بازی Starfield ایکس باکس
علیرضا نظری

ایکس باکس: بازی‌های زیادی برای سال 2023 داریم

علیرضا نظری 20 آذر 1401 بدون دیدگاه
321 بازدید

مراسم The Game Awards امسال با نمایش‌ها و معرفی‌ عناوین مختلف صنعت بازی به پایان رسید، اما مایکروسافت تقریبا چیزی برای نمایش ارائه نداد و علیرغم تعداد زیادی بازی برای سال 2023، ایکس باکس با حضور بی سابقه در رویداد گیم اواردز طرفداران را ناامید کرده است. مدیر بازاریابی Xbox به دلایل مشارکت پایین خود در این رویداد اشاره کرده است.

به دنبال فقدان نمایشی از بازی‌های آینده مایکروسافت در رویداد گیم اواردز 2022، برخی از طرفداران پس از اتمام رویداد ابراز ناامیدی کردند. این در صورتی است که سونی در مقابل از بازی‌هایی همچون Death Stranding 2، Final Fantasy 16 و Forspoken پرده برداشت. جالب اینجاست که فیل اسپنسر در این مراسم حضور داشت و این موضوع باعث شد تا بسیاری از طرفداران بر این باور باشند که ایکس باکس حداقل چند عنوان قابل توجه مانند بازی Starfield را در قسمتی از رویداد به نمایش می‌گذارد؛ اما این اتفاق نیفتاد و مایکروسافت جز چند تبلیغ از سرویس ایکس باکس گیم پس، به طور کامل از گیم اواردز غایب بود.

حال، به نظر می‌رسد در پاسخ به این واکنش، آرون گرینبرگ، رئیس بازاریابی ایکس باکس، در توییتی به طرفداران اطمینان داده است که سال 2023 برای این پلتفرم «بسیار هیجان انگیز» خواهد بود و طرفداران نیازی به انتظار طولانی برای اخبار نخواهند داشت. وی بیان می‌کند: «ما برنامه‌ریزی زیادی برای نشان دادن و به اشتراک گذاشتن یک سال فوق‌العاده هیجان‌انگیز برای سال 2023 داریم. زمان‌بندی همیشه کلیدی است، اما نگران نباشید، مجبور نخواهید بود که برای عناوین آینده‌ی ما خیلی منتظر بمانید.»

ایکس باکس 2023

بازی‌های انحصاری ایکس باکس در سال 2023

ایکس‌باکس بازی‌های شخص اول خود همچون Forza Motorsport، Starfield، Redfall و Stalker 2 برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده است. حتی فیل اسپنسر نیز اخیراً اعتراف کرد که از زمانی که ایکس باکس یک انحصاری شخص اول بزرگ را عرضه کرده است، زمان زیادی می‌گذرد، اما امیدوار است که این روند در سال 2023 با عرضه بازی‌های هیجان انگیز از بن بست خارج شود.

همچنین از طرف دیگر تمرکز شرکت بر روی جدال تکمیل خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد است. طبق گفته‌های تنظیم کننده‌های ایالات متحده در چند روز اخیر، آن‌ها در تلاش‌اند تا به معامله ۶۸.۷ میلیارد دلاری خاتمه دهند؛ زیرا باور دارند که مایکروسافت را قادر می‌سازد تا رقبای کنسول‌های Xbox، محتوای اشتراک و تجارت بازی‌های ابری خود را سرکوب کند. پس از اینکه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) شکایتی را برای جلوگیری از خرید اکتیویژن بلیزارد آغاز کرد، مایکروسافت اعلام کرده است که آماده ارائه پرونده خود در دادگاه است.

با این حال، علیرغم نمایش ناامیدکننده، طرفداران ایکس باکس باید منتظر چیزهای زیادی در سال آینده باشند. آیا فکر می‌کنید کمبود بازی های مایکروسافت در رویداد گیم اواردز 2022 ناامید کننده بود؟ می‌توانید نظرات خود را در این باره به اشتراک بگذارید.

منبع: Videogameschronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.