بهترین بازی های حرکتی PS4
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های حرکتی پلی استیشن 4

ارحام ادبخواه 21 دی 1401 بدون دیدگاه
8,603 بازدید

فناوری واقعیت مجازی یا همان Virtual Reality که برای غرق کردن هر چه بیش‌تر بازیکنان به دنیای ویدو گیم آمده، با وجود اینکه فاصله زیادی با نهایت پتانسیل خود دارد اما می‌تواند تجربه‌های جذابی را به وجود آورد. شرکت سونی با عینک PSVR و کنترلرهای Move قدم مهمی در این مسیر برداشته و بازی‌های خوبی را هم برای آن در کنسول پلی استیشن 4 در نظر گرفته است. اما در صورت وجود شرایط باید به سراغ کدام یک از بازی‌های VR رفت؟ در ادامه مقاله بهترین بازی های حرکتی PS4 به این موضوع خواهیم پرداخت.

بهترین بازی های حرکتی پلی استیشن 4

عینک PSVR و متعلقات آن فناوری به شدت جذابی هستند که انگار از دل آینده به دنیای امروزی می‌آیند. این فناوری می‌تواند بیش‌تر از هر زمان دیگری گیمرها را در بازی‌ها غرق کند و Immersion قابل توجهی به وجود آورد. هرچند که پلی استیشن وی آر مشکلات خاص خود را دارد، اما شرکت سونی با تدابیر خاص خود آن را به یک محصول همه گانی تبدیل کرده است. این گجت نسبت به همتایان خود قیمت مناسب‌تری (البته نسبت به دلار) دارد و میزبان بازی‌های First-Party و Third-Party مختلفی شده است. هرچند که PSVR بهترین عینک واقعیت مجازی موجود در بازار به شمار نمی‌رود، اما می‌تواند تا ساعت‌ها شما را یک قدم دیگر به لمس دنیای بازی‌های ویدیویی نزدیک‌تر کند.

ولی آنچه که اهمیت PSVR را بیش از پیش به رخ می‌کشد، هموار کردن راه بازی‌های واقعیت مجازی است. در واقع شرکت سونی با گرد هم آوردن یک مجموعه قابل دستیبانی و نه چندان دور از دسترس، راه را برای آینده این جریان بهبود داده. هرچند که PSVR 2 فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسد و می‌تواند همه چیز را یک قدم رو به جلو ببرد، نباید نسل اول پلی استیشن VR را فراموش کنیم؛ چرا که هنوز هم می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای باشد. عینک PSVR شامل بازی‌های مختلف در سبک‌های متفاوت می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توانیم به Everybody’s Golf VR، Batman: Arkham VR و ‌Blood and Truth اشاره کنیم. در ادامه به معرفی کامل‌تر بهترین بازی های حرکتی PS4 در میان بهترین بازی های پلی استیشن 4 خواهیم پرداخت.

1) بازی Hitman 3

بازی Hitman 3

شاید دیدن نام Hitman 3 در لیست بهترین بازی های حرکتی PS4 کمی عجیب به نظر برسد؛ اما باید بدانید که این بازی شامل یک نسخه VR هم می‌شود. در واقع اگر به عینک واقعیت مجازی سونی دسترسی داشته باشید، می‌توانید دنیا را از دید خود مامور 47 ببیند که اثری از زاویه دوربین سوم شخص در آن دیده نمی‌شود. در این نسخه به خصوص مخفی‌کاری هنوز هم در اولویت قرار دارد و شما باید تلاش خود را به کار بگیرید تا با استفاده از روش‌های خلاقانه، اهداف خود را یک به یک سربه نیست کنید.

اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که نسخه واقعیت مجازی بازی Hitman 3 از کنترلرهای Move پشتیبانی نمی‌کند و تنها راه تجربه آن، استفاده از خود کنترلر Dualshock 4 است. در واقع شما دنیا را از دید اول شخص مامور 47 می‌بینید، اما همه کارهای خود را با Dualshock 4 انجام می‌دهید و روند گیم‌پلی را با فشردن دکمه‌ها دنبال می‌کنید. با وجود این محدودیت، تجربه بازی Hitman 3 با استفاده از PSVR به شدت لذت بخش بوده و می‌تواند شما را حسابی غرق کشتن هدف‌ها با استفاده از مخفی‌کاری معروف مجموعه کنید.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو IO Interactive

2) بازی Everybody’s Golf VR

بازی Everybody’s Golf VR

بازی Everybody’s Golf VR یکی از معدود بازی‌های ورزشی عینک واقعیت مجازی سونی به شمار می‌رود. اثری که روی مکانیک‌های نسخه اصلی که در سال 2017 منتشر شده بود، ساخته شده است (نسخه سال 2017 مخصوص VR نبود). این عنوان که یادآور بازی Wii Sports کنسول Nintendo Wii است، از کنترلرهای Move پشتیبانی می‌کند تا بتوانید چوب گلف را در دستان خود تصور کنید. در واقع شما عینک را به چشم می‌زنید، کنترلر را به دست می‌گیرید، خود را در دنیای بازی می‌بینید و وظیفه دارید توپ را وارد سوراخ گلف کنید.

زاویه دید بازی Everybod’s Golf VR از دید اول شخص دنبال می‌شود که می‌تواند شما را حسابی در دنیای بازی غرق کند. ضربه زدن به توپ با استفاده از PS Move و تلاش برای برنده شدن در بازی Golf حسابی لذت بخش است؛ به گونه‌ای که می‌توانید تا ساعت‌ها و بدون حس خستگی به تجربه آن ادامه دهید. بازی مورد بحث مانند نسخه پایه که در سال 2017 منتشر شد، بیش از یک شبیه‌ساز گلف مانند یک ویدیو گیم آرکید عمل می‌کند که هدفی به غیر از سرگرم کردن مخاطب و درآوردن عرق وی ندارد. بازی Everybody’s Golf تجربه مفرحی است که نباید به هیچ وجه آن را از دست بدهید.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو SIE Japan

3) بازی L.A. Noire: The VR Case Files

بازی L.A. Noire The VR Case Files

بازی L.A. Noire بدون شک یکی از بهترین بازی‌های داستانی تاریخ است که شما را در نقش یک کارآگاه کارکشته قرار می‌دهد. اما نسخه واقع مجازی این بازی که L.A. Noire: The VR Case Files نام دارد در یک سطح کیفی دیگر قرار دارد تا بتوانید پرونده‌های جنایی را به جای زاویه سوم شخص، از دید اول شخص حل کنید. همین موضوع باعث می‌شود خاطره انگیزترین مراحل داستان حالت جدیدی به خود بگیرند و مخاطب را بیش‌تر در فضای روایت غرق کنند.

اما نکته جالب این است که بازی L.A. Noire: The VR Case Files از کنترلرهای Move پشتیبانی می‌کند تا بتوانید مواردی مانند رانندگی، تیراندازی و راه رفتن را با استفاده از آن‌ها انجام دهید. شما برای عادت کردن به سیستم کنترل جدید به کمی وقت نیاز خواهید داشت که به مرور زمان ممکن می‌شود. اما اگر بتوانید با این موضوع کنار بیایید و استفاده از موشن کنترلرها را یاد بگیرید، خیلی سریع با داستان و گیم‌پلی ارتباط برقرار خواهید کرد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: Rockstar Games

4) بازی Batman: Arkham VR

بازی Batman Arkham VR

سه‌گانه Batman Arkham که استودیو Rocksteady را در مقام سازنده خود می‌بیند، به بهترین شکل ممکن مخاطب خود را در نقش شوالیه تاریکی قرار می‌دهد. این استودیو با سه بازی Arkham Knight، Arkham City و Arkham Asylum بتمن را در دنیای ویدیو گیم بالا برد که بعید است کسی بتواند روزی در حد و حدود آن ظاهر شود. اما اگر عاشق زندگی و مبارزه کردن به جای بروس وین هستید، جایی بهتر از Batman: Arkham VR پیدا نخواهید کرد.

بازی Batman: Arkham VR که برخلاف سه‌گانه مذکور زاویه دید اول شخص دارد، شما در نقش شوالیه تاریکی قرار می‌دهد تا یک داستان جدید را دنبال کنید. شما در این ماجراجویی با نفرت انگیزترین اشخاص شهر گاتهام مبارزه می‌کنید، پازل‌ها مختلف را پشت سر می‌گذارید و از گجت‌های معروف و پیشرفته بتمن بهره می‌گیرید. هرچند که بازی مورد بحث نسبت به سایر ساخته‌های استودیو Rocksteady کوتاه‌تر است، اما زندگی به عنوان بتمن را ملموس‌تر از هر زمان دیگری به تصویر می‌کشد. علاوه بر این‌ها Batman: Arkham VR داستان برخی از شخصیت‌های سه‌گانه اصلی را گسترش می‌دهد تا از لحاظ داستانی هم حائز اهمیت باشد.

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Rocksteady

5) بازی Marvel’s Iron Man VR

بازی Marvel’s Iron Man VR

حالا که بحث ابرقهرمان‌های میلیاردر در لیست بهترین بازی های حرکتی PS4 داغ است، بیاید کمی از دنیای DC فاصله بگیریم و به سراغ Marvel برویم. برخلاف سایر بازی‌های VR لایسنس شده که تجربه کوتاهی را ارائه می‌دهند، بازی Marvel’s Iron Man VR یک ماجراجویی هشت ساعته کامل و جذاب است که به خوبی از قابلیت‌های کنترلر Move استفاده می‌کند. شما در این بازی اول شخص و ابرقهرمانی، کنترل آیرون من یا همان مرد آهنی را به دست می‌گیرید تا بتوانید زندگی تونی استارک را از زاویه نزدیک‌تری ببینید.

بازی Marvel’s Iron Man VR به شما اجازه می‌دهد با استفاده از اسلحه‌های کف دست تونی شلیک کنید و دشمنان را از بین ببرید. اما گیم‌پلی فقط به استفاده از Palm Blastها محدود نمی‌شود و قابلیت پرواز کردن و جنگیدن در لباس‌های آهنی وجود دارد. با وجود اینکه نحوه کنترل شخصیت اصلی در بازی مورد بحث نقص‌های ریزی دارد، اما یکی از کامل‌ترین بازی‌های PSVR از لحاظ محتویات و طول گیم‌پلی محسوب می‌شود.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Camfuflaj

6) بازی Blood and Truth

بازی Blood and Truth

بازی London Heist که چند سال پیش و همزمان با عرضه خود PSVR در دسترس قرار گرفت، یکی از بهترین بازی های حرکتی پلی استیشن 4 به شمار می‌رفت که ارزش خرید عینک واقعیت مجازی سونی را بالا می‌برد. London Heist یک شوتر اول شخص به شمار می‌رفت که با الهام‌گیری از فیلم‌های گای ریچی (Guy Ritchie) ساخته شده بود و صحنه‌های اکشن بزرگ را به تصویر می‌کشد. بازی Blood and Truth هم همین رویه را در پیش می‌گیرد و سعی می‌کند یک تجربه AAA، اکشن و جاسوسی را تداعی کند.

بازی Blood and Truth صرفا یک دمو گرافیکی نیست که قابلیت‌های PSVR را به تصویر بکشد؛ بلکه یک بازی اکشن تمام عیار است که به صورت انحصاری برای عینک وی آر پلی استیشن 4 منتشر شده. در کنار گیم‌پلی شلوغ و جذاب، بازی مورد بحث داستان قابل توجهی هم دارد که در میان صحنه‌های اکشن تنوع و پیچش خوبی را به وجود می‌آورند. به طور کلی می‌توانیم بازی Blood and Truth را در جمع بهترین بازی‌های PS4 قرار دهیم و آن را یک ویدیو گیم VR معمولی حساب نکنیم.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو SIE London

7) بازی Firewall Zero Hour

بازی Firewall Zero Hour

به غیر از Rigs: Mechanized Combat League، بازی‌های شوتر چندنفره باکیفیتی مانند Firewall Zero Hour برای PSVR منتشر نشده‌اند. استودیو First Contact Entertainment با Firewall Zero Hour یک شوتر چندنفره تاکتیکی را برای کاربران پی اس وی آر به وجود آورد که طرفداران بازی Rainbow Six Siege بدون شک از آن استقبال خواهند کرد. بنابراین اگر از تجربه شوترهای آنلاین معمولی خسته شده‌اید و هوس یک بازی متفاوت کرده‌اید، بازی مورد بحث را از دست ندهید.

Firewall Zero Hour شخصیت‌های قابل کنترل و قابل شخصی‌سازی متعددی دارد که می‌توانید ظاهر آن‌ها را تغییر داده و با سیمای متفاوتی پا به زمین نبرد بگذارید. اما آیتم‌های تزئینی آخرین چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید؛ چرا که برای پیروزی در مسابقه‌ها و شکست دشمنان باید با هم‌تیمی‌های خود هماهنگ شوید و خود را آماده نگه دارید. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده باید اشاره کنیم که بازی Firewall Zero Hour از Playstation VR Aim Controller هم پشتیبانی می‌کند که در صورت داشتن آن، یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر خواهید شد.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو First Contact Entertainment

8) بازی Doom VFR

بازی Doom VFR

با اینکه PSVR در طی سال‌ها میزبان بازی‌های شوتر مختلفی شده است، اما در صورت واقع بینی هیچ یک از آن‌ها در حد و اندازه‌های بازی Doom VFR نیستند. اگر فکر می‌کنید که این بازی صرفا نسخه واقعیت مجازی Doom 2016 است، در اشتباه هستید. استودیو id Software با Doom VFR یک بازی کاملا جدید ساخت که داستان،

گیم‌پلی و مکانیک‌های منحصر به فرد خود را دارد. از این‌ها هم که گذشته باید بدانید هنگامی که نام سری Doom و استودیو id Software در کنار هم می‌آیند، نتیجه نهایی به هیچ وجه ناامید کننده نخواهد بود.

داستان بازی Doom VFR مدتی پس از تسخیر پایگاه UAC سیاره مریخ توسط شیاطین جریان دارد. در این میان شما کنترل دانشمندی را به دست می‌گیرید که به تازگی جان خود را از دست داده، اما پیش از مرگ کامل ذهن خود را به بدن یک ربات منتقل کرده است. حال شما وارد کار می‌شوید و باید با نهایت توان مقابل نیروهای جهنمی بایستید و نقشه‌های آن‌ها را خراب کنید. درست مانند نسخه سال 2016، شما با یک شوتر اول شخص فوق‌العاده روبرو هستید که راه‌های مختلفی را برای سلاخی شیاطین در مقابل‌تان قرار می‌دهد. این راه‌های سلاخی شامل اسلحه‌های متنوعی می‌شود که قادر هستید در طی تجربه بازی از آن بهره ببرید.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو id Software

9) بازی Superhot VR

بازی Superhot VR

حالا که بحث شوترها در لیست بهترین بازی های حرکتی PS4 داغ است، به یک شوتر اول شخص دیگر اشاره کنیم. بازی Superhot VR به نحوی حکم بسته الحاقی بازی Superhot را دارد که از عینک‌های واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند. هدف اصلی در این بازی کشتن دشمنان موجود با خلاقانه‌ترین حالت ممکن است که برای رسیدن به آن، آزادی عمل بالایی دارید. مهم نیست که از یک کلت معمولی بهره ببرید یا یک بطری شیشه‌ای؛ بازی Superhot VR به گونه‌ای طراحی شده که ساده‌ترین مبارزات را با نهایت هیجان به تصویر بکشد.

کنترلرهای حرکتی پلی استیشن در بازی Superhot VR از اهمیت بالایی برخوردارند و به گونه‌ای حکم دست‌های شما را بازی می‌کنند. همین موضوع باعث به وجود آمدن لحظات خنده‌داری می‌شود که در کم‌تر اثری می‌توان شاهد آن بود. البته که این جنبه خنده‌دار را به هیچ وجه با جدیت گیم‌پلی اشتباه نگیرید؛ سازندگان گیم‌پلی بازی را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که از تنش بالایی برخوردار است. شما باید با استفاده از مکانیک توقف زمان یک استراتژی مناسب بچینید و سپس با استفاده از عنصر خلاقیت کار دشمنان را تمام کنید. بازی Superhot VR گرافیک واقع گرایانه‌ای ندارد و دشمنان را مانند آدمک‌های قرمز رنگ بی‌جان نشان می‌دهد. اما گیم‌پلی آنقدری جذاب و پرتنش است که زمان برای فکر کردن به سایر چیزها را نداشته باشید.

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Superhot Team

 10) بازی Until Dawn: Rush of Blood

بازی Until Dawn Rush of Blood

PSVR و به طور کلی همه عینک‌های واقع مجازی، پلتفرم فوق‌العاده‌ای برای بازی‌های ترسناک هستند تا گیمرها تا سر حد سکته پیش بروند و بازگردند. بازی Until Dawn: Rush of Blood هم که از این پتانسیل بالا برخوردار است، وحشت و هیجان ناشی از سرعت را با هم ترکیب می‌کند تا به یک ویدیو گیم جدید برسیم. بازی مذکور یک شوتر اول شخص است که شما را سوار یک ترن واگنی می‌کند که مسیر آن با هیولاهای مختلف پر شده است. حال در این میان باید با استفاده از اسلحه‌های موجود نهایت سعی خود برای زنده ماندن را به کار گیرید و از یک راهرو ترسناک و دهشتانک موفق خارج شوید.

بازی Until Dawn: Rush of Blood شامل چندین مرحله مختلف می‌شود که هر کدام از آن‌ها ارزش تجربه و تکرار بالایی دارند. علاوه بر این، سیستم رکورد زنی بازی و وجود لیدبرد باعث به وجود آمدن روند اعتیادآوری شده که شما را برای گرفتن امتیاز بیش‌تر همواره تشویق می‌کند. به طور کلی اگر با عینک PSVR ناآشنا هستید یا می‌خواهید یکی از دوستان خود را با این عینک واقعیت مجازی آشنا کنید، بهتر است Rush of Blood را در اولویت‌ها قرار دهید. این بازی نه تنها به شدت سرگرم کننده و لذت بخش است، بلکه می‌تواند به خوبی قابلیت‌های پی اس وی آر را به تصویر بکشد.

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Supermassive Games

11) بازی The Exorcist: Legion VR

بازی The Exorcist Legion VR

بازی The Exorcist: Legion VR از فیلم The Exorcist الهام‌برداری شده که ما آن را در ایران با نام «جن گیر» می‌شناسیم. شما در این بازی کنترل کارآگاهی در شهر بوستون را به دست می‌گیرید که روی پروند قتل یک کشیش کلیسا کار می‌کند. Legion VR که به صورت اپیزودیک و قسمتی عرضه شده، در هر یک از اپیزودها شما را با جزئیات جدید روبرو می‌کند که هر کدام از دیگری وحشتاک‌تر و ترسناک‌تر هستند. این بازی که در حال حاضر هر پنج اپیزود موجود را در دسترس گیمرها قرار داده، تقریبا ترسناک‌ترین اثری است که می‌توانید روی PSVR به تجربه آن بپردازید.

بازی The Exorcist: Legion VR از پتانسیل‌های واقعیت مجازی بهره می‌برد و با جامپ اسکرها و اتمسفرسازی مناسب، فضا را به قدری ترسناک می‌کند که بهتر است پیش از اتمام هر اپیزود چند دقیقه‌ای هم که شده استراحت کنید. اما جدا از یک ویدیو گیم با محوریت واقعیت مجازی، بازی The Exorcist: Legion VR یکی از بهترین آثار سال‌های اخیر است که با اقتباس از یک فیلم سینمایی ساخته شده. اگر جزو طرفداران سبک وحشت هستید و PSVR را برای تجربه بهتر بازی‌های ترسناک خریدید، Legion VR را باید در اولویت اول خود قرار دهید.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Wolf & Blood Interactive

12) بازی Resident Evil 7: Biohazard

بازی Resident Evil 7 Biohazard

اگر از تجربه The Exorcist: Legion VR لذت بردید و خواستید پا به یک کابوس ترسناک دیگر بگذارید، می‌توانید روی هفتمین نسخه فرنچایز Resident Evil حساب باز کنید. بازی Resident Evil 7: Biohazard که با دوربین اول شخص ساخته شده، مجموعه مورد بحث را به ریشه‌های Survival-Horror خود بازگردانده و آن را از جریان اکشن‌های شلوغ  شماره پنجم و ششم دور نگه می‌دارد. همین موضوع باعث شد که Resident Evil 7 بیش از حد ترسناک‌ شود تا نام آن را در ترسناک‌ترین ویدیو گیم‌های تمام دوران قرار دهیم.

حال این حجم از ترس و اتمسفر خفقان آور را به زبان VR ترجمه کنید تا متوجه شوید نسخه واقعیت مجازی Biohazard می‌تواند تا چه حد ترسناک باشد. شرکت Capcom هم به عنوان سازنده بازی مورد بحث هیچ کوتاهی خاصی را به عمل نیاورده تا کنترل‌های بازی در نسخه VR به بهترین شکل ممکن پیاده شوند. همین موضوع تجربه طولانی مدت بازی را ممکن می‌سازد تا بتوانید کابوس وحشتناک ایتن وینترز را در مدت زمان سریع‌تری به پایان برسانید. Resident Evil 7 یک کلاس بازی‌سازی برای توسعه دهنده‌هایی است که می‌خواهند ویدیو گیم معمولی خود را راهی بازار واقعیت مجازی کنند.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: شرکت Capcoom

13) بازی Astro Bot: Rescue Mission

بازی Astro Bot Rescue Mission

آیا ربات‌های کوچک بخش Playroom که به صورت پیش فرض روی تمام کنسول‌های PS4 حضور داشتند را به یاد دارید؟ (که مانند آن را در بازی Astro’s Playroom کنسول PS5 دیدیم). بازی Astro Bot: Rescue Mission آن ربات‌های بامزه را وارد یک ماجراجویی بزرگ و پلتفرمینگ می‌کند که شامل پنج دنیا و بیش از 50 مرحله مختلف می‌شود. این بازی درست مانند بازی Mario 64 برای کنسول Nintendo 64 است که با هدف به نمایش کشید قابلیت‌های PSVR منتشر شده.

Astro Bot: Rescue Mission به عنوان یک بازی پلتفرمر سوم شخص طراحی به شدت خلاقانه‌ای دارد و گیم‌پلی را به گونه‌ای پیاده می‌کند که پیش از این مانند آن را حداقل در تجربه‌های VR ندیده بودیم. با وجود محدودیت‌هایی که زاویه دید سوم شخص به وجود می‌آورد، Rescue Mission به خوبی کار خود را انجام می‌دهد و کاری می‌کند که حس غرق شدن در دنیای بازی را به خوبی درک کنید. به طور کلی ما می‌توانیم از بازی مورد بحث به عنوان یکی از اولین بازی‌های منتشر شده PSVR یاد کنیم که در آن زمان ارزش تجربه را داشت و مردم را به خرید عینک واقعیت مجازی سونی تشویق می‌کرد.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو SIE Japan

14) بازی Beat Saber

بازی Beat Saber

هنگامی که بحث به سمت معروف‌ترین بازی های حرکتی PS4 به میان می‌آید، کم‌تر اثری می‌تواند با Beat Saber رقابت کند. یک ویدیو گیم خوش ساخت در سبک Rhythm که باید در طی آن روی ریتم موسیقی‌ها حرکت کرده و با کنترلرهای Move، اشکال هندسی که به سمت‌تان می‌آید را بزنید. بازی Beat Saber که شامل کتابخانه عظیمی از موسیقی‌های مختلف و معروف می‌شود، شما را روی لبه تیغ نگه می‌دارد تا با زمان و ریتم درست شمشیرهای خود را به سمت اشکال هندسی ذکر شده ببرید.

اما بازی مورد بحث علاقه‌ای به ساکت نشستن مخاطب خود ندارد و به صورت مستمر وی را در تکاپو و فعالیت نگه می‌دارد. همین موضوع و فعالیت به وجود آمده باعث می‌شود کمی ورزش کنید و به کمک موسیقی‌های موجود، حال بهتری داشته باشید. فقط پیش از پرداختن به بازی Beat Saber بهتر است اطراف اتاق خود خالی کنید تا در حین تکان دادن دست‌های خود و کنترلرهای Move، به کسی یا چیزی آسیب وارد نکنید.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Hyperbolic Magnetsim

15) بازی The Elder Scrolls V: Skyrim VR

بازی The Elder Scrolls V Skyrim VR

اگر جزو طرفداران عام بازی‌های ویدیویی هم باشید احتمالا با جوک‌های مربوط به همه گیری Skyrim آشنا هستید. شرکت Bethesda بازی افسانه‌ای خود را تقریبا برای هر پلتفرم موجود عرضه کرده تا پس از گذشت حدود 12 سال از عرضه اولیه هنوز هم در موردش صحبت کنیم. The Elder Scrolls V: Skyrim یک تجربه نقش آفرینی و جهان باز است که پس از ماجراجویی‌های مختلف و راهیابی به پلتفرم‌های متفاوت، راه خود را به سمت عینک‌های واقعیت مجازی هم باز کرده است.

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim VR به شدت بزرگ است و می‌تواند تا ساعت‌ها شما را در سرزمین فانتزی Tamriel مشغول شکار اژدهاها نگه دارد. حال اگر پیش از این هم به تجربه بازی اصلی پرداخته و تمام نقطه‌های آن را حفظ کرده باشید، نسخه VR اسکایریم باز هم ارزش تجربه و تکرار را دارد. این بازی که از کنترلرهای Move هم پشتیبانی به عمل می‌آورد، جنگیدن در نقش Dragonborn را از همیشه ملموس‌تر می‌کند. بنابراین اگر جزو طرفداران بازی‌های RPG هستید و می‌خواهید یکی از بهترین آن‌ها را در دنیای واقعیت مجازی تجربه کنید، گزینه‌ای بهتر از The Elder Scrolls V: Skyrim VR نخواهید داشت.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: Bethesda Games Studios

جمع بندی

با وجود اینکه PSVR در حد انتظارها عمل نکرد و نتوانست بازی‌های باکیفیت متعددی را در اختیار گیمرها قرار دهد، اما به عنوان اولین تجربه واقعیت مجازی شرکت سونی بد نبود. با این حال در این میان یک سری ویدیو گیم‌های قابل احترام وجود داشتند که آدم را نسبت به خرید پلی استیشن VR وسوسه می‌کردند. از جمله این بازی‌ها می‌توانیم به Batman: Arkham VR، Beat Saber و Doom VFR اشاره کنیم که در نوع خود آثار سرگرم کننده‌ای بودند. حال باید صبر کنیم و ببینیم که سونی با PSVR 2 و نسل بعدی عینک‌های واقعیت مجازی خود تا چه حد موفق می‌شود.

نظر شما در مورد بهترین بازی های حرکتی PS4 چیست؟ شما از تجربه کدام یک از آن‌ها بیش‌تر لذت بردید؟ جای خالی چه عنوانی بیش‌تر از سایرین احساس می‌شود؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Digital Trends

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی‌های شوتر PSVR چه آثاری هستند؟

از بازی‌های Doom VFR، Blood and Truth و Superhot VR می‌توانیم به عنوان بهترین شوترهای PSVR یاد کنیم

۱
بهترین بازی‌های ترسناک PSVR چه آثاری هستند؟

از جمله بهترین بازی‌های ترسناک PSVR می‌توانیم به The Exorcist: Legion VR، Resident Evil 7 و Until Dawn: Rush of Blood اشاره کنیم

۲
بهترین بازی‌های PSVR که از کنترلرهای Move پشتیبانی می‌کنند کدام‌اند؟

بازی‌هایی نظیر Beat Saber، Until Dawn: Rush of Blood و Doom VFR به بهترین شکل ممکن از کنترلرهای Move بهره می‌برند

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.