های تلفن‌های هوشمند به اندازه‌ای پیشرفت کنند که بتوان شاهد عرضه سری بازی‌های The Elder Scrolls از استودیو Bethesda روی این پلتفرم باشیم، اما همانطور که می‌دانید؛ آینده قابل پیش‌بینی نیست. امروزه بازی The Elder Scrolls: Blades توانسته برای سیستم عامل اندروید و آی‌آو‌اس پورت شود و طرفداران خود را هیجان‌زده کند.

این بازی از زمانی که عرضه شد تا به امروز به عنوانی عضویی ثابت در تمامی لیست‌های بهترین بازی‌های موبایل و تاریخ‌ساز قرار گرفته است و طرفدارا از این بابت رضایت کامل دارند. بازی‌های The Elder Scrolls دارای سیستم شخصی‌سازی بسیار بالایی هستند و بازیکنان ساعت‌ها وقت خود صرف طراحی شکل و ظاهر کاراکتر خود قرار می‌دهند و در نهایت در نمای اول شخص یا سوم شخص به تجربه بازی می‌پردازند. اگر گوشی هوشمند شما از سخت افزار قدرتمندی استفاده می‌کند، پس تجربه این عنوان را به هیچ‌وجه از دست ندهید که تماشای محیط بی‌نظیر با آن گرافیک خیره‌کننده؛ هوش از سرتان خواهد برد.

11) بازی Ninja Ryuko: Shadow Ninja Game

بازی Ninja Ryuko Shadow Ninja Game

عنوان Ninja Ryuko: Shadow Ninja Game از آن دست از آثار است که بازیکنان را با گرافیک و گیم پلی خود ساعت‌ها درگیر می‌کند و آن‌ها را میخکوب صفحه موبایلشان می‌کند و تلفیقی از ژانر اکشن، نقش‌آفرینی و ماجراجویی را به خورد آن‌ها می‌دهد. شما طرفدارا هر سبکی از بازی‌های ویدیویی که باشید، مطمئنا از تجربه بازی Ninja Ryuko: Shadow Ninja Game لذت خواهید برد.

بازی به صورت سوم شخصی بوده و بازیکنان می‌توانند با پیشروی در داستان به محیط‌های مختلف بازی قدم بگذارند و از زیبایی طراحی آن نهایت لذت را ببرند. داستان بازی ماجرای دختری جنگجو به نام ریوکو را روایت می‌کند که برای انتقام گرفتن از دشمنان به راهی خطرناک و پیچده پا می‌گذارد. بازیکنان می‌توانند در این بازی با به دست آوردن مهارت‌های مختلف و سلاح‌های متعدد، کاراکتر خود را ارتقاء بخشند و او را برای رویارویی با چالش‌های سخت و دشمنان خطرناک آماده کنند. فرصت تجربه این بازی را به هیچ‌وجه انجام ندهید که بدون شک از تجربه آن لذت خواهید برد. آیا آماده مبارزه با بی‌عدالتی در سرزمینی که ظلم همه جا را فراگرفته، هستید؟

12) بازی Darkest AFK

بازی Darkest AFK

با بازی Darkest AFK به دنیای قهرمانان تاریکی خواهید رفت. اگر به دنبال بهترین بازی های نقش آفرینی اندروید از نوع نوبتی می‌گردید، بازی Darkest AFK ساخته استودیوی بازی‌سازی Three wishes slot machines game studio منتظر شماست. این بازی از آن دست از عناوین است که با گرافیک و گیم پلی جذاب خود ساعت‌ها بازیکنان را جذب می‌کند. هدف اصلی بازیکنان در این عنوان این است که با کمک و همراهی دیگر قهرمان سرزمین خود را از وجود شیاطین و موجودات خبیث پاک کنند و صلح و شادی را بار دیگر به سرزمین خود بیاورند.

آیتم و قابلیت‌های مختلفی وجود دارد که شما با پشت سر گذاشتن هر مرحله، می‌توانید قدرت قهرمانان خود را تقویت کرده و آن‌ها را برای چالش‌های پیش رو آماده کنید. به طور کلی بازی Darkest AFK توانسته با استقبال خوبی از سوی طرفداران روبرو شود و همچنین بیش از 1 میلیون کاربر تا به امروز به تجربه آن پرداخته‌اند.

13) بازی LifeAfter

بازی LifeAfter

یکی از سرگرم‌کننده و برترین بازی‌های سبک بتل رویال نقش‌آفرینی که بازیکنان می‌توانند ساعت درگیر گیم پلی پرجزئیات و جالب آن شوند، بازی LifeAfter ساخته استودیو NetEase Games است. این بازی علاوه بر این که در سبک بازی‌ های نقش‌آفرینی اندروید قرار دارد، بلکه به عنوان اثری شناخته شده در سبک بقا به حساب می‌آید. همانطور که گفتیم بازی دارای بخش بتل رویال بوده و بازیکنان باید سعی کنند در جهان آخرالزمانی که زامبی‌ها آن را محاصره کردند؛ زنده بمانند.

البته دشمنان شما تنها زامبی‌ها نیستند، بلکه بازیکنان دیگر که سعی دارند زندگی کنند، برای بقای خود به شما حمله‌‌ور خواهند شد. بازیکنان به صورت گروهی یا تک نفره می‌توانند به انجام بازی بپردازند و چالش و سختی‌های بازی را یکی پس از دیگری حل کنند. بازی لایف افتر دارای جهانی پهناور و وسیع است که آیتم‌های زیادی از جمله انواع و اقسام اسلحه، منابع غذایی برای زنده ماندن، وسایل کمک‌های اولیه و موارد دیگر را برای زنده ماندن از دست دشمنان در خود جای داده است. بازیکنان می‌توانند کاراکتر مورد نظر خود را براساس نوع شخصیت خود شخصی‌سازی کنند و به دل دنیای بی‌رحم و کشنده بزنند و مهارت‌های بقا خود را به چالش بکشند.

14) بازی Chrono Trigger

بازی Chrono Trigger

Chrono Trigger یکی دیگر از بهترین بازی های نقش آفرینی اندروید افسانه‌ای بوده که توسط استودیو Square Enix ساخته شده است که به دلیل داستان‌سرایی خارق‌العاده و گرافیک 16 بیتی فوق‌العاده‌اش مورد تحسین قرار گرفته و همچنان به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی در تمام دوران‌ها شناخته می‌شود. این عنوان ابتدا برای پلتفرم‌های کنسولی و کامپیوتر پورت شده بود که به خاطر استقابل بالا، توسعه‌‌دهندگان تصمیم گرفتند بازی را با همان کیفیت روانه سیستم عامل تلفن‌های هوشمند کنند.

بازی به خاطر این‌که در سیستم عامل گوشی‌های هوشمند عملکردی مناسب و خوب از خود نشان دهد، دچار تحولاتی از نظر گیم پلی و گرافیک شده و به نوعی می‌توان گفت پورت اندروید بازی Chrono Trigger؛ اثری ارتقاء‌یافته و بسیار دلنشین است. طرفداران بازی Chrono Trigger این اثر را به عنوان اوج سبک نقش‌آفرینی می‌دانند و به نوعی این بازی را ستایش می‌کنند. کیفیت گرافیک و گیم پلی بازی در حد قابل قبولی بوده و به‌گونه‌ای طراحی شده که حتی بازیکنان تازه‌کار نیز بتوانند با آن ارتباط برقرار کند و تجربه هیجان‌انگیزی را برای خود رقم زنند.

15) بازی Oceanhorn

بازی Oceanhorn

تصور کنید روزی از خواب بیدار شوید و تمامی خانوادتان ناپدید شده باشد و تنها یک دفترچه خاطرات از آن‌ها باقی مانده باشد، آنوقت چه حسی پیدا خواهید کرد؟ این توضیحات کوتاهی از داستان قهرمان بازی Oceanhorn است که روزی به این مشکل بزرگ برخورد می‌کند و باید برای پیدا کردند پدرش، قدم در چالشی خطرناک و پر رمز و راز بگذارد و دلیل ناپدید شدن او را پیدا کند.

بازی از گرافیک و گیم پلی جالب توجه و خاصی برخوردار بوده و عده‌ای معتقدند که این عنوان از بازی خاطره‌انگیز زلدا ایده گرفته است. طبیعت و محیط بازی Oceanhorn به خوبی طراحی شده و زیبایی خاصی را به طرفداران نشان می‌دهد، اما درون این زیبایی، موجودات خطرناک و کشنده‌ای زندگی می‌کنند که اگر حواستان نباشد؛ با یک ضربه از سوی آن‌ها خواهید مرد.

16) بازی Iron Blade: Medieval Legends

بازی Iron Blade Medieval Legends

احتمالا اکثریت موبایل گیمرها استودیوی پرآوازه و محبوب گیم‌لافت (Gameloft) را می‌شناسند و با آثار شگفت‌انگیز آن آشنایی کامل دارند. حال توسعه‌دهندگان این استودیو یکی دیگر از شاهکارهای خود به نام Iron Blade: Medieval Legends را روانه بازار کرده که این عنوان نیز مانند سایر عناوین این استودیو توانسته راه موفقیت را پیش بگیرد و خودی به دیگر رقبا این سبک نشان دهد.

بازی با ایده گرفتن از المان‌های هک اند اسلش توانسته گیم پلی منحصر به فردی را ایجاد کند که تجربه بازی را چندین برابر لذت‌بخش‌تر می‌کند. بازی Iron Blade: Medieval Legends گرافیک فوق‌العاده خیره‌کننده‌ای دارد و می‌تواند به سرعت مخاطبان را به خود جذب کند و تجربه‌ای در حد و اندازه بازی‌های کنسولی را به آن‌ها ارائه کند. داستان بازی از این قرار بوده که شیطان و دوستانش در حال بازگشت به دنیای انسان‌ها هستند و می‌توان به وضوح نشانه‌های تاریکی وجود آ‌ن‌ها را در جهان مشاهده کرد و شما در این میان باید به عنوان یک قهرمان جلوی بازگشت و حکمرانی شیطان را بگیرید و تاریکی را از شهر خود دور کنید. آیا توانایی مقابله با شیطان و نیروهای تاریکی را دارید؟ کلید پاسخ این سوال را در تجربه بازی Iron Blade: Medieval Legends یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی اندروید پیدا خواهید کرد.

17) بازی Evil Lands

بازی Evil Lands

اگر به دنبال یک اثر جذاب و پرجزئیات می‌گردید که گرافیک آن باورنکردنی باشد و بتواند ساعت‌های زیادی شما را سرگرم کند، بازی Evil Lands دقیقا همان چیزی است که انتظارش را می‌کشید. این بازی یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و با جزئیات‌ترین بازی‌ های rpg موبایل به حساب می‌آید که با یک نگاه به محیط آن شگفت‌زده خواهید شد و باورتان نمی‌شود این حجم از کیفیت را در یک بازی موبایلی ببینید.

به گفته استودیوی سازنده، توسعه‌دهندگان با الهام‌گیری از فرنچایز اسکایریم (Skyrim) سعی داشته‌اند اثری کاملا منحصر به فرد و جذاب را به طرفداران خود ارائه کنند که خوشبختانه با توجه به استقبال مخاطبان، به نظر می‌رسد آن‌ها به هدف خود رسیده‌‌اند. بازی Evil Lands دارای مبارزات آنلاین و PVP بوده و بازیکنان می‌توانند اوقات خوشی را برای خودشان رقم بزنند. با این حال همانطور که می‌دانید هر حُسنی یک عیبی دارد و هر عیبی یک حُسن؛ که این بازی از این قاعده مستثنی نیست و عیب آن را می‌توان در روند داستانی و گیم پلی بازی ایول‌لند مشاهده کرد.

در ابتدا گیم پلی بازی با جزئیات بسیار زیاد که روی صفحه نمایشگر گوشی مشخص است، بازیکنان را به چالش‌های هیجان‌انگیز می‌کشد، اما رفته رفته این چالش‌ها تازگی خود را از دست می‌دهند و بازیکنان را سوار یک چرخه فلک تکراری می‌کنند. لازم به ذکر است که بازی به علت داشتن گرافیک بسیار واقع‌گرایانه به سخت افزاری قدرتمند نیاز دارد و از آنجایی که آنلاین است؛ فراموش نکنید که به اینترنت متصل شوید.

اجازه دهید از دیگر نمونه های بهترین بازی های نقش آفرینی اندروید نام ببریم که تجربه آن‌ها خالی از لطف نیست.

  • بازی Adventures of Mana
  • بازی Baldur’s Gate
  • بازی The Banner Saga

کلام پایانی

به طور کلی انبوهی از بازی‌های نقش‌‌آفرینی در سبک‌های مختلف با دنیاهای متفاوت وجود دارند که اگر ما می‌خواستیم به تمامی آن عناوین اشاره کنیم، این مقاله هیچ‌گاه به پایان خود نمی‌رسید. پیشنهاد می‌کنیم اگر در سبک بازی‌ های نقش‌آفرینی موبایل مبتدی هستید، ابتدا به سراغ تجربه عناوین پر جزئیات نقش‌آفرینی نروید؛ زیرا شلوغی زیاد صفحه و ماموریت‌های مختلف می‌تواند شما را سردرگم کند و با مشکلات زیادی روبرو شوید. ابتدا از بازی‌های ساده و کم‌حجم نقش‌آفرینی شروع کنید و در نهایت به سراغ بزرگ‌ترین و پرمحتواترین آن‌ها بروید؛ زیرا برخی افراد ابتدا از عناوین پرمحتوا شروع کرده‌اند و در نهایت از این سبک به خاطر مشکلی که اشاره کردیم، متنفر شدند.

با این حال ما در این مقاله به معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی اندروید پرداختیم که تمامی گیمرهای موبایل می‌توانند از آن‌ها نهایت لذت را ببرند. در نهایت مهم نیست که شما طرفدار چه سبکی از دنیای بازی‌های ویدیویی هستید، اگر موردی باشد که توجه شما را به خود جلب کند؛ پس مطمئناً اوقات خوبی را با آن سپری خواهید کرد. در آخر نیز شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را با تیم پارسی گیم و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

گرافیکی‌ترین بازی‌های نقش آفرینی کدام‌ها هستند؟

ما سعی کردیم در لیستمان از بهترین و گرافیکی‌ترین عناوین سبک نقش‌آفرینی نام ببریم، اما به عنوان گرافیکی‌ترین‌ها می‌توان به عناوین Evil Lands ،Iron Blade ،Black Desert Mobile و دیگر موارد اشاره کرد.

۱
آیا بازی‌های اندرویدی نقش‌آفرینی روی تمامی سخت افزارهای موبایل جوابگو است؟

متاسفانه جواب این سوال، خیر است؛ زیرا برخی از بازی‌های نقش‌آفرینی دارای گرافیک و گیم‌پلی پرجزئیاتی هستند و به خاطر این که دچار افت فریم یا لگ نشوند،حتما باید روی سخت افزار قدرتمندی نصب گردند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    مقاله خوب و کاملی منتشر کردید ممنون❤️

    پاسخ دهید
    • سارا هابطی

      سارا هابطی در پاسخ به مسعود روشن

      نویسنده

      سپاس از همراهی و حمایت شما ?

  • Avatar

    محمد مقدم

    مهمان

    آپدیت جدید فورتنایت را لطفا قرار بدید…

    پاسخ دهید