بازی Final Fantasy 16 پلی استیشن 5
سارا هابطی

بازی Final Fantasy 16 قدرت کنسول پلی استیشن 5 را به نمایش می‌گذارد

سارا هابطی 8 دی 1401 1 دیدگاه
416 بازدید

بنابر گفته نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 (فاینال فانتزی 16)، این بازی که قرار است به صورت انحصاری برای کنسول نسل نهمی سونی عرضه شود، قدرت واقعی سخت افزار کنسول پلی استیشن 5 را به نمایش خواهد گذاشت.

در قالب تازه‌ترین اخبار بازی متوجه شدیم که بازی Final Fantasy 16 قرار است به بهترین شکل قدرت واقعی سخت افزار پلی استیشن 5 را به رخ رقبا بکشد و طرفداران را از قدرت این پلتفرم شگفت‌زده کند. سری بازی‌های فاینال فانتزی از قدیمی‌ترین فرنچایزهای صنعت گیم، با سابقه درخشان 35 سال به حساب می‌آیند و شانزدهمین نسخه از این مجموعه به‌زودی توسط شرکت Square Enix به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.

معمولا بازی‌هایی که به صورت انحصاری برای یک پلتفرم عرضه می‌شوند، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. برای مثال می‌توان به سطح کیفی مجموعه آثار Gears of War در کنسول ایکس باکس یا نمایش خیره‌کننده بازی God Of War Ragnarok روی کنسول پلی استیشن 5 اشاره کرد. شرکت اسکوئر انیکس به طرفداران قول داده است که بازی فاینال فانتزی 16 روی کنسول پلی استیشن 5 بدرخشد و براساس اسکرین‌شات و تریلرهای منتشر شده، می‌توان گفت با یکی از زیباترین بازی‌های انحصاری کنسول PS5 طرف هستیم.

در جریان یک رویداد زنده، نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده‌ی بازی Final Fantasy 16 نکات جالبی را در مورد توسعه این بازی و نحوه اجرای آن روی سخت افزار پلی استیشن 5 به طرفداران ارائه داد و مدعی شد که بازی فاینال فانتزی 16 می‌تواند به معنای واقعی کلمه یک نمایش فوق‌العاده عجیب و غریب از قدرت PS5 باشد.

بازی Final Fantasy 16 پلی استیشن 5

قدرت واقعی کنسول پلی استیشن 5 را با Final Fantasy 16 تجربه کنید

از آنجایی که بازی فاینال فانتزی تنها به صورت انحصاری برای کنسول PS5 در دست توسعه است، پس قطعا شرکت اسکوئر انیکس قصد دارد از نهایت قدرت سخت افزاری این کنسول استفاده کند و پتانسیل نهایی آن را به طرفداران نشان دهد.

به گفته‌ی نائوکی یوشیدا، بازی Final Fantasy 16 قرار است اولین عنوانی باشد که شایسته‌ی لقب نسل بعدی خواهد بود. این تهیه‌کننده مدعی شده که تریلر Revenge کاملا درون بازی رندر شده است. او همینطور گفته که زمان بارگذاری در فاینال فانتزی 16 به لطف SSD فوق‌العاده سریع پلی استیشن 5 لحظه‌ای خواهد بود.

براساس این گفته احتمالا نسخه پی‌سی این عنوان می‌تواند حتی درخشان‌تر از کنسول باشد و به لطف عملکرد DirectStorage ما شاهد گیم پلی روان‌تر و بارگذاری سریع‌تر بازی باشیم. با این حال از آنجایی که بازی تنها برای پلی اسیتشن 5 تایید شده و ممکن است مدتی طول بکشد تا به رایانه‌های شخصی بیاید. در واقع ناشر این بازی پیش از این تایید کرده بود که بازی فاینال فانتزی 16 حداقل تا 6 ماه پس از انتشار در انحصار پلی استیشن 5 خواهد بود و به دلیل توافق قبلی بین سونی و اسکوئر انیکس، این بازی هرگز برای پلتفرم‌های ایکس باکس منتشر نخواهد شد. Final Fantasy 16 قرار است در تاریخ 1 تیر 1402 (22 ژوئن 2023) به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 عرضه شود.

منبع: TweakTown

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    aa

    مهمان

    ای جان برو که رفتیم

    پاسخ دهید