مرگ توسعه‌دهنده Stalker
یحیی رحیمی

توسعه‌دهنده بازی Stalker در جریان دفاع از اوکراین کشته شد

یحیی رحیمی 8 دی 1401 2 دیدگاه
182 بازدید

طراح بازی سابق استودیو GSC Game World و توسعه‌دهندگان بازی Stalker در جریان جنگ اوکراین و در نبرد علیه نیروهای روسی در شهر باهموت، بخشی از استان دونتسک کشته شده است. ولادیمیر یزهوف طبق اعلام سازمان دفاع اوکراین، هفته گذشته و در طی نبرد کشته شده است. وی از جمله افرادی بود که با آغاز تهاجم ارتش روسیه به اوکراین برای دفاع از کشورش داوطلب شد. وی اولین توسعه‌دهنده بازی استاکر نیست که تصمیم به دفاع از اوکراین گرفته بود.

حمله نظامی روسیه به اوکراین تأثیر بسیار سنگینی روی تمامی بخش‌های کشور اوکراین گذاشته است و صنعت بازی این کشور را هم فلج کرده است. گزارش سازنده بازی Sherlock Holmes از وضعیت وخیم زندگی در این کشور، نشان داد که بازگشت به فعالیت عادی بسیار دشوار است. استودیو GSC Game World که در حال ساخت بازی Stalker 2 است، اکثر کارمندان خود را به شهر پراگ در جمهوری چک منتقل کرده است. ولادیمیر یزهوف اما تصمیم گرفت تا به ارتش بپیوندد و از کارمندان دیگر جدا شود.

ولادیمیر یزهوف پس از ثبت‌نام در ارتش به مقام فرماندهی نیروهای گشت هوایی گردان ویژه 23 ارتش اوکراین گمارده شد. وی در جریان دفاع از شهر باهموت و طی نبرد سنگینی کشته شد. این شهر که در بخش شرقی اوکراین قرار دارد، از ماه مه تابه‌حال تحت بمباران و آتش نیروهای روسی بوده است. شدت بمباران در طی روزهای اخیر افزایش یافته است. مراسم ختم توسعه‌دهنده بازی Stalker روز ششم دی ماه در شهر کیف برگزار شد. استودیو GSC با انتشار توییت کوتاهی، یاد و خاطره این بازی‌ساز خبره را زنده نگه داشت.

مرگ توسعه‌دهنده Stalker جنگ اوکراین

مرگ توسعه‌دهنده Stalker در جنگ اوکراین

یزهوف روی پروژه‌های متفاوتی کار کرده است. وی از بازی‌سازهای ارشد بازی Stalker Call of Pripyat به‌حساب می‌آید. همچنین روی بازی Cossacs ، الکساندر و Heroes of Annihilated Empires هم کار کرده است. وی از جمله سازندگان بازی Sherlock Holmes Devil’s Daughter به‌حساب می‌آید و در ساخت بازی نقش‌آفرینی ترسناک Call of Cthullhu هم نقش داشته است. استودیو از وی به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین بازی‌سازها اشاره کرده است.

مدیر روابط عمومی استودیو GSC در پیام تبریک سال نو میلادی به مرگ ولادیمیر یزهوف اشاره کرد و نوشت که «این رفیق مو قرمز، نشان آزادی را تا آخرین لحظه به سینه داشت.» گفتنی است یزهوف مدل شخصیت لوکی، رهبر گروه آزادی‌خواه در بازی استاکر است و مدیر روابط عمومی به این نکته اشاره کرده است. طبق صفحه فیس‌بوک برادرش، دو پسر خردسال از وی به‌جا مانده است. دولت روسیه مدتی پیش سه طرفدار بازی Stalker را به ضرب گلوله کشت. همچنین توسعه‌دهنده بازی Metro Exodus هم در جریان دفاع از اوکراین جان خود را از دست داد.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • makan_art

    makan_art

    مهمان

    مرگ بر پوتین و رفیق رفقاش.
    ننگ بر شما کمونیستای بی دین.واقعا که به هیچی اعتقاد ندارین.نه خدا نه انسانیت نه مذهب نه آیین…..
    شما روی ارتش شیطان رو هم سفید کردین.
    ممنون که این دسته خبرهارو پوشش میدین.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    پوریا

    مهمان

    خدا پوتین و حامیانش رو لعنت کنه. آرزوی مرگ بی بدیل از درد برایشان دارم…

    پاسخ دهید