جنگ اوکراین سازنده Sherlock Holmes
یحیی رحیمی

سازنده بازی Sherlock Holmes از شرایط وخیم زندگی در اوکراین می‌گوید

یحیی رحیمی 5 دی 1401 بدون دیدگاه
248 بازدید

حدود یک سال از جنگ اوکراین می‌گذرد و در این مدت، شرایط زندگی برای مردم اوکراین به بدترین حد ممکن رسیده است. درحالی‌که سر تیتر خبرها ده ماه پیش به‌طور کامل به اوکراین اختصاص داشت، اما کمتر کسی به شرایط اوکراین در حال حاضر می‌پردازد. استودیو Frogwares سازنده بازی Sherlock Holmes که دفتر مرکزی آن در شهر کیف اوکراین قرار دارد، شرایط وخیم و زندگی تحت بمباران موشک‌های روسی را با واژه‌هایی دردناک به تصویر کشیده است.

زندگی ده‌ها میلیون نفر تحت تأثیر جنگ اوکراین قرار گرفته است و از ده ماه گذشته، شرایط تنها رو به وخامت گذاشته است. اوکراین همچنان تحت هجوم نیروهای روسیه و موشک‌ها و پهپادها قرار دارد و خاک این کشور همچنان تسخیر شده است. اما شرایط برای استودیوهای بازی‌سازی که در این کشور باقی‌مانده‌اند چطور است؟ استودیو Frogwares که به‌عنوان خالق سری بازی شرلوک هلمز شناخته می‌شود، تصاویری از زندگی در حین جنگ در کشور اوکراین را منتشر کرده است.

استودیو با انتشار توییت تازه‌ای نوشت: «به من گفته‌شده که می‌توانم آزادانه در این مورد صحبت کنم. در ماه‌های گذشته شرایط برای تیم ما در اوکراین بسیار سخت بوده است. پس از یک تابستان نسبتاً آرام و امکان دنبال کردن روند عادی، موج موشک‌ها و پهپادهای انتحاری در ماه اکتبر آغاز شد و صدمه روانی زیادی به ما وارد کرد. هر صبح با امید این بیدار می‌شوید که روز عادی دیگری باشد، برعکس می‌بینید که باید آماده پذیرایی از انفجارها در هر لحظه از روز باشید.»

جنگ اوکراین سازنده Sherlock Holmes

شرایط وخیم سازندگان بازی Sherlock Holmes

استودیو در ادامه افزود: «وقتی انفجار رخ می‌دهد، خانواده و حیوانات خانگی را به زیرزمین و پناهگاه می‌برید و توسط صدای آژیر و انفجار محاصره می‌شوید. منتظر ماندن و فکر به اینکه این بار نوبت شماست، تنها کاری است که می‌توانید انجام دهید. بعضی حملات دقایقی طول می‌کشند و تعدادی هم ساعت‌ها و بعضی‌اوقات سخت است در این مورد صحبت کنید، انگار که حملات تا ازل ادامه دارند. از پنجره می‌توانید دود و آژیر آمبولانس را مشاهده کنید و آنگاه باید ساعت‌ها با قطعی برق دست و پنجه نرم کنید. اتصال اینترنت قطع می‌شود و سپس نوبت به قطعی آب و گرما می‌رسد.»

سازنده بازی Sherlock Holmes در پایان از تلاش برای بازگشت به روند کاری در شرایط اخیر اوکراین می‌گوید: «مداوم می‌خواهید به کار روزانه خود بازگردید و ببینید که چه کسی آنلاین است و چه کسی بعداً آنلاین می‌شود. بدترین بخش آن است که نمی‌دانید موج بعدی کی از راه می‌رسد. هر زمان که ارتش اوکراین برد مهمی کسب می‌کند، باید منتظر حملات باشیم. بزدل‌های بی‌خاصیت ایده‌ای برای بردن جنگ ندارند و سعی می‌کنند تا روحیه مردم عادی را تضعیف کنند. ما کوتاه نمی‌آییم و این یادمان می‌اندازد که چطور مقاومت کنیم و چطور بجنگیم و هیچ‌گاه مذاکره را در نظر نگیریم. وقتی به خانه‌ام، مدرسه خواهرزاده‌ام و بیمارستان حمله می‌کنید، انتظار گفتگو را نداشته باشید.»

استودیو Frogwares سازنده بازی شرلوک هلمز در پایان از تمامی افرادی که در این مدت دشوار از آن‌ها حمایت می‌کنند تشکر کرده است. قطعی برق در اوکراین تأثیر اساسی روی صنعت بازی هم گذاشته است. وب‌سایت آموزش بازی اوکراینی OFME رسماً به دلیل نبود برق تعطیل شد.

منبع: Kotaku

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.