بازی Forspoken
یحیی رحیمی

نسخه کامپیوتر بازی Forspoken از قفل دنوو پشتیبانی می‌کند

یحیی رحیمی 21 دی 1401 1 دیدگاه
666 بازدید

بازی Forspoken، عنوان جدید شرکت اسکوئر انیکس در ژانر نقش‌آفرینی است که قرار است به‌زودی برای کامپیوتر و کنسول‌ بازی پلی‌استیشن 5 منتشر شود. این بازی جدید طبق آپدیت تازه استیم از قفل دنوو پشتیبانی می‌کند و احتمال کرک شدن آن هنگام عرضه بسیار ضعیف است. مکانیسم حفاظتی دنوو به‌تازگی در بازی‌های جدید کامپیوتر به کار برده می‌شود و شرکت‌های بازی‌سازی مختلفی به استفاده از آن علاقه نشان داده‌اند.

شرکت اسکوئر انیکس به‌ندرت از مکانیسم حفاظتی دنوو استفاده می‌کند، اما این بار ترجیح داده تا جلوی انتشار غیرقانونی بازی Forspoken را به شیوه‌ای سفت و سخت بگیرد. دنوو جزو قفل‌هایی است که به‌سادگی و توسط گروه‌های معمول قابل دور زدن نیست و توانسته در مقابل انواع و اقسام هکرها از بازی محافظت کند. این مسئله باعث می‌شود تا کرک بازی Forspoken در حین انتشار بازی در دسترس قرار نگیرد و علاقه‌مندان به تجربه بازی لازم است آن را از استیم خریداری کنند.

در صورتی که با دنوو (Denuvo) آشنا نیستید، باید بگوییم که این مکانیسم حفاظتی از آثار ویدیویی توسط شرکت اتریشی به همین نام توسعه یافته است که جلوی کرک شدن و سرقت فایل بازی‌های ویدیویی را می‌گیرد. در صورتی که فردی بخواهد فایل اصلی بازی را تغییر دهد یا سعی کند آن را به سیستم دیگری انتقال دهد، بازی از کار خواهد افتاد. در واقع دنوو اطمینان حاصل می‌کند تا فایل بازی تنها برای یک سیستم قابل اجرا باشد.

کرک بازی Forspoken دنوو

کرک بازی Forspoken

بازی‌های مختلفی در طی چند سال اخیر از دنوو استفاده کرده‌اند. برای نمونه کرک بازی Callisto Protocol همچنان منتشر نشده است و عناوین مختلفی از این قفل استفاده می‌کنند. گزارش‌هایی در مورد ایجاد اختلال برای عملکرد بازی‌هایی که از دنوو استفاده می‌کنند ارائه شده است. نسخه بدون کرک Resident Evil Village رسماً از نسخه اصلی عملکرد بهتری داشت. کارگردان بازی تکن 7 در سال 2021 به مشکلات دنوو اعتراف کرد و گفت که استفاده از این ابزار شخص ثالث منجر به افت فریم‌ در بازی شده است. این در حالی است که پنج سال از عرضه بازی گذشته بود.

صفحه استیم بازی Forspoken‌ در حال حاضر با برچسب دنوو آپدیت شده است. این بازی از DRM شخص ثالث استفاده می‌کنند. فروشگاه اپیک گیمز در حال حاضر چنین برچسبی اضافه نکرده است و به نظر می‌رسد که صفحه دانلود بازی در این فروشگاه مجازی آپدیت نشده است. آپدیت صفحه استیم بازی فوراسپوکن با نمایش تریلر تازه‌ای از شخصیت اصلی بازی همراه شده است و اینکه او چطور به دنیای جادویی Athia پا می‌گذارد.

توسعه‌دهندگان بازی به‌تازگی از دلیل انتشار انحصاری Forspoken برای PS5 صحبت کرده‌اند و می‌گویند که سخت‌افزار نسل هشتم، توانایی اجرای بازی را ندارد.

منبع: PCGAMESN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه