Call of Duty پلی استیشن پلاس کالاف دیوتی
محمد صادق شجاعی

احتمال اضافه شدن بازی‌های سری Call of Duty به پلی استیشن پلاس وجود دارد

محمد صادق شجاعی 22 آذر 1401 بدون دیدگاه
583 بازدید

در راستای جلب رضایت شرکت سونی در قبال خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت پیشنهاد فراهم کردن زمینه ارائه بازی‌های سری Call of Duty (کالاف دیوتی) از طریق سرویس پلی استیشن پلاس را داده است.

اخیرا کمیسیون فدرال تجارت (به اختصار FTC) کشور آمریکا مانع از نهایی شدن قرارداد مالکیت مایکروسافت بر شرکت اکتیویژن بلیزارد و آثار آن از جمله سری کالاف دیوتی شده است. این نهاد باور دارد که با تحقق این امر، ایکس باکس به طور غیر‌منصفانه‌ای بر صنعت ویدیو گیم تسلط پیدا خواهد کرد. حال در قالب جدید‌ترین اخبار بازی مشخص شده است که شرکت Microsoft و بخش Xbox اخیرا قراردادی را به سونی پیشنهاد کرده‌اند که به واسطه آن مالک پلی استیشن اجازه اضافه کردن آثار سری Call of Duty به سرویس PS Plus را خواهد داشت.

در طول یک دهه اخیر، ایکس باکس توانسته مالکیت برخی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی مثل سری Minecraft و شرکت Bethesda را به دست بیاورد. این خرید‌ها موجب شده‌اند که مایکروسافت و پلتفرم Xbox طیف گسترده‌ای از آثار مشهور و محبوب تاریخ را در اختیار خود بگیرند. با این حال شرکت Sony مانع از آخرین خرید آن‌ها شده و اجازه نمی‌دهد که سری کالاف دیوتی به یکی از مجموعه‌های تحت کنترل ردموندی‌ها تبدیل شود. از زمان اعلام خرید شرکت Activision Blizzard و انتشار بازی Call of Duty: Modern Warfare 2، شرکت سونی با تمام توان در تلاش است که از حق خود برای رقابت عادلانه محافظت کند.

تلاش مایکروسافت برای در اختیار گرفتن مالکیت شرکت اکتیویژن بلیزارد و سری کالاف دیوتی در ازای پرداخت حدودا 70 میلیارد دلار، نگرانی‌های زیادی را در جامعه گیمینگ به وجود آورده و توجه نهاد‌های متعددی از جمله FTC را جلب کرده است. ردموندی‌ها مشتاق هستند که این قرارداد خرید با موفقیت به پایان برسد. به همین دلیل آن‌ها به سونی پیشنهاد فراهم کردن زمینه حضور سری Call of Duty در سرویس اشتراکی این شرکت را داده‌اند. از آن جایی که مالک پلتفرم پلی استیشن برای جلو‌گیری از خرید Activision Blizzard تلاش می‌کند، رئیس ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر اعلام کرده که هدف شرکت ژاپنی کوچک‌تر کردن پلتفرم Xbox است. شایان ذکر بوده که قبلا مایکروسافت به ادامه انتشار آثار کالاف دیوتی روی پلی استیشن متعهد شده است.

Call of Duty پلی استیشن پلاس کالاف دیوتی

تلاش مایکروسافت برای انتشار Call of Duty روی تمامی پلتفرم‌ها

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که پلی استیشن یک پلتفرم جهانی بزرگ‌تر از ایکس باکس بوده و مایکروسافت نیز به آن اشاره کرده است. بسیاری از افراد شروع به انتقاد از عملکرد پلی استیشن  و FTC کرده‌اند. آن‌ها باور دارند که نهاد آمریکایی کار‌های قبلی سونی در رابطه با به دست آوردن حق انتشار انحصاری مجموعه‌های مختلف را نادیده می‌گیرد. برخی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های پلی استیشن از جمله God of War و Uncharted در انحصار کنسول‌های پلی استیشن بوده و هرگز روی ایکس باکس در دسترس قرار نگرفته‌اند.

نتیجه اختلاف بین سونی و مایکروسافت و نهاد‌های مختلف در حال حاضر مشخص نیست و تا نهایی شدن آن زمان زیادی باقی مانده است. با این حال مهم نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد، با توجه به رویکرد مایکروسافت، بازیکنان می‌توانند انتظار داشته باشند که در آینده روی تمامی پلتفرم‌ها قادر به تجربه سری Call of Duty خواهند بود. با اضافه شدن محتوا‌های تازه به آثار منتشر شده و ادامه روند ساخت بازی‌های جدید، طرفداران این مجموعه تحسین‌شده می‌توانند مطمئن باشند که تجربیات فوق‌العاده‌ای روی هر یک از پلتفرم‌ها ارائه خواهد شد.

نظر شما در مورد اضافه شدن سری Call of Duty به سرویس پلی استیشن پلاس چیست؟ آیا با این امر موافق هستید؟ به نظر شما سونی پیشنهاد مایکروسافت را قبول کرده و اجازه نهایی شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد را می‌دهد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.